מצלמת כניסה

מצלמת כניסה

שלום, מחפש מצלמת כניסה לחובב צילום חדש שזאת תהיה מצלמתו הראשונה. אודה להמלצות. תודה
 

steiff

New member
כניסה... כניסה... כמה ההוצאה?

או במילים אחרות - מה התקציב?
 

dudi4321

Member
the sky is the limit

DSLR CROP ועדשה all around במחיר שווה לכל נפש, D5600 ועדשה 18-140.
תיתן יכולות עקיבה, צילום גם סלפי, זום יפה ואיכות יחסית טובה. כמובן גם כרטיס זכרון מהיר ואולי עוד סוללה בהמשך לטיולים שאין חשמל.

אחרי חצי שנה של צילומים לבחון באיזה מצב היה הזום ברוב התמונות ואז יתן ממצוע להתמקד בעדשה איכותית יותר למשל עם מקדם F קטן כמו 2.8 או אפילו 1.4 כעדשה עם אורך מוקד קבוע. או תוספת FLASH אם מצלם יותר ארועים חשוכים, או עדשה טלה כמו 300ממ אם מצלם ציפורים וכו'.
 
כן

תלוי מה השימוש המיועד, אבל לשימוש חובבני (משפחה, טיולים, חתולים) בהחלט יספיק.

ככלל התמורה שתקבל ב DSLR יותר גדולה, אבל אם תצלם בפילם התמורה תהיה אפילו עוד יותר גדולה.

בקיצר, לך לכיוון מירורלס כי שם העתיד.

בתקציב שהגדרת אתה יכול לבחור בפוג׳י Fuji X-T20 מיבוא מקבילי עם עדשת הקיט 16-50mm, או לקנות את הגוף בלבד ולשדך לה את ה 18-55 שתתאים גם לצילום בלילה בתוספת כמה מאות שקלים.

https://shotkit.com/fuji-xt20-review/

https://www.theverge.com/2017/7/26/16019768/fujifilm-xt20-camera-review-price-release

https://www.youtube.com/watch?v=rW4D6A-stVA
 
שאלה?

תודה לעונים עד כה ...

מאחר ואני "חדש מאוד בעסק" ...

שאלת הדיוט ...

מה ההבדל בין DSLR ל מירורלס ?

זאת תהיה המצלמה הראשונה שלנו ... רק מתחילים ללמוד את הנושא ... כרגע חובבנים מוחלטים ...
 

steiff

New member
באחת יש מראה ובשניה אין

מירורלס זו טכנולוגיה חדשה יותר והכיוון אליו העולם צועד, ויכולות הווידאו שלה טובות יותר.
מלבד זאת אין לה יתרון של ממש. היא קטנה יותר אבל לרוב יקרה יותר ומבחר האופטיקה שלה מצומצם יחסית.

לרפלקס (SLR) עוד נכונו שנים לא מעטות לפני שתהפוך לנוסטלגיה, ונכון לעת הזו היא גם נותנת תמורה טובה יותר לכסף. עם זאת, אם גודל ומשקל הם פרט משמעותי בעבורך ויש נכונות לשלם יותר כדי לקבל מערכת קטנה וקלה יותר - מירורלס זו בחירה מצויינת.
 
תוספת

אחד היתרונות הגדולים של להסתובב עם מצלמה במקום טלפון (לדעתי), הוא היכולת להסתכל מבעד ל״עיינית״ כדי לצלם. היתרון מורגש במיוחד בצילום בחוץ באור שמש חזקה, כשמאוד קשה לראות מה רואים דרך המסך.

במצלמות DSLR יש מערכת שמשקפת את מה שמול המצלמה לעיינית, דרך מראה כמו שמוסבר כאן. המראה משמשת כשמסתכלים בעיינית, וזזה הצידה בזמן הצילום עצמו כדי לא להפריע. השמוש במראה גורם למצלמות האלו להיות מגושמות ויחסית כבדות. טכנולוגיית המצלמות ללא מראה מציגה בעיינית לא תמונה אופטית שמשוקפת מהעדשה לעיינית אלא תמונה דיגיטלית שמוצגת מהסנסור של המצלמה. לכן הטכנולוגיה מאפשרת לייצר מצלמות יותר דקות וקלות.

העובדה שלמצלמה חסרת מראה (שם קצת מגוחך, כי נראה כאילו הוחסר משהו ולכן זה חיסרון) יש עיינית דיגיטלית (לרוב לפחות, נדמה לי שלמצלמות פוג׳י מסויימות יש גם אופציה לעיינית אופטית), מאפשר לראות דרך העיינית איך התמונה תצא בסוף - אתה לא סתם רואה מה שהמלצלמה רואה אלא מה שהולך לצאת - כולל אפקטים אם מופעלים, רמת החשיפה לאור, וכו׳. ספציפית ל XT20 יש גם עיינית שמציגה 100% מהגודל של התמונה שהולכת לצאת.

אני לא הייתי מגדיר את חסרות המראה כטכנולוגיה חדשה - זו טכנולוגיה שקיימת כ-10 שנים. היא אכן יותר חדשה מ DSLR אבל שלא יתקבל רושם שמדובר בטכנולוגיה בוסרית. המצלמות הראשונות נחשבו נחותות לעומת ה DSLRים אבל בשנים האחרונות נעשתה קפיצת מדרגה משמעותית מבחינת היכולות של המצלמות האלו. גם להגיד שמבחר העדשות מצומצם זו אמירה שאפשר להתווכח איתה.
 

אילן די

New member
בענין החסרון

זה כנראה אופנתי לקרוא למשהו חסר-X. גם בכלי עבודה חשמליים קטנים (מקדחים, מסורים וכו') חדשים הבאזוורד עכשיו זה Brushless tools שכוללים מנועי חסרי מברשת (תרגום חפשי). בניגוד למצלמות, הכלים האלה נחשבים טובים יותר (ובדומה למצלמות - גם יקרים יותר).
 
השוואה

הפוג׳י X-T20: מידות 118×83×41 מ״מ, משקל 383 גרם

הניקון D5600: מידות 124×97×70 מ״מ, משקל 465 גרם



 

dudi4321

Member
בהשואת מחירים הפוג'י יקרה יותר

ובצילום אמיתי עם עדשות בטווחים הגיוניים המימדים משתוים כי העדשות ענקיות.
money talks וגם ביצועים. אוהב את מהירות "התריס" המירבית של הפוג'י !
 
למעלה