התלבטות אם לעבור לחסרת מראה בגלל העינית האלקטרונית

התלבטות אם לעבור לחסרת מראה בגלל העינית האלקטרונית

שלום,

אני עומד להחליף בזמן הקרוב את כל הציוד, גוף ועדשות. שוקל לעבור לחסרות מראה, כנראה סוני a7. אני מצלם הרבה במצבים של קונטרסט חד בתאורה בין אובייקט ורקע ועינית אופטית לא נותנת לי אינדיקציה לגבי פיצוי החשיפה. אז אני עושה די הרבה ניסוי וניחוש, והרבה פעמים עד שאני מוצא את פיצוי החשיפה האופטימלי, הרגע חלף. אני תמיד מצלם עם עינית, לא מהמסך. שאלה למשמשי חסרות המראה שבינכם, האם שימוש בעינית האלקטרונית פותרת לכם בעייה זאת?

אני יודע שאפשר לעשות תיקון בעריכה, אבל תמיד העדפתי להגיע הכי קרוב שאפשר עוד בשטח.

תודה
 

steiff

New member
עינית דיג׳ בהחלט פותרת את הבעיה שאתה מתאר

מבט בעינית, סיבוב חוגת פיצוי החשיפה עד לקבלת האיזון והצבעים הנכונים ו... קליק!
 
תודה, זה מה שחשבתי

רק לא רציתי להוציא הון קטן על חסרת מראה בלי להיות בטוח. מקווה רק שהפוקוס שלהן כבר מספיק מהיר לצילומי אקשן. פעם זאת הייתה בעייה איתן.
 

steiff

New member
הפוקוס יותר טוב אבל עדיין לא מתחרה ממש ברפלקס

השיטה שאני משתמש בה בצילומי אקשן היא צילום במקבצים מהירים של 3-5 תמונות. התמונה הראשונה לפעמים מתפספסת. התמונות הבאות כבר במקום. היעדר מראה מאפשר לקבל קצב צילום מהיר שבעידן הרפלקס היה מאפיין מצלמות עילית. במצלמות חסרות מראה זה זמין גם בדגמים בחצי ורבע מחיר.

אם אתה מתלבט - אולי כדאי לך לשכור או לשאול מצלמה לנסיון בתנאי אמת.
 
לצערי לא מכיר אישית אף אחד עם מצלמה מירורלס טובה

אנסה לשכור. יש כאן בסן פרנסיסקו חנות שגם משכירה מצלמות.
תודה.
 

steiff

New member
כאן בסן פרנסיסקו...

נסה את fireside camera אולי יש להם.

אם במקרה היית כאן בישראל. - אני מכיר כמה שיכולים היו להשאיל לך ציוד....
 
"כאן בסן פרנסיסקו" גם יש בלק פרידיי בעוד שבועיים


ומייד אחריו אחזור לארץ. מקווה עם מצלמה באמתחתי.

תודה, אחפש חנות זאת.
 

sagiKor

New member
תשובה

עינית אלקטרונית פותרת את הבעיה בצורה חלקית.
אמנם מקבלים חיווי של החשיפה אבל הבהירות והקונטרסט של העינית עלולים להיות שונים ממה שתראה על מסך איכותי ומכוייל. כך שכנראה תצטרך עדיין לבצע עריכה. מה שכן, תוכל לקבל בזמן אמת חיווי שהבהירים לא נשרפים כך שתקבל קובץ טוב יותר לעיבוד.

אופציה נוספת היא ללמוד מה אתה עושה, ללמוד ולהבין את האור ואז תקבל תוצאות טובות גם בעינית אופטית.
בתקופת הפילם צלמים הצליחו לצלם בלי שיהיה להם אפילו מסך לניסוי וטעיה ועדיין הצליחו לצלם...
עם כל הכבוד לעזרה הטכנולוגית, אין תחליף ללדעת לצלם.
 
תודה אבל...

מה הקשר בין לדעת לצלם ולמד אור בנוי בעין? אני זוכר די בבירור שגם בתקופת הפילם צלמים השתמשו במד אור, וככל שהיו מקצועיים יותר, כך מדדו אור יותר בקפידה. הדבר היחיד שהטכנולוגיה שינתה, זה שהיא מאפשרת ליצור בלי שום עלות ניסויים כך שבפועל כמעט אף אחד כבר לא הולך פיזית עם המד אור למדוד ליד האובייקט.
 

sagiKor

New member
המד אור נמצא היום במצלמה, צריך ללמוד להשתמש בו נכון

הן בהתאם לסצנה, הן בהתאם לתוצאה שאתה רוצה.
אם תדע מה אתה רוצה מבחינת חשיפה בסיטואציה קונטרסטית ותכיר היטב את האור, תוכל להגדיר את המצלמה על עיוור מבלי להתייחס למד אור בכלל, המד אור יהפוך לכלי של ווידוא הגדרות יותר מאשר מה שמגדיר את המצלמה.
צלם הרבה במניואל, צלם במוד ספוט של מד האור ותראה איך תוך זמן קצר אתה תפגע בחשיפה מבלי להצטרך לסמוך על תצוגה אלקטרונית.
 
תמיד היה מד אור גם במצלמה...

לפחות משנות השבעים של המאה הקודמת, אולי אף לפני זה.

תודה בכל אופן על הניסיון לעזור.
 

I Gabe

New member
טווח דינאמי של החיישן

אם זה מה שאתה צריך, הייתי מחפש מצלמה עם טווח דינמי טוב ככל האפשר. בניקון D5 כמובן מצטיינת אבל אאל"ט, גם D500 טובה מבחינה זאת והיא מצויינת לאקשן.
 
לפי דעתי אפשר גם וגם, גם מירורלס וגם עם טווח דינמי טוב

D5 היא אוברקיל. אמנם אני לוקח את התחביבים שלי ברצינות אבל לא עד כדי כך.

תודה על ההערה החשובה.
 

I Gabe

New member
לא הגדרת תקציב אז אני לא יודע לאיזה קטגוריה אתה מכוון

 

ravivme

New member
העינית תפתור את הבעיה, וגם מילה על הפוקוס

אם אתה קונה את הדור האחרון של סוני - A7III תקבל אחת ממערכות הפוקוס הטובות ביותר בשוק. מהירה, מדוייקת, וטובה מאוד גם בצילומי אקשן.
יכולה לתת בראש כמעט לכל DSLR.
אם תחליט לקנות פוג'י אז גם שם הדור האחרון זריז מאוד.
אם אתה קונה סוני A7 דור ראשון אתה עם מערכת פשוטה ולא זריזה.
ה- A7II קצת יותר טובה אבל לא כמו ה- A7III.
 
תודה רבה, אכן מכוון לדור השלישי של a7

נכנסתי הבוקר לחנות מצלמות בפאלו אלטו (הן נסגרות פה אחת השניה אגב בגלל האינטרנט) להתרשם מאיכות העינית. כי לא בכולן העינית טובה באותה מידה. המוכר לחץ עלי שאני צריך את ה a9 לשימושים שלי. היא באמת נחמדה אבל קצת יקרה. וזה לפני שאני מוסיף את מחיר העדשות של סוני שיקרות באופן יחסי בפני עצמן.

צריך להסתכל ברצינות על הפוג'י. אומרים שה XH1 מוצלחת מאד עם עינית ופוקוס טובים מאד. אבל חוזר לחיישן קטן. נראה שצריך לבחון אותה מול סוני a6500, לא a7 כדי שההשוואה תהיה הוגנת.

תודה על ההערות.
 

steiff

New member
עם החיישן הגדול של סוני קשה להתחרות

אבל עלית על הבעייתיות של עלויות האופטיקה...

אם אתה בוחן את האופציה של פוג׳י אז לטעמי דווקא X-T3 תהיה בחירה עדיפה מהרבה בחינות, ולמרות היעדרו של מייצב בגוף המצלמה. ממה שהבנתי מערכת הפוקוס שלה ויכולות הווידאו שלה עברו שיפור רציני. גילוי נאות - אני מצלם בפוג׳י X-T2 ועבור השימושים שלי לא מצאתי עדיין סיבה מספיק טובה לשדרג ל-X-T3 וזה בגלל שאיני מצלם (כמעט) וידאו ואני מצליח להסתדר עם מהירות הפוקוס. אם בטעות יפלו לי ליד 1500 דולר זה כבר סיפור אחר... צילמתי איתה אירועי ספורט (לא אולימפיאדה, רק יום ספורט בבית הספר ומופע מחול בתנאי תאורה מלאכותית) והיא עמדה במשימה הכבוד. בעבר הייתי סוחב לאירועים הללו מערכות FF של ניקון ואכן הפוקוס שם היה מהיר יותר, אבל במבחן התוצאה הסופית - הלקוח (זאת אומרת אני ומנהל מחלקת הספורט במועצה האזורית) היה מרוצה. למה אני מביא דווקא את הדוגמאות האלה? משום שזה המקום בו המצלמה הזו עלולה להתקשות מול מערכות רפלקס.

באשר לטווח דינמי - למערכות FF יש יתרון, לפחות על הניר. אבל להערכתי המדד החשוב יותר יהיה נקיון ברמות הגבר גבוה
 
העדשות יקרות

ואני חייב את ה 100-400 היקרה. למרבה הצער אין יותר מדי מבחר עדשות צד ג'. אולי בגלל זה. עדשות צד ג' הן של זייס...
 

steiff

New member
אם כן...

יש לפוג׳י 100-400 מצויינת ו-50-140 מצויינת. גם הן לא מחולקות בחינם, אבל איכותיות מאד. בשורה התחתונה, אם נשים בצד את העדשות המפלצתיות מסדרת אוטוס של צייס (שאין עוררין על עליונותן האופטית, אבל מחירן בשמים) אזי האופטיקה של פוג׳י נמצאת ״בליגה של הגדולים״ ועוקפת את ניקון וקנון. מאחר ומדבריך מדובר בתחביב ולא בפרנסה, צריך לחשוב על שיקולי עלות מול תועלת (מידת השימוש ומאפייני השימוש).
אם תבחר FF של סוני הדבר האחרון שאפשר יהיה לומר הוא שבחרת מערכת גרועה או עשית פשרה.
מערכת APS-c (ופוג׳י היא המערכת היחידה הרלוונטית) היא פשרה.
מערכת m43 היא עוד יותר פשרה.
החיים מלאים פשרות. הייתי שמח לנסוע במרצדס אס-קלאס. אני נוסע במאזדה. החלטתי שמספר הק׳מ שאני עושה, תנאי הכביש והצפיפות לא יפיקו מהמרצדס את המיטב לכן העדפתי להשקיע ברכב קצת פחות מפונפן. תכלס - אני חושב שאם הייתי פותח את קרן ההשתלמות הייתי מצליח לגייס את הכסף לקנות, אבל בינתיים הריבית עובדת ואני מסתדר טוב עם רכב יפני, מצלמת קרופ, אייפון מהדגם של שנה שעברה וסאונד-בר פשוט. במחשב דווקא השקעתי בדגם הכי מתקדם והכי מאובזר. זה כלי העבודה הכי חשוב שלי.
 

Cמן רשום

New member
העינית בסוני עם רזולוציה נמוכה

גם ב dpreview כתבו שהעינית נופלת באיכותה מהמתחרות. אם אתה עובר למירורלס בגלל העינית, למה אתה לא בוחר מצלמה עם עינית טובה?
 
למעלה