שרשור השאלות לדוד רוטנברג

זה עצום!!

תביא לנו ניגון בכל אירוח? אילו לא נתקיימו האירוחים אלא בשביל הניגונים דיינו!
 

קרוקדיל

New member
אשריך דוד

בזכותך זכינו בניגון מיוחד! וחן חן לך איש קשיש אחלה ניגון!!!
 
מה דעתך בנושא הגירוש?

האם לדעתך יהיה או לא יהיה גירוש? ראיתי שבקהילה נוקטים עמדה נגד, ואפי` יש מדור של קובי סלע. כל הכבוד!!!
 
ל- יהודי ל א מגרש יהודי

דעתי ידועה. התכנית הזו היא עוד שלב בתהליך התקפלות ונסיגה שהחל בשנת 77' - תהליך שיביא בסופו של דבר לחיסולה של מדינת ישראל. לצערי, אני פסימי.
 
מי שמכיר את היסטורית חב"ד יודע

שחסידות חב"ד התפלגה בדורות הקודמים ושהיו יותר אדמורי"ם מאשר מספרים היום. דבר זה נכתב ע"י היסטוריונים רבים אך זוכה להתעלמות גורפת בחב"ד ששיפצה את ההיסטוריה והעלימה את הפלגים בחב"ד. מה הסיבה להעלמה זו. ואיך אתה כסופר נוהג בנושא.
 
תשובה לאור הבוקר

זה מביך מאוד לראות כיצד אתה מפגין את בורותך ברבים. בספר 'היום יום', ספר שהרבי זי"ע חיבר ושכל חסיד חב"ד לומד בו כל יום, מופיעים שמותיהם של כל האדמו"רים שיצאו מבית רבותינו. כל בניו של ה'צמח צדק' וממשיכי דרכם מופיעים שם. ניתן לקרוא אודותם גם בכל ספר העוסק בהיסטוריה החב"דית או ספר סיפורים מדורות העבר. אז על איזו התעלמות אתה מדבר?
 
לדוגמא

הרוגוטשובר לא היה חסידו של הריי"צ אלא של האדמו"ר מקאפוסט שהיה משושלת חב"ד
 
מה הדוגמא?

שהיו חסידי קאפוסט? בכל ספר היסטורי רלוונטי מוזכרים חסידי קאפוסט והאדמו"רים. כך גם אדמו"רי בורבויסק והשאר. מי מעלים דבר כזה?
 
שלום לך ר' דוד

אני מקווה שתספיק להגיע עד לכאן.. ראיתי כמה פעמים שכתבת בפורום בחדרי חרדים שמה שחב"ד עושה בסוף כולם מחקים אותם. האם תוכל להביא דוגמאות? אני יכול להביא דוגמאות מכאן ועד להודעה חדשה דברים שלא חיקו אותם, דוגמא אחת: האם יש חסידות אחד שעושה מבצעים?
 
תשובה למנה עיקרית

כמה דוגמאות: א. חב"ד הייתה הראשונה שעסקה ב'קירוב'. שנים רבות לעגו לה, לשון המעטה, כל החוגים על פעילות זו. כיום אין חוג שאינו מתגאה בפעילות הקירוב שלו. וטוב שכך. אני שמח שכולם אימצו את המורשת אותה הנחיל הרבי זי"ע. ב. נשות גור יוצאות לקראת כל שבת לחלק נרות שבת בחוצות הערים, בבתי חולים וכדומה. תזכיר לי מי הכריז בשנת תשל"ו על מבצע נש"ק (-נרות שבת קודש)? ג. חב"ד הייתה הראשונה שהשיקה שידורים חיים של התוועדויות באמצעות הטלפון (תש"ל לישראל ועוד קודם לכן לרחבי ארה"ב ואירופה) והלווין (לישראל בתשמ"ג, הרבה קודם לכן ברחבי ארה"ב). היום כמעט כל חוג עושה זאת, כדי להעביר את דברי הרבי או הרב לריכוזים השונים. כך גם בנוגע לשיעורים באמצעות הטלפון. ד. לפני כארבעה חודשים נסעתי לגואה שבהודו, בהזמנת ארגון 'ערכים', כדי לסקר את פעילות 'הבית היהודי' שלהם. גם הם הבינו, שהגיע הזמן לצאת 'החוצה' ולפעול. המקום הוא חיקוי מושלם של בית חב"ד. הלוואי וירבו עוד בתים כאלה. ה. להוציא סערט ויז'ניץ וצאנז שהקימו קריות בערים חילוניות (אבל עם אדמו"ר במרכז הקרייה), חב"ד הייתה הראשונה שהקימה קריות ל*זוגות צעירים* בלוד (תשכ"ה), קרית מלאכי (תשכ"ט) וצפת (תשל"ג). רק שנים אחר-כך החלו לנקוט בגישה זו גם בחוגים אחרים. ויש עוד.
 
האינטרנט והציבור החרדי

אם יש מדד אמין ומשקף את מצבו של האינטרנט בציבור החרדי הרי זה בחדרי חרדים ואי לכך יש לי מספר שאלות האם יש עלייה בהחשפות של הציבור החרדי? האם מדובר בעלייה מתמשכת? האם היו קפיצות או ירידות בתקופות מסויימות? לפי הכמות של הפניות האישורים והחסימות כמה מונה הציבור הצופה בהייד פארק? ומהי ההודעה על נושא מסויים (לא אשכולות כמו של קלף) עם מספר הביקורים הכי גדול?
 
תשובה ל- דר סלולר

א. יש עלייה עקבית כל הזמן. ב. אין לי מושג כמה מונה הציבור הצופה ב'הייד פארק'. ג. איני יודע. מעולם לא בדקתי. אתה יכול לנסות לבדוק זאת בעצמך.
 
כתבים צעירים זה טוב?!

שמתי לב, גם בתקופה שבה היית עורך החדשות בבקהילה, וגם משעברת ל'קולות', שאחריך, בחלקים שעליהם אתה מופקד, באים הכתבים הצעירים והמוכשרים - קרי: שלמה קוק, יהונתן אינדורסקי ויוחנן גולדברג. בעיניי - ובעיני רבים אחרים - זה טוב, זה נותן רוח צעירה לעיתון. כמובן שיש פה ושם קנאים, כאלה שלא מסוגלים לראות שהצעירים הללו מצליחים. שאלתי: האם זו אכן מגמתך, שהצעירים כיום יותר צבעוניים, יותר יצירתיים? או שמא אין לך משנה סדורה בנושא? (כתבות צבעוניות - אני מדבר על כתבות כמו שהייתה על תל-אביב לאחרונה, ועל נווה שאנן, ועל החרדים בלילה ועל קלופפר מבית הנשיא...)
 
תשובה ל-ישיבישערית

כתבים מוכשרים - שמוכנים להשקיע ולהתאמץ כדי להביא לקוראים כתבות מעניינות - הם חלומו של כל עורך. איני מייחס חשיבות לגיל, אלא לכישרון ולנכונות להשקיע.
 
למעלה