שאלה בעניין הקוראן:

argamon

Member
שאלה בעניין הקוראן:

שלום לכם: אני חובב ידע על אמונות דתיות של האיסלאם, הנצרות, ועוד, ולאחרונה קניתי את הקוראן המתורגם לעברית, הנקרא "הקוראן בלשון אחר" בתרגום לעברית של סובחי עלי עדוי, שכנראה הוא תרגום הקוראן לעברית הכי מוצלח עד היום, ויש לי שאלה למי שמתמצא בקוראן : בעמוד 25 יש קטע כזה ",,,,מי שהיה אויב לגבריאל,,,"
> בקוראן המתורגם יש למטה פירושים של סובחי אל עדוי והוא מפרש בפירוש מספר-87 למטה כך את הקטע הנ"ל : " אויב לגבריאל : התרבות הדתית היהודית תופסת את המלאך גבריאל כאויב "
>> השאלה שלי כך: אני מכיר טוב את התנ"ך שלנו איתו גדלתי, ואני יודע היטב שהמלאך גבריאל בתנ"ך שלנו נחשב כמלאך חיובי מאד לעם ישראל ביחד עם עוד מלאכים ואין לפי הבנתי וחיפוש בקונקורדנציה של התנ"ך שום איזכור בתנ"ך שלנו על שהמלאך גבריאל הוא אויב. אז איזה רמז לדעתכם מצא סובחי עדוי המתרגם לציין בהערה שהדת היהודית רואה במלאך גבריאל אויב? אני קןרא וקורא את הקטע בתרגום הקוראן ואין בו איזכור שהיהודים הם החושבים את המלאך גבריאל כאויב, לפי הפירוש של סובחי אל עדוי.
> בתודה לתשובה של המתמצאים בקוראן.
**** אני מקווה שהשאלה מתאימה לפורום הזה.
 

הסוחרת

New member
מי שהיה אויב לגבריאל

"המשפט" הזה ירד כתשובה ליהודים בני ישראל, כאשר טענו שגבריאל הוא אויב שלהם ומיכאל הוא המלאך שלהם. וליהודים היה מספר גרסאות של הסברים לגבי טענה זו שלהם על המלאכים.. כאשר אמרו את זה בשיחה עם הנבי מוחמד.
זה הסבר בגדול.. לא הכי מדויק.. לא רציתי לרדת לפרטים, כי הכי מסוכן לפרש ולתרגם דתות כשהבנאדם פחות מזמיר כהן מינימום..
כשאתה נבהלת מהמשפט "מי שהיה אויב לגבריאל" הסיבה היתה כי לקחת חצי משפט.. אם ממשיכים את המשפט ישמע יותר הגיוני.. כי הוא מדבר על אנשים מסוימים שטענו מול מוחמד שגבריאל הוא אויב שלהם כאשר מוחמד אמר שהמלאך גבריאל ירד אליו.. צריך לקחת את ההקשר..
ולא אמורים אנחנו להבין שגבריאל הוא אויב! ההיפך הוא שמסר את הקוראן למוחמד והוא נחשב קדוש.
הנקודה הכי חשובה בעיני:
כול הפיגועים ודאעש האיסלמסטים ושנאה עיוורת ליהודים ואלקאעידה ומה שיבוא עוד.. המקור שלהם הוא פרשנות לא נכונה לקוראן על ידי כמה שיחים (אנשי דת מוסלמים) שהם בעצמם לא הבינו את הדת ופירשו בצורה לא חכמה כי הם בכלל לא רוחניים ולא מבינים כלום מהחיים שלהם! ופה התפקיד של הפוליטיקה לתמוך באנשים אלה ולשלם להם ולפרסם אותם כדי שיהיה להם כוח וסמכות!
באסלאם ובערבית יש משפט שאומר: "المفسرون هم المفسدون في الارض"
כלומר "הפרשנים הם המקלקלים בעולם" ! בטח לא עליך ועלי אלא אלה שבערך ברמה שלנו בהבנה בקוראן והלכים לעם שלם כדי לפרש ולהוציא פתוא ולהסית עם פרשנות מזוייפת.
יש מקרים אמיתיים שקורים על סמך פרשנות מזוייפת ומעטים יודעים ומאמינים שזה מזוייף.. כולם הולכים בעדר..
&nbsp
תודה
&nbsp
 
למעלה