מצלמה לטיולים

YoniS007

New member
מצלמה לטיולים

הי,

אני מטייל הרבה ומנסה למצוא פשרה בין המשקל הרב של סט DSLR FF המזדקן שלי שממילא על סף החלפה לאיכות של האייפונים העדכניים שאמנם פנומנלית בהתחשב במימדים אבל עדיין לא תחליף לחיישן גדול ועדשה איכותית. ספציפית שמתי עין על הפוג'יפילם AX5 אבל רחוק מלהיות סגור. צריך חבילה משמעותית יותר קומפקטית מ DSLR על עדשותיה כדי להבטיח שגם בטיול הבא הציוד לא ישאר במגירה כי לצלם אין כוח להיסחב איתו. כך שחסרות המראה דוגמת Z7 של נייקון עדיין גדולות מדי. אז השאלה היא אם יש מישהו בקהל שהשתנמך למצלמות כאלה ורוצה לחלוק את התחושה אם המעבר מרגיש לו כטעות או כמהלך חכם?
 

steiff

New member
חבילה קומפקטית זה גם עדשות קומפקטיות

מבחינה זו פורמט m43 מנצח.

אם אתה כבר חושב לכיוון של פוג׳י AX5 אני מציע לך לבחון גם את X-E3 שנהנית מחיישן איכותי יותר (טכנולוגיית X-Trans לעומת cmos רגיל), ווידאו טוב יותר, עינית דיגיטלית, מסך מגע. מצד שני אין לה מסך מפרקי.

יש לפוג׳י סדרת עדשות קטנות איכותית מאד, אולי כדאי לחשוב על 18-135 שאמנם לא לגמרי קומפקטית אבל מכסה טווח נפלא. יש כמובן עדשות פריים קטנות ונפלאות ועדשות זום לא גדולות כמו 18-55.

נסה גם את סדרת X-T2 או X-T3 שהיא כבר ברמה שלא נופלת מענקיות הפורמט המלא של קנוניקון ועדיין במימדים צנועים.
 

YoniS007

New member
תודה, אבדוק את מה שהצעת

שכחתי לציין שאינני מצלם וידיאו אז פרמטר זה לא חשוב עבורי. גם טלפוטו פחות שימושי. קניתי פעם 70-200 איכותי והוא בקושי יוצא מהמגירה. אז בגלל הטווח, העדשות כנראה יהיו קטנות באופן יחסי.
 

steiff

New member
15-45 או 18-55

ויש גם 16-50.
שלוש עדשות זום בסיסיות.
15-45 קטנה מאד וקלה. מגיעה כעדשת ״קיט״ של AX5. איכות רחוקה מלהיות מדהימה אבל קטנה וקלה ומצוינת למי שמחפש חבילה קטנה וזולה.
16-50 עדשת קיט נחמדה ויתרונה על פני עדשות קיט של יצרנים אחרים הוא הזוית הרחבה, אקוויוולנטית ל-24 מ׳מ (לעומת 27-29 במערכות אחרות).
18-55 עדשה משובחת. עדשת הקיט בטובה בשוק. צמצם 2.8-4, איכות בניה מצויינת. אופטיקה מצויינת. החסרונות הם המחיר (גבוה יחסית לקודמות) והמימדים/משקל. לא עדשה קומפקטית.
ובכל זאת, X-E3 עם העדשה הזו זו מערכת מצויינת לטיולים.
ואם אתה מוכן להסתפק בעדשת 23/2 בלבד, אז X100F זו מצלמת טיולים משובחת.
 

YoniS007

New member
תודה


 

sagiKor

New member
לדעתי

יש היום בשוק כמה מצלמות קומפקטיות בעלות חיישן גדול יחסית שמספקות איכות תמונה מצויינת.
כמעט כל המירורלסיות כולל הקטנות הופכות לגדולות ומסורבלות כתלות בעדשה.
הייתי בודק את הפנסוניק LX100II או אחת ממצלמות בעלות חיישן 1 אינטש.
 

YoniS007

New member
תודה

כשאני מעיין בתמונות בפיקר, אני הכי מתחבר לתוצאות של פוג'י, יותר מפנסוניק. אולי גם סוני אבל משום מה רוב הדוגמאות שאני רואה (כנראה) עברו עיבוד כבד, משהו לא טבעי במראה הכללי. לא מספיק מומחה להבין מה קרה שם.
 

ravivme

New member
סוני

גוף: סוני A6300/6400/6500
עדשה: סוני 18-135
קומבינציה לא גדולה, טווח אדיר, חיישן מצוין, איכות תמונה טובה מאוד.
תפוז פוגם באיכות אז קח את הדוגמה בערבון מוגבל.

 
עם העדשה שהמלצת

לא חושב שיש טעם לשלם את הפרמיה על ה a6500, הייצוב במצלמה לא יוסיף הרבה על הייצוב בעדשה אם בכלל והטכנולוגיה ב a6400 עדכנית בכמה שנים בפרמטרים אחרים.
 
למעלה