כתבתי ש....
אולי זה יהיה רלוונטי לוידאו
אבל אנחנו פורום סטילס....
לצילום ספורט יש שני ערוצי הצגה:
1. אינטרנט
2. עיתונים ומגזינים
באף אחד מהערוצים האלו לא צריך יותר מ 12mp
רוב הצלמים שמצלמים ספורט משתמשים במצלמות בעלות רזולוציה נמוכה יחסית סביב ה 20mp וכשהם מצלמים raw אז הם בוחרים small raw כי אין צורך ברזולוציות הגדולות האלו.
אז העולם אולי חושב שהוא הולך לאנשהו או שמנסים לשכנע אותך שצריך משהו כשבתכלס רוב הצילומים היום מגיעים לאינסטגרם....
אנחנו קונים היום כרטיסי זיכרון יותר גדולים ממה שאנחנו צריכים סתם כי הם זולים או משתלמים יותר בחישוב של מגה בייט לדולר או כי כבר אין על המדפים כרטיסים קטנים יותר אבל זה לא אומר לרגע שאנו צריכים את זה.
אם כבר חשוב יותר לשים לב למהירות הכתיבה לכרטיס שזה הנתון הכי חמקמק....
בנסיעה של שבוע לאלבניה צילמתי 7 רולים של פילם ובדיגיטלי סיימתי כרטיס של 32mb ועוד כמה עשרות תמונות על כרטיס שני.
בנסיעה של שבוע לגאורגיה עבדתי עם שתי מצלמות כשבכל אחת כרטיס של 64 ובאף אחת לא עברתי את מחצית נפח הכרטיס
בנסיעה של שבוע לפריז עבדתי עם מצלמה אחת וכרטיס של 64 וכאמור, לא מילאתי אותו ואני לא מוחק תמונות.
אני עדיין נוסע עם עוד כרטיסים בתיק אבל אם פעם חשבתי שאני צריך את הנפח שלהם, היום אני יודע שהם שם כגיבוי אם ידפק לי כרטיס.
ושוב, אני מצלם המון בנסיעות כאלו, אלו נסיעות עבור צילום והמצלמה עובדת מרגע שאני מתעורר ועד שאני הולך לישון... הלוואי שסוללת המצלמה תחזיק מעמד כמו כרטיס הזיכרון...
***** אני לא אומר שלא צריך כרטיס גדול יותר מ 64, ברור לי שיש מצלמות בעלות רזולוציה גבוהה משלי שמפיקות קבצים גדולים יותר, ועדיין אני לא חושב שיש מצלמה שזקוקה ליותר משני כרטיסי 128 גג בצילום סטילס.
דרך אגב, צלמים מקצועיים פורקים חומרים בקצב גבוה יותר מצלם חובב, בעיקר בשביל גיבוי אבל גם בשביל העברה מהירה של הקבצים לעיבוד או ללקוח או לעורך העיתון.
ככה שבאמת אני לא רואה צורך אבל אתה יודע איך זה, עכשיו כשיש פיתרון אז כבר ימצאו לזה בעיה שתצדיק את זה