חיים עם וורקוהוליק

Shmoopipoo

New member
חיים עם וורקוהוליק

אנסה לתמצת את מה שמטריד אותי, מקוה שייצא מובן ואשמח לשמוע את דעתכם.
יחד חמש שנים, מתוכן ארבע נשואים, יש שני ילדים. מדובר באיש טוב בסהכ, אני כן רואה אותו כאיש משפחה, אך הוא לא פנוי לנו בשום צורה (ומיד אפרט) וכן מדובר באדם נוקשה ועקשן שממעיט להביא רגשות ומתנהל בעיקר מהשכל.
אני אקדמאית שכירה במקצוע טוב ועם משכורת מכובדת. בעלי גם הוא אקדמאי, מיום שסיים צבא נכנס לעסק משפחתי שיודע עליות ומורדות אך סהכ הוא מדשדש. עקרונית בשנה האחרונה מושך משכורת יפה אך למעשה יכולים לעבור גם שלושה חוששים שלא משך כלום.. הוא מושקע כל כולו, נפשית בעיקר אך גם כלכלית בעסק הזה. זה מה שמגדיר אותו ואת מי שהוא. ידעתי לפני שהתחתנו שהוא וורקוהוליק אך לא נראה לי שהפנמתי עד כמה ומה תהיה המשמעות של זה כשתהיה משפחה עם ילדים. למעשה כל ההתנהלות שלנו בבית סובבת סביב העבודה שלו. הוא עובד כל יום כל היום, אין שבתות ואין חגים וגם אין לילות. נמצא המון בנסיעות ארוכות בחול, הקשר איתו בנסיעות האלה מוגבל ולמעשה הוא מנותק מחשבתית מכל מה שקורה בבית, הילדה הגדולה מגיבה רע לכל נסיעה כזו. כשנמצא בארץ חוזר הביתה בסביבות שמונה בערב, אוכל משהו, עוזר קצת עם הילדים וישר חוזר למחשב. לעתים מתעורר בלילה בסביבות שלוש- ארבע בבוקר ועובד, ביום רגיל קם בחמש-שש וישר מתיישב על המחשב. בשבתות אנחנו לא עושים הרבה והילדים מטפסים על הקירות, וגם אני, כי הוא צריך לעבוד. כאמור הזמן עם הילדים מאוד מוגבל, אבל הזמן שלנו ביחד כזוג הוא למעשה כמעט ולא קיים. גם כשהילדים ישנים אנחנו לא מבלים זמן יחד כי הוא הולך לישון או חוזר לעבוד. לעתים יוצאים למסעדה לאחר לחצים שלי ואך ורק כשאני יוזמת כדי שאוכל להחליף איתו מילה או שתיים. כל נסיון שלי לדבר על נושאים שחשובים לי ואני רוצה את דעתו או את שיתוף הפעולה שלו- חינוך של הילדים, דברים שקורים בבית, דברים שעוברים עלי, סידורים שצריך לבצע בבית, תכניות לעתיד על מעבד דירה או נסיעה לחול- כולם נתקלים בחומה בצורה: אין לו כוח כרגע לדבר על זה, די להטריד אותו בדברים כאלה כשכל מה שהוא צריך זה לעבוד. למעשה- התשובה שמתקבלת לכל בקשה/ שאלה/ טענה היא שאנחנו מפריעים לו לעבוד. שבגללי הוא יסגור את החברה ולא יהיה לנו כלום. שנפסיק להטריד אותו כי הוא צריך להתרכז בעבודה. התוצאה של המצב הזה היא שאני רוב הזמן מסתובבת ממורמרת ומתוסכלת, מרגישה שאין לי בכלל זוגיות ושהוא תמיד נותן לי תחושה שאני מטרד עבורו. אני לא חושבת שזו אשמתו הבלעדית, אני חושבת שפשוט יש חוסר התאמה בצרכים שלנו- אני צריכה קשר קרוב והוא- אני לא בטוחה שהיה צריך בכלל להתחתן.
לפני כחצי שנה במהלך ההריון השני הדברים הסלימו, היתה תקופה קשה ובמהלכה ריב גדול. בעלי בעודו עדיין כועס שיתף את הוריו במתרחש. הוא לא רק סיפר בקוים כלליים את מה שקרה אלא ממש הכפיש את שמי וגרם לי להצטייר כמכשפה נוראית. לאחר הריב הכחיש שסיפר למשפחתו אך לאחר ששמתי לב להתנהגות מוזרה מצידם ואף נתק מצד אימו איתה הייתי בקשר יומיומי, הבנתי את שעשה ונפגעתי עד עמקי נשמתי. האיש שחשבתי שאיתו התחתנתי לא היה עושה דבר כזה טפשי בחיים- גם החלק של לערב הורים וגם לשקר לי בפרצוף ולמעשה מבחינתי נוצר משבר אמון גדול.
לאחר הריב הלכנו למספר פגישות אצל יועצת זוגית והיה רושם שיש שיפור כלשהו. גם אני וגם הוא למדנו קצת לדבר אחרת, בצורה שהצד השני מסוגל להקשיב לה. עם זאת אני נותרתי עם כעס גדול על כך שמשפחתו עורבה בחיי הפרטיים. היועצת אגב לא ייחסה לזה חשיבות גדולה כפי שאני ייחסתי. מאז המקרה היחסים עם חמותי לא שבו להיות כפי שהיו. על פני השטח כולנו מאוד נחמדים ומנומסים אחד לשני אבל היא מרבה לעקוץ אותי ולבקר אותי, אני מנסה להבליג. כאשר אני מנסה לשוחח עם בעלי על המצב עם אימו הוא מעמיד פנים שאינו יודע במה המדובר ומבחינתו הכל מתנהל כרגיל.
למעשה- לא הצלחתי להתגבר על המעשה הזה שאני תופסת כילדותי ומכוער. ועם הזמן האפקט של הטיפול הזוגי הלך והתמוגג, וחזרנו להרגלים הישנים. בנוסף אני מרגישה שעם הזמן התנהגותו הופכת לתוקפנית ואגרסיבית (לא אלימה)- מדבר בטון אגרסיבי, אומר לי לסתום את הפה, זורק דברים בבית כשעצבני ולחוץ לצאת לעבודה ולא מוצא את המפתחות שלו וכו- התנהגות שאני לא מוכנה לקבל והבהרתי זאת היטב. אני מרגישה מתוסכלת וזועמת על חוסר היחס שאני מקבלת ממנו.. על זה שאני לא מרגישה רצויה ואהובה אלא מרגישה דחויה ומעיקה. מתוסכלת וזועמת על זה שהחיים שלי ושל הילדים שלי מתבזבזים על לחכות שבעלי ״יביא את המכה״. על זה שבעלי קובע את הדברים שעל סדר היום , את הנושאים שעליהם ניתן לשוחח ואת הנושאים שלא.
לחזור לטיפול לא בא בחשבון, הוא לא מוכן לשמוע על כך וגם על הפגישות שאליהן כן הלכנו היה צורך בשכנוע רב והוא התייחס אליהן כבזבוז זמן וכסף.
מה עלי לעשות? מרגישה שלאורך זמן לוותר על כל מה שאני צריכה מקשר זוגי לא יחזיק, והמרמור ממש נוטף ממני. אשמח לקבל עצות כיצד להתנהל.
 

שילה1

New member
כהתחלה-לקחת בייביסיטר ולצאת עם חברות

בערבים או למצוא חוג שמעניין אותך.להעמיד עובדות. להתיעץ עם עו"ד, כדי לדעת זכויותיך וחובותיך,ואז להחליט מה לעשות. והחשוב ביותר-לשתף בני משפחה או חברים.את עוברת תקופה לא קלה וקצת עידוד תמיד טוב. יש לי חשש קטן כי זו לא רק עבודה,אבל את יודעת לבטח טוב ממני.
 
לא קונה את ההגדרה הזו, זה תירוץ

את חייה עם אדם שלא מעניין אותו להיות חלק מהמשפחה. הוא חושב שתפקדו מסתכם בלהביא משכורת ולהכניס אותך להריון. מעבר לכך כל האחריות עלייך.
מה שקורה עם אשתו ועם ילדיו לא נמצא אצלו בכלל באג'נדה.
הייתי מציע לך לקחת עו"ד ולהתחיל הליכי גירושין, כי בעצם את ממילא נמצאת לבד לגמרי במערכה, אבל זו תהיה חוסר אחריות מצידי.
מה שאת יכולה לעשות:
1. להחליט שאת נשארת במערכת מתוך נוחות אבל להפסיק לחכות לו. אין שום סיבה ששבת תישארו בבית והילדים יטפסו על הקירות.
רוצה לעבוד? סבבה, אני קבעתי עם עוד כמה חברים והילדים שלהם ואנחנו נוסעים לטיול.
לא רוצה ללכת למסעדה, אין בעיה , אני יוצאת עם חברות. תיקחי ביבי סיטר.
אין לך זמן לעשות איתי סקס ולפנק אותי? יהיה מישהו שיעשה את זה.
תתחילי ללמוד, או שתמצאי לך תחביב שיעסיק אותך. אני מהמר לכשהוא יראה שאת לא ממש מתעניינית בו חזרה הוא ישנה את ההתנהגות האדישה שלו.
נוח לו שאת שם ממתינה לו שיעשה לך טובה.
2. לקחת יעוץ אישי ולשבת עם עצמך ולהחליט לאן חייך הולכים. ממילא הילדים ניפגעים במערכת הקיימת. הם רואים מודל של אב שהוא אדיש למשפחה ואדיש לילדיו ויותר מכך הוא גם מתגלה כאלים.
יכול להיות שבמהלך הטיפול תביני שיותר טוב לך לבד. יכול להיות שתתחזקי ותביני שטוב לך ככה. קודם כל את חייבת הכוונה.
יש לך עוד חיים שלמים לחיות. שהוא יקבר בעבודה שלו. את צריכה מישהו שיאהב אותך ואת הילדים.
שוב, גם במהלך כזה, אולי הוא יתעורר ויבין שאת לא מובנת מאליה.
כל ההתנהלות שלך היא כרגע רצסיבית בסטאטוס של המתנה לו.
את צריכה לשנות דחוף את הדיסק.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
עצות בגרוש

קודם כל לא לריב ולא ליצור אנטגוניזם מיותר. זה לא נותן כלום לאף אחד. הוא מה שהוא, וכנראה שזה לא ישתנה.

שנית, את צריכה להחליט בין שתי אופציות עיקריות: איתו או בלעדיו.

"איתו" זה איתו כמו שהוא. ללא שינוי. במקרה הטוב אפשר אכן לשפר תקשורת, אבל לשנות אותו או את המצב לא תוכלי. אז הייתי ממליץ על "איתו" רק אם את יכולה לחיות איתו כמו שהוא, בשיפורים שוליים קלים.

"בלעדיו" זה ברור למה הכוונה. עורך דין כמו ששילה אמרה, על כל המשתמע. לפחות בטווח הארוך תוכלי להגיע לקשר כמו שאת רוצה.

אם זה "איתו", תתחילי טיפול כבר עכשיו, לתמיכה ולקבל כלים לעבוד עם מה שיש.

אם זה "בלעדיו", זה לא בוער. אפשר בכל עת להחליט. אבל בינתיים: בלי מלחמות.

מה ההמלצה שלי - איתו או בלעדיו? אין לי המלצה. זו החלטה אישית וקיומית שלך עם עצמך.

וטיפ לסיום: הילדים אינם חלק מהמשוואה. את צריכה להחליט מה טוב לך, וזה מה שבסופו של דבר יהיה טוב גם לילדים.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

Shmoopipoo

New member
תודה לכולם על התגובות

ותודה לך על התגובה המפורטת, אני מבינה את מה שאתה אומר- שהוא מי שהוא ולא ישתנה מהותית. עם זאת הייתי שמחה לקבל את התייחסותך לשתי נקודות ספציפיות: 1. הכעס הגדול על בעלי שעירב את משפחתו בריב: דוקא היועצת לא ראתה את זה כדבר נוראי כפי שאני חוויתי זאת וציינה שזה היה מעשה מתוך מצוקה. היא גם שאלה למה חשוב לי כל כך להצטייר כמושלמת בפני הוריו. בעיני זה עדיין קו אדום שנחצה ורציתי לשמוע את דעתך בעניין. בעלי אגב הודה שהיום לא היה חוזר על המעשה אך לא מוכן לנקוט בשום פעולה אקטיבית על מנת לתקן את המצב. 2. המצב שבו אני רוצה יותר מהקשר ומרגישה שלא מקבלת מספיק, בעוד הצד השני דוחה אותי מעליו היה קיים גם בקשרי עבר. אני לא יודעת אם אני בוחרת שוב ושוב בני זוג שאינם מתאימים לי או שפשוט הציפיות שלי מקשר זוגי אינן מציאותיות , האם ניתן ומה ניתן לעשות כדי לשפר נקודה זו אצלי. תודה שוב
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
לשאלותייך

לגבי זה שבעלך עירב את משפחתו בריב - האם זה קו אדום שנחצה? ברור שכן. זה לא קו אדום אובייקטיבי, כי לדעתי אין דבר כזה, אבל זה היה קו אדום שלך. אם הבהרת לו את זה והוא ידע - זה יותר קשה. אם לא הבהרת את זה בצורה ברורה - זה פחות קשה. בכל מקרה, הקו המסוים הזה ללא ספק נחצה. את נפגעת, וזו עובדה.
&nbsp
ויחד עם זאת, השאלה שאת צריכה לשאול את עצמך היא: למה את נאחזת בזה? אני מבין שכולנו צריכים שמי שפגע בנו יכיר בזה שהוא פגע בנו. אני מקווה שהוא הכיר בכך, ואם כן, היית מציע לך להניח את הארוע הזה מאחורייך. אם הוא לא הכיר בכך - זה חבל וראוי שיכיר. הרבה פעמים מישהו שפגע בנו כן מכיר בפגיעה, פעם אחת, ולמרות זאת אנחנו לא מניחים. אנחנו מרגישים שצריכים שהוא יכה על חטא שוב ושוב. זה צורך אנושי. אבל הוא לא מקדם כלום.
&nbsp
לשאלתך, אני לא חושב שיש פעולה אקטיבית אחת שהוא יכול לעשות שתתקן את המצב. אני חושב שיש מה שאת יכולה לעשות, וזה להתחסן קצת ולא להיפגע מהם ולא להתאכזב מהם. הם מי שהם וזהו. את יכולה לעמוד בזה כמו גדולה, אם רק תניחי לעבר ותתקדמי האלה. שם האתגר האמיתי שלך. מה הלאה.
&nbsp
לגבי הבחירות שלך בבני זוג שאינם מתאימים, דרוש כמובן טיפול פסיכולוגי כדי לבחון את זה לעומק. אני מניח שחלק ממה שתגלי שם, (ואולי לא תאהבי) זה שבני הזוג שבחרת כן מתאימים לך, או לפחות לחלק כלשהו ממך. הלא יש סיבה שבחרת אותם. אפילו המזוכיסט שבוחר בסדיסט(*) עושה זאת מסיבה כלשהי. יש בו חלק שצריך את זה. אז חשוב שתכירי איזה חלקים יש אצלך שזקוקים לבני הזוג האלה. אבל זה כבר יהיה חלק מהטיפול.
&nbsp
(*) ואני לרגע לא רומז שאת מזוכיסטית ובעלך סדיסט - אני רק מקצין לצורך ההדגמה. אין לי שום יומרה לדעת מה קורה אצלך בפנים ולמה.
&nbsp
לסיכום, אני חושב שאת יותר מדי ממוקדת בעבר, ושעליך לחשוב קדימה במונחים פרגמטיים וחיוביים. כבר כתבתי שיש לך פה דילמה רצינית - איתו או בלעדיו. את לא חייבת להחליט כרגע.
&nbsp
הדגש שלי הוא שמה שישנה פה את כללי המשחק הוא טיפול שלך בעצמך. זה יהיה חלק מההתפתחות שלך כאדם. כל אדם צריך להתפתח ולתקן את מסלולו, ורוב האנשים אפילו לא מספיק ברור להם מה המסלול הזה. לכן משבר הוא זמן טוב לעשות עבודה פנימית. להביט קדימה ולא רק אחורה.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
&nbsp
&nbsp
 

בת האש

New member
מכיר את השלבים של רמבם לחזרה בתשובה?

הוא לא עבר אותם. וכל עוד הוא לא עבר אותם, כל עוד הוא אפילו לא הכיר בפגיעה, אין לה שום סיבה שבעולם לחשוב שזה לא יקרה שוב.
ולדעתי הוא בהחלט יכול לפעול לתיקון המצב. רמז: לסתום את האוזניים כל פעם שהיא מנסה לדבר איתו על זה ולשיר בקול רם "לה לה לה" זה לא פעולה לתיקון המצב.
שיחה עם אמא שלו, בה הוא מסביר שהתנהגות מגעילה כלפי אישתו הוא לא מקובלת + הצבת גבולות כל פעם שיש התנהגות כזו זו פעולה לתיקון המצב.
&nbsp
אפילו הכרה במציאות, במקום לנסות לשדר לה שהיא הוזה, זו התקדמות. באופן כללי, מה שהוא עושה זה להוסיף חטא על פשע - הוא מנסה לגרום לה להאמין שלא קרה כלום ולפקפק בתחושת המציאות שלה.
&nbsp
ואני לא חושבת שאנשים צריכים להתחסן או לפתח עור של פיל. אני חסידה גדולה של הצבת גבולות. את זה אפשר לעשות גם בלי שיתוף הפעולה של בן הזוג. וזה מה שאני ממליצה לפותחת השרשור. מעשים חזקים ממילים. כרגע היא אומרת שזה מפריע לה אבל המעשים שלה מראים משהו אחר.
&nbsp
ומסכימה מאוד בנוגע לבחירת בני זוג לא מתאימים, *והשארות אתם* - אני מכירה לא מעט נשים שהיו מציבות אולטימטום מהר מאוד. או שאתה בזוגיות איתי ולא רק ספונסר, או שאתה לבד. למען האמת, אני לא מכירה (פיזית, לא וירטואלית) אף אישה שחייה עם וורקהוליק. למרות שכמה חברות שלי יצאו לדייטים, ואחת אפילו הייתה בזוגיות במשך חצי שנה. מילת המפתח פה היא "הייתה".
&nbsp
התשובה לשאלה "למה הרשתי את זה" היא גם השתובה לשאלה "למה אני מרשה את זה" ו"איך יוצאים החוצה".
לדעתי, פחות חשוב מאיזו נקודה להתחיל, כל הדרכים מובילות לאותו מקום.
&nbsp
אציין גם שלמרות שאני נוטה לייעץ לאנשים להתגרש בקלות יחסית (כי לדעתי זה התיקון הראוי להעדר סינון מינימלי מלכתחילה) יש מקרים בהם שינוי אישי של בת הזוג משנה מהותית את התנהגות בן הזוג.
&nbsp
כך שאם עדיין לא החלטת את יכולה להתחיל את העבודה העצמית שלך עכשיו (לאו דווקא טיפול, אבל אצל רוב האנשים זה לא הולך טוב בלי מבט מהצד. למרות שאני מעדיפה לימוד עצמי בדברים שכאלו).
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
לא מכיר ולא ידעתי שהרמב"מ ציין שלבים (אני אבדוק)

בכל מקרה, להכיר בטעות הוא צעד בסיסי לכל אדם. אני מניח שידעו את זה עוד בתקופת האבן. אמנם לא היו להם אז סמארטפונים, אבל זה לא אומר שהאדם הקדמון היה טיפש

&nbsp
מעבר לזה, לא ברור לי איזה חלק מהפוסט שלך מכוון אלי ואיזה אליה. לגבי עובדות המקרה, או ניתוח עומק, כבר כתבתי שאני לא יודע ולא מנסה אפילו לקבוע מה המציאות ומי צודק. (וזו חלילה לא ביקורת על מה שכתבת)
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
&nbsp
&nbsp
 

בת האש

New member
אה.. ערבבתי את הכל בערמה

אליך בעיקר שתי הפסקאות הראשונות, על זה שלהכיר בטעות זה צעד בסיסי, וגם לא הסכמתי איתך על זה שהוא לא יכול לנקוט צעדים פרקטיים לתיקון המצב. אומנם להשיב לקדמותו את המצב אכן לא ניתן (ופה אתה צודק) אבל לדעתי לבן הזוג יש בהחלט אפשרות לשפר את המצב, ולהבהיר לאמא שלו שההתנהגות השלילית שלה כלפי בת הזוג שלו לא מקובלת.
אבל אי אפשר לתקן את המצב כשמעמידים פנים שאין שום מצב. בכלל, מדיניות בת יענה זה לא הדרך אופטימלית לטפל בעיות...
&nbsp
בנוגע לשלבי התשובה - נתקלתי ברעיון פעם ואהבתי אותו עד מאוד. חיפוש פשוט בגוגל נתן לי מה גרסאות לסדר בו יש לבצע את הצעדים, אבל הצעדים הם:
1. עזיבת החטא. 2. קבלה לעתיד. 3. חרטה. 4. וידוי
&nbsp
בויקיפדיה מקדימים את החרטה לקבלה לעתיד, וגם בעיניי זה הגיוני יותר. אבל תכלס? השלבים האלו יכולים לבוא כמעט בכל סדר, לא פלא שבכל אתר הם מסודרים בסדר שונה...
&nbsp
https://he.wikipedia.org/wiki/תשובה
&nbsp
&nbsp
&nbsp
הסבר מפורט יותר מצאתי פה: http://www.aish.co.il/h/hh/rh/169079046.html
&nbsp
<לא חובבת גדולה של דתות, אבל הייתי שמחה אם כולנו היינו מיישמים קצת יותר "חזרה בתשובה" בנוגע להתנהגויות שליליות בחיינו.>
 
ממליצה לך לקרוא

את "לבסוף מוצאים אהבה" של דר הנדריקס. יעזור לך להבין את הדינאמיקה שלך בתוך מערכות יחסים.
&nbsp
אני רוצה רק להפנות את תשומת ליבך למשהו קטן-
בעלך היה איש צבא והיה לו ביטחון כלכלי הרבה שנים. עכשיו הוא עצמאי, עם שני ילדים, ויתכן מאוד שהוא מרגיש לחץ עצום ואולי גם חרדה שלא יהיה לכם מספיק כסף.
יכול להיות שזה מעיק עליו יותר ממה שאת מוכנה לראות והוא מוכן לשתף?
&nbsp
בכל מקרה, להלחם בו לא יעזור יותר מידי..
 

גארוטה

New member
אולי זו רק אני

אבל אני מרגישה סוג של זלזול/חוסר הערכה מצידך לעבודה שלו ולבחירות שלו וזה בעיקר מה שלדעתי עומד ביניכם ומשפיע על היחסים .
משפט המפתח הוא המשפט שכתבת "גם אני וגם הוא למדנו לדבר בצורה שהצד השני מסוגל להקשיב לה" וזה המשפט שצריך להנחות אותך, זה ההבדל בין ליצור אמפטיה, הבנה ויכולת להקשיב לבין אנטיגוניזם והתעלמות, שזה מה שיש לך ממנו היום.
אני מאמינה שיותר מזה שהוא וורקוהוליק הוא בורח לעבודה...למה הוא בורח? כי אולי את לא מכבדת ומעריכה מספיק את העבודה שלו, מתלוננת, אולי קצת עוקצת על האין משכורת, חופרת על השעות ומדגישה יותר את האין ופחות את היש.
קוראים לזה לשנות גישה ועושים את זה בכך שמפנימים את התובנה שקיבלתם בטיפול... אז במקום לציין בפניו את כל השלילי (אתה לא זמין, לא רואים אותך, אתה לא מספיק זמן עם הילדים, אני לא יכולה לדבר איתך...) לא ולא ולא, תנסי להגיד הכל על דרך החיוב... כמה את מעריכה את העבודה הקשה שלו, את השעות שהוא משקיע ונלחם ולא מוותר, את האחריות והמחויבות שלו לפרנס ולא להרים ידיים, איך את והילדים הייתם שמחים לראות אותו יותר וליזום מצבים שזה אכן יקרה במקום לשבת ולהתמרמר שזה לא קורה.
את לגמרי צודקת בכעס שלך על כך ששיתף את משפחתו בזוגיות שלכם, אבל הכעס הזה לא יוביל אותך לכלום וחבל לתת לו להניע אותך במקום למשל לחדש את הקשר הטוב שהיה לך עם חמותך ולהפוך אותה לבת ברית (לא נגדו אלא בעדך).
בהצלחה!
 

Shmoopipoo

New member
בהחלט יש משהו בדבריך

וגם הוא טוען שאני לא מעריכה את העבודה הקשה והמאמצים שלו. העניין הוא שפשוט התעייפתי. מיום שאנחנו מכירים חיי סובבים סביב החברה שלו וסביב העבודה, בעבר מאוד ניסיתי לתת כתף ולתמוך אבל הוא פשוט הצליח להתיש ולשחוק אותי. קשה לי להמשיך לשמוע על עוד עסקה שלא יצאה לפועל, על עוד בעיות עם עובד כזה או אחר, על הלחץ. המילה לחץ זו המילה הכי שגורה בפיו, כל יום יש ״לחץ מטורף״ והוא לחוץ נורא ולחץ לחץ לחץ. זה כבר קריאות ״זאב זאב״ מבחינתי. למעשה ניתקתי את עצמי רגשית כי פשוט לא יכולתי להכיל יותר את הלחצים והעצבים שלו סביב העבודה ואת התחושה של חוסר יציבות ובטחון. לתחושתי זה משהו שחורג ממה שחיי משפחה יכולים להכיל.
 

גארוטה

New member
לא יודעת מה

סיפרו לך אבל קוראים לזה זוגיות.. להיות שם בשבילו,לתמוך, להקשיב, לעודד.
לי נראה שהוא מנסה בכוח לקבל ממך קצת יחס, התעניינות, הבנה ואכפתיות ואת פשוט מנפנפת אותו כי התעייפת ולא בא לך יותר ומצד שני דורשת ממנו בדיוק את את מה שאת לא מסוגלת לתת לו.
אם זו הבחירה שלו, להיות עצמאי, זה לא הולך להשתנות בקרוב ואת חייבת להפנים את זה וללמוד לקבל את את כל המכלול ...או שלא ולשאת בתוצאות
בהצלחה
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
בדרך כלל הייתי חושב בדיוק כמוך

אלא שיש כאן עניין אחר, וזה העובדה שהוא לא מתפנה לא לילדיו ולא אליה.
אם דבריה נכונים ומדויקים (ואני יודע שהרבה פעמים אנשים לא לגמרי מדייקים....) אבל אם - אז זה non starter

כלומר כל ענייני הזוגיות הרגילים חלים רק על זוגות שנמצאים שם. אם הוא לא נמצא אז הוא לא נמצא. אני לא יודע מה העובדות במקרה שלה, אבל אין ספק שקיימים בעולם אנשים כאלה, בדיוק כמו שהיא תיארה, ששקועים בעבודתם (או בעצמם) ולא רואים אף אחד אחר.

מצד שני, נכון שיש גם קטגוריה אחרת, של אנשים שכן משקיעים בבני/בנות הזוג, אבל עקב המאבק הזוגי הם נשחקים ובורחים לנישה שלהם ומסתגרים שם. במצב כזה, כל מה שכתבת רלוונטי.

השאלה היא האם זה המקרה, או שמא השני. לא מתיימר לדעת. אני בעצם מפנה את השאלה לשואלת.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

Shmoopipoo

New member
זה לא שחור ולבן

להגיד שהוא צמא ליחס ממני ואכפתיות זה הכי רחוק מהאמת, ההרגשה שלי היא שאני כל היום מקרקרת סביבו. שואלת לשלומו, מתעניינת מה קורה בעבודה (לפחות עד לאחרונה עד ששבעתי מזה לגמרי), מנסה לתת עצה או סתם אמפטיה.
זה שהעבודה היא חלק מרכזי בחייו- את זה אני מבינה. הבנתי את זה גם לפני שהתחתנו. אבל בעבר יחד עם זה היתה גם זוגיות והיה זמן ביחד. הרושם הוא שככל שהזמן עובר המצב איתו הולך ומחריף- ההתעסקות שלו היא אך ורק בעבודה, השעות הקצינו, הלחץ הקצין וההתנהגות שלו הקצינה. אני חייבת לציין שזה לא שהוא לגמרי מתעלם מאיתנו, במיוחד מהילדים. עם הילדה הגדולה יש לו קשר טוב והוא כן משקיע בזמן אחד על אחת איתה. לקטנה הוא פחות מחובר, אך עדיין קיים קשר עם הילדים(למרות שלא לוקח שום חלק ב״מטלות״ הקושרות אליהם כמו חינוך, למידה, גמילה מחיתולים וכו). המצב שמטריד אותי הוא מצב הזוגיות- למעשה יכולים לחלוף ימים ושבועות במהלכם עד שחוזר הביתה אין תקשורת בכלל (גם לא שיחת טלפון), כשהוא חוזר מחליפים כמה מילים תוך כדי התעסקות עם הילדים- בעיקר על המ שקורה בעבודה שלו וקצת ממה שעבר על הילדים, ואז הולכים לישון או הוא לעבוד ואני לבהות באייפד. זה לא חסר לו וזה לא מטריד אותו שאין לנו זמן רק שנינו, אפילו לא חמש דקות, שאין אינטימיות פשוטה בין בני זוג, שאין לו מושג מה קורה איתי או מה עבר עלי. אם אני מבקשת ממנו שיישב איתי קצת בסלון עושה זאת בחוסר רצון מופגן ולאחר כחמש דקות קם בעצבים שאין לו זמן לזה והוא חוזר לעבוד. כאילו אין לו צורך בזוגיות והוא לא מבין מה מפריע או חסר לי בכלל. וזה מה שמטריד אותי ולכן בפוסט הראשון שלי כתבתי שלדעתי אינו בנוי כלל לחיי נישואים.
 

גארוטה

New member
אני קוראת

את התגובה הקודמת שלך ואת הנוכחית והן קצת סותרות , אבל סבבה, בואי נגיד שזה איפשהו באמצע, השאלה מה קרה בדרך שמזוגיות וזמן ביחד שיחסית סיפקו אותך לא נשאר כלום וכל נסיון לאינטראקציה ואינטימיות מתבטא אצלו בחוסר רצון מופגן ועצבים?
 

Shmoopipoo

New member
אני מבינה למה זה נשמע לך סותר

קשה לי להסביר סיטואציה מורכבת כל כך בכתב, אני מנסה לתת את התמונה כפי שהיא מבלי להקצין.
מה שקרה זה שמרגע שיש ילדים הזמן המועט שהיה לנו קטן דרסטית, ובמקביל הלחצים בעסק שלו הלכו וגדלו. מי שמשלם את המחיר על זה זו אני. הילדות מקבלות ממנו יחס טוב במגבלות הזמן המועט שהוא מבלה איתן והגדולה קשורה אליו מאוד. נראה שבתוך כל הלחץ שהוא חי בו הוא החליט שמה שהוא יכול ומסוגל לוותר עליו זו הזוגיות, באמת ובתמים לא נראה שעושה את זה כי כועס עלי אלא כי ממש לא צריך את זה. העצבים באים כשאני מבקשת לקבל מה שהוא לא רוצה לתת.
 

גארוטה

New member
אם ככה

הפתרון הוא טיפול זוגי
כשצד אחד מחפש ורוצה את הביחד והשני חי מצויין בלבד כנראה שאין מנוס
לא מעוניין? תגידי לו שאת הולכת לבד כי הזוגיות שלכם חשובה לך וכי את לא מוכנה לוותר עליה בשלב כל כך מוקדם
בהצלחה
 

Shmoopipoo

New member
תודה לכולם

החלטתי לחזור ליועצת הזוגית, בשלב זה לבדי ונראה כיצד להתקדם.
תודה כל מי שטרח וכתב.
 
למעלה