תקן לזכרונות SD חדש

sagiKor

New member
לפני חודש הייתי שבוע בפריז

צילמתי כל יום, כל היום = הרבה
לא מילאתי כרטיס של 64GB עם מצלמת FF ברזולוציית 24MP.

לצילום סטילס זה פשוט מיותר
לאנשי וידאו, אולי.
 

slarti

New member
אתה מצלם רחוב...

למי שמצלם טבע או ספורט הדרישות שונות
&nbsp
 

sagiKor

New member
מי שמצלם טבע או ספורט לא עושה את זה

מתשע בבוקר ועד שמונה בערב
ככה שריסוס ברצף מתקזז עם שעות צילום.
וגם אם צריך יותר אז שני כרטיסים של 64 או אחד של 128 לרובב יספיקו....

אגב, צילמתי גם ספורט, צילמתי באליפויות אירופה ועולם, צילמתי מהבוקר עד הערב, צילמתי ברסס, צילמתי אלפי תמונות ביום וזה הרבה יותר מצילום ארוע ספורט בודד כמו משחק כדורגל בודד ושני כרטיסי 8G הספיקו ליום צילומים.... אז נכון שהמצלמה הייתה רק 12MP אז עם 24MP שני כרטיסי 64 יספיקו או שני כרטיסי 128
 

slarti

New member
אבל תסתכל לאן העולם הולך

העולם הולך למצלמות של 50 ו-80מפ וכנראה יותר בהמשך הדרך. ולוידאו 8K, וכו'.
האם זה מוגזם? בטח.... אבל זה איפה שהולכים אליו...
&nbsp
חוצמזה שבטיול ארוך זה נחמד שלא צריך לפרוק תמונות (כלומר, אני פורק בשביל גיבוי אבל שומר גם על הכרטיס).
&nbsp
 

sagiKor

New member
כתבתי ש....

אולי זה יהיה רלוונטי לוידאו
אבל אנחנו פורום סטילס....

לצילום ספורט יש שני ערוצי הצגה:
1. אינטרנט
2. עיתונים ומגזינים

באף אחד מהערוצים האלו לא צריך יותר מ 12mp
רוב הצלמים שמצלמים ספורט משתמשים במצלמות בעלות רזולוציה נמוכה יחסית סביב ה 20mp וכשהם מצלמים raw אז הם בוחרים small raw כי אין צורך ברזולוציות הגדולות האלו.
אז העולם אולי חושב שהוא הולך לאנשהו או שמנסים לשכנע אותך שצריך משהו כשבתכלס רוב הצילומים היום מגיעים לאינסטגרם....

אנחנו קונים היום כרטיסי זיכרון יותר גדולים ממה שאנחנו צריכים סתם כי הם זולים או משתלמים יותר בחישוב של מגה בייט לדולר או כי כבר אין על המדפים כרטיסים קטנים יותר אבל זה לא אומר לרגע שאנו צריכים את זה.
אם כבר חשוב יותר לשים לב למהירות הכתיבה לכרטיס שזה הנתון הכי חמקמק....

בנסיעה של שבוע לאלבניה צילמתי 7 רולים של פילם ובדיגיטלי סיימתי כרטיס של 32mb ועוד כמה עשרות תמונות על כרטיס שני.
בנסיעה של שבוע לגאורגיה עבדתי עם שתי מצלמות כשבכל אחת כרטיס של 64 ובאף אחת לא עברתי את מחצית נפח הכרטיס
בנסיעה של שבוע לפריז עבדתי עם מצלמה אחת וכרטיס של 64 וכאמור, לא מילאתי אותו ואני לא מוחק תמונות.
אני עדיין נוסע עם עוד כרטיסים בתיק אבל אם פעם חשבתי שאני צריך את הנפח שלהם, היום אני יודע שהם שם כגיבוי אם ידפק לי כרטיס.
ושוב, אני מצלם המון בנסיעות כאלו, אלו נסיעות עבור צילום והמצלמה עובדת מרגע שאני מתעורר ועד שאני הולך לישון... הלוואי שסוללת המצלמה תחזיק מעמד כמו כרטיס הזיכרון...

***** אני לא אומר שלא צריך כרטיס גדול יותר מ 64, ברור לי שיש מצלמות בעלות רזולוציה גבוהה משלי שמפיקות קבצים גדולים יותר, ועדיין אני לא חושב שיש מצלמה שזקוקה ליותר משני כרטיסי 128 גג בצילום סטילס.

דרך אגב, צלמים מקצועיים פורקים חומרים בקצב גבוה יותר מצלם חובב, בעיקר בשביל גיבוי אבל גם בשביל העברה מהירה של הקבצים לעיבוד או ללקוח או לעורך העיתון.
ככה שבאמת אני לא רואה צורך אבל אתה יודע איך זה, עכשיו כשיש פיתרון אז כבר ימצאו לזה בעיה שתצדיק את זה
 

steiff

New member
גם מנכ׳ל IBM אמר שהוא לא רואה סיבה שמישהו יצטרך יותר מ-64mb

ואין לי ספק שעדיין אפשר להגיע מנמל יפו לירושלים בדיליז׳אנס ולטוס מתל-אביב לניו יורק בדקוטה עם שבע עצירות ביניים לתדלוק.

זה לא שבאמת צריך מכונית ממוזגת עם בקרת שיוט ומערכת בטיחות אקטיבית וזה לא שבאמת צריך מטוס שמסוגל להביא אותך מתל-אביב לניו-יורק בטיסה ישירה של 12 שעות. גם לא באמת צריך שידור חי באיכות 4k מהמונדיאל ולא ממש מוכרחים 16 מליון צבעים. נחמיה בן אברהם היה מעביר תיאורים מצויינים ברדיו ולמחרת היינו רואים תמונה ב16 גוונים של אפור בעיתון.

את כל זה אני אומר בלי נימה של ציניות או זלזול. רק היום שמעתי בחדשות שאריך פרום הודח מהטור-דה-פראנס בגלל סמים ו״הטור״ הוא כבר מזמן אירוע תקשורתי ולא אירוע ספורטיבי. אירוע תקשורתי מהבחינה המסחרית: יש המון כסף גדול סביב התחרות הזו והשידורים החיים באיכויות 4k הן המנוע האמיתי בתחרות, לא שרירי הרגליים של המדוושים.

לכן השאלה היא לא מה צריך ולא מה מספיק אלא מה מתאים למערכת האקולוגית שהצילום הוא חלק ממנה. כרטיס זיכרון של מאות טרה-בייט לא נחוץ לצילום סטילס של 2018, אבל יהיה נחוץ לצילום, סטילס או ווידאו, בעוד שנים ספורות. אם תרצה או לא תרצה - זה הכיוון (אולי הכיוון המטופש) אליו התעשייה צועדת. שם הכסף. לשם מכוונים היצרנים והמפרסמים.

אני מבטיח לך שגם בעוד עשור עדיין יהיו יצרני סרטי צילום ותוכל עדין למצוא פטיפונים בחנויות היי-פיי. ניקון D850 תהיה פריט לאספנים בתור ״מצלמת הרפלקס האחרונה״ וותיקי הענף עוד יזכרו שהיה פעם מותג נפוץ בשוק שנקרא ״פוג׳י״ שעוד אפשר למצוא עדשות שלו בחנויות היד השניה ב-Nathan Road בהונג קונג.
 

sagiKor

New member
בוא נהיה הגיוניים

אני מצלם ברצינות משהו כמו 10 שנים
כל החומרים שלי תופסים נכון להיום פחות מ 2T
עכשיו תסביר לי על איזו רזולוציות צילום אתה חושב כשאתה אומר שיהיה צורך לצלם סטילס בכרטיס של 128T?
אולי יהיו שימושים עתידיים כמו צילום וידאו הולוגרמי בתלת מימד, אבל נכון להיום אין שום ישום שמצריך כרטיס כזה וכשיהיה אנחנו כנראה כבר לא נראה ולא נשמע ואולי אפילו כבר לא ננשום
 

steiff

New member
אני מאחל לשנינו חיים הרבה יותר ארוכים מזה.

להערכתי ווידאו הולוגרמה תלת מימדי נמצא מעבר לפינה.
הוא כבר קיים היום באמצעות משקפייים יעודיים או באמצעות מסכות ״מציאות וירטואלית״. רוחבי הסרט שנדרשים להפעלת מערכות אלה ברזולוציה גבוהה -עצומים. הרבה מעבר לקיבולת של נתבים ביתיים ושל חיבורי אינטרנט ביתיים. אבל כמו שחיבור האינטרנט הממוצע בבית בישראל היום כבר מתקרב ל-100 מ׳ב בעוד שלפני עשור הוא היה בערך מ׳ב אחד, וכמו שכרטיס הזיכרון הממוצע היום הוא 64 ג׳ב בעוד לפני עשור הוא היה 4 ג׳ב, כך אני מניח בעוד עשור נראה קיבולות של יותר מג׳ב לכל בית וכרטיסי זיכרון של עשרות או מאות ט׳ב שיאפשרו צפיה בתוכן תלת מימדי ברזולוציה גבוהה.

יש בינינו הסכמה לגבי כך שכיום הקיבולת הזו לא נחוצה, ואולי גם הסכמה חלקית לגבי זה שהיכולות העתידיות של ווידאו תלת מימדי לא באמת נחוצות. אבל להערכתי זה יגיע הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב ואני מאחל לשנינו שנוכל להתענג על הנוסטלגיה של צילום בפילם כאשר בכל בית יהיה כוח מיחשוב ואמצעי אחסנה ותקשורת שמצריכים היום data Centre בינוני.
 

steiff

New member
לא בטוח מה מידת הרלוונטיות המיידית של התקן החדש אבל...

אם נבחן את קצב הגידול בנפחי המידע המועברים והמאוחסנים היום לעומת שנת 2008 ושנת 1998 די ברור שבשנת 2028 התקן הזה כבר ייחשב למיושן.

אכן, לצילום סטילס (ואולי גם ווידאו) ברזולוציות ובטכנולוגית הנוכחיות כרטיסים בנפחים של 2TB הם די והותר, אבל לפני עשור כרטיס של 16GB נחשב היה לנפח ענק וההמלצה היתה לפזר את הסיכון על כמה כרטיסים של 4GB ולא לשים את כל הביצים בסל אחד. לפני שני עשורים השתמשנו בסמארט מדיה של 16 מ׳ב.

אנחנו צועדים בבטחה לכיוון של צילום תלת מימדי ברזולוציות גבוהות (4K זו רק ההתחלה) בקצבי עדכון גבוהים. מבלי להיכנס לדיון אם זה נחוץ או לא ומה יכולת העין והמוח האנושי לצרוך את התוכן הזה - זה הכיוון. נפחי אחסון של מעל 2TB ומהירויות העברה גבוהות הם חלק מה״אקו-סיסטם״ שמאפשר לזה לקרות.
 
למעלה