אשמח לעזרה והכוונה

  • פותח הנושא ki92
  • פורסם בתאריך

ki92

New member
אשמח לעזרה והכוונה

שלום,
יש לי בעיה עם בן הזוג שלי ואשמח לשמוע חוות דעת על הקשר וכיצד לפעול...
בפורום הזה אומרים את כל האמת בפרצוף, אז אני מבקשת ביקורת בונה ובצורה עדינה...

קצת פרטים טכנים:
שנינו צעירים, אני בת 24 והוא בן 25.
אני באר שבעית והוא אשדודי, כל אחד גר בנפרד עם ההורים.
אנחנו ביחד כבר במשך שנה וחמישה חודשים.
רוב הקשר שלנו מתנהל בוואצאפ ואחת לשבוע גג פעמיים נפגשים בשבוע, בדר"כ מתראים בסופ"ש ואם מתאפשר אז גם במהלך השבוע.

הדבר הראשון שיש לי לומר, אני אוהבת אותו!..
אני רוצה להתחתן איתו ולהקים ביחד משפחה.
אני לא רוצה שניפרד..
בספטמבר אני והוא מתכננים סופ"ש באילת ובדצמבר אנחנו מתכננים לטוס ביחד לתאילנד למשך חודש. כפי שזה בטח מובן, הולכים לבזבז המון כסף.
אני אמנם גרה עם ההורים אבל אין בידי הרבה כסף ואני חושבת על כל שקל שאני מבזבזת... הוא גם לא בא ממשפחה עשירה אבל מצבו יותר טוב משלי כי הוא איש קבע שעושה יומיות וחוזר כל יום לבית והמשכורת שלו מגיעה ל -8 בחודש נטו.... ואני אם אני עובדת 12 שעות יום ולילה, חגים ושבתות רק אז אגיע ל- 6 גג 7 ואחרי ביטוח לאומי כמובן שזה פחות.
קודם עבדתי בעבודה אחרת שאפשרה לי להיפגש איתו בסופשים אך כעת כיוון שהחלפתי עבודה למען שכר גבוה יותר, אין לי כבר סופשים ואנחנו מתראים פחות.
מצד אחד, חשוב לי לטוס איתו ולחוות איתו יחד את כל החוויות אך מנגד אני מפחדת שבגלל העבודה והמרחק הפיזי אנחנו נתרחק. הוא הציע לעזור לי מבחינה כספית אבל אין שום סיכוי בעולם שאני אבקש ממנו כסף.
היתה לו יום הולדת לא מזמן, ואני בחורה שמאוד אוהבת להשקיע בחבר שלה... אז הוצאתי סכום נכבד של כסף וביחד עם הוצאות נוספות שקשורות אליי אני במצב שמאלץ אותי רק לחסוך ולהכניס כסף.
חשוב לי לציין שעד כמה שאנחנו מסוגלים לדבר לאורך כל היום, שום שיחה לא משתווה ומתקרבת לרמת הקרבה שאני מרגישה כשאני נוכחת לידו בצורה פיזית.
בקיצור, יש לקחת בחשבון את העובדה שאנחנו לא גרים באותו עיר, אני רוב הזמן בעבודה וגם תכף מתחילה קורס לקראת לימודים אקדמאיים אז בכלל לא אדע איפה בכל הלוח זמנים שלי יהיה לי זמן בשבילנו ולמען הקשר שלנו...

אז זו בעיה אחת, אני מפחדת שנתרחק בגלל האילוצים...
והבעיה השניה היא, שאנחנו פשוט מתנהגים כמו ילדים קטנים!
כשאנחנו רבים, כל ריב ניצת בגלל סיבות שטותיות וסתם יש דרמה ובלאגן..
הריבים דיי חוזרים על עצמם שוב ושוב...אותה הגברת בשינוי אדרת...
הסיבות לריבים הם שונות ומשונות אבל תמיד אותו תהליך מריבה ואותו תהליך התפייסות..כועסים ומתרחקים עד שאחד מאיתנו נשבר ואז מדברים על הכל ומשלימים... לפעמים זה נגרר מריב אחד לשני אבל לרוב זה נפתר.
למשל, הריב הנוכחי.. אני כעסתי עליו שהוא לא נותן לי מספיק תשומת לב והוא מעדיף לבזבז את הזמן שלו בדברים אחרים כמו סוני פלסטיישן או צפייה בכדורגל מאשר לדבר איתי במיוחד עכשיו שאין לנו הרבה זמן לדבר והוא כועס עלי שאני לא רואה שאני מתנהגת בדיוק אותו הדבר ונותנת לו הרבה פחות יחס ממה שהוא נותן לי... העניין שאם אני עושה דברים פעולות הכי מינימלאיות כמו למשל לעשות כביסה ולאכול ולעשות כושר כדי להתחטב הוא אומר שאני עסוקה ולא נותנת לו יחס ואז מתעצבן עליי ואומר שאני אף פעם לא מסופקת ממה שהוא עושה בשבילי כשאני בעצמי לא נותנת לו מספיק יחס אבל הוא כשהוא עסוק בדברים שלו אז מותר לו להיות עסוק ולא להתייחס אליי.. מה רציתי בסה"כ? לקבל הרבה יחס מחבר שלי? אני צריכה הרבה תשומת לב!! כל המצב הנוכחי רק גורם לי להשתגע מגעגועים ונראה שהוא לוקח את זה יותר בקלות ואני לא כל כך חסרה לו כמו מה שאני מרגישה כלפיו...
אז אני כעסתי והחלטתי שאני לא אדבר איתו והוא פעל בדיוק אותו דבר כלפיי אז כבר יומיים שאנחנו לא מדברים... הוא היה אמור לבוא אליי היום וכששאלתי אם הוא בא אמר שהוא לא יודע אז אמרתי לו שישאר בבית ושלא יבוא...
מרוב כעס מחקתי את התמונה שלנו ביחד בוואצאפ והוא ראה שאני מחקתי אז הוא גם מחק... יש לי את הפייסבוק שלו אז הייתי קצת סטוקרית וראיתי שהוא עקב לאורך כל היום אחרי הפרופיל שלי....בקיצור אנחנו שני מפגרים!
מצד אחד, אני מרגישה שאני לא חסרה לו כל כך אז בגלל זה התרחקתי, שירגיש בחסרוני.. יש לו מלא זמן עכשיו לדברים שלו... מצד שני, אני בטוחה שהוא גם מרגיש ככה כלפיי... הוא בטח גם רוצה להרגיש שהוא חסר לי.. והוא מרוב שיש לו קטע של "להיות הגבר" ולהיות
"הבוס" אז הוא לא ישלח הודעה ויאמר שהוא מתגעגע, הוא יעדיף לגלות מה קורה איתי בעקיפין דרך אנשים ופייסבוק או לראות ולעקוב אחר מה אני עושה כשאנחנו נפגשים... הוא לא אוהב לצאת נקניק..אם מפריע לו משהו שאני עושה הוא יחזיר לי באותו מטבע ואז רק יגיד לי כמה אני אשמה....וזה בעצם הבעיה בקשר שלנו, כל ריב שלנו כשאנחנו כועסים אנחנו מצד אחד אוהבים ומצד שני לא מתקשרים.. כל אחד מתבצר בעמדתו ומחכה שהשני יעשה תצעד של הפיוס או שגורם שלישי כמו משפחה וחברים מגשרים בנינו.. היו פעמים שידעתי מה הפריע לו ולמה הוא כועס רק כי חבר לעבודה מהצבא דיבר במקומו... אני לא מחפשת להיות "צודקת" אני בהס"כ רוצה שיגיד לי הוא שאוהב אותי...היו הרבה פעמים שויתרתי לו ויזמתי את ההתפייסות בכךל שהשקשבתי חלו לכל הכעס שלו תוך כדי שאני רק שותקת ומנשקת ותו ומרגיעה אותו ואז הכל היה בסדר...אבל עכשיו נמאס לי כבר ! שיוריד פעם אחת מהאגו שלו ויגיד "אני צריך אותך, אני מצטער"...
זה מרגיש שרק אם הוא יראה אותי בוכה או שאני ממש אהיה עצובה ואציע פרידה אז הוא יתייחס אליי...בד"כ בהרבה ריבים אין לי בעיה לוותר לו...אבל הפעם, כשאני מרגישה שהוא לא צריך אותי בכלל אז אפילו כמה שאני רוצה שנדבר ונשלים אין מצב שאני עושה את זה..

אז זהו בעצם, יש לנו קשר ילדותי..ושנינו דפוקים ואשמים...
מה עושים?
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
דעתי

בעניין הכסף, הזמן והמרחק - אני לא חושב שיש לי מה לעזור. גם כסף וגם זמן באים בכמויות סופיות ומוגבלות. כשהכמות קצת קטנה, יש מחסור. אני לא יודע יותר ממך איך לתקן את זה.

המחשבה היחידה שהייתה לי בעניין הזה היא שאולי, אם זה מתאים למצב, תשקלו לגור יחד. זה מצד אחד יהיה מאתגר, ומצד שני אולי יאפשר לכם יותר להיות יחד ולבחון איך אתם בתור זוג, כהכנה לחתונה. אני מבין שיש בעיות לוגיסטיות - הוא בצבא, את תלמדי באוניברסיטה (ב"ש, מן הסתם?), וכולי. אז זה לא הפתרון הגאוני שלי למצב. זו רק מחשבה שעברה לי...

---

בקשר למריבות, קודם כל חשוב לומר שמה שקורה לכם משקף את רוב מערכות היחסים בין זוגות צעירים (ולא רק). אני מסביר הרבה פעמים על מאבקי כח כדבר טבעי, ואני חושב שזה מה שיש לכם. זה קשור גם לחוסר בזמן, וגם לחוסרים רגשיים שאת כותבת עליהם באופן ברור - הצורך בתשומת לב, בהערכה, הצורך להיות צודק (לשמר את האגו) וכולי. הכל רגיל ותקין.

אילו הייתם זוג נשוי אולי הייתי אומר שתלכו לטיפול זוגי. במצבכם הצעיר, הלא נשוי, והמוגבל בזמן וכסף - אני רק אומר שתנסו ללמוד בעצמכם איך להיות בני זוג יותר טובים. פחות להיעלב, יותר לתת, להקשיב, ובעיקר - לאפסן קצת את האגו. אני יודע שאלו עצות נורא כלליות, ולא ברור איך ליישם אותן.

כן, אתם באמת צריכים להתבגר. לא בגלל שאתם ילדותיים במיוחד. אתם נשמעים לי בסדר גמור. אתם באמת צעירים יחסית. אז זה טבעי. ויחד עם זאת, כדאי להתבגר. זה מה שהחיים ממילא עושים לכם, ובכלל זה הזוגיות ומהריבות.

אני מצטער שלא יכולתי לתת לך איזו עצת זהב. פשוט הבעיות שלכם מאוד רגילות, שגרתיות, וזה בעיקר סימן לכך שאתם זוג נורמלי, די בריא - ורבים בצורה יחסית רגילה ונורמלית. החדשות הטובות הן שאין פה איזה דגל אדום, או איזו בעיה נוראית. פשוט הקושי של זוגיות. ומחוץ לטיפול אצל אדם מקצועי, שמתאים דברים באופן אישי לזוג, אין בעצם איזו נוסחת פלא. פשוט צריכים לשאוף להיות אנשים יותר טובים, קשובים, מכילים וכולי. נשמע משעמם - אני יודע. אבל ככה זה.
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
http://www.marius.co.il
 

ki92

New member
היי

אני חושבת שעוד מוקדם מידי לעבור לגור יחד...
אני רוצה קודם לחוות איתו חודש בתאילנד ולראות איך הזוגיות שלנו מתנהלת שם..
ממה שידוע לי, הרבה זוגות נוטים לריב שם... אז זה עשוי להיות מבחן לקשר..
מנגד, לגור ביחד מרגיש לי כמו צעד התקדמות בקשר לקראת חתונה.... אני לא שם, לא כרגע. מוקדם מידי. הייתי הולכת על זה רק אם הוא היה מציע וגם אז הייתי שוקלת בכובד ראש כי זה מיותר לדעתי לבזבז כספים על שכירות כשאפשר לחסוך לקניית דירה בעתיד.
אני גם חושבת שמתנהלת בנינו מאבק זו הסיבה שלשמה כתבתי פה, כדי לעצור את המאבק בזמן או לפחות לטפל בו לפני שיגיע למצבים לא נעימים בעתיד...כמו כדור שלג שלאט לאט מתגלגל ונהיה ענקי!
העצות שנתת באמת כלליות אך אנסה ליישם... מודה שניסיתי ליישם אותן הסופש כשבאתי אליו.. למשל, נפגעתי ממשהו שהוא אמר ובמקום לקחת ללב ניסיתי לשים את הפגיעה בצד ולהבין שמדובר באדם שגם נפגע ממני ורוצה שיאהבו אותו גם בסה"כ.

שמחה לשמוע שהקשר שלנו בריא בעינייך...:)
 
לא הבנתי מתי אתם רבים

בזמן המפגשים האמיתיים המעטים שלכם או שאלו ריבים בוואטסאפ ובטלפון?
ואני גם לא מבינה מה זה "לתת אחד לשני יותר יחס ותשומת לב", כשיושבים ואוכלים ארוחה משותפת או מטיילים יחד או שוכבים במיטה או אפילו מדברים בטלפון - נותנים אחד לשני תשומת לב... מתי עוד את (או הוא) רוצה לקבל עוד תשומת לב? דווקא כשהוא משחק בפלייסטיישן? (או מהצד שלו, דווקא כשאת עושה כושר?).
לי נראה שאתם מבססים את התקשורת שלכם על המאבק האידיוטי הזה, ממש כמו שילד קטן יעשה הכל (כולל דברים רעים וטיפשיים) רק כדי שאמא תשים לב אליו... במקום להנות פשוט מהביחד המועט שלכם, אתם מחפשים אחד את השני...
עכשיו מאחר והוא לא פנה לכאן, אני לא יכולה להגיד לו כלום, אבל את כן פנית ואפילו הבעת נכונות לעשות שינוי התנהגותי, אז הינה הטיפ שלי:
הבחור שלך הוא מה שהוא, יש לו יכולת מסויימת של נתינה ושל תקשורת, קבלי את היכולות הללו באהבה בדיוק כמו שאת מקבלת את שאר התכונות שלו. תלמדי לשמוח בתשומת הלב שהוא כן יכול לתת ובתכונות החיוביות שלו (ולפרגן לו על כל נתינה) והניחי למה שהוא איננו.
אם את לא מסוגלת להרפות ממנו ואת מרגישה שהיכולות הללו שלו לא מספקות אותך, שעם יכולות כאלו את לא יכולה לבנות זוגיות ושזה יאמלל אותך, לכי חפשי לך בן זוג אחר. אחד שיהיה טיפוס יותר נותן, מפרגן, מקיף. שימי לב שהניסיון שלך להפוך את הבחור שלך למה שהוא לא, איננו משפר אותו אלא להיפך, מוציא ממנו קנטרנות ודווקאיות (פיתאום גם הוא מאשים אותך באי נתינת צומי...).
אני לא חושבת שמגורים משותפים ישנו באופן מהותי את המאזן הזה של חוסר הסיפוק שלך ממנו, אלא רק שינוי פנימי שלך עם עצמך ונכונות להיות שמחה בבן הזוג שלך כפי שהוא.
אני למשל חושבת שההצעה שלו שהוא יעזור לך במימון הטיול היא מקסימה ועלייך לקבל אותה באהבה ובלב שלם ולומר לו עד כמה מרגש אותך לדעת שכל כך חשוב לו לבלות איתך חופשה בתיאלנד. תיראי מה זה - הוא נותן לך מתנת תשומת לב עצומה ויפיפיה ואת... לא מצליחה לפרגן לו על זה ולתת לו תחושה טובה לגבי הנתינה שלו...
בקיצור, בידייך להיות מאושרת מהזוגיות הזאת ואת היחידה שבוחרת לא לשמוח בה. ואגב, אם הוא יראה שהמחוות שלו של תשומת לב ונתינה מוערכות, יש סיכוי שיהיו קצת יותר מהן...
 

ki92

New member


לפעמים הריבים כשנפגשים, לפעמים בטלפון...
זה לא ממש משנה איפה - העיקרון שחוזר על עצמו הוא - "את\ה רואה אותי? אני פה... ואני אוהב\ת אותך, תאהב\י אותי גם"
אבל ממה שבדקתי, לרוב הריבים בטלפון...
החוסר בנתינת יחס מורגש כשמקדישים המון זמן לדברים אחלרים מקום אחד לשני.. למשל... חבר שלי יעדיף שכשאני נמצאת אצלו אתעסק בו ואניח את הפלאפון בצד...הוא ידע שאנחנו בריב כשאני אתעסק רק בפלאפון כל היום ואתעלם מהנוכחות שלו... דוגמה אחרת, אנחנו בריב ואני אצא עם חברות במקום שנדבר על הבעיות בקשר ונפתור את הדברים... נראה לי שאנחו רוצים להיות עדיפות ראשונה על פני כל דבר אחר...
אין לי בעיה שהוא ישחק בפלסטיישן, את הסוני אני קיתי לו ואני רוצה שהוא יהנה ממנו.. אבל אם הוא מעדיף לשחק בסוני יותר מאשר לדבר עם חברה שלו, במיוחד בתקופ שאני לא יכולהנ להיות זמינה לשוחח כל היום והוא יכול לשחק בסוני כל היום אז כן אני אתעצבן...והוא מבין שאין לו מה לכעוס עליי כשאני עושה כושר או דברים אחרים.. אבל הוא רוצה שאני לא אכעס עליו ואם אני כועסת אז אני אמורה להבין שני מתנהגת בדיוק אותו דבר אז אין לי מה לכעוס...
את צודקת לגמריי הקשר שלנו מבוסס על המאבק האדיוטי הזה לתשומת לב ואני באמת רוצה לעצור את המאבק הזה ולהנות מהביחד....
תודה על הטיפים אני מיישמת אותם...
את צודקת לגמריי, אני באמת צריכה להעריך אותו על התכונות הטובות שבו ולהזכיר לו אותן כל הזמן.. בנינו, אין אדם מושלם.... וגם אם אכיר בחור אחר, שזה רעיון שבכלל לא מתקבל על הדעת מבחינתי, גם לבחור הזה יהיו חסרונות ובעצם אין אדם מושלם... ואני כן חושבת שהבחור שלי הוא האדם הכי טוב בשבילי.
הגבר שלי לא צריך להשתנות בעבורי אלא אם כן הוא בוחר בכך... אני צריכה לשנות את התתנהגות שלי...
מה גם שאת ממש צודקת וזה באמת עובד כשאני נותנת לו שבחים על דברים טובים שהוא עושה אז יש לו חשק לעשות את זה יותר...זו לא הפעם הראשונה שזה קורה...
אז..תודה לך, הפנמתי שהיכולת להנות מהקשר תלויה רק בי והשינוי התנהגות צריך להתחולל אצלי..

תודה!
 

adam33

New member
מעטים הפעמים ש..

מעטים הפעמים שאני קורא או מאזין לשני זוגות ומחייך ואומר לעצמי שמהעכבר הם עושים פיל.
וכל מה שאתם עוברים זה בריא לקשר שלכם כי הוא בנוי על אהבה.
הוא אוהב אותך בדרך שלו - שלא מוצאת חן בעינייך ואת אוהבת אותו בדרך שלך שלא מוצאת חן בעיניו.
אתם בדיוק הזוג שמשלים זה את זה.
אה מה מה
הבעיה שמרוב להביט לדבשת של האחר אתם עלולים להיפרד מכך כי אתם לא נמצאים במצב שאתם יכולים לראות באיזה מדרג זוגיות אתם נמצאים כי
אם היתם בקשר עם זוגות אחרים הייתם נוכחים לדעת שאתם נמצאים במצב מצויין שהוא חלק מזוגיות בריאה.
כן בריאה.
 

ki92

New member


זה אמור להיות מחמאה ?:)
האמת שאני רואה זוגות אחרים, אך קטונתי מלדעת מהי זוגיות בריאה וטובה..
מה גם שמה שבהכרח טוב לי לא בהכרח יהיה טוב למישהו אחר..
ממה שאני יודעת, זוגיות טובה זו זוגיות שהיא לא בית כלא - אף צד לא צריך להרגיש שהוא בעונש...
וזה מה שאני מייחלת בעצם, להנות מהקשר כמה שאפשר....
וכשיש ריבים, זה מדליק לי נורה דומה ואני מפחדת שזה יהרוס הכל...
שמחה לשמוע שהריבים זה חלק מטיבו של קשר טוב ובריא...

אז מהי זוגיות טובה בעצם, בעינייך?
 

adam33

New member
זוגיות טובה

הינה זוגיות אשר בה כל אחד מכיר במינוסים של השני בעוד שהשני מכיר במינוסים של בן זוגו אבל בפועל שניהם מוקירים ומכירים את הפלוסים של שניהם שהם אלו שמקשרים בזוגיות שלהם אחד כלפי השני.
למשל, את פדנטית והוא מפוזר אבל דווקה למרות שהוא מפוזר הוא מכיל אותך גם כשאת צועקת עליו.
 
את צודקת לגמרי

יש לכם קשר ילדותי ושניכם דפוקים ואשמים .

עכשיו ששמנו את זה בצד,
קחי את התגובה שלך - רשמי מה לדעתך ילדותי בך ובמה הוא "נקניק"
ועשי את הדבר היחיד שאת יודעת שצריך לעשות-
להשתנות איתו או בלעדיו .

זה ממש קשה,
אבל זה המצב.
יש מצב שבסוף לא תהיו אשמים ודפוקים.

או שלא.
לא יודעים עד שמנסים
 
את צינית / רצינית ?

לא התכוונתי להעליב,
דווקא הייתי רצינית לגמרי במה שרשמתי.

ובגלל זה בחרתי במילים שלך-
כי אני חושבת שבאמת יש התנהגויות
ילדותיות שפוגעות בך ובו
וזה מפריע לך -
ולכן השינוי יכול לבוא רק מבחירה שלך.

וגם בעצם את רשמת את זה,
שזה מפריע לך
אז עכשיו אני באמת מבולבלת ביחס לתגובה שלך.

מקווה שלא נפגעת.
 

ki92

New member
היי

לא נפגעתי,
באמת התכוונתי למה שרשמתי..
אני באמת רוצה לעשות שינוי בהתנהגות שלי....

יש לך עוד דרכים לעזור לקשר?
 

ki92

New member
עדכון:

השלמנו.
הוא שלח לי הודעה והביע אכזבה שאנחנו לא מדברים וכביכול לא אכפת לי..
השיחה התגלגלה לכך שדיברנו על הריב, הוא רצה לפתור דברים.. אך אני בדיוק יצאתי עם חברה והוא כעס שאני משאירה את הריב שלנו פתוח ומעדיפה לצאת עם החברה.. הוא רק לא הבין שלא העדפתי לרשום לו בסערת רגשות וגם אם אני יוצאת עם החברה אני לא באמת אוכל להגיב לו על הכל כמו שצריך ולתת תשומת לב מלאה....
אז הבחור כעס מאוד ולא רצה שאבוא אליו בחמישי כפי שתיכננו לפני המון זמן כדי שאני גם ארגיש את מה שהוא מרגיש.. הוא רצה שנפגש רק השבוע ביום חופש שהוא יקח מהצבא ואז יריב איתי על זה שדחיתי את השיחה על הריב (הוא סיפר לי מה הוא תכנן כשנפגשנו)...בהתחלה נפגעתי מהדחייה כי כבר ביטלנו פגישה אחת השבוע בגלל הריב אז עכשיו עוד אחת..הרגיש שהוא לא צריך אותי... בסוף התעקשתי להיפגש ואמרתי לו את זה ונפגשנו...ודיברנו על הכל והיה סופ"ש מושלם ביחד.. אני מרגישה שאנחנו יותר קרובים שעלינו מדרגה בקרבה...ובכל זאת, יש הרבה תהליך לעבור כדי למנוע ריבים בעתיד...

תודה לכל מי שהשקיע פה מזמנו ונתן טיפים... אני מקווה שהצלחתי להפנים ואני איישם...
 

סטנגה Joe

New member
אז"פ

מדברים

ומתבגרים
לא נראה לי שיש כאן משהו שתקשורת טובה לא יכולה לפתור.

שמחתי לעזור
 
למעלה