עדשות

itzikzo

New member
עדשות

היום יש בשוק כל כך הרבה עדשות איכותיות 14-24,24-70, 100-400, 80-400 ויש עדשה 70-200 היא לא מיותרת?
 

dudi4321

Member
תשובה

בשנים האחרונות אני מצלם בניקון חיישן מלא. יש חסרונות כמו משקל כללי.
אז לפי שמועות, ה14-24 של ניקון מאד איכותית. ב24-70 ללא מייצב אצלי, שהיא רוב הזמן מחוברת, יש טווח מאד טוב לצילומים של תעוד ומעט נוף.
משתמש די הרבה ב70-200 F4 מיוצבת, קלה זריזה וחדה. היא לא מיותרת לי כי אין לי 400 ממ'.
יש גם 70-200 F2.8 יקרות ואיכותיות יותר.
לצילומים מיוחדים לוקח איתי את ה 150-600 טמרון. למשל לצלם בתים בקונייטרה, ציפורים בעגלת מסתור בהחולה וציפורים בחצר.
אגב המומלצת היא 100-500 ניקון שאומרים שהיא חדה.
ולידיעה יש את המאד זולה 70-300 מיוצבת
לפעמים לנוף וליצור פנורמות משתמש ב14 כ2.8 ידנית סמיאנג.
 

itzikzo

New member
עדשה 70-200

בוקר טוב דובי קודם כל תודה רבה שנית, אציג את עצמי: בעברי הלא רחוק מזה עשרות שנים צלם אירועים שעברו כמה גילגולים בענין העדשות. למשל בתופת הסרט צילום העדשה 35-70 היא אך ורק לצילום אירועים. היום בעידן הדיגיטלי המצב שונה התחלנו עם עדשה 35-70 ולאחר מכן עברנו לעדשות איכותיות מאוד 70-200 והיום שאני כבר לא שם שמתי לב שאולפני הצילום עברו לעדשות קבועות כמו 50 ממ 85 ממ. אני מאז שיצאתי לגימלאות עברתי לצילום נופים שזה תחום שונה לחלוטין שמכאן באה השאלה ואני מניח שיהיו עוד. עכשיו לעצם התשובה שלך:יש לי עדשה 150-60 שהיא מיועדת למה שציינת. בטיול לאתיופיה לפני הנגיף לקחתי איתי עדשה 28-300 של טמרון עדשת טיולים מעולה מכסה הכל. מאחר וצבע עורם כהה הייתי צריך לעבד את התמונות בפוטושופ. והיות שחדות התמונה אצלי היא דרישה מעצמי גבוהה מאוד עברתי לעדשות קבועות כמו 35 מ"מ 1.4 ואין מילים. יתכן והושעתי ממדריך צילום בסדנאות שחשוב שבתיק צילום תיהיה עדשה 50 מ"מ 1.4 רכשתי גם את זה. רכשתי גם עדשה 70-210 צמצם 4 קבוע שאיתה אני מצלם לא מעט. אחרי הנגיף אני ארכוש עדשה 70-200 מ"מ 2.8 לכן שאלתי למה היא שימושית. אגב היתה עדשה 14-24 מ"מ עדשה איכותית מאוד שלא התאימה לי לצילום נופים מכרתי אותה. סליחה על תשובה הארוכה לסיום העדשה 35 מ"מ היא העדשה המובילה ואחריה 70-210 צמצם 4
יום טוב וחג שמח
 

dudi4321

Member
70-210 F4

היא ענתיקה. מיועדת לצילום בפילם.
עדשה שברשותי כוללת מנוע, כוללת מייצב ומיועדת לחיישן דיגיטלי.
תאורטית, עדשה לפילם לא מקפידה שהאור יבוא בניצב לחיישן. בחיישן יש לכל פיקסל עדשה מיניאטורית. לכן האור צריך להגיע בניצב לחיישן. בפילם אור שבא מהצד נקלט בחומר מצויין.
בנוסף החיישן מבריק לכן בעדשה חדישה, יש ציפוי למנוע החזר מהחיישן לעדשה.
&nbsp
 

dudi4321

Member
אתה תגיד איזה דגם יש לך

אני מכיר רק את הדגמים הישנים. 70-210.
החדישים הם 70-200, ממה שאני מכיר, F2.8 F4
&nbsp
&nbsp
 

steiff

New member
70-210/4 היא בהחלט ״ענתיקה״ במונחי צילום...

יוצרה איפה שהוא בין 1986 ל-1988.

הדגם בעל הצמצם המשתנה 4-5.6 יוצר בין 1987-2000 וגם הוא די ״ענתיק״.

ויש גם 70-180/4-5.6 שיוצרה בין 1997-2004 והיא אולי הפחות ״ענתיקה״ משלושתן.

לכולן פוקוס מכני ממנוע במצלמה.
 

ravivme

New member
יש טמרון 70-210 F4 חדשה ל- DSLR

מפיקה תוצאות יפות מאוד ולא יקרה.
טמרון 70-210
 

steiff

New member
לפי הלוגיקה שלך גם עדשות פריים מיותרות...

הרי את אורך המוקד שלהן אפשר לממש גם באמצעות אחת מעדשות הזום.

התשובה היא שהאויב של האיכותי הוא האיכותי-יותר.

מעבר לכך - איכות נמדדת בכמה מדדים, לעיתים סותרים זה את זה.

ניקח למשל את מדד האיכות שנקרא ״חדות״.
יש חדות במרכז. את זה יש כמעט לכל עדשה. בפרט אם תסגור את הצמצם בכמה ״סטופים״.
יש חדות בכל התמונה. זה קצת יותר קשה להשיג. יש עדשות שבצמצם פתוח תהיינה רכות בפינות ותצטרך לסגור כמה סטופים כדי לקבל חדות בכל התמונה.
חדות עלולה גם להיות מושפעת מאורך המוקד.

יש מדדים של עיוותי צורה שמושפעים מאורך המוקד.

יש מדדים של עיוותים אופטיים שגם הם מושפעים לעיתים מאורך המוקד.

יש עומק שדה.

כל המדדים הללו מושפעים מאורך המוקד, וככל שטווח אורכי המוקד גדול יותר (למשל 70-200 מול 80-400) כך קשה יותר להביא את כל המדדים לאיזון. תרצה צמצם פתוח (נניח 2.8) תהיה מוגבל יחסית בטווח אורכי המוקד ליחס של (אל פי רוב) לא יותר מ-1:3 בין הקצר לארוך (למשל 70-210) אבל אם תהיה מוכן להתפשר על צמצם 4 תוכל כבר לקבל יחסים של 1:5, ואם תהיה מוכן להתפשר על צמצם משתנה (נניח 3.5-5.6) תוכל כבר להגיע ליחסים של 1:10 ויותר.
בנוסף - תרצה טווח אורכי מוקד גדול (למשל 18-270) ותקבל עדשה עם עיוותי צורה די משמעותיים בקצות הטווח. שלא לדבר על מימדים ומשקל.

ספציפית 70-200 היא עדשה מאד שימושית, אבל תלוי למה:
- לאירועים: מאפשרת לתפוש דמויות בקהל, לצלם את הבמה משולי האולם.
- לטבע: מאפשרת לצלם אובייקטים ממרחק בינוני.
- לפורטריטים - עדשה מעולה שמשמשת הרבה צלמים מקצועיים.
פחות שימושית לטיולים משפחתיים וצילומי נוף/רחוב - היא גדולה מדי, כבדה מדי, ואורך המוקד פחות רלוונטי.
 

ravivme

New member
לכל עדשה השימושים שלה

ראיתי שכתבת שהיית צלם ארועים.
אני לא חושב שתמצא צלם ארועים מקצועי אחד בלי 70-200 F2.8.
זו העדשה האידאלית עבורם לפורטרטים.
כמו ששטייף כתב יש גם שימושים אחרים.
העניין הוא שהעדשות האלה בגלל ייעודן בעיקר לשוק המקצועי הן עדשות מאוד מושקעות מבחינה אופטית ומבחינת איכות בניה.
זו גם הסיבה שרובן יקרות כל כך.
הן מספקות אופטיקה ברמה דומה או זהה לעדשות פריים, יש להן פוקוס מהיר ואיכות הבניה שלהן מעולה.
השימושיות כבר תלויה בצרכים. מי שמצלם נוף ישתמש פחות בעדשה כזו (למרות שבהחלט אפשרי !), אבל מי שמצלם פורטרטים וקצת טבע קרוב ישתמש בה המון.
 
למעלה