שרשור השאלות לדוד רוטנברג

מבין הכותבים הצעירים

של בקהילה אצל מי אתה רואה במיוחד פוטנציאל להתקדם ולהתפתח בעתיד ?
 
ומה הקריטריונים

שעל כתבים כאלו לשים לנגד עיניהם בבואם לכתוב במקומות כאלו ?
 
תשובה

אם מישהו כבר בוחר לעשות זאת, שיזכור מניין בא ולאן הוא הולך. שיכתוב סעיף ברור וחד-משמעי בחוזה כי הוא מתחייב להביא רק דברים חיוביים. אחרת ימצא את שמו חתום אך ורק תחת כותרות שליליות.
 
שאלה רביעית

צביקה יקובזון נותן אצלכם הטפות מוסר השכם והערב האם היה כל כך שווה לכם להביא אותו לעיתון?
 
הסיפור בהמשכים

של ציפורה אדלר היה ממש ברמה נמוכה דבר שבלט במיוחד אחרי הסיפור היפה של גרינבוים. למה אתם לא מביאים סופרים שיכתבו קצת יותר על רמה ?
 
נתונים טכניים

אם תוכל בבקשה לתת נתונים המעידים על מידת הצלחת העיתון כגון כמות מנויים מספר העותקים שנמכרים כמות הקוראים וכולי
 
תשובה לקרפדון

פנה להנהלת העיתון. הנתונים הללו הם בתחום עיסוקם. אני עורך ולא מנהל מחלקת מנויים או הפצה. מצד שני, אם עלי לשפוט לפי כמות האנשים והגופים הפונים אלי ומבקשים שנכתוב עליהם במוסף, בהשוואה לשנתיים קודם – הרי שמדובר בהצלחה מסחררת.
 

זקן צפת

New member
שאלתי לדוד:

האם קורה שאתה מקבל איומים רציניים בגלל שרשורים שפרסמתם בח"ח או שלא תפרסמו פרשיות מסוימות וא"כ האם אתם מתייחסים לזה או שלפעמים גם מתעלמים?
 
תשובה לזקן

אני מקבל מידי פעם פניות מאנשים או ארגונים שכתבו עליהם בפורום. בדרך-כלל אנשים פונים בצורה יפה ומסבירים שמה שנכתב עליהם אינו נכון ומבקשים למחוק את ההודעה או האשכול. היות וחשוב לי מאוד שבפורום יתפרסמו רק דברים נכונים, אני בודק את הדברים. במידה ומתברר שהתלונה מוצדקת - אני מוריד. אם אני מוצא שהדברים שהתפרסמו נכונים - לא יעזור דבר. היו פעמים ספורות שקיבלתי הודעה בנוסח: אם לא תורידו נתבע אתכם. גם במקרים אלה פעלתי כפי שציינתי. משום שאם הדברים הם אמת – שום איום לא יעזור. עם זאת, אני סבור שמי שפונה בצורה כזו - גם אם הוא צודק - אל לו לצפות שהוא יוכל להמשיך ולנצל את הפורום לקידום ענייניו.
 
סוכן שבכ בבחדרי חרדים

מה דעתך על סוכן השבכ המפוברק של עיתון בקהילה שזכה לסקופ בגלל פנטון. האם לדעתך באמת יש סוכנים שמשתמשים בבחדרי חרדים שימוש לצרכיהם המקצועיים?
 
תשובה לישיבה בוחר

אם עורכי העיתון – בנימין ליפקין ויעקב ריבלין - החליטו לפרסם את הידיעה, כנראה שלמגינת ליבך הסיפור אינו מפוברק. איני יודע האם סוכנים משתמשים ב'בחדרי חרדים' לצרכיהם, אך ידוע לי שחוקרים של משטרת ישראל עוברים על הודעות בפורום בקביעות. מדוע? איני יודע. אולי באמת הפורום כל-כך מעניין...
 

איווט

New member
גור וחב"ד

האם נכונה הטענה שאתה מקפיד למחוק שרשורים נגד חב"ד (מסיבות אישיות) ונגד גור? אם כן, למה? למה להכנע לבריונים (הכוונה לגור)?
 
תשובה לאיווט

אני מקפיד שלא יופיעו שקרים בפורום. מסיבה זו כאשר מתפרסמים שקרים על גור, חב"ד, הרב שך או הרב אלישיב, כמו על כל דבר שאני מוצא אותו שיקרי – אני מוחק. מצד שני, יש מקרים שאני חושב שנכון יותר להשאיר את אשכולות – במיוחד כאלה המצטטים כתבות בעיתונות – ולחשוף את השקרים המתפרסמים שם. אתה יכול לבדוק בעצמך בפורום ולהיווכח שישנם אשכולות והודעות נגד חב"ד (למורת רוחם של גולשים חב"דיים), כמו גם אשכולות והודעות נגד גור. אני חייב לציין שמעולם – אני מדגיש, מעולם - לא קיבלתי שום איום מצד חסידי גור. כיוון שכך, תרשה לי למחות על הביטוי בריונים שהצמדת להם כאן.
 

איווט

New member
פתיחת בחדרי חרדים

1. מה הביא אותך לפתוח את הפורום המצליח "בחדרי חרדים"? 2. במבט לאחור, האם אתה מתחרט על כך שהכנסת את הראש לביצה ונטלת על עצמך אחריות מאוד כבדה? 3. אם היית יכול להחזיר את הגלגל אחורה, האם היית מעדיף אתרים אחרים?
 
למעלה