מצלמות חסרות מראה בעלות חיישן FF

steiff

New member
מצלמות חסרות מראה בעלות חיישן FF

זכות ראשונים שייכת לסוני שיצאו עם מערכת FF חסרת מראה שנמצאת כבר בדור השלישי או הרביעי. מערכות שמתחילות ב-24מ׳פ ומטפסות לאזור ה-45מ׳פ ואפילו למעלה מזה.
אני נמנע בכונה מהתייחסות למערכות נישה או מצלמות נישה בעלות עדשה שמולחמת לגוף ולא ניתנת להחלפה.

אחרי סוני הגיעו קנוניקון עם דגמים מעניינים. מניין הפיקסלים דומה.
והנה בשנה האחרונה צצו גם דגמים של פנסוניק, עם מערכת פוקוס קצת פרימיטיבית (מבוססת קונטרסט בלבד).

התוספת המעניינת ביותר אולי היא של סיגמא, שהשיקה דגם FP בעל רזולוציה של 24מ׳פ. מדובר במצלמה קטנטנה, קלה, ויחסית למצלמות שאחרות שתוארו עד כה - גם זולה יחסית (למרות שמחיר שמתקרב ל-2000 דולר אינו זול כלל ועיקר).

המגבלה של כל המערכות שהזכרתי - מבחר עדשות מצומצם.

הפתרון למבחר המצומם? תוספות מלאכותיות באמצעות מתאמים.

החיסרון של מתאמים? רובם לא מאפשרים פוקוס אוטומטי.

סוני נמצאים לפחות צעד אחת, אפילו שניים, לפני שאר המותגים. גם במספר העדשות המיועדות לביונט של סוני, וגם במתאמים שמאפשרים ביצוע פוקוס בעדשות של יצרנים אחרים. כמעט כל קו עדשות ה- EOS של קנון ניתן לשימוש במצלמות של סוני כולל פוקוס אוטומטי. אולי לא מהיר כפי שנעשה במצלמות המקוריות של קנון - אבל פועל.

שאר היצרנים השיקו קו מצומצם (בינתיים, למרות שמתעבה בהדרגה) של עדשות תואמות לביונטים החדשים שלהם. כולם השיקו גם מתאמים שמאפשרים שימוש בעדשות שמותאמות לביונטים אחרים.

ניקון השיקה מתאם שמאפשר שימוש בחלק מעדשות הפוקוס האוטומטי מסדרות הרפלקס.

אצל קנון, סיגמה ופנסוניק החיים יותר קלים - לכולן מתאמים שמאפשרים שימוש בעדשות EOS.

ואת פוג׳י אי אפשר שלא להזכיר, אבל לא בטוח שלטובה... פוג׳י בחרו לא להתמודד בשוק ה-FF והשיקו קו מצלמות בפורמט בינוני. הם נשארים מחוץ למשחק ה-FF.
 

ravivme

New member
מתאמים ועוד

צברתי ניסיון לא קטן עם מתאמים שמאפשרים לחבר עדשות קנון לסוני.
מה שקובע אם זה עובד טוב או לא זו הקומבינציה של גוף + מתאם + עדשה.
מערכות הפוקוס השונות בין הגופים משפיעות מאוד. כל דור זה סיפור אחר.
איכות המתאם שונה בין מטאבונז, סיגמה MC11, ומתאמים סינים למיניהם. הביצועים שונים לגמרי.
ואחרון חביב - לא כל עדשה עובדת אותו הדבר. יש שעובדות נהדר ויש כאלה שזה ממש לא שמיש. למשל, הקנון 40 עובדת מעולה על כל גוף עם כל מתאם. לעומת זאת הקנון 24-105 המאוד נפוצה ביד2 לא עובדת טוב כמעט בשום קומבינציה.

חשוב להדגיש - כל הפתרון הזה רלבנטי רק לסטילס.
בוידיאו זה לא עובד כלל.

מעבר לכך, אין מתאם AF לעדשות ניקון. יצאו אחד או שניים לשוק במחירים מופרכים וביצועים ירודים ביותר שלא שווים את ההשקעה.

היום קשה למצוא משתמשי סוני שנעזרים במתאמים עם AF.
ליין העדשות של סוני לפולפריים כל כך טוב שזה מאפיל על כל מה שנעשה מחוץ למערכת ואין יותר סיבה לקנות עדשות קנון מיושנות. העדשות של סוני יקרות ברובן, אבל יש כבר מספיק עדשות פריים במחירים סבירים, כולל יד2, ולאחרונה יצאו לשוק עדשות זום של טמרון שמחירן סביר מאוד והביצועים מצוינים (אופטיקה ו- AF).
סיגמה החלו גם הם להוציא זומים מעולים לסוני ויש כבר שתי עדשות עם ביקורות מהללות מפה ועד מטולה - 14-24 F2.8 ו- 24-70 F2.8.
לא קשה לנחש שבקרוב תצא גם 70-200 F2.8 ותתחרה בסוני ובטמרון המקבילות (הטמרון היא 70-180).

להערכתי קנון יסגרו פערים מהר מאוד במערכת המירורלס שלהם. גם אם לא יגיעו לטכנולוגיה שוות ערך ב- 100% לסוני, הם יהיו קרובים מאוד, ויש להם קהל נאמן שיקנה את המערכת החדשה שלהם.
ניקון נמצאים בפיגור מבחינת מגוון הגופים ובעיקר מבחינת העדשות.
אם הם לא יסגרו מהר את הפער הם ידרדרו למקום 3-4 במכירות.
 

ravivme

New member
פוג'י

פוג'י ויתרו על פולפריים והלכו על מדיום-פורמט.
הם מנסים ליצור מצב שהמצוין מנצח את הטוב.
אבל זה מתקדם נורא לאט, מגוון העדשות קטן, וסוני נתנו תשובה עם 61MP במצלמת A7R4 שיצאה לשוק לפני כמה חודשים.
לדעתי פוג'י יישארו בגדר מוצר נישה בשוק הזה לקהל מצומצם ונאמן.
המיקוד שלהם יישאר בקרופ כי שם יש להם יתרונות מסוימים על פני האחרים והם הצליחו לבדל את עצמם מבחינת העיצוב והארגונומיה.
 
למעלה