שרשור השאלות לדוד רוטנברג

תשובה מס' 2 לאיווט

א. חשתי שחסר מקום כזה - מקום שכל החרדים, מכל החוגים, יוכלו לכתוב ולהתבטא. בדיוק כפי שכעת אני חש שחסר אתר שיהיה כלי תקשורת חרדי, דינמי ומעניין. זו הסיבה שאני עמל כעת על הקמת אתר 'בחדרי חרדים'. אני מקווה שאצליח להגשים את החזון שלי ולהגיש לגולשים אתר מהנה. ב. איני מתחרט על דברים טובים שאני עושה... ג. לא. טוב לי היכן שאני.
 

איווט

New member
הטלפונים הסלולרים

אם היית יכול האם היית דואג שבעלי הסלולרים יוכלו להכנס ולהשתתף באופן פעיל בח"ח?
 
גם אם לא באופן פעיל

לפחות שיוכלו לצפות בצורה סבירה. וכל מי שגולש מסלולרי יודע על מה אני מדבר. למשל ארבעת ההודעות שבראש הדף. או כל הסימניות שבראש כל הודעה וכו´
 

קובי122

New member
בקיצור בקשתינו ממך,אנא דאג לפורמט

סלולרי לח"ח לטובת הגולשים החרדים הרבים שאין להם אפשרות לגלוש ממחשב.(דבר שאינו קיים כמעט במגזר החילוני)
 

1מרן

New member
א.) איך אתה חי עם הידיעה ש"בח"ח"

זה המקום בו כל עלום שם מוציא את כל הרוע שבתוכו החוצה, לעין כל, לרשות הרבים. הרי אין גבול לרוע שאדם יכול להיות כשהוא מסתתר תחת הניק... ב.)איך אתה מסביר את זה שרוב הכותבים שם הם נחיתיים נוראיים מול החילוניים, וכל הזמן הם מנסים למצא חן בעיני החילוניים בדעות ממש ממש "לא חרדיות"? ג.) איך אתה מסביר את זה, שהעיתון "יתד נאמן" זוכה ב"בח"ח" לביקורת מדוקדקת על כל שביב מילה המודפסת בו, בצורה מוגזמת עד כדי להדהים? ד.) איך אתה מסביר את הענין שהדבר הכי פופולרי בפורום שלך, הוא נושא הפלאפון הכשר? ה.) איך זה קרה שרבנים רבים מותר לכתוב נגדם בצורה מאד מזלזלת, כמו הרב שך שזוכה מ"פרי הדר" מ"דב 10" ומעוד כמה למקלחות רותחות מדי פעם בצורה שלא תאמן, או הרבי מאמשינוב שכתב עליו "השמש הזורחת" באשכול על הציור של הרבי מאמשינוב במילים שלא יאמנו, וזה לא נמחק? מה היה קורה אם מישהו היה כותב עשירית מהדוגמאות שהבאתי על הרבי מליובאוויטש? ו.) איך אתה חושב שתתמודד בשמים אחרי ה 120 שנה לאוי"ט עם כך, שפתחת את הפורום המלא מלא לה"ר, רכילות, הוצאת ש"ר, שקר, וכל מיני מרעין בישין? ז.) מי הם שאר המנהלים ומה כוחם? האם זה נכון שאתה "בעל הבית" יחיד ב"בח"ח" לחלוטין, וכל השאר אינם אלא תפקיד יצוגי עם קצת תפקיד של "עוזר"? עד כאן בינתיים.
 
תשובה ל-1מרן

א. אני לא אוהב רוע. עם זאת, אני לא גננת ואיני מחנך הדור. זה מה שאנחנו וכך אנחנו נראים. יש טובים ויש רעים. ב. לא יודע מניין אתה שואב את הקביעה המופרכת הזו. יש בפורום מגוון רחב של דעות וכל אחד מגיב כרצונו. ג. כנראה שקוראי 'יתד נאמן' (ומדובר בליטאים, שכן לחסידים יש עיתון אחר), הם אנשים מאוד ביקורתיים. עם זאת, כאיש שעובד במקצוע, נראה לי שלאחרונה העיתון גם משחק לידיהם... ד. איני חושב שהסוללארי הוא הנושא הכי פופולארי. אולי ישנה קבוצת גולשים שזה הנושא שמעניין אותה. לאחרונה זה נרגע. כמו כל דבר. ה. אני לא אוהב שכותבים דברים מזלזלים או דברי שקר נגד אף רב. כאשר אני מבחין בדברים כאלה, אני מוחק אותם (ואף מזהיר את הכותב, כשאני חושב שצריך). עם זאת, עליך להבין שאני, כמו שאר המנהלים, לא תמיד קורא כל אשכול וכל הודעה, כל הזמן. זה בלתי אפשרי. לכן, כאשר פונים אלינו אל התיבה האישית - ואני תמיד מדגיש לגולשים לשגר את ההערה אל התיבה האישית - ומפנים את תשומת ליבנו אל הדברים, אנחנו בודקים את התלונה ובמידה והיא מוצדקת - אנו עושים את מה שצריך לעשות. ומיד. בין מנהלי הפורום ישנם שלושה ליטאים ושלושה חסידים. כך שזה לא רלוונטי מאיזה חוג הרב אודותיו כותבים. ו.כפי שמתמודדת, למשל, כל אימא שלימדה את בנה לדבר והוא מפטפט בחייו לשון הרע, רכילות וכו'. או, דוגמא אחרת, מורה נהיגה שתלמידיו עשו תאונות קטלניות. במילים פשוטות: כפי שהם אינם אחראים, כך גם אני. נתתי בידי האנשים כלי טוב - באמצעותו אני גם משתדל לעשות דברים טובים ומועילים מאוד. הבחירה נתונה בידי כל אחד מה לעשות איתו. ז. אנשים נחמדים מאוד. יש להם את כל הכלים הטכניים שיש לי והם רשאים לפעול כפי הבנתם. אני מתייעץ איתם ומשתף אותם כל הזמן. עם זאת, אני זה שמאשר ומחליט מי יקבל אישור כתיבה.
 
עכשיו אני מבין...

עכשיו אני מבין מהיכן באה השנאה הגדולה הזאת ל"יתד", בבח"ח. אתה נאור ואינטלגנט, עד שמגיעים ליתד.
 

ףשיטא

New member
מישקיי, ארזי הלבנון, אנשי שעצדרין

מה זה כל הפורומים האלו? ולמה מישקיי לא נמצא בהיידפארק מסורת?
 

קומיק

New member
דרכך כמנהל פורום בטיפול בטרולים

לכל חברי הפורום כאן ידוע הסבל הזוועתי שאנו חווים זה כשנה וחצי מהטרול הידוע, שאינו בוחל באף דרך כדי להציק לחברים עד צאת נשמתם ממש: הודעות פרובקטיביות, מסרים מזוויעים ומבחילים, ועל כולם דברי נבלה מחרידים שספק אם פורסמו כמותם אי-פעם בעברית. ידוע לי כי בחצי השנה האחרונה שם הנ"ל על כוונתו גם את הפורומים החרדיים בהיידפארק, והוא חוגג שם מדי שבוע כמעט, בעיקר בשיטת המסרים. קראתי בפורום שלך כמה פעמים כי הנושא בטיפול, ושאלותי הן: האם אמנם הצלחת לעשות משהו? היש דרך חוקית לטיפול בתופעה זו? ובעיקר- מהי המלצתך להתמודדות עם טרולים? פעמים רבות שמענו על שיטת ההתעלמות, אולם לפי הנראה, לפחות במקרה הסטודנט אין לשיטה כל השפעה עליו. אנו ממתינים לתשובתך, בתודה מראש.
 

ףשיטא

New member
כמה ניקים מאושרים לכתיבה

בבחדרי חרדים כהיום? וכמה חסומים? (נתנזון נחסם?)
 
ל-ףשיטא

לא ספרתי. דברים כאלה ממש לא מעניינים אותי. אני מאשר בכל חודש כ-100 ניקים. מדוע לחסום את נתנזון?
 
שלום מנהל

כמה שאלות: א. כמה ניקים מתחננים לבקש בכל יום אישור כתיבה? ב. מה סוד ההצלחה של הפורום? ג. כמה עיתונאים חילוניים כותבים בפורום (לי ידוע על 3) האם שחר אילן בינהם? ד. למה כמעט לא רואים את פעילותם של מנהלי המשנה? ה. לפי מה אתה בוחר אותם להנהלת משנה? ו. בכמה הודעות הפורום כבר אוחז? ז. הפורום במגמת עליה (מבחינת איכות וכמות) או להיפך? ח. מדוע יש לי הרגשה שאתה מתנהג בפורום כמו ברה"י שלך - משפחה איימו עליך אסור לכתוב נגדם. אתה חבדניק - אסור לכתוב נגד חב"ד. הגרערעס הגיעו אתך להסדר (מפחדם עשית זאת או שביקשו ממך יפה) -אין לכתוב נגד רבם וכן ע"ז הדרך? ט. יש כותבים בפורום בשבת? י. האם נכון מה שהבנתי שאתה עומד להפוך את היידפארק מסורת לאתר נפרד?
 
תשובה לדודיוקון

א. איני סופר. אני עונה ביום על כ-100 הודעות, בנושאים שונים, ובהם גם בקשות אישור כתיבה. ב. ראה מה שעניתי לירושלמי. ג. אין לי מושג מי מהעיתונאים כותב. ד. שניים מהם קצת עסוקים בימים אלה. את פעילותם של האחרים אני דווקא רואה כל הזמן. ה. ראה סעיף ב. ו. הפורום המרכזי של 'בחדרי חרדים' מתקרב ל-350 אלף הודעות. ז. מבחינת כמות כן. מבחינת איכות? אני משער שהדעות חלוקות. כמו בכל דבר, יש ימים טובים יותר וטובים פחות. ח. חבל שאתה כותב דברי שאינם נכונים. אני מקפיד לטפל בכל דבר בצורה הכי הוגנת שאפשר. 'משפחה' בחרו לפנות אלי, בהזדמנות אחת, בצורה לא יפה (למרות שפעמים לא מעטות קודם לכן הם פנו בצורה נאותה בהקשר להודעות שונות, ותמיד טיפלתי בצורה הוגנת בבקשות). כיוון שכך, החלטתי מה שהחלטתי - שאין לכתוב עליהם בשלב זה לטוב או למוטב. כאשר אחליט לשנות את ההחלטה, וזה נתון לשיקול שלי בלבד, אפשר יהיה לכתוב. כותבים בפורום ללא הפסק נגד חב"ד (ויש אשכולות רבים כאלה בכל שנותיו של הפורום. לא פעם אני מקבל הודעות נזעמות מגולשים חב"דיים מדוע איני מסיר את האשכולות הללו, אך אני פועל במקרים כאלה בדיוק כפי שאני פועל לגבי חוגים אחרים). בכלל לא רלוונטי שאני חסיד חב"ד. אכן, כמו לגבי כל חוג, אסור לכתוב שקרים על חב"ד. חסידי גור לא הגיעו איתי לשום הסדר, כי אי-אפשר להגיע איתי להסדר. שוב: יש בפורום הודעות אודות הרבי מגור. אבל כן, כמו במקרים אחרים, אסור לכתוב שקרים על הרבי מגור. אין לי שום כוונה להתנצל על כך. ט. אסור לכתוב בפורום בשבת. גולשים מחו"ל שכותבים כאשר כבר שבת בישראל, נוהגים לציין שהודעה נכתבה בחו"ל. י. 'הייד פארק מסורת' יהיה בקרוב תחת המותג של 'בחדרי חרדים'.
 
למעלה