זוגיות פרק ב' על סף פרידה-מסרב לילד

פסקל42

New member
זוגיות פרק ב' על סף פרידה-מסרב לילד

שלום לכולם,
אני גרושה בת 42 אם לשתי בנות 10+7, בקשר שנמשך שנה ושמונה חדשים ,זקוקה בדחיפות לעצה בעקבות משבר כואב בזוגיות.
הכרתי לפני כשנתיים את אהבת חיי, גבר גרוש טרי מאוד(עורך דין) ואב מסור לשני ילדיו(הורות משותפת).נוצר חיבור רגשי מיידי מצד שנינו, לראשונה בחיי הרגשתי נאהבת.כעבור כחדשיים וחצי נכנסתי להריון לא מתוכנן. הייתי מאושרת בכל מאודי להביא ילד משותף אך הוא נחרד ונבהל, הוא פתח במסע שכנועים אינטנסיבי תוך הצגת כל האילוצים המוצדקים מבחינתו,שבסופו עשיתי בניגוד לרצוני הפלה מלאכותית בכאב נפשי עצום ומתוך התחשבות כי אכן לא חלף מספיק זמן שבו חווינו את הקשר. היה לי קשה מאוד והייתי בטוחה שאנחנו מאבדים זה את זו..אך הוא היה שם לצידי ועשה מאמצים גדולים כדי שהקשר ימשיך..ואכן הקשר נמשך. הבהרתי לו שאני מצפה לזוגיות פרק ב' על כל המשתמע מכך. התחלנו לבלות מדי פעם עם הילדים ולבדנו. בניגוד לרוב האבות הגרושים הוא מתראה יום יום עם ילדיו והם לנים אצלו ברוב ימות השבוע. במהלך השנה הראשונה ניסיתי מס' פעמים לדחוף לקראת מגורים משותפים אך הוא לא היה מוכן וחשש לטלטל ולסחרר את שגרת חייו הבטוחה. העניין עורר אצלי חוסר ביטחון באהבה שלנו וכך יצא שנפרדנו מס' פעמים לימים ספורים בעקבות אכזבה שלי מכך שבניגוד להצהרות האהבה שלו נשארת לי נישה מאוד נפרדת ומצומצמת בחיי היום יום שלו. לא הרגשתי שכך אמורה להיות זוגיות משתפת. הבחנתי שההתנהלות שלו במקרים שונים היא אינדיבידואליסטית(לא חושב בשניים) למרות שבמקביל הוא ידע לתת לי תחושה שאני עטופה בחום ואהבה ושיש לי אוזן קשבת ותומכת. הילדים שלנו הסתדרו ביניהם במפגשים, אבל היה לי קשה לקבל את אופי הקשר כפי שהוא.
לאחר כשנה כשראה כמה אני עצובה מהמצב הציע לי שאעבור לגור אצלו בבית מכיוון שהוא לא יכול לגרום לשינוי כזה אצלו ואצל ילדיו בגלל ההורות המשותפת ובגלל שמשפחתו תומכת ועוזרת לו ביום יום.הבנתי שזו הצעה לא מאוזנת מכיוון שגם עבורי שינוי כזה יקשה מאוד את ההתנהלות היומיומית ויסחרר את בנותיי מה גם שלא קבלתי הבטחה לנישואין או ילד משותף בעתיד..כך שהמצב המוצע יכול להיות הפיך ולהזיק לי מאוד אם לא יצלח...סרבתי אך אקצר ואומר שככל שהשבועות חלפו רציתי מאוד לחיות איתו והסכמתי לנסות בהדרגה.ניסינו לינה משותפת של הילדים במשך שלושה ימים..חוויתי בעיות התנהגות מצד ילדיו (קיימת אבחנה מקצועית של הפרעה התנהגותית לגבי בנו)שידעתי עליהם במפגשים הקודמים אך הם הקצינו מאוד..הרגשתי לפתע שאני מתמודדת לבד וצריכה לדאוג לכולם בתוך המולה של טענות..כשבנותיי השקטות מטבען חוסות תחת הצל של ילדיו. כשבקשתי ממנו לעצור את הויכוחים הוא הגיב באדישות..ואז בקשתי ממנו שיחנך את הבן שלו..הוא מייד הדף את כל הטענות שלי וטען שההתנהגות של בנו היא לגיטימית..הרגשתי חסרת אונים. אקצר ואומר שהימים האלה הביאו לפרידה נוספת של שבוע..כשבסופה חזרנו להיות ביחד בעיקר כיוון שלא יכולתי להתמודד עם עוצמת הכאב שבריחוק ממנו כשבמקביל הוא משכנע אותי שאנחנו יכולים להמשיך ולנסות. הסכמתי לחזור כשנושא המגורים המשותפים ירד מהפרק באופן זמני. חווינו חודשיים נוספים נפלאים כשהבילוי המשותף עם הילדים היה פחות אינטנסיבי.
ברצוני לציין שלאורך כל תקופת הקשר ביננו בער בי הצורך לפצות על האובדן שנכפה עליי בהפלה..בחודשיים האחרונים הרגשתי אהבה עזה ביננו ובקשתי ממנו שנביא ילד משותף.
הוא שוב נרתע ואמר שהוא לא פוסל את העניין אלא לאחר מגורים משותפים. הסברתי לו : בגילי לא נספיק להביא ילד משותף אם נבחן מגורים משותפים כי התהליך ייקח לפחות שנה וחצי. הצעתי שאכנס להריון ובמקביל נעשה את השינויים הנדרשים..בשלב זה הסכמתי לעבור למקום מגוריו מתוך אמונה שיש לנו את הכלים לפתור כל בעיה שתצוץ בעתיד ביחד ושילד משותף זו הדרך היחידה להפוך אותנו למשפחה גדולה ומאוחדת. הוא בחר להעלות את כל הבעיות שיצוצו ופלט שמבחינתו זו התאבדות.
יזמתי פרידה(כבר חודש וחצי בנפרד),נפגעתי מאוד..לא הצלחתי לחבר בין הטענה לאהבה עזה כלפיי אל מול הרתיעה שלו וחוסר הביטחון בהצלחת הקשר כאשר יהיה ילד משותף. ניסיתי להסביר לו שהוא מעקר אותי פעם שנייה והפעם זה יהיה לתמיד...דבר לא הועיל..בשלב מסוים הייתה בי כמיהה לבצע את התכנית בעצמי ולפנות לבנק הזרע לפני שאפספס הזדמנות אחרונה להביא ילד לעולם, (מפאת גילי אני בדקה ה90.) אך הבנתי שאני לא יכולה להביא ילד ללא זוגיות וללא דמות אב. אנו חודש וחצי בנפרד.. הוא עושה מאמצים גדולים בשיחות של שעות ארוכות ובהודעות מפורטות מלאות בתאורי רגש ואהבה והסברים על כך שחובה לחוות מגורים משותפים (אצלו) טרם הצעד הזה..כרגע אין תשתית נכונה ושאין שום קשר לכך שהוא מאוד אוהב אותי. אני נסערת מאוד וכואבת..לא מבינה מדוע אני מוכנה לסכן את אותם הדברים בדיוק..ועדיין מאמינה באהבה הענקית שלנו שנצליח...הכאב ותחושת האכזבה לא יתוארו..מדובר על תמהיל של כמיהה אליו ביחד עם אכזבה עמוקה ועייפות מנסיונות למסד את הקשר .נוצר פער עצום ביננו.ברצוני לציין שבשל המשברים החוזרים כל המשפחה שלי מתנגדת נחרצות להמשך הקשר הזה.
הייתי שמחה לקבל עצה בדחיפות:
1. האם לסיים את הקשר ולנסות למצוא זוגיות משתפת שתעניק לי את תחושת הביחד?(זה כרוך בכאב עצום של פרידה מאהבת חי)
2. האם להמשיך ולנסות מגורים משותפים למרות שהמחיר הוא אובדן הסיכוי האחרון שלי להביא ילד?- (יש לי תחושה שמתוך מסירות קיצונית לילדיו ולאקסית שלו..לא נצליח להיות משפחה אחת גדולה ללא ילד משותף)
3. הוא הציע ללכת לטיפול זוגי- גם זה במחיר של זמן....ואני לא ממש בעד.
4. אודה לכל דרך נוספת להתגבר על הכאב הזה שמלווה אותי בעקבות הפרידה ובעקבות ההכרה שאין איזון בתפיסת הזוגיות ביננו.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
לא תוכלי לקבל את שניהם - גם את הגבר וגם עוד ילד

אתם רוצים דברים שונים, ושניכם מאוד מאוד נחושים ברצונכם.
את רוצה משפחה קלאסית איתו, שיתוף מלא, וגם מאוד מאוד רוצה ילד נוסף.
הוא לעומת זאת רוצה לנהל חיים בבתים נפרדים, ולא רוצה ילד (אם כי הוא מוכן להבטיח הבטחות מעורפלות כדי לא לאבד אותך - הבטחות שלא הייתי שם עליהן את כספי).

הרצונות הללו מנוגדים בתכלית הניגוד, הנכונות של שניכם לויתור נמוכה מאוד.
לכן אני לא רואה פה שום פתרון שבו את יכולה לקבל הכל.

לשאלותייך:
1. האם לעזוב אותו ולחפש מישהו אחר? קטונתי מלייעץ עצה כזו (או הפוכה). זו רק החלטה שלך, עם עצמך.

2. האם להמשיך לנסות מגורים משותפים? שוב, שאלה שרק את יכולה לענות. אני יכול חוות את דעתי שסיכויי ההצלחה של פרוייקט מגורים משותפים, במצב העניינים שתיארת, נמוכים משמעותית יותר מסיכוייו של טראמפ לנצח. הכל שם עובד נגד ההצלחה. אבל אם את מאוד מאוד נחושה, מי יודע, אולי זה יצליח.

3. האם ללכת לטיפול זוגי - למה לא, אבל אני לא מאמין שזה ישנה את המציאות. אם כי, כמובן, I may be wrong

4. דרך להתגבר על הכאב - אין לי.

לסיכום, נכנסת לבעיה סבוכה שנראית חסרת פתרון.
לכן העצה שלי היא לבחור אחד משניים - או ילד עכשיו, מבנק הזרע, או עבודה ארוכת טווח על היחסים עם בן הזוג. אני לא רואה דרך שבה את יכולה לקבל את שניהם.
תבחרי באחד, ולכי על זה. ואת השני שחררי.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

פסקל42

New member
תודה מריוס-בנק הזרע ירד מהפרק אבל הכמיהה לילד לא.

תודה על ההתיחסות ועל הבהרת הנקודות הבעיתיות בתוך ההתלבטות והערפול הכואב שאני חווה. עיקר הבעייה אצלי שכבר קשה לי להבחין במציאות כפי שהיא מרוב שאני מוצפת ברגשות.
יש בי כמיהה עצומה להבאת ילד משותף עם אהבת חיי...הבהרת לי מה שאני מסרבת להפנים : שהוא לא מעוניין בילד..למרות הכאב שזה גורם לי.
האם ניתן להסיק מכך שהוא לא אוהב אותי? או אוהב בעוצמה מוגבלת ופחותה ממני?
אודה מאוד לתגובה.
 
מסכימה עם מריוס - הבחור לא מעוניין בעוד ילד

האם זה אומר שהוא לא אוהב אותך? בכלל לא, הוא פשוט אוהב גם את עצמו ומבחינתו עוד ילד זאת עוד התחייבות לעבדות לעוד 10-20 שנים (מה גם שכבר יש לו אחד עם צרכים מיוחדים, שזה תיק לא קטן בפני עצמו).
מבחינתו הילד הזה יהרוג לכם את הזוגיות... ומעט הזמן שיש לכם לעצמכם, לבלות בשקט יקבר, אז הוא מושך זמן ב"נראה איך מסתדרים כשחיים יחד" ואז אולי פתאום יתחשק לו תינוק... מצטערת, לא נראה לי... במבחינתך אי הבאת ילד יקבור לכם את הזוגיות כי את תהיי אומללה ולא מסופקת לעולמים, וגם את מספרת איזה סיפור פנטסטי על איך הילד הזה יהיה הדבק שיחבר בין המשפחות... לא יקרה...
אז שניכם צודקים... אבל האמיתות שלכם לא מתחברות ולכן נשמע שאין פה חיבור.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
נהפוך הוא

אני מאמין שהוא מאוד אוהב אותך, וזאת על סמך שתי נקודות:
- שהוא ממשיך איתך בקשר, למרות אי ההתאמות ברצונות - זה יכול לבוא רק מאהבה.
- שהוא נלחם על הקשר בכל פעם שאתם נפרדים.

אז הוא בהחלט אוהב אותך.
אני אפילו מעריך ומאמין שהוא אדם טוב ושהצער שלך גורם לו עצמו צער.

ולמרות כל אלו, יש משהו נכון במה שהוא עושה.
מה נכון? שבהינתן העובדה שהוא לא רוצה ילד ורוצה לשמר את המבנה המשפחתי המבוזר, שהוא אכן עומד על דעתו למרות שהוא יודע כמה את רוצה בזה.

פה אולי תגידי: מריוס, השתגעת? אתה צוחק ממני? מה טוב בזה שהוא מתעקש ולא הולך לקראתי? הלא זה כל מה שאני חולמת שיקרה: שהוא יבוא לקראתי, בגלל אהבתו אלי.

אז לא השתגעתי ואני לא צוחק ממך. אני אומר שיש דברים שטוב להתפשר בהם, אבל יש דברים שהם בנפשנו ואז אסור להתפשר, כי דין הפשרה להביא הרעלה ומירמור וכישלון המעשה. במקרה שלכם, אילו ויתר על משהו שהוא בנפשו, יכול להיות שהיה הופך מריר, כועס, נוקם, וסופך שתהיי גרושה פעמיים עם ילדים משני אבות שונים, וללא אהבת חייך. (ואגב, זה בדיוק מה שעלול לקרות לך עצמך, אם את תוותרי על דבר שהוא בנפשך, ולכן אני אומר שיש פה בעיה קשה).

אז אם למרות כל הפצרותייך הוא עומד על דעתו, כנראה שזה בנפשו.
וכאמור, אני מאמין שהוא מאוד אוהב אותך, אף על פי שהוא עומד על דעתו.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

פסקל42

New member
תודה על מענה מדויק ושקול

אני מודה לך שידעת להתייחס באופן שקול ונקודתי לשאלה מאוד מאוד משמעותית בשיקולים שאני לוקחת לגבי המשך הקשר- אהבה מאוזנת וההדדית היא גורם מכריע וחשוב
הארת את עיניי כי עד עכשיו לא יכולתי לקבל חוות דעת אובייקטיבית מאף אחד.
ועתה נותר לי להתמודד עם הרצון שהוא בנפשי-אם כי אינו בר מימוש ללא זוגיות אוהבת מבחינתי.
אני שוקלת את הדברים ואני יודעת שלזוגיות ואהבה עוצמתית יש ערך רב.
תודה רבה על ההתיחסות המעמיקה.
הקלת עליי מאוד מאוד.
 

tal902

New member
זכותו לא לרצות ילד

גם אם זה מכאיב לך. ואין קשר בין אהבה לזה. יש לאנשים תפיסה שאם מישהו אוהב מישהו אז הוא יסכים לכל דבר שבין הזוג ירצה בטח ובטח אם זה כל כך מצער אותו. אבל אל תשכחי, זה לא שביקשת ממנו שיביא לך שקית במבה והוא לא רוצה להביא לך.
&nbsp
לעצם העניין. אולי אעזור לך קצת פרקטית.
אמנם אינני מבין למה את כל כך שוללת תרומת זרע אם את כה רוצה ילד (כולל מגבר שרוצה ילד ולא להתחתן אבל להתשתתף בגידול הילד + בעלויות הכלכליות). הרי גם גבר חדש שתכירי אמרת בעצמך שאין לך זמן לבדוק איתו שנה שנה וחצי שנתיים את הקשר ואם אתם מסתדרים ביחד. כלומר זה במיידי צריך ללכת לכיוון של כניסה להריון. אז זה סוג של תרומת זרע. כי אם הוא ירגיש שזה לא זה והקשר איתך או שאת זה לא מה שהוא רצה אז לא בהכרח רק בגלל שהוא הכניס אותך להיריון, הוא יישאר איתך וייקח על עצמו גם אותך (שכאמור את זה לא מה שהוא חשב) וגם את הילדים שלך מהגרוש. ואז למעשה את בעצם גם עם ילד "לבדך" כמו בתרומת זרע.
&nbsp
גם מרבית הגברים האופציונאליים שתכירי סביר שהם גם עם ילדים כבר אז בסבירות גבוהה יהיו כמו הבן זוג הנוכחי ולא ירצו גם אם תסתדרו נהדר כזוג ותהיה אהבה גדולה בהתחלה.
&nbsp
אם עוד לא השתכנעת עד כה לעשות ילד ללא קשר זוגי/אהבה עם האבא, עץ ההחלטה שלך הוא כזה:
&nbsp
אופציה א': לא נפרדת מבן הזוג: יש זוגיות. אין ילד.
&nbsp
אופציה ב': נפרדת מהבן זוג.
נפתח עץ החלטה נוסף:
1. לא מוצאת מייד זוגיות: בוודאות אין ילד אין ואין זוגיות בטווח הקרוב.
2. מוצאת בן זוג במיידי. עוד עץ החלטה נפתח:
2א' מסתתדרים. נפתח עוד עץ החלטה: ירצה ילד או לא ירצה ילד נוסף
2ב' לא מסתדרים: אין ילד. אין זוגיות.
&nbsp
כמו שאת רואה (ואת יכולה לצייר את זה גם על דף להמחשה) במרבית השירשרושים של האפשרויות. את מסיימת בלי ילד. אולי באחת את יוצאת בסופה עם ילד, אבל גם אז זה לא בסיכויי של 100% . רחוק מכך (לא משנה איזה אחוזים תתני לכל ענף של עץ ההחלטה).
&nbsp
את בטוחה שאת רוצה בגיל 42 לתת למזל לשחק בשביל להביא ילד אם זה כל כך קריטי בשבילך? (ועוד לא הכנסתי למשוואה את הסיכויים שלך לכניסה להיריון בכלל ותקין בפרט בגיל כזה).
&nbsp
רק שמתי לך את הנתונים כפי שהם מול העיניים.
&nbsp
בהערה אישית: אני לא מבין למה את לא מסתפקת בשני הילדים שלך + ילדים שהצד השני שסביר שתכירי יביא איתו מפרק א'. אלא אם תפני לרווק/גרוש בלי.
&nbsp
את רוצה לנהל בית/זוגיות בפרק ב' או מעון ילדים?
 

פסקל42

New member
תודה על הצגת הנתונים

אכן עזרת לי קצת ברמה הפרקטית.
בתור אחת שרצתה להביא ילד לתוך זוגיות אוהבת ותומכת-הסיכויים במצב הנוכחי שואפים לאפס. כעת נותר לי לבחון אם להשאר בקשר כפי שהוא בהנחה שיש כאן אהבה גדולה למרות ההמנעות שלו להביא ילד משותף.
(לפי דברי מריוס אני עלולה להשאר כאובה וממורמרת על ויתור על דבר שהוא בנפשי.
ולכן זה לא פשוט)
או לסיים את הקשר ולתת לעצמי סיכוי נמוך מאוד להקים מערכת זוגית שתאפשר לי להביא ילד בהנחה שהענינים יתפחו בקצב מטאורי- ותהיה זוגיות מכילה ואוהבת.

אני מניחה שאם תקרא את יתר התגובות שלי לשאלותיהם של אחרים תהיה פחות ביקורתי וציני לגבי הכמיהה שלי להבאת ילד לעולם. (אני תוהה אם יש לך ילדים)
 

tal902

New member
קראתי את יתר התגובות

ומה לעשות, אני יותר נוטה להסכים איתם. קודם כל את בהחלט שיפוטית.
&nbsp
את גם מלאה באקסיומות שבמקרה הטוב נכונות לך ובטח הן לא בהכרח נכונות לאחרים או שהם אמת אבסולוטית.
&nbsp
אם אתה א' אז בהכרח אתה ככה
ואם אתה ב' אז אתה בהכרח כזה.
&nbsp
זה לא עובד ככה בחיים.
&nbsp
כל מי שלא מסכים עם הדרך שלך הוא לא בסדר מבחינתך (פרזיט, לא אוהב, לא נורמלי, אנוכי וכדומה).
&nbsp
יש משפט שאומר אם אחד אומר לך שאתה לא בסדר לא נורא. שניים עוד איכשהו עובר. אבל אם כבר גם השלישי אומר לך את אותו הדבר, לך תשכב תנוח. ופה אמרו לך יותר משלושה וגם יותר מארבעה שהגישה שלך וההסתכלות שלך לא נכונה.
&nbsp
אז מה, כולם דפוקים ורק פסקל והדרך מחשבה שלה צודקת. לא נראה לי.
וענו לך פה: נשואים וגרושים ורווקים וכאלו עם ילדים ובלי ילדים. מכל וכל.
&nbsp
לסיכום: חדשות מהמציאות: בחיים לא תמיד מקבלים מה שרוצים. כדאי להפנים.
 

פסקל42

New member
אולי אתה צודק..אבל אני בוחנת פה את חיי בלבד

כל ההתיחסות שלי אינה אוניברסלית.
אני לא בוחנת את האנושות וכיצד עליה לנהוג
אני מקבלת דעות שונות ושופטת רק בהתייחס למקרה שלי באופן אישי.
שמתי לב שרוב הדעות הן שיפוטיות כלפיי.
אינני רואה חובה לאמץ את הדעות האלה.
איש איש והאופן בו הוא בוחר לחיות את חייו.
אין אמת אחת ,הכל מורכב ותלוי בגורמים רבים.
תודה בכל אופן
 

פסקל42

New member
כי כך בנוי העולם

ראשית עליי לציין שלאחר התגובות שקבלתי אני מתחילה להבין שזה שהוא לא רוצה ילד.. לא בהכרח מעיד על כך שאינו אוהב אותי.
אך אני מודה שחשבתי כך מכיוון שכשיש את כל התנאים להגשים לבת הזוג שאתה אוהב את אשר בנפשה ובכל זאת אתה נמנע מכך..שלא לדבר על דחף טבעי שאמור להתעורר גם אצל בן הזוג לאיחוד כמו שקורה ברוב המקומות בעולם...לרצות להיות למשפחה, לתא מאוחד עם מטרות משותפות-משפחה אמיתית שיש בה שלמות הדדיות ואיזון..האמנתי שמי שנרתע מכל זה אוהב פחות או לחילופין לא אוהב בכלל....
יהיו אשר יאמרו שאהבה ניתן לנהל גם מרחוק-אני מסכימה,אבל לא לכך ישאף זוג אוהב כשיש בידיו אפשרות להקים בית אחד ולחוות זו את זה בהיבטים שונים ומשמעותיים. כך יוצרים עולם משותף וכך לא מרגישים לבד ביום יום.
 
וואו, צר עולמך כעולם הנמלה...

אז זהו, שכל מה שאת רואה כאמיתות אוניברסאליות הן האמיתות שלך ולא של העולם כולו. הן אגב מתאימות לצורת מחשבה של אשה צעירה שרק מתחילה את החיים אבל לא בגיל 42, אחרי שכבר הספקת להתגרש פעם אחת ולהבין שקלישאות כמו: דחף טבעי, תא מאוחד, משפחה אמיתית, שאיפות של זוג אוהב וכו' לא תמיד עובדות ואולי כדאי לנסות לבחון בסבב ב' אלטרנטיבות...
אני מכירה זוגות זוגות מאושרים בלי ילדים משותפים.
אני מכירה זוגות מאושרים שחיים בבתים נפרדים.
אני מכירה זוגות שהמטרה המשותפת שלהם היא ליהנות זה בחברת זו והם לא מרגישים שום צורך להוסיף תינוק למשוואה.
אז מה, כל האנשים הללו סובלים מבעיה בדחף הטבעי? הם לא מבינים מה זה תא מאוחד ומשפחה אמתית? או שאולי בגלל שהשאיפות שלהם הן לא כמו שלך, אז הם לא זוג אוהב...
הבעיה אצלך היא שאת ציפית שבן זוגך יישר קו עם כל מה שאת מרגישה וחושבת וכשהוא לא עושה את זה - הוא מקבל ציון נכשל... כמו כולנו פה.
 

פסקל42

New member
כמה קל להתנגח....

אין לך שמץ של מושג מי אני...אני מניחה שחשוב לך לקבל במה יותר מאשר לתמוך ולעזור.
גם אישה כמוך יכולה להבחין שאת מתכתבת עם אישה שיש לה רמת אינטליגנציה מסוימת ולא ראוי הזלזול שאת מפגינה.
גם אני מכירה את כל מה שאת מכירה.ולא נמנה את סוגי הקשרים המתקיימים היום בחברה כי מנית כבר את חלקם ....אך לא זאת אשר ייחלתי לעצמי.
זכותי לחלום על סוג מסוים של קשר גם אם מתקיימים מליוני סוגי קשרים אחרים בעולם שאני לא פוסלת..אבל לא מעונינת להכיל על עצמי..
אני מתפלאת על איך שהחלטת למהר ולשפוט אותי..את זו שמחלקת ציונים..
בכל מקרה יפה מצידך שהתייחסת
 
ילד זה קצת יותר

מלהגשים משאלה לבת הזוג, ובן הזוג שלך יודע את זה.
&nbsp
איך היו הנישואים הראשונים שלך?
האם גם שם היה פער גדול בין הפנטזיה הרומנטית לבין המציאות ה"פחות" רומנטית?
&nbsp
אני חייבת לציין שלי לא נשמע שכל כך קל לכם לחיות יחד ושיש הרבה מאוד קשיים ואי הסכמות בנוגע לגידול הילדים וניהול הבית. דברים כאלה חשובים מאוד- בדיוק באותה מידה שכיף לכם לעשות סקס או ללכת לסרט.
&nbsp
רוב האנשים עוברים סוג של התפכחות אחרי הגירושים. הם הרבה יותר זהירים ולא קופצים ישר למגורים משותפים או נכנסים להריון.. יש איזו הבנה שלהתאהב זה ממש לא מספיק כדי להיות במערכת יחסים ולתחזק בית עם ילדים.
 

פסקל42

New member
לא היייתה פנטזיה

תודה על תגובתך..
בנישואיי הראשונים לא הייתה פנטזיה רומנטית-אלו היו נישואים רציונאליים ובכל זאת נכשלו...
אני בעצמי לא אדם פנטזיונר, אני שקולה עצמאית ואחראית.
אכן יש עבודה נוספת בנוגע לניהול הבית וגידול הילדים וזו הסיבה שנצטרך כנראה לוותר על משהו כדי להמשיך לנהל את הזוגיות שלנו
בכל מקרה לא הכרנו אתמול....ואפשר להעריך את הבעיות והפתרונות שיצופו.

תודה מעומק הלב והמשך ערב נעים
 
עצה בדחיפות

את זקוקה לעזרה מקצועית. בדחיפות.
את מוצפת רגשית, לא מחוברת למציאות ומחרבת קשר שיתכן שהיה ממשיך לספק לך הרבה נחת אילו היית פותרת בתוכך כמה וכמה תכנים מעיבים. ראשית, מה שאני קוראת כאן זה חוסר השלמה עם אובדן ההיריון. אבל כשקוראים מתי הוא נוצר, אז לא מסובך מדי להבין מדוע זה לא התאים לו. מדוע זה התאים לך, מבלי לחיות עם הבן אדם תקופה מספקת ולשלב כוחות ...? אולי טיפה רומנטיזציה של 'אהבת חיי', מתוך הצפה הורמונלית, אבל אולי יותר רצון לא מודע <או מודע
> לקשור אותו אליך, כי מתנגן אצלך בנרטיב מוטיב חוזר ונשנה של תינוק כגורם מחבר. אם זו הדרך שבה את רוצה 'להתחבר' אליו, אזי שיש לך שם חרדת נטישה מאוד גדולה שמנהלת את החלטותיך
, לא בהכרח לטובתך. על כך אפשר גם ללמוד מתפישת המקום שאת רואה שאת תופסת בחייו אילו לא תהפכו למשפחה 'על מלא'. כלומר, הבהלה על התינוק, נוסף על שתי ילדות שכבר יש לך, ושאיכשהו מתבטלות אצלך בתוך כל הסאגה הזו למרות שצריך לתת גם להן מקום וזמן להסתגל ולקבל את 'המשפחה' החדשה <דבר שאמור להיות האינטרס המובהק והעליון שלך>, היא אמנם פונקציונלית לחרדת הנטישה אך אי רציונלית ביחס לטובתך והמקום בו נמצא הקשר.
וגבי המקום - ניסית לחבר את הכל למקשה אחת. הניסיון לא היה מוצלח. לא הצלחת להכיל את ילדיו, לא הצלחת להתחבר, לא הצלחת להוביל את המהלך ולהרוויח את המקום שלך בעולמם. לאן בדיוק עכשיו נראה לך היגיוני להביא עוד תינוק? בן הזוג שלך לחלוטין צודק. זו התאבדות.

לגבי האהבה שמבחינתך האישור שלה הוא אך ורק הסכמה לחרקירי בדמות 'תינוק מחבר' - זה לדעתי האישיו המרכזי שאת צריכה לטפל בו עם המטפל/ת. יש שם משהו מאוד פצוע אצלך בהקשר הזה וכאוטי מאוד, שמסעיר את נפשך, ואת כל המערכת סביבך. אפשר לאהוב מאוד וחזק גם בשני בתים נפרדים. אפשר לאהוב ממרחק רב בלי להתראות כל יום, שנים ארוכות. מגורים באותו מבנה אינם ערובה לאהבה או עתיד משותף.
כדי לבנות כזה כשיש ילדים בסביבה, צריך להיות מאוד לא רומנטיים אלא פרגמטיים וענייניים. אפשר לחיות בנפרד ולהתחבר פה ושם לפעילויות משותפות זמן מה עד שהילדים מפנימים את השינויים ומצליחים לחיות איתם. אפשר לעשות עבודה טיפולית עם מטפל משפחתי כדי לחבר את כולם. אבל מרגיש לי שנורא לא קל לך עם ההורות האקטיבית שלו שכאילו מתפרסת על הרבה מרחב וזמן ואת מרגישה בתחרות איתה. ואת רוצה 'לדרוס' את זה עם משפחתיות חדשה משלך ועם ילד משלכם. ובכן, ככה לא בונים ולא מרוויחים מקום מרכזי ומשמעותי אצל מישהו. ככה הורסים הכל. הילדים שלו לא הולכים להתאייד, והבעיות שלהם לא הולכות להיעלם, אז לאן בדיוק את אצה רצה?

בקיצור, חישבי שנית מה באמת את רוצה מהזוגיות הזו, כי נראה לי שילד זה הדבר האחרון שאת צריכה כרגע למרות שנורא דחוף לך... כדאי מאוד שתשקיעי מאמץ מנטלי בהשגת מודעות על המתחולל בתוכך, ובירור כמה מזה מציאות וכמה פנטזיה שאינה ברת מימוש <רמז - לעולם לא תהיו זוג נטול, סוליקו, רק את והוא ופרי הבטן המחבר
>.
 

פסקל42

New member
תודה על ההתייחסות

ראשית אני מעריכה מאוד את ההתיחסות המעמיקה למצב שתארתי אם כי היא מעט נחרצת ביקורתית ושיפוטית.
יש נשים שיצר האמהות שלהן ובכלל תכונת האמהות היא חזקה מולדת וטבעית. תמיד אהבתי ילדים ועסקתי בפעילויות התנדבותיות עם ילדים שם נחלתי הצלחה רבה.
אמהות עבורי אינה עבדות מייסרת כי אם שלווה סיפוק ורוגע.תמיד כמהתי לילדים ושתי בנותיי עטופות בחום אהבה ותשומת לב..הן בראש מעייני וזה נראה לי ברור מאליו עד כי לא טרחתי לפרט עד כמה(ומכאן הסקת בטעות שהן אינן מהוות שיקול ברצונות שלי)
אני נהנית מאוד מגידול בנותיי ומלאת חום ואהבה גם לילדיו של בן זוגי. התקשורת איתם הייתה מיידית ואני מברכת על כך שזכו באבא מסור ונפלא שמשלים להם הורות מלאה תומכת ומספקת.אני רואה בהם חלק בלתי נפרד ושלוחה של האדם שאני הכי אוהבת ולכן קל לי מאד להיות מוקסמת מהם ולראות בהם חלק מהמשפחה הגדולה עליה חלמתי. בהמשך לדברייך מודה שייתכן שקיימת בי חרדת נטישה מסוימת ..אך לא הייתי מעלה בדעתי לדרוס משפחה ולהביא תינוק לעולם רק כדי לקשור אליי אדם שאני מעריכה ואוהבת ולתת מענה לחרדות שלי..(הוא גם כך קשור אליי ורק בזכותו התגברנו על פרידות חוזרות ).
באופן כללי:משפחות אינספור קמות מתוך דחף רגשי ולא שיקולים רציונאליים..שהרי אם לא כך היה..ברור שרובנו היינו נמנעים מלסכן את עצמנו ולהתמסר להקמת משפחה והבאת ילדים..זה לא משתלם מהיבטים רבים.
הדחף שלי לרצות להביא עוד ילד הגיע מתוך אהבה ענקית וצורך לממש אותה..אך גם לאחר חשיבה רציונאלית מעמיקה,יש לנו יכולת ונסיון,יש תנאים כלכליים, יש תמיכה של המשפחה,ויש מאחורינו שנה וחצי של התנסויות משותפות ומוצלחות עם הילדים..(אכן ללא מגורים משותפים) ,האמנתי שאני יכולה להקיש מהחוויות המשותפות על מה שיכול לקרות בהמשך.
מעולם לא שמעתי על אדם שהצטער על ילד שהביא לעולם..אלא אם כן הוא סוציומט ופרזיט ששואף לחיי נוחות וריקנות.
אולי אני חולמת ופנטזיונרית...אבל רק חלומות מתגשמים.
תודה על ההתיחסות המקיפה ועל זוית הראייה שאכן עוררה בי מחשבה והכניסה אותי לפרספקטיבה קצת אחרת..
הייתי זקוקה לזה.
המשך ערב נפלא
 

בת האש

New member
לגבי נשים שהתחרטו על הבאת ילדים לעולם

את פשוט לא חיפשת במקומות הנכונים. תחפשי בגוגל. יש לא מעט כאלו. רק בתפוז במקרה נתקלתי בגבר אחד ואישה אחד (לא נשואים ולא קשורים אחד לשני) שמתחרטים על הבאת ילדים לעולם.
&nbsp
יותר מזה, להגיד דבר כזה - זה טאבו. לא מקובל חברתית. ובהתחשב בדעה השלילית שלך מראש על מי שאומר דבר כזה, את יכולה להיות בטוחה שכל מי שמכירה אותך ומרגישה ככה לא תגיד לך את זה.
&nbsp
כך שיש סיכוי לא רע שיש לך מכרים שהתחרטו על הילדים שלהם. אבל כל עוד את המתייחסת אליהם בצורה שיפוטית ומגעילה כל כך, לעולם לא תדעי זאת. ואם במקרה תתקלי בדעה כזאת, אז מייד תכחישי. תשחי, תתעלמי, תחליטי שטעית בפירוש. הרי מי שאמר את זה הוא לא סוציאומט ופרזיט, ולא שואף לחיי נוחות וריקנות. אז לא יכול להיות שהוא הצטער על הבאת ילד לעולם.
&nbsp
אה, ואם זה לא היה ברור, לדעתי השיפוטיות שלך בנושא הזה הופכת את העולם למקום. רע יותר. משמעותית.
&nbsp
כל אישה (או גבר, אבל הלחת על נשים חזק משמעותית) שיולדת ילד שהיא לא רוצה, מוסיפה רוע לעולם. אבל בהתחשב ביחס החברתי הנוראי שיש על נשים כאלו, קשה לי להאשים אותן.
כל מי שבמעשיה מוסיפה ללחץ על נשים להביא ילדים לעולם, ולכן מגדילה את כמות הילדים הלא רצויים שבאים לעולם, מוסיפה רוע לעולם. זו דעתי.
 
למעלה