Sigma ישראל ומדיניות תמחור

Sigma ישראל ומדיניות תמחור

לפני חודשים מחירה של עדשת 105mm F2.8 EX DG OS HSM Macro הוזלה ע"י היצרן ב-400$:
https://www.sigmaphoto.com/lenses/macro-lenses/105mm-f2-8-ex-dg-os-hsm-macro
בעוד בארצנו מחירה נותר כשהיה: https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=802152
אך אצל מדינות הניכר, המחיר עודכן בהתאם, גם עודכן:
https://www.alza.hu/sigma-105-mm-f2-8-macro-ex-dg-os-hsm-canon-d387144.htm?o=1
או בעברית: 161,490 פורינט = ₪ 2,043 – 18% = ₪ 1,675
ה-18% הם החזר מס שניתן בשדה התעופה במזומן בשעת היציאה מהמדינה.
הבדל של 800 ש"ח. ובהונגריה, רוב ציוד הציוד ייקר מאשר בארצנו. אך למרות היוקר, ולמרות שהמחיר הבסיסי מכיל 27% מע"מ! העדשה זולה מאשר בארץ.
כמובן שהיבואן (או מי מנציגיו) מתכחש ועונה באופן חצוף: לך תקנה בחו"ל הוא אומר לי. אז אולי אכן כך נעשה...
מפתיע, שכולם בעולם יישרו קו עם מחירי היצרן ורק בארץ הקודש, היבואן החמדן מעדיף לגלגל את הכסף לכיסו ולא ללקוח. מעיד משהו על היבואן...
 
או שיש להם מלאי

שלא יכולים להזדכות עליו מול היצרן ולכן המחיר יירד רק כשיגיע מלאי חדש?

באופן כללי, בלי קשר ליבואן ספציפי או למוצר ספציפי, יש היגיון בלבדוק עלויות בחו״ל ולא מעט פעמים זה עשוי להתגלות כמשתלם. יש מקרים שזה פחות משתלם לייבא עצמאית (בין אם ההפרש לא גבוה, או האפשרות לחלק בארץ לתשלומים, או שמדובר במוצר רגיש שלא כדאי לקחת סיכון ולייבא לבד), אבל מניסיוני ברוב המקרים הזמנה מחו״ל עדיפה גם כשמשקללים את העלויות הנלוות (משלוח לארץ, מיסי ייבוא וכו׳).

זה לא תמיד באשמת הייבואנים והפרשים של כמה עשרות אחוזים עדיין סבירים בהתחשב בעלויות של לעשות עסקים בארץ. כשהמחיר מתחיל להיות פי 2 או פי 3 בארץ, אז כבר יש על מה להלין...

אגב, את העדשה הזו שאתה מציין שעלותה 1675 ש״ח בפולין, אתה יכול להזמין מאמזון ב 1646 ש״ח כולל משלוח ומע״מ ...

 
תודה על הקישור


האם בדוק שהאתר האמריקאי של אמזון אכן יעשה את השילוח והמכס במחיר הנקוב?
לגבי המלאי של היבואן, קטונתי. אם הוא יבואן, ראוי שהיצרן יזכה אותו על המלאי אם המחיר ירד. במדינה מתוקנת הוא לא יוכל למכור במחיר גבוהה ב-400$ ממחיר בחנות שלא היה לה מלאי וקבלה עדשות במחיר המעודכן!
כך שהיא תשאר תקועה עם המלאי עד שהעדשה תוחלף ותהיה אובסוליט, והמלאי יהפוך למלאי מת.
 
המחיר שאמזון מבטיחים למוצרים שהם שולחים

בין אם הם המוכרים ובין אם המוצר נמצא במחסנים שלהם (fulfilled by Amazon) כשהוא מוצג עם עלות משלוח ומיסים, חקוק בסלע.

זה מה שתשלם נקודה.

לעומת זאת למוצרים שהמוכר אחראי לשילוח, המחיר שתראה לא כולל את כל העלויות ולכן עדיף לא לקנות מאלו.

עדיף כמובן שאמזון יהיו המוכרים, ואז אתה גם נהנה מהאחריות המופלאה של אמזון.

נ.ב. לא תמיד היבואן יכול להזדכות מול היצרן, זה תלוי בהרבה גורמים (כמו למשל המכס שמן הסתם שולם לפי המחיר הקודם, אם היבואן רוכש את המוצרים דרך גורם שלישי, אם הוא יבואן רשמי...). אני לא נכנס לשיקולים של יבואנים ואם המוצרים שהם מוכרים הם במחיר מוצדק או לא, אני עושה את החשבון שלי וקונה איפה ובכמה שמשתלם לי יותר.

 
תודה רבה


שיקולי יבואן:
נהוג שיצרן מוריד מחיר. לא פעם ראשונה וגם לא אחרונה. זו (הסיגמה 105 מאקרו) דוגמא להורדת מחיר דרסטית. במערב (מדינות מתקדמות) יש דרכים שונות להתקזז.
1. הורדת מחיר מקבילה בחנויות.
2. Rebate: המוצר נרכש במחירו המלא (מזכה את היבואן/מוכר) שולחים את קופון ה-Rebate לחברה, וזו מזכה בהפרש (מאוד מקובל בארה"ב וקנדה).
ויש את ישראל: היבואן ממשיך בתמחור הקודם, בין אם אכן יש לו מלאי, וגם אם לא, וזה משלוח חדש, במחיר החדש, למה לא לגבות את המחיר הקודם והגבוהה אם הפריי הישראלי מוכן לשלם?
פעלול ישראלי מקובל. כך היה כאשר כחלון הוריד את המיסוי על הבירה שלפיד העלה בשל הגרעון, המחיר בפאבים והמסעדות לרוב לא השתנה. מה שאומר שבעליהן פשוט דחפו לכיס את הטבת המס, במקום לתת אותה לצרכן. כך שבאותו מתחם, יש מי שמוכר 1/2 במחיר של 24 ש"ח, ולידו אחר ב-34 ש"ח. אותה בירה אגב, בבודפשט תעלה לך במסעדה בין 8-12 ש"ח. מחיר בירה במלון במיני בר, זול ממחירה בארץ בסופר. זה בקטנה, רק בירה. אבל פה מדובר בעדשה ו-800 ש"ח!
לא רוצה ללמד סנגוריה על יבואן זה, מישום שהוא כבר הצליח להרגיז אותי עם שרות לתחנת עגינה לעדשות (USB). גם יחסו לצרכן בהסבר על מחיר העדשה, לא נעים ולא טעים. חברה עם מוצר טוב ויבואן עם שרות ויחס לא טוב.
 
למעלה