האהבה מתה

Nice Phodo

New member
האהבה מתה

אנחנו זוג חילוני בסוף שנות הארבעים, שני ילדים, גרים במרכז הארץ. הכרנו באוניברסיטה והתחתנו קצת אחרי סוף הלימודים. בהתחלה אמרנו שנתקדם קצת בקריירה ונתבסס כלכלית לפני הבאת ילדים. בפועל צברנו יותר חוויות מאשר כסף. טיילנו הרבה בעולם, למדנו התנסינו. היינו זיווג טוב, באותו ראש, אתגרנו אחד את השני אינטלקטואלית והייתה משיכה מינית. הבאנו ילדים יחסית מאוחר, סוף שנות השלושים, ואז הכל השתנה. הפכנו עבדים של שגרה, לקחת ילדים למעון, לגן, לבית ספר, להכין תיק, לאסוף מהמעון, גן, בית ספר, להכין שיעורים, אמבטיות, ארוחות. ה"קריירה" הפכה לסתם "ללכת לעבודה". טיולים לחו"ל זה מקסימום סופ"ש בברלין עם קצת מזל, אם הסבתות מוכנות להישאר עם העוללים. ובזמן האחרון גם מזה אין הרבה. טיול משפחתי פעם בשנה עם הילדים זה יותר תרגיל בהישרדות מאשר חוויה מהנה. בתוך כל השיעמום הזה הלכנו והתרחקנו עד שכמעט הפסקנו לדבר. כשהבנו שיש בעייה, רצינית אפילו, כבר לא היה לנו על מה לדבר וגם כבר לא היה עניין מיוחד לדבר. אז ככה אנחנו חיים, גוררים את עצמנו מיום ליום, יש נוחות כלכלית, לא חסר כסף, הילדים חכמים ונחמדים ומסבים נחת אבל אין לי כבר שום התלהבות בחיים וגם לאשתי לא. מדי פעם אני מציע שנעשה משהו, בואי נלך להופעה, בואי נלך לפסטיבל, היא עונה איזה "נראה" עייף וחסר התלהבות ובזה נגמר לרוב. יחסים אנחנו מקיימים כבר רק לעיתים נדירות וגם זה אחרי הרבה שידולים וגם אז בתחושה שעושים לי טובה.

הרבה זמן השלמתי עם ההתדרדרות במצב אבל בשנה האחרונה התחיל להימאס לי ואני רוצה יותר מזה. יזמתי הרבה פעילויות עם אשתי, מסעדות, הופעות, וכד', הרוב היא סיכלה כי אין זמן או שהיא עייפה, חלק היא באה אבל כל הזמן הסתכלה על השעון מתי זה נגמר, וחלק ממש קטן, פעמים בודדות, נהנתה. היא לא יוזמת כלום ומבחינתה אני לא קיים בכלל. זה לא שאין לה עניין בכל מיני דברים, היא כן הולכת לכל מיני אירועים אבל לבד. רק מודיעה לי מחר אני חוזרת מאוחר או בשבת אתה עם הילדים כי אני הולכת להרצאה וכאלה.

אז יותר ויותר מחלחלות מחשבות על פרידה. קשה לי יותר ויותר להשלים עם המצב. בהתחלה חששתי מפרידה כי פחדתי מהלבד והבדידות. אבל עם הזמן הבנתי שדווקא עכשיו אני הכי לבד ומכאן המצב יכול רק להשתפר.

אז סליחה על החפירה, אני תוהה אם יש עוד אנשים שחווים מצב כזה ואיך מתמודדים.

שבת שלום
 
צריך שניים לטנגו

נשמע שאתה משקיע ביחסים ומנסה להציל אותם. אולי חסרה יותר מעורבות רגשית, שיחות עומק, לא רק פעילויות משותפות. למרות שהפעילויות גם חשובות.

אבל אם אשתך כבר בפאזה הבאה, שמבחינתה הנישואים נגמרו והפכו רק לסידור של נוחות, אז זה אבוד. אם זה אכן המצב ואצלה אין כבר שום עניין או מעורבות רגשית, אז יכול להיות שהיא תיזום את הפרידה בקרוב. אנשים צריכים מטרה בחיים, לא רק מסגרת של נוחות.
 

Nice Phodo

New member
תודה על ההתייחסות

בזמנו ניסיתי לקיים שיחות אבל לא קיבלתי מדי הרבה ה. ייחסות. אנחנן מדברים, אין נתק, אבל לא שיחות נפש. נראה שהיא לא מעוניינת בכך.
 
אני חושבת שרוב הסיכויים שאם היא אומרת שאין זמן

או שהיא עייפה - זה כי באמת אין זמן או שהיא עייפה. ולגבי העייפות אתה יכול לעזור - למשל להפחית ממנה את העומס בבית. מה אתה עושה בבית? לגבי זה שהיא לא יוזמת, אתה יכול, למשל (אחרי שעזרת לה לא להיות עייפה), להציע כמה אופציות ושהיא תבחר מביניהן, מה שיגדיל את הסיכוי שהיא תיהנה. יכול להיות שהיא אפילו תתחיל ליזום אם לא תהיה עייפה.
לסיכום, לדעתי יש סיכוי לא קטן ש"עייפה" זה לא תרוץ אלא זו המציאות - ולגבי זה יש מה לעשות. בהצלחה.
 
סבבה, לכו לטיפול זוגי

ותראה שזה כן זה... או שתנסה - תעשה במשך כמה ימים הכל הכל ושהיא תלך לנמנם, כך שתדע שהיא לא יכולה להיות עייפה - ואז תראה מה היא אומרת.
תרוצים כמו "אני עייפה" או "יש לי כאב ראש" הם, כאמור, לרוב לא תרוצים אלא פשוט האמת. הסיבה שהם קלישאה היא שהם מופיעים הרבה, כי זו באמת המציאות.

לחילופין, הכוונה שלך ב"זה לא זה" היא שאתה לא מעוניין שהמצב באמת ישתנה. אתה פשוט מעוניין באישור לסיים את היחסים ולהמשיך הלאה בלעדיה. אם זו הכוונה, אני בטוחה שיש פה כאלה שיהיו מוכנים להנפיק לך את האישור. בהצלחה.
 
זה טוב שאתה מתבטא מילולית

הייתי מציע לך גם לפתוח בלוג בנושא הזה, ואני לא ציני. זה טוב להתבטא מילולית כפי שאתה מתבטא.
אני חושב שאתה קורא את התמונה יותר טוב מכולנו ואני שוב לא ציני. אתה חי את החיים עצמם עם בת זוגתך, ואתה מרגיש את הניכור, את הקרירות, את האדישות שלה כלפיך.

יתכן מאוד שאהבתה של בת זוגתך כלפיך, כבתה, דעכה, הסתיימה. יתכן...
אני לא כ"כ מאמין שאהבתך כלפיה כבתה. יש לך המון אהבה בלב, רק שאהבתך כלפיה כנראה איננה מתוגמלת, ואתה מתנהג בהתם למי שאוהב באופן חד צדדי.

אם אי אפשר לנהל עם אישתך שיחות נפש, כנראה שהיא איננה מעוניינת בשדרוג היחסים. נוח לה. ככה.
השאלה היא רק אם גם לך זה נוח לחיות כך. והתשובה על כך כמובן שלילית.

מה דעתך על קשר מן הצד עם נשואה במצב דומה?
אני חושב שזה רעיון טוב, וזה גם עשוי להצית משהו בליבה של אשתך.
הבעיה היא במחסור של נשים שמעוניינות בקשר כזה.

במקומך, הייתי מפסיק "לחזר" אחרי אשתי, ומפנה את חיזוריי ותשוקותיי החוצה, מחוץ למסגרת הנישואים. והכל מתוך ייאוש, אי סיפוק מיני ורומנטי.

גם אני בדומה לך חושב שמכאן המצב יכול רק להשתפר.
מקווה ומאחל לך שתמצא מבוקשך.
 

Nice Phodo

New member
אהבתי את הרעיון של הבלוג, תודה

בלוג על כלום. כמובן כל הזכויות על השם שמורות לסיינפלד.

אני מתנגד ליחסי מין מחוץ לנישואין. גם אם זה בידיעת והסכמת כל הצדדים, גם אם זה בא ממקום טוב, במטרה לשמר את המשפחה ולמנוע פירוקה, אני עדיין רואה בזה חתירה תחת יסודות המשפחה, פתרון של סיפוק מיידי על חשבון המהות. לא בבית ספרנו. עדיף כבר להתגרש.
 

סנדי120

New member
איזה מדהים... אדם עומד על הר מתלבט אם לקפוץ במקום להושיט לו

יד אתה נותן דחיפה קטנה ומעיף אותו למטה.
למה שיהפוך חסר מוסר כלפי האישה שהיא אם ילדיו?האישה שבכל זאת נצר עימה זכרונות טובים לאורך השנים ולא חטאה כלפיו (גם אם כבר לא אוהבת כמו בהתחלה זה לא מתוך בחירה ואילו לבגוד זו בחירה)
בוא נודה באמת הוא מתאר שיגרע - שיגרה שכול זוגיות מגיעה אליה וצריך לדעת להכניס בשגרה חיים ולשתף את בן הזוג ברגשות וגם בהחלטה לעזוב.
כאן המקום להציע לו לשתף את אישתו במחשבות שלו להיפרד ולתת לה הזדמנות לתקן - זה המינימום שמגיע לה אחרי כל כך הרבה שנים של זוגיות וחיים משותפים.
בגידה מסכנת את האישה החוקית במחלות (פפילומה עוברת עם קונדום) כלומר את הגוף ורוצחת לה את הנפש שהיא מתגלה. האיש מאבד את כבודו לאחר שכל העולם יודע שהבית התפרק בגלל שבגד והילדים רואים באב דמות לא נאמנה שמכרה את לב האם בשביל אישה אחרת ובשביל המהווים שלו.
מקווה שלא יקח את הצעתך
 

סנדי120

New member
כשאדם עושה משהו לא מוסרי עדיף שלא יציע לאחרים לפעול כמוהו

על רצח גוף יש עונש בבית משפט על רצח נשמה אין אך זה לא הופך את זה לפחות כואב
 

alongrin

New member
ואם היא זו...

שבוגדת בו? ולכן אין לה כח ואנרגיות בשבילו?
 

סנדי120

New member
ואם לא? ואם היא סתם מותשת מהחיים כי הם רוב הזמן מעייפים

לדעתי בגידה היא לא פתרון אפילו לא לאדם שנבגד.
העובדה שאחד מבני הזוג הפך ללא מוסרי לא אומר שגם בן הזוג הנבגד צריך להפוך לא מוסרי. עליו להישאר נאמן לעצמו ולמי שהוא.
שמירה על אנושיות כשמסביבך הופכים ללא מוסריים היא מעלה חשובה.
 

alongrin

New member
יקירתי...

מהנסיון האישי שלך את יודעת הייטב שנשים רחוקות מלהיות נזירות תמימות.
על כל גבר שבוגד באשתו, יש אשה נשואה שבוגדת בבעלה איתו.
מתמטיקה פשוטה.
אז תפסיקי עם הצביעות הזו של מותשת מהחיים.
&nbsp
דרך אגב... מהנסיון האישי שלי,
כל אלה שהן "מותשות מהחיים" בשביל בעלן, פתאום הופכות להיות נמרות טורפות עם המאהב.
אם רוצים אין זו אגדה.
 
המתמטיקה פשוטה אך שגויה.

גבר לא חייב לבגוד באשתו עם אישה נשואה דווקא... יש רבים שבוגדים עם רווקות, גרושות, וכו'. הרווקה שמחכה שהנשוי יתגרש מאשתו כמו שהבטיח אפילו הפכה לקלישאה...
 
וגם אשה נשואה יכולה לבגוד עם רווק

כמו למשל עם חייל כפי ששמענו לאחרונה.

וגם קראתי בעיתון איזה מחקר, לא על ישראל, נדמה על ארה"ב, ש 50% מהגברים הנשואים בוגדים אבל רק 30% מהנשים הנשואות. זה מסתדר כי הנשים בוגדות עם יותר פרטנרים.

המתמטיקה לא פשוטה.
 
למעלה