מצלמות חסרות מראה בעלות חיישן FF
זכות ראשונים שייכת לסוני שיצאו עם מערכת FF חסרת מראה שנמצאת כבר בדור השלישי או הרביעי. מערכות שמתחילות ב-24מ׳פ ומטפסות לאזור ה-45מ׳פ ואפילו למעלה מזה.
אני נמנע בכונה מהתייחסות למערכות נישה או מצלמות נישה בעלות עדשה שמולחמת לגוף ולא ניתנת להחלפה.
אחרי סוני הגיעו קנוניקון עם דגמים מעניינים. מניין הפיקסלים דומה.
והנה בשנה האחרונה צצו גם דגמים של פנסוניק, עם מערכת פוקוס קצת פרימיטיבית (מבוססת קונטרסט בלבד).
התוספת המעניינת ביותר אולי היא של סיגמא, שהשיקה דגם FP בעל רזולוציה של 24מ׳פ. מדובר במצלמה קטנטנה, קלה, ויחסית למצלמות שאחרות שתוארו עד כה - גם זולה יחסית (למרות שמחיר שמתקרב ל-2000 דולר אינו זול כלל ועיקר).
המגבלה של כל המערכות שהזכרתי - מבחר עדשות מצומצם.
הפתרון למבחר המצומם? תוספות מלאכותיות באמצעות מתאמים.
החיסרון של מתאמים? רובם לא מאפשרים פוקוס אוטומטי.
סוני נמצאים לפחות צעד אחת, אפילו שניים, לפני שאר המותגים. גם במספר העדשות המיועדות לביונט של סוני, וגם במתאמים שמאפשרים ביצוע פוקוס בעדשות של יצרנים אחרים. כמעט כל קו עדשות ה- EOS של קנון ניתן לשימוש במצלמות של סוני כולל פוקוס אוטומטי. אולי לא מהיר כפי שנעשה במצלמות המקוריות של קנון - אבל פועל.
שאר היצרנים השיקו קו מצומצם (בינתיים, למרות שמתעבה בהדרגה) של עדשות תואמות לביונטים החדשים שלהם. כולם השיקו גם מתאמים שמאפשרים שימוש בעדשות שמותאמות לביונטים אחרים.
ניקון השיקה מתאם שמאפשר שימוש בחלק מעדשות הפוקוס האוטומטי מסדרות הרפלקס.
אצל קנון, סיגמה ופנסוניק החיים יותר קלים - לכולן מתאמים שמאפשרים שימוש בעדשות EOS.
ואת פוג׳י אי אפשר שלא להזכיר, אבל לא בטוח שלטובה... פוג׳י בחרו לא להתמודד בשוק ה-FF והשיקו קו מצלמות בפורמט בינוני. הם נשארים מחוץ למשחק ה-FF.
זכות ראשונים שייכת לסוני שיצאו עם מערכת FF חסרת מראה שנמצאת כבר בדור השלישי או הרביעי. מערכות שמתחילות ב-24מ׳פ ומטפסות לאזור ה-45מ׳פ ואפילו למעלה מזה.
אני נמנע בכונה מהתייחסות למערכות נישה או מצלמות נישה בעלות עדשה שמולחמת לגוף ולא ניתנת להחלפה.
אחרי סוני הגיעו קנוניקון עם דגמים מעניינים. מניין הפיקסלים דומה.
והנה בשנה האחרונה צצו גם דגמים של פנסוניק, עם מערכת פוקוס קצת פרימיטיבית (מבוססת קונטרסט בלבד).
התוספת המעניינת ביותר אולי היא של סיגמא, שהשיקה דגם FP בעל רזולוציה של 24מ׳פ. מדובר במצלמה קטנטנה, קלה, ויחסית למצלמות שאחרות שתוארו עד כה - גם זולה יחסית (למרות שמחיר שמתקרב ל-2000 דולר אינו זול כלל ועיקר).
המגבלה של כל המערכות שהזכרתי - מבחר עדשות מצומצם.
הפתרון למבחר המצומם? תוספות מלאכותיות באמצעות מתאמים.
החיסרון של מתאמים? רובם לא מאפשרים פוקוס אוטומטי.
סוני נמצאים לפחות צעד אחת, אפילו שניים, לפני שאר המותגים. גם במספר העדשות המיועדות לביונט של סוני, וגם במתאמים שמאפשרים ביצוע פוקוס בעדשות של יצרנים אחרים. כמעט כל קו עדשות ה- EOS של קנון ניתן לשימוש במצלמות של סוני כולל פוקוס אוטומטי. אולי לא מהיר כפי שנעשה במצלמות המקוריות של קנון - אבל פועל.
שאר היצרנים השיקו קו מצומצם (בינתיים, למרות שמתעבה בהדרגה) של עדשות תואמות לביונטים החדשים שלהם. כולם השיקו גם מתאמים שמאפשרים שימוש בעדשות שמותאמות לביונטים אחרים.
ניקון השיקה מתאם שמאפשר שימוש בחלק מעדשות הפוקוס האוטומטי מסדרות הרפלקס.
אצל קנון, סיגמה ופנסוניק החיים יותר קלים - לכולן מתאמים שמאפשרים שימוש בעדשות EOS.
ואת פוג׳י אי אפשר שלא להזכיר, אבל לא בטוח שלטובה... פוג׳י בחרו לא להתמודד בשוק ה-FF והשיקו קו מצלמות בפורמט בינוני. הם נשארים מחוץ למשחק ה-FF.