התלבטות

noamro3f

New member
התלבטות

היי
אני מצלם בעיקר נופים ויש לי ניקון 750 ועדשת טמרון 15-30.
לקראת הטיול האחרון רכשתי עדשה ניקון פריים משומשת 24ממ ומה זה נהנתי מהמשקל שלה (כלומר מהיעדר המשקל) שמצאתי את עצמי לא מעט מסתובב איתה במקום לסחוב את המשקולת (והאיכותית לא פחות) של הטמרון.
עכשיו אני מתלבט אם לרכוש לה פילטרים שיתאימו לי לצילומי הנוף כמו CPL , ND ו-GRADIENT .
המחירים של הפילטרים לגודל העדשה הקטנה הזאת לא גבוהים ו.. זה מפתה.
הייתי שמח לשמוע את מחשבותיכם בנושא .
 

steiff

New member
מקטב מעגלי הוא רכישה שימושית בהחלט

מאחר והוא יכול לשפר תוצאות באופן משמעותי בלא מעט סיטואציות. הגדלת קונטרסט בתנאים של אדים ולחות, השתקפויות של אור בחלונות, השתקפויות של אור במים, תוספת קונטרסט בצילומי עננים ועוד.

מכהה ומכהה מדורג שימושיים בסיטואציות יותר ספציפיות והטווח הדינמי הגדול של החיישן במצלמה שלך, יחד עם מהירות התריס הגבוהה ויכולת עיבוד תמונה בתכנות מחשב - מייתרים במידה רבה את הצורך בפילטרים הללו.

מכאן שהייתי משקיע במקטב מעגלי איכותי, ואת שני הפילטרים הנוספים הייתי רוכש רק אם מדובר בעלות זניחה.
 

steiff

New member
מקטבים מעגליים של B+W ושל Hoya

ואולי גם אחד מקורי של ניקון.

אם מדובר בעדשה רחבה כדאי לבחור פילטר slim על מנת למנוע הכהיה של הפינות, אבל לפילטר כזה יש ״מחיר״ שאין לו הברגה בחלק החיצוני כך שאי אפשר ״לשרשר״ עליו פילטר נוסף, ואי אפשר לצבוט לתוכו את מכסה העדשה.
לפילטרים הרזים של B+W יש מכסה פלסטי שמתלבש על הפילטר מבחוץ, אבל הוא לא ממש מחזיק במקום ויש לו נטיות אובדניות.

פילטרים מכהים ומדורגים - אין לי. לא הסגנון שלי. פעם היו לי, עם המצלמות היו מגיעים פעם מתקנים להרכבת פילטר מרובע/מלבני על העדשה והיו לי כמה משטחי זכוכית שאין לי מושג מה עלה בגורלם. אני מניח שאם אחפש באחת המגירות אולי אמצא אותם יחד עם כמה כרטיסי CF של 2 ג’יגה, כבל שחרור למצלמה ששדרגתי לפני עשר שנים, פלטת שחרור מהיר לראש של החצובה הראשונה שקניתי, ומברשת-מפוח שהגיעה עם איזו מצלמה קומפקטית. השנים לימדו אולי שמה שלא נמצא בשימוש יום יומי ומחובר למצלמה דרך קבע - לא נחוץ.
 
למעלה