משבר גדול

batel103

New member
משבר גדול

אני במשבר גדול ,כזה של מצליחה לקום על שתי הרגליים ולתפקד. הכרתי מישהו שבמקרה הוא גם השכן שלי.התחיל בינינו קשר ידידותי (ביוזמתי) במשך כמה חודשים. נקשרתי אליו והוא הסביר לי שהוא לא רואה בי אהבה אלא רק ידידות ,אך מצד שני הוא קיבל ממני דברים כגון כל מיני הפתעות ופינוקים,שיחות,עידוד .גיליתי בהמשך שהוא סובל ממחלת שרירים וגם מדיכאון קליני ולוקח כדור פסיכיאטרי .(לדבריו הכדור שימש רק להירדם) וגם שהוא מתכסה בלילה בהמון שמיכות .מה שכנראה נוסע מחרדה. לא שפטתי .
העניין התחיל להסתבך כשייתי איתו באינטימיות כשהוא כל הזמן דאג להסביר לי"זה רק מין" .הבנתי שאני צריכה לברוח.מהר אבל לא הצלחתי . אחרי המון שנים שלא הייתי עם גבר נקשרתי אליו. מנגד ,המשפחה שלי התנגדה לקשר עד שיום אחד האימא שלי הפרידה בינינו והכל התפוצץ.הוא ניתק איתי קשר ונשברתי.רבתי עם האימא ועזבתי את הבית.
בינתיים הוא המשיך בחייו ,פתאום גיליתי שהוא מתחיל לצאת עם מישהי וזה כאב כי אני נתתי לו את הבטחון הזה .(הוא היה סגור חברתית וחסום רגשית)
מנגד גיליתי שהמחזור שלי מאחר .ניסיתי לדבר איתו אבל הוא לא ענה לי אז נאלצתי לכתוב לו שאני בהריון (למרות שרק חשש) מיד הוא התחיל למרר את חיי בטלפונים ובאיומים קשים שאשלח לו בדיקה בוידאו ואם לא אעשה זאת הוא יפנה למשטרה והם יכריחו אותי לעשות בדיקה .נשברתי ושלחתי לו בדיקה בוידאו .שם התוצאה הייתה שלילית .(המחזור עדיין לא הגיע) ושוב פניתי אליו ושיתפתי אות בחשש שלי שעדיין לא קיבלתי הוא שוב התנפל בחוסר רגישות,טען שאני שקרנית ,טען שאני חולת נפש ,טען שעשה בדיקת זרע ונודע לו שבגלל הכדור הפסיכאטרי שנול הזרע שלו נפגם ולכן אני לא בהריון . היה ממש אכזר לכאב שלי .והוא ממשיך לצאת ,לבלות ואני מנותקת מהבית שלי.בחוסר וודאות .כל פנייה שלי אליו נתקלת באיומים קשים שהוא יפנה נגדי .הוא עירב את המשפחה שלו וסיפר להם שאני "מטרידה" אותו .רק שכח לספר להם על עניין ההריון . הוא פנה גם למישהו מהמשפחה שלי ואמר שאני מטרידה אותו למות שביקשתי ממנו שיניח לי לנפשי ושלא יכפיש את שמי.אפילו הבהרתי לו שאם אני בהריון אעשה הפלה ולא אדרוש ממנו כלום.
כרגע אני בשבר גדול מאוד. הפסדתי בגללו מבחנים של סיום התואר ואין לי באמת למי לספר על המצוקה כי לא רוצה שמשפחי ידעו על העניין הספציפי הזה . ועוד לשמוע מאדם שעשיתי לו רק טוב שכל מה שעשיתי לו לטענתו היה רק רע ורק מרצון ל"השתלט" עליו. זה כואב ועצוב .איך מרימים את עצמי מהמקרה הזה? יש לציין שכואב לי מאוד שהוא יוצא עם מישהי עכשיו .הבן אם הזה היה בבית 24 שעות ביממה ופתאום בזכות כל העידוד שנתתי לו המורל שלן עלה .עכשיו נותרתי פגועה ושבורה .בזכות המילים הקשות שלו אני מרגישה גם חוסר בטחון עצמי ושאני אשמה בהכל.אשמח לכל עצה טובה
 

גארוטה

New member
אולי לא

אשמה אבל בהחלט אחראית.
יזמת קשר ידידותי עם בחור שמצא חן בעינייך . בעצם, כתבת תסריט שבו ליהקת את עצמך לתפקיד הראשי ואותו לתפקיד המשנה וככזה הוא גם שיחק בסרט שלך.
את חיזרת, את ניקשרת, את פינקת, את קבעת את הקצב החוקים והתנאים והוא זרם איתך אבל היה מספיק ישר ואמיתי, למרות הסרט ההוליוודי שכתבת בראש, שאין פה אהבה וגם לא תהיה...גם זה לא עצר אותך ומסיבותייך שלך המשכת.
גם מה שאת מספרת לעצמך עכשיו, כאילו בזכותך הוא מתפקד ובעידודך חי את החיים, זה נסיון נוסף להפוך את עצמך לקורבן שלו למרות שאת לא.
הבנאדם חי על כדורים וכמה שיחות עידוד שלך לא הם ששינו את חייו.
גם לאחר הפרידה שנכפתה עלייך, וטוב שכך, חיפשת ומצאת דרך להחזיק אותו בשליטתך בדרך לא כנה (במילים עדינות).
תראי, יכולתי לכתוב לך שכן המשבר הוא גדול, ולשלוח לך חיבוק ועידוד שהכל יהיה בסדר, אבל זה לא ייתן לך כלום, נהפוכו. רק מלהסתכל לאמת בפנים, רק מלהבין את הטעויות שלך, רק מלקבל אחריות ולא להטיל אשמה תצליחי להתמודד עם המשבר ולא לחזור שוב על אותן הטעויות.
בהצלחה
 
נשבעת

שהייתה הודעה כזו לפני כמה חודשים בדיוק
אבל לא אכפת לי לסייע בפרסום,
נגיד

רק מילה -
קראי מה שרשמת ,
בלי קשר לאם אין או יש תינוק
(מקווה שאין)
וחוץ מזה שמאחלת לך לעבור את הכאב

אני חושבת שהתשובה די שחור ולבן במקרה הזה.
לגבי אשמה שלך -
אני מניחה שאם מלכתחילה לא הייתה קיימת היית
מתרחקת ממנו ולא מניחה שאת אדם מספיק חזק וטוב
להציל את נפשו הלא כל כך רכה ולא משנה מה הסיבה
מהתופת של דנטה

וזה גם מה שממשיך לאשרר לך שזה בסדר להיות בקשר עם אדם
שמזיק לך

ככה שכך או כך ובנחישות חסרת רגישות
שדווקא נוגעת בשלומך-
שלא דואגת לו
תתרחקי ממנו ותשימי סוף לדבר.
 

נומלה

New member
"הפסדתי בגללו את המבחנים לסיום התואר"

"ואין לי למי לספר על המצוקה". מכאן שאת רשומה לאיזה מוסד אקדמי כלשהו. לכי לדיקנאט הסטודנטים ובקשי עזרה שם. לכל מוסד כזה יש יעוץ פסיכולוגי כזה או אחר. זה לא יערב את המשפחה שלך.
 
מריח כמו

אובססיה שהולכת ומעמיקה לאיזורים הקליניים...


סימנת לעצמך יעד קרוב אך בלתי מושג בעליל, מישהו 'חלש' שדרך 'ההצלה' שלו קיווית לקנות את עולמו ואהבתו. זה לא קרה. בשום שלב. והוא תיקשר לך את זה בעקביות ובהירות, לא ניצל אותך ולא שיקר.
עכשיו, כשזה כבר רחוק מאוד מאיזור הפאן הבלתי מזיק, הוא מבהיר לך שאין לו שום רצון להיות איתך בקשר. הוא מבקש ממך להניח לו לגמרי.
חווית הדחייה היא כמובן רגש קשה, לפעמים אפילו מאוד ולעתים מפיל מהרגליים, אבל זה כרוניקה שכפית על עצמך לגמרי מיוזמתך. וכל הסיפורים עם ההיריון זה ניסיון נואש ומזוכיסטי להמשיך להישאר במשחק ההרסני הזה שאת משחקת עם עצמך.
אני מציעה לך להיעזר בהקדם באיש/ת מקצוע, גם כדי לקבל תמיכה בזמן כה מציף ומערפל חושים, וגם כדי לנסות לצאת מהדפוס הזה.
זה לא בגללו לא נבחנת במבחני סיום התואר, זה בגלל המצב הנפשי והרגשי הסוער שלך.
קחי את עצמך בידיים וטפלי בעצמך בהקדם
.
 

אייבורי

New member
מבאס

&nbsp
אבל הבחור פה הוא קצה קרחון של המון בעיות אחרות
ונשמע שהוא עלה נידף מכדי לשמש משענת לבעיות.
&nbsp
אבל לאהבה פתולוגית אין מענה אמיתי, את צריכה לקבל את העובדה שהוא לא רוצה אותך.
אולי לשם קבלת המציאות כדאי שתעזרי בשירותי פסיכולוג או פסיכואנלטיקן.
&nbsp
תראי רשימת הבעיות היא אחרת
א. למה המון שנים לא היית עם שום גבר ?
ב. למה בעצם גרת בגילך בבית עם אמא ?
ג. למה אין לך חברות \חברה\חבר אחד שתוכלי ממש לדבר איתם ?
ד. האהבה שאת חושבת שקיימת, היא אהבה פתולוגית שדומה יותר לאובססיה
מאשר לאהבה (כפי שאני רואה אותה) האם המניפולטיביות נתפסת כאהבה בעיניך ?
ה. התפיסה של המציאות מה את נתת מה הואנתן, מה את רוצה ומה הוא רוצה
לוקה אצלך בחסר.
&nbsp
אני חושב שכל הבעיות הללו הן מורכבות מידי לפורום הזה
לכי לקבל עזרה מקצועית.
 

batel103

New member
תודה על התגובות העניין הוא

שהבחור הזה באמת גרם לי להמון סבל.אני ממש חווה את זה על בשרי .הוא המשיף לנצל למרות שידע שאני מפתחת רגש אבל לא היה לי שכל לברוח בזמן .הוא ממשיך כיום לאיים ולקלל אותי למרות שיש סיכוי וחשש אמיתי שאני בהריון .מצב לא פשוט .לא מאחלת לאף אחד
 

אייבורי

New member
אצלנו היו אומרים

יש עלי תה
יש עלי נענע
אבל עלינה ?
&nbsp
תשמעי, את מסירה אחריות להתנהלות שלך (פנטזיה שהתרסקה)
הבחור לא ניצל אותך, הוא היה מאד ברור בכוונות שלו
ואת התעלמת, קחי אחריות.
&nbsp
את חוששת שאת בהריון, הוא יודע, תגידי לו שאת תטפלי בזה
ואם זה יתגלה כהריון תעשי הפלה והוא יצטרך לשלם חצי.
אבל בתכלס, את משתמשת בהריון המדומה לנסות להתקרב אליו
להיות איתו עוד קצת בקשר, בהתנהגות הזאת את גורמת לו מצוקה ויסורים.
לכן הוא מקלל, קחי אחריות.
&nbsp
אני עדיין חושב, שאת צריכה ללכת לטיפול מסודר שיעזור לך לקחת אחריות על חייך.
 

גארוטה

New member
גשי לבית המרקחת

הקרוב למקום מגוריך ותסיימי בדקה את השאלה הגדולה שיש לי הרגשה שאת יודעת את התשובה עליה.
כמו שכבר כתבתי לך, אם את באמת רוצה להתגבר על הסיפור הזה קחי אחריות על המעשים שלך במקום להטיל אותה על אחרים.
בהצלחה
 

batel103

New member
עשיתי כבר 3 בדיקות

אחת יצאה חיובית ושתיים שליליות .קבעתי תור לבדיקת דם שתכריע סופית.אני לוקחת בהחלט אחריות על מצבים שהייתי לא בסדר בהם אבל כאן על גבי דפי הפורום לא יכולה להעביר את התחושות של הצער שהאדם הזה גרם לי.יש כאלה שיאמינו ויש כאלה שלא אבל אני חווה זאת כל בשרי בכל דקה .התעסקתי עם אדם לוקה בנפשו ואני משלמת על כך מחיר כבד
 

גארוטה

New member
אין ספק בכלל

שאת כואבת וסובלת וחווה צער רב, אבל בידייך הבחירה לאן לקחת את זה מכאן
האם להישאר ולהתבוסס בכאב , במרמור ובכעס או ללמוד מהטעות ולהתקדם הלאה...
תמיכה דרך טיפול בהחלט יכולים לעזור לך בשלב הזה
בהצלחה!
 
אהיה כנה איתך

ניצול=

1.
שימוש באדם, בעל חיים וכד' לצורכי המשתמש וכרוך בפגיעה בזולת
2.
שימוש במשאב נתון


יצרת קשר מלכתחילה עם אדם שמעורער בנפשו- סובל מדיכאון קליני ומרותק לביתו ואולי גם חרדה.

עכשיו זה לא לומר שאדם שנפשו מעורערת= מקיימת הרבה פעמים מערך אחר של עצימות רגשית, הקשרים , התמרות לוגיות כתוצר ואפילו ממש בפיזי כשבחרדה גם דפיקות לב ופחד מפני דברים שלאחר יובנו מאליהם כמו למשל יציאה מהבית =
לא אחראי למעשיו.

זה אומר אבל מה שכן שתפיסת המציאות שלו חלק מהזמן וגם כשנורמטיבית עלולה ובדרך כלל גם מקיימת נורמות , גישות והחלטות ששונות מהמקובל . בדרך כלל ולרוב לרעה בעיני אחר.

עכשיו נוסיף לזה שהוא מבודד חברתית יחסית=
לקחת ריזיקה להפגע משונותו של אדם.

עכשיו ידוע לך מראש שאולי דווקא להפך הוא החלש פה שיכול לנטות להתנהגות שלא בהכרח בשליטתו או רצונו ולא בהכרח בכלל מובנת לדידו כי שלך הנורמטיבית ברורה ומנומקת מדוע למשל על אדם לא לקלל.
לקחת מראש את הסיכון .

לא תוכלי להאשים איש בקללות ובשונות.

עכשיו נניח נצא מההנחה שהיה בך שימוש לרעה- אבל האם לרגע אחד הוא גרם לך להאמין שהוא רוצה קשר של מעבר למיני? לא, הוא היה חד וחלק לדבריך .
יתכן והיה נאות לנתק קשר אבל החדות וההבהרה שבדבריך גם מעידים אלפי מונים על חופש הבחירה שלך .

לא רק שהיה לך שכל, בחרת להתעלם ממנו מתוך ההנחה שאחר מסור לטיפוליך וככזה את היא האהובה- המושיעה- המטפלת והמועילה . שלכעצמו ומאהבה נקיה אין בזה רעה ואפילו עם אחת מלוכלכת.

אבל בואי נשאיר לרגע את עניין ההיריון בצד שזו בחירה שלך מה תעשי במידה ויאושר שאכן את נושאת את ילדו והאם תבצעי הפלה כפי שהבטחת לו .

מוזר מה שרשמת לגבי ההיריון והצורך לשתף אותו בזה שז רק חשש.

בכל מקרה- בנוגע ליחס מגעיל ולא אמפטי, אין ספק, בנוגע להיותך בהיריון לספק וכל זה לא קשור שניצול FOR SAY וגם שלא כזה .
לא היה כאן

נכנסת מידיעה מלאה של הסיכונים והסיבות . עכשיו כמו אדם בוגר את נאלצת להכיר ולשאת בתוצאות . כמו כל אדם בוגר את גם צריכה לדעת שנשיאה בתוצאות מחזקת אותך כאדם שאחראי לדעתו , תחושתיו , אחריותיו , הנרטיבים של אשמה וקדושה שהוא מספר ולמרחב האישי שלו . עצמאות היא כוח ולא חולשה ואם ניתן ללמוד מזה כזו- השתמשי בזה.

אני מבינה שאת במצב כאוב אבל את היחידה שיכולה לשאת בהכרה ובהשלכה הזו. שנסי מותניים , הפסיקי לספר לעצמך שאת האדם הפגוע והמנוצל כי זה לא המצב והמצב היחיד שרלבנטי שיתכן שיש תינוק בדרך ואב לא כשיר וברור שצריך לנתק ממנו במידת האפשר וכמה שיותר מהר מרגע שיסתיימו העסקים שלכם בנוגע לעובר קשר וליישם איך את נמנעת לכניסה לקשרים עם טיפוסים שבעייתים בעבורך.

אגב - נקודת התחלה ותמיהה שהייתי מתחילה בה היא דבר מאוד מסוים שרשמת
"אחרי המון שנים שלא הייתי עם גבר נקשרתי אליו."
השאלה למה לא היית בקשר , למה כשבחרת להכנס לקשר בחרת להכניס ראש בריא (פחות או יותר ביחס אליו) למיטה חולה? ומה את לומדת ומתחזקת מכך להבא.

חושי בטוב ,
ועוד משהו קטנטן -
משטרה לא יכולה ואסור לה מבחינה חוקית להכריח אותך לעבור בדיקת
היריון . שזו עוד סיבה שאם תנסי לקיים מערך של הגנה מפגיעותיו ולא קבלה של קדוש מעונה של פגיעותיו משל היה רפה מוחין וחסר אחריות למעשיו ומשל היית קורבן ואישה מסכנה של הנסיבות- היית כבר יודעת זאת.
ובכך מגינה על עצמך ממשגה עתידי נוסף.

יום נעים
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
אני אתן לך עצה באנגלית (אמריקאית)

Move on
Get on with your life
&nbsp
בעברית זה אומר: תתקדמי. לכי הלאה.
הוא לא חשוב ואין טעם להתבוסס בזכר הארוע.
אם הוא זכה מן ההפקר בגללך ועכשיו יש לו חברה - יבושם לו. את תצאי משם ועכשיו.
&nbsp
אם יתברר בכל זאת שאת בהריון ממנו - זו כבר שאלה אחרת. יהיה פה עניין של אבהות ועניינים של כסף. אבל גם אם כן, יש עכשיו תשעה חודשים שבהם אין מה לעשות בקשר לזה. תמיד תוכלי לתבוע אבהות ומזונות אחר כך.
&nbsp
כרגע שכחי ממנו - מה הוא עשה ומה הוא גרם ומה הוא והוא והוא.
Forget it.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
&nbsp
&nbsp
 
למעלה