למה לא קניתי מצלמה (בינתיים)

יעקב ו

New member
למה לא קניתי מצלמה (בינתיים)

בביקורי ביפן במסגרת טיול המשכתי להתלבט לגבי המצלמה הבאה.

הציוד שהיה איתי - מצלפון באיכות די טובה (אם כי לא הכי טובה שניתן להשיג כיום), ONEPLUS 5 למי שמכיר.
כמו כן ה-G3 הישנה והטובה. נדמה לי שהאיכות של החישן שלה (16 MP) לא מאד רחוקה מהחיישנים שיש היום.

בהרבה מאד מקרים האיכות של המצלפון סיפקה אותי. ההתקדמות שם בשנים האחרונות משמעותית מאד. בנוסף - בהרבה מאד מקרים זו היתה האפשרות היחידה לצילום.
כאשר השתמשתי ב-G3 החוסר הכי גדול שהיה לי זה רגישות לאור. תמונות בתנאי תאורה קשים לא יצאו מספיק טוב. אני חושש ששדרוג ל M43 חדש יותר יתן תפעול נעים יותר אבל אני לא בטוח לגבי השיפור ברגישות לאור.
ואלה גם היו המקרים שבהם הייתי צריך את המצלמה ולא את המצלפון.

המסקנה שלי היא שאני צריך FF והוא חייב להיות קטן ממדים כי אני לא אוהב לסחוב מטען עודף.
 
רק אתה יודע מה אתה צריך, אבל...

1. הרגישות לאור של חיישני מיקרו 4/3 עברה מהפכה קטנה בסביבות 2012-2013. החיישנים החדשים ביותר עדיפים ב-1.5-2 סטופים על זה שב-G3. זה בא לידי ביטוי בטווח הדינאמי וברווית הצבע (והפירוט/נקיון) ברגישות גבוהה. לפני שאתה מחליף מערכת, אולי כדאי להשאיל מעופר (או ממישהו אחר) מצלמת מיקרו 4/3 חדשה יותר.
2. ברשותי מצלמת FF שנחשבת די מוצלחת בהיבט של רגישות לאור. אפשר לצלם בה בערכי ISO גבוהים, אבל הצללים די רועשים החל מ-1600 בערך. זה רעש שניתן לניקוי במהלך עיבוד ה-raw מבלי לפגוע קשות בפירוט, אבל הוא בהחלט שם. במצלמת המיקרו 4/3 שברשותי אני מניח למצלמה לטפל בעיבוד והיא מפיקה קבצי JPEG מפורטים, נקיים ורוויים עם טווח דינאמי משביע רצון עד ISO6400. הרבה פחות עבודה.
3. אל תשכח שמפתח הצמצם של העדשה קריטי לעבודה באור קלוש. במערכת מיקרו 4/3 קיימים הרבה פריימים קטנים ומהירים, שיחד עם חיישן מיוצב מאפשרים מידה של גמישות בקביעת ערך הרגישות של החיישן.
4. מערכת FF יכולה להיות קטנה רק אם תבחר את עדשות הפריים בקפידה ותימנע משימוש בעדשות זום.
 
אחרית דבר

בהתייחס לרגישות לאור, ההבדל המעשי בין FF מעודכן למיקרו 4/3 מעודכן לא מצדיק לדעתי החלפת מערכת. ההבדל היה ונותר כ-2 סטופים, אבל בניגוד לעבר עליך להימצא בתנאים קיצוניים (EV קטן מאפס) כדי למצות את היתרון של החיישן הגדול יותר.
ברם אם אתה זקוק לחיישן גדול יותר מסיבות נוספות (בעיקר עומק שדה) - נקודת שיווי המשקל משתנה.
 

sagiKor

New member
שני סטופים זה הרבה

רק שצריך להבהיר שפול פריים זה לא מילת קסם.
יש גם רעש, כך שמי שמחפש תמונה נקיה עלול להתאכזב כבר ברמות שנחשבות שמישות גם במערכות אחרות כמו סביב ה 1600 ואף פחות מכך.
ההבדל ניכר בעיקר ביכולת לשמור פרטים (יחס אות לרעש) ולקבל תמונה שמישה יותר.
כמובן שה״שמישות״ תלויה בסף הרגישות לרעש ורצוי להתאים את סף הרגישות לאופי השימוש בתמונה.

דבר נוסף, יש פול פריים ויש פול פריים ויש הבדלי ביצועים.

בכל אופן לא הייתי רוכש שום מצלמה אם היא מיועדת לצילום במצבי קיצון כשהטלפון משמש כמצלמה ראשית... בטח שלא הייתי משקיע במערכת פול פריים
 

יעקב ו

New member
סוני אולי

המחשבה הראשונה על FF היתה סוני (7 כלשהוא).
באמת שלא התכוונתי שהטלפון יהפוך למצלמה הראשית אבל השתמשתי בו הרבה יותר ממה שחשבתי.
&nbsp
 

steiff

New member
אז תחשוב גם בכיוון של ניקון Df

אמנם ״רק״ 16 מ׳פ אבל מימדים צנועים מאד ונקיון עד 6400 בלי כל בעיה.
והעיקר - מבחר אופטיקה משובחת.
 

יעקב ו

New member
הבוקה פחות מעניין אותי

הבעיה העיקרית היתה צילום בתאורה קשה.
אני אנסה להשוות תוצרים של G3 ומערכת M43 חדשה.
תודה
 

sagiKor

New member
ההבדל העיקרי בין דורות החיישנים ב m43

הוא הסרת פילטר ה AA
זה מאפשר ליותר אור להגיע לתאים ולכן צריך פחות הגבר על מנת להגיע לערכי הרגישות.
יש שיפור של כסטופ אחד בביצועי החיישן.

מה שצריך לשאול זה:
1. אילו עדשות יש לך היום?
2. אילו עדשות יהיו רלוונטיות במערכת אחרת?
3. האם שילוב של החלפת מצלמה בתוך m43 ושדרוג עדשות זה משהו רלוונטי
 

יעקב ו

New member
אני צריך להתרחק קצת מהנסיעה הזו

יכול להיות שהיא הדגישה היבטים מסויימים מדי
 
היא הדגישה מגמה אמיתית

המצלפונים הולכים ומשתפרים. לא אופתע אם תגיע למסקנה שהטלפון שלך מניב תוצאות שמשתוות לאלה של G3 (עם עדשה איטית) גם בתאורה בעייתית. לא נעים להודות, אבל היתרונות המעשיים של מצלמה ייעודית מוגבלים כיום לטלה-פוטו (ועוד כמה ז'אנרים איזוטריים) ולמה ששגיא מכנה "לוק". וגם למצבי תאורה קשים.
כפי שנוכחת, יש להוציא הרבה כסף כדי לשמר את היתרון האחרון.
 

יעקב ו

New member
צודק לגמרי

זה בדיוק מה שהרגשתי.
שהטלפון מכרסם את המצלמה מלמטה והיא מתקשה להתבלט.
הזום והעינית היו יתרון גדול למצלמה, וזה בדיוק מה שהטריד אותי, איך לשמר את היתרון של המצלמה ולהצדיק אותה.
 

slarti

New member
עם כל הכבוד, אני חושב שאתה מפספס את השיפור במצלמות

מאז ה-G3 שלך
כשאחזור לארץ אתה מוזמן לקפוץ אלי לביקור.
&nbsp
 

יעקב ו

New member
תודה


 

slarti

New member
ז'אנרים איזוטריים כמו עדשה רחבה?!

המצלפון התקדם המון, אבל המגבלה של אורך מוקד קבוע או כמעט קבוע לא נעלמה.
לא ניתן לצלם נוף בצורה טובה במצלפון תודות לאורך מוקד אקוויולנטי של 28ממ לכל היותר.
בנוסף יכולת העקיבה והצילום של תנועה די מוגבלים.
&nbsp
המצלפונים התקדמו המון (ואני מצלם לא מעט במצלפון שלי) אבל עדיין אין מה להשוות. מה גם שלצילום שבו יש לך שליטה על הצילום, גם אם אתה מתקין תוכנה במצלפון, הארגונומיה פשוט לא שם.
&nbsp
 

slarti

New member
זה לא ממש מדויק

אין ספק שהסרת פילטר ה-AA הציגה שיפור מורגש, אבל גם דור החיישנים החדש של ה-20מפ הציג שיפור נוסף, גם אל מול חיישני ה-16 מחוסרי ה-AA.
השיפור בטווח הדינאמי הוא כשל סטופ, וכשכל הדיון מול FF הוא שני סטופים, זה לא עניין של מה בכך.
&nbsp
כמובן שגם חיישני ה-FF השתפרו, אבל כשמשווים ל-G3, הפער הוא ניכר
&nbsp
 
למעלה