עצוב להיות לבד

yarivon36

New member
עצוב להיות לבד

יש עצב גדול בלהיות לבד.
מרגישים את זה כבר מהילדות, כאשר עוד בגן הילדים אלו שסביבך מסרבים לשחק אתך, אבל זה עובר כי יש גננת שמטפלת.
וזה ממשיך בבית הספר עם החרמות הכיתתיות, ושלא מזמינים אותך למסיבות הכיתה. ואחר כך בתיכון בו בנות פוגשות בבנים וההפך, ואז שומעים התלחשויות במסדרונות ובחצרות , שזו יש לה חבר, וההיא יוצאת עם ההוא וכן הלאה.
ואז מגיע שלב הצבא ואני אומר לעצמי כאן בטוח אמצא אהבה, מפגש של אנשים שונים מתרבויות שונות, מאזורים שונים, ממש קיבוץ גלויות, אלא שבקיבוץ יש חברות ויש חברים, ואני נשאר עדין עם זר פרחים שאין לי לתת, ואין לי את מי לחבק. טוב נו יש לי משפחה נהדרת אוהבת תומכת מפרגנת עוזרת כמו כל משפחה נורמטיבית. אבל עדין אהבה לא מצאתי, לא אמתית בכל אופן.
הצבא מאחור, הלימודים הגבוהים כבר כאן, פלירטוט פה, מזמוז שם. סקס מזדמן פעם עם זאת ופעם עם ההיא מהספסל האחורי.

ובמסגרת לא שגרתית הצטלבו מבטינו. יותר נכון אני לא הסרתי את המבט שלי ממנה. חיזור גורלי מתחיל עכשיו. ניסיון ראשון כושל, השני צולע, בשלישי בום פוגע, היא נכנעה יוצאים למסעדה.
מכאן מתחילה לה אהבה, וכמו בכל אהבה אני משקיע, נותן, מחבק, משלם, מלביש, מקנא, מתאהב ואוהב. מ ת ח ת נ י ם!!! קולולולולו כל ששון וכל שמחה קול חתן וקול כלה.
ירח דבש, בית חדש, קצת רהיטים רעועים, טיול לחו"ל , ומתחילים את החיים.
אחרי שנה שנתיים מגיח הילד הראשון, סבתא מאושרת, סבא ברקיע השביעי, המשפחה כולה מתלהבת נכד ראשון איך לא נחגוג, ואז מגיע השני.. וכן הלאה וכן הלאה.
ובלילה אחד כאשר בא לך זמן איכות פריקה וטעינה, בום אני מקבל סטירה! לא בא לי היא אומרת כבר מציתי אותך, בא לי משהו אחרת. מזאת אומרת אני שואל, ובתוך תוכי אני יודע את התשובה, זה כדור שלג קטן שהולך להיות מפולת שלמה.
מתחיל שוב משא ומתן אבל הפעם הפוף, הפעם זה לא אני נותן מיוזמתי, הפעם זה אני נותן כי ככה צריך!!! מי קבע? אין תשובה!!! הבית נמכר, הכסף נעלם, ושוב אני נמצא במעגל הבדידות שיש בעולם.
יש משהו מאוד עצוב בלהיות לבד,
כבר לא חיים אצל ההורים וזה לא בית ספר ושיעורים, יש לך חיים חביבי תתעורר, מזונות, תשלומים, תדאג לעצמך לקורת גג, תדאג לילדים שלך, וככה ערב ערב לילה אני מנהל דוד שיח עם עצמי, לפעמים בוכה, לפעמים סתם בוהה, המון שאלות, המון תהיות, איפה טעיתי ומה עשיתי. והחברים כולם אומרים אל תאשים את עצמך! אל תיכנס למרה שחורה. האמנם?
אני מתחיל לחפש באתרי הכרויות, מבלי לפגוע בזכויות זה נראה מלהיב וזה נראה משעשע, אך בפועל לרוב אני לא פוגע, פתאום שחכתי איך לחזר, ואני אומר לעצמי איך יכול להיות אני גבר וזה טבוע אצלי, אבל מהר מאוד זה משתחרר ואני שוב עם זר פרחים ביד ימין ובקבוק יין בשמאל בדרך לדייט רציני.
וככה היא באותו סטטוס, ואני גם, מנהלים דו שיח על דה ועל הא, וכמו בראיון קבלה אני מקבל בסוף גם נשיקה, לא לא זו לא נשיקה צרפתית, אלא כזו על הלחי אחת שגורמת לי להסמיק. למחרת טלפון האם תסכימי להיפגש בשנית? והיא בחיוב וצחוק ביישני כן למה לא.
וככה אט אט רוקמת לה עור וגידים עוד מערכת אהבה בין זוג יונים, היא מחייכת, אני נהנה, דייט אחרי דייט טיולים, בילויים, בבורים מכירים, כולם מרוצים הצד שלה הצד שלי, ממש אידיליה.
מחלטים על מגורים משתופים לא לפני שמוחקים את כל כרטיסיות השם הקיימות באתרי הכרויות וככה חולפים להם השנים יש חיים משותפים, בית אישה ילדים שלה ילדים שלי. טיולים, מפגשי חברים, מסיבות, אירועים. פתאום אני לומד דברים חדשים, והיא לומדת עליי אף עושה בי קצת ניסויים משעשעים, הסקס נהדר מגוון ומהנה. וואו את פשוט אדם נפלא. אני מאוהב מחדש!!!
אבל השגרה או כפי שאני מכנה אותה השגרע, כן כן הפגע רע צץ לו אחרי X שנים יחד, ואז בבוקר אחד אני מתעורר, ומגלה שאין יותר חברים, והמשפחה כבר לא ממש תומכת ומתלהבת, וצדדים אפלים מתעוררים ויוצאים כמו מומיות מתוך קברים. ואין תחום אפור, יש רק שחור ולבן! אני מנסה להסביר שחייבים להתפשר חייבים לוותר שאין דבר כזה שחור או לבן. אבל היא בשלה, והזוגיות נגמרה, שלא תבינו לא נכון אין כאן בגידה שלי או שלה אל קובץ אירועים שיצא מכלל שליטה.
וככה אני אורז את חפציי ועושה את פעמי לכתובת אחרת, ליעד שונה מרוחק ושונה. ואותם לילות לבנים חוזרים ונשנים, מה היא עושה? על מה היא חושבת? יש לה מישהו? אוסף את כל השברים מנסה להרכיב את הפאזל של עצמי מחדש, כרגע אני רק במסגרת, כי בלב ריק הוא מחפש להתאהב מחדש במישהי אחרת.
כי ככה אני באמת מקווה למצוא את האחת שתמלא את התצרף שבפנים.
יש משהו מאוד עצוב בלהיות לבד.
 
שתי הצעות

1. תכתוב לעניין. 4 - 5 משפטים יספיקו בהחלט. או לפחות תביא תמצית מנהלים למי שאין זמן לקרוא רומן רוסי עב כרס.
2. סיים בשאלה. מה מטרת הפוסט? שאלה? חיפוש בת זוג? תרגיל בכתיבה יצירתית?

בהצלחה בכל אופן.
 

yarivon36

New member
תגובה

4-5 משפטים לא יסיפיקו להביע בדיוק את רגשי האדם ומה הוביל אותי לכתוב את מה שכתבתי. לא מדובר ברומן אב כרס. מכתב של דף וחצי לא נורא כל כך לקרוא.
דבר נוסף סימן השאלה כבר נמצא בגוף המכתב בשורה האחרונה ומי שקרא בטח גם הבין זאת אם הוא מספיק אינטילגנט.
 
כתבת יפה

עצוב להיות לבד אבל אתה צריך להיות אופטימי ולחשוב שהנה עוד מעט זה קורה ותכיר מישהי
אתה צריך להיות שמח כי משהו טוב עומד לקרות
וגם כי גבר מדוכא ועצוב דוחה נשים
אם תחייך ותקרין חיוביות - יהיה לך קל להכיר... אז תחייך
ונראה לי שבלבד יש גם פלוסים.

בהצלחה
 

yarivon36

New member
תודה

א. אני אדם שתמיד מסתכל קדימה וגם ברגעי משבר הראש שלי למעלה.
ב. איני אדם דכאוני רחוק מזה אני איש מלא שמחת חיים.
ג. לפעמים אני מרגיש שדרך הכתב אני מצליח לפרוק הרבה יותר ברור ונקי.

אבל שוב תודה רבה על המחמאות והטיפים.
 

שילה1

New member
יש הבדל בין להיות לבד לבין בדידות.

אתה מתאר בדידות. אז ככה:כמה שיחותתעם איש מקצוע-לא יגרמו נזק. שנית-התחל למלא את חייך בדברים שגורמים לך אושר:חוגים,לימודים,טיולים,תחביהים וכו'. אם כל אלו לא יעזרו-תבדוק אם אתה קצת ככה מעט-בדכאון. אני למדתי:כשאני שמחה ומחייכת-העולם משיב לי בחיוך.
 

yarivon36

New member
לא בדיוק

אני לא מרגיש בדידות כי יש לי הרבה חברים ומשפחה ואני מעסיק את עצמי בכל מיני דברים מעבר לעבודה השותפת. התחושה היא יותר של ריקנות, שמשהו חסר.
 

shirael

New member
וואו כמה דרמה.

אני אקדים ואומר שהסיבה שאני מגלגלת עיניים עכשיו עד שהן נתקעות לי במצח היא שהסיפור סוחט הדמעות שלך מזכיר לי מאוד את הצורה שאני הייתי מספרת את החיים שלי, ואנחנו תמיד מתעצבנים הרבה יותר לראות השתקפות של עצמנו, אז אנא קבל בהבנה את זה שהעלית לי את הסעיף - זה לא אתה זו אני

&nbsp
ולענייננו: כמה פעמים סיפרת לעצמך את הסיפור הזה? עם היד על הלב? הוא נשמע כל כך לעוס, מעובד, מאומן... מה שנקרא משנה סדורה. יש לך נרטיב מאוד ברור על החיים שלך החל מנקודת הפתיחה, חוט שני אלגנטי ומסודר שעובר דרך כל התחנות החשובות, ואת כל זה פרשת בפנינו ברמת פירוט של משורר מעונה, כולל הסברים והערות ביניים. כמה מהזהות שלך בעצם נשאב מהסיפור הזה, וכמה יאיים עליך להבין שכולו - כמו כל סיפור - הוא בסופו של דבר בולשיט?
&nbsp
תבין, אין רע בסיפורים כשלעצמם, גם אני אוהבת לספר לעצמי סיפורים שהופכים את החיים לברורים ומסודרים יותר. ההבדל הוא, שאני (אחרי לא מעט עבודה וטיפוח סיזיפי של מודעות עצמית) כבר לא מחוברת לסיפורים שלי בדבק מגע, וכבר לא מתבלבלת לחשוב שאני והם זה היינו הך. אם הסיפור שסיפרתי לעצמי לא מסתדר עם המציאות הקרה, אם הוא לא עוזר לי לשפר את חיי, זאת אומרת שהסיפור מקולקל, ואתה יודע איך קוראים לסיפורים מקולקלים? שקרים.
&nbsp
אז הסיפור שלך מציג אותך כנפש נזקקת, שכל מה שהיא רוצה זה אהבה, אבל לא משנה איפה היא תחפש - תמיד כולם מפנים לה עורף. ומה המסקנה של הסיפור? עצב פואטי, פילוסופיה על מהות הבדידות, וכמובן, חיפוש של האהבה הבאה שתחזיר את האור לחייך!
&nbsp
זה סיפור מקולקל כי הוא מציב אותך בתפקיד הקורבן התמידי, שאף פעם (באמת אף פעם? באמת באמת?) לא נתנו לו אהבה, אפילו הילדים בגן, אבל אין פה שום שאלה על מה התפקיד שלך בזה. יש רק את האהבה החמקמקה, שיום אחד היא נמצאת ואז אתה שמח, ויום אחר כך היא נעלמת, ככה כמו אסון טבע, ואז אתה עצוב. אין מקום לגדילה, אין מקום לשינוי, אין מקום ללקיחת אחריות. רק חיפוש של המנה הבאה שתסתום לך את החור בלב.
&nbsp
תבין, אני לא אומרת שאתה טועה, אני מאמינה לגמרי שכילד לא קיבלת מהסביבה את מה שהיית צריך - בדיוק כמו 100% מכולנו, מי יותר ומי פחות. ואני מאמינה שאתה מרגיש ריק מבפנים, ובודד, ושתמיד עוזבים אותך, ואני הכי לא אומרת שכל זה מגיע לך או באשמתך איכשהו. אבל אני כן אומרת, שאם אתה רוצה לשנות את המצב הזה, אז הדרך היא לא להתביית על המטרה הבאה, להתאהב בה ולשכוח הכל, ואז להתעורר אחרי שנתיים כששוב הכל יתפוצץ לך בפרצוף. הדרך היא להפסיק את כל מה שאתה עושה (כי ניכר שזה לא עובד) ולהתחיל לשאול שאלות נוקבות, על עצמך ועל הסיפור שאתה מחוייב אליו. זה הכי קלישאתי בעולם אבל זו האמת - הסבל שלך יסתיים כשתפסיק לחפש כל כך את האהבה בחוץ, ותתחיל לחפש אותה בפנים.
&nbsp
שורה תחתונה: צריך לגדל מודעות עצמית. לך למטפל או סדנה או ספר שעובדים על זה, ותעשה את העבודה. אגב, גם הסדרה הנהדרת Crazy Ex Girlfriend עוסקת בנושאים האלה, בליווי שירים על סקס בזמן מחזור, חתולים ואמהות יהודיות. מומלץ מאוד.
 

yarivon36

New member
מאיפה להתחיל.

אני לא איזה קדוש מעונה. ואני לא מרגיש נחות או שונה. אני אוהב את עצמי לא פחות מאשר את הסביבה שנמצאת לצידי. הסיפור נכתב אחרי שישב לי הראש כמה ימים. ניסיתי לכתוב אותו גם בצורה הומוריסטית קצת ופה ושם חרוזים. זה נכתב כי זה פשוט נתן לי כוח ובעצם הצלחתי קצת לפרוק את מה שישב לי על הלב. פניתי מקום לעיסוקים אחרים למחשבות אחרות. אני אקח לתשומת ליבי את אשר ציינת לגבי מודעות עצמית.
 

yarivon36

New member
אין רחמים עצמיים

אני לא מחפש רחמים. אני רק משתף . הראש למעלה תמיד. והמטרה ידועה ומכוונת, למצוא בת זוג שתיהיה לצידי ואני לצידה.
 
האמנם?

ההודעה שלך השתפכות אחת ארוכה. לפחות תהיה ישר עם עצמך אם אתה באמת מקווה לפתור משהו בחיים ולא סתם לסחוט אמפתיה מהנוכחים.
 

yarivon36

New member
מי שם אותך לשפוט?

אינך מכיר אותי. אינך יודע בכלל מי אני ומה אני. כתבתי את מה שכתבתי לא בשביל לסחוט רחמים, ולא בשביל אמפטיה . הכתיבה נועדה כדי לשתף, כדי לשמוע חוות דעת כזו או אחרת. וכן ללמוד מאנשי ניסיון איך וכיצד לפעול. ואתה בא ושופט אותי? כל הכבוד ממש .
 
איזה מקסים אתה

לא להאמין שהיית לבד ולא היו לך חברים, שאשתך זרקה אותך וגם, אם הבנתי נכון, גם השנייה. נשגב מבינתי איך מישהו עדין וחביב כמוך מרחיק מעליו כל אדם.
 
אנחנו באותו הגיל

רצית לשתף ושיתפת...
אני מבין ממך שאתה בזוגיות ומרגיש ריקנות.... זה מעניין לשמוע דברים כאלה, מפני שאני זוכר את עצמי במצבך, וזוכר היטב את תחושת הריקנות.
לקח לי שנים ארוכות להבין שתחושת הריקנות היא משהו מובנה באישיות שלי וזה בכלל לא משנה אם אני בזוגיות או לא.
באופן אישי, אני למדתי לחיות את חיי עם התחושה שאתה מתאר, רק ללא זוגיות, ללא חיי מין מכל סוג. והחיים עפים.
גם אני רק משתף...
 

yarivon36

New member
תיקון. קטן

אני כבר לא בזוגיות. היה משבר הזוגיות נגמרה. ולכן תחושת הריקנות.
 
ללא זוגיות, אין משבר בזוגיות

אז.. יתכן שטעית בפורום.
אבל בכל זאת, כדאי שתמיד תזכור שללא זוגיות, אין משבר בזוגיות, וגם אין תחושת ריקנות שלאחר הפירוד.
ריקנות, זה מן תופעת לוואי שכזאת... שקשה להיפטר ממנה. היא עשויה ללוות את הבן אדם שנים ארוכות ולגרום לו אף לגעגועי שווא לקשר שהיה גיהינום.
למעשה זו רק שאלה של זמן עד שכל קשר הופך לגיהנום.
ככה זה.. לכל קשר זוגי יש תאריך תפוגה.
&nbsp
לדעתי זה חשוב בעיקר לגברים, שילמדו להכיר את אותה תחושה ריקנית שאתה מדבר עליה, ושיחיו איתה על דרך קבע, במקום להפיג אותה בזוגיות מצו'קמקת.
יש חיים גם ללא זוגיות והם טובים.
 

yarivon36

New member
זה לא מדוייק

כי רגשות ותחושות זה משהו מאוד אישי, כל אדם ותחושתיו שלו. ואני לא מסכים עם המשפט שלך שכל זוגיות היא בעלת תאריך תפוגה. יש המון זוגות שחיים יחד 20-30-40-50 שנה. נכון יש גם כאלה שאחרי חודש או יומיים אחרי חתונה מתגרשים. אבל בוא ניהיה אופטימיים. הרי אף אחד מאיתנו לא נכנס למערכת זוגית ומייחל לעצמו להגיע לאותו תאריך תפוגה, נכון?
 
להיות מודע למה שאתה נכנס אליו

זוגיות לכל החיים, זה משהו ששייך לנחלת העבר. בימינו ובגילאים שלנו זה כבר מזמן לא כך.
יתכן שיש מיעוט של בני זוג שמחזיקים את הזוגיות שלהם עד שהמוות מפריד ביניהם. אבל זהו החריג לכלל בימינו.
בימינו ובדור שלנו, כל זוגיות מגיעה עם תאריך תפוגה, כל זוגיות בעלת תוחלת זמנית קצרה או ארוכה.
תביט ימינה ושמאלה, ותמצא את עצמך מוקף בגרושים ובגרושות או בכאלה שהם בזוגיות זמנית בדרך לפירוד המוחלט.
זה חשוב שכל גבר ילמד לחיות את חייו גם עם תחושת הריקנות שאתה מדבר עליה.
זה חשוב שכל אחד יידע שהוא נכנס אל זוגיות זמנית, עוד לפני שהקשר נולד. זה לא קשור למה שהוא מייחל או מאחל או רוצה. אלא קשור למציאות הנוכחית.
לסמוך על זוגיות שזו תמלא את לבבך בתחושת מימוש החיים.... זה דבר מסוכן מאוד.
 

נוסעת27

New member
אני מניחה

שלא כל זוג שהכרת הוא גרוש כרגע (למרות שאין ספק שכיום יש הרבה יותר גירושים ממה שהיה בעבר, מסכימה) אז אתה לא באמת יודע בוודאות לגבי כל זוג עד מתי הוא יישאר יחד, אתה יכול לשער. לכן לקביעות החותכות שכל זוג סופו להיפרד הן תלושות מהמציאות.
&nbsp
אני בכלל לא מופתעת שאתה לבד עם הגישה הזו. אם אדם מתייחס לדברים בחייו כזמניים וגם ככה עוד רגע זה לא יהיה אז למה בכלל להתאמץ ולהשקיע.. אז למה שבאמת יהיה משהו שיחזיק בחיים שלנו? זה ביצה ותרנגולת. שום דבר לא שורד אז מאשימים את העולם הזוגי המעורער, ואז ממשיכים להיות בגישה מלנכולית אדישה ואכן דברים ממשיכים לא להחזיק בגלל זה וחוזר חלילה.
&nbsp
אני מסכימה שהכל בחיים האלו אירעי. אין תעודת ביטוח לכלום. אנחנו יכולים בכל שלב להיפרד, להיפגע, למות. אז יש שתי אפשרויות. להתיישב בצד ולצאת מהמשחק, ולתת לחיים לעבור בלעדינו (ולא משנה מה נעשה- הם בסוף ייגמרו וזה הדבר היחידי הוודאי). לסיים אותם בטבלת פגיעות יחסית נמוכה, אבל כשפספסנו בעצם את כל המהות שלהם. או להמשיך להסתכן, להיפגע לפעמים, להתאכזב, לכאוב. אבל במקביל גם לשמוח, לאהוב, לתקשר, לחוות.
&nbsp
לא יודעת מה איתך. אני הייתי מעדיפה להגיע לגיל 80 עם 100 מערכות יחסים מפורקות ומאכזבות מאחורי, שכל אחת מהן הביאה איתה לא רק את הפגיעה של הסיום, אלא גם את כל האהבה, החוויות והלמידה, הקושי עם הטוב. מאשר לשבת שם בודדה וערירית (בעיקר באופן מנטלי) ולדעת שלא סיכנתי שום דבר אבל גם לא חוויתי שום דבר.
 
למעלה