עידן ה-DSLR עומד להגמר

חובב1

New member
איזה "דבר מיוחד" אתה מייחס ל-FF?

ה-FF היה סטנדרט בתקופת הפילם בעולם ה-SLR ולכן המשיכו להתייחס אליו ככזה. ובדיגיטל הוא לא "במקרה" דומה לגודל פילם 35 מ"מ אלא ממשיך את אותו סטנדרט ולכן משמש ככקנה מידה לגדלי חיישן אחרים בשוק הצרכני פרטי / מקצועי. פורמט בינוני שייך לנישה אחרת לגמרי.
 

sagiKor

New member
להזכיר לך ש....

שעברו כמה שנים של מצלמות DSLR עם חיישני קרופ שונים עד שהגיעו לפול פריים.
יצרניות יצאו עם עדשות מתאימות.
הדרישה לפול פריים הגיעה מהמשתמשים.
רק בשנים האחרונות היצרניות דוחפות לפול פריים, אבל אם מצלמת קרופ עולה 2000 דולר ומצלמת פול פריים עולה 2000 דולר אז מה ההגיון להשקיע בקרופ?
עדשות טובות קונים פעם אחת וזהו, ככה שמחיר העדשות זה לא סיבה.
גודל העדשות אולי רק שבתחום ה dslr כל העדשות שבאמת משמעותיות מבחינת הגודל הן בעצם עדשות של פול פריים ככה שגם אם קונים קרופ אז מקבלים את אותן עדשות.
 

steiff

New member
לא ברור מי בא קודם, הביצה או התרנגולת

האופטיקה של היצרנים הוותיקים היתה מבוססת על FF מעידן הפילם. מכאן שפיתוח חיישן גדול שינצל את האופטיקה הקיימת בשוק - שרת את ציבור הלקוחות הקיימים ושרת את יצר ההישרדות של היצרנים בעלי נתח השוק הגדול - בכך ששימר את יתרון הגודל שלהם.
מכאן שהבחירה בגודל החיישן לא בהכרח היתה בגלל יתרון טכנולוגי אלא אולי בעיקר בשל יתרון שיווקי-עיסקי של מענה לבסיס המשתמשים הקיים?

אפשר להתווכח על היתרונות והחסרונות של גדלי חיישן שונים. בשורה התחתונה למי שמחפש אורכי מוקד גדולים ומצלם בתנאי תאורה טובים - חיישן קטן הוא דווקא יתרון. לשימושים אחרים יש יתרונות טכניים לחיישן גדול.

המערכות הדיגיטליות עברו אכן מספר מחזורי פיתוח עם גדלי חיישן שונים. יתכן שהיעד השיווקי של חלק מהיצרנים מלכתחילה היה אכן להגיע ל-FF ויתכן שהסיבה לבחירה בגודל חיישן קטן בראשית נבעה ממגבלות טכנולוגיות שמנעו יצור המוני במחיר סביר של חיישנים גדולים יותר?

יום אחד כאשר מנהלי הפיתוח של היצרנים השונים יצאו לגימלאות ויתראיינו לעיתונות אולי נוכל ללמוד קצת על מערכות השיקולים שניהלו את הפיתוח.
העובדה היא שישנם יצרנים, בעיקר אלה בעלי בסיס משתמשים גדול, שמפתחים מערכות מבוססות FF בעת ששאר היצרנים מפתחים מערכות מבוססות חיישנים קטנים יותר. סוני היא יוצאת הדופן בסיפור, אבל אולי היא בגדר היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל?
 

slarti

New member
אם הם יבחרו בחיישן מ43 אז מ43 ינצחק

פשוט כי ההמון קונה קנון בלי לתת דעתו על איכות התמונה :)
&nbsp
 

sagiKor

New member
עובדה שהמירורלס של קנון לא מתרומם

ככה שזה שכתוב על זה קנון כנראה לא מספיק אפילו שהחיישן גדול מ m43
 
מי אמר לך את זה?

דומני שביפן קנון מוכרת מירורלס יותר מכולם למעט אולימפוס וסוני. תאר לך מה היה קורה אם היו במערכת שלה עוד כמה עדשות.
 

slarti

New member
הוא לא מתרומם כי הם לא דוחפים אותו

אם הדור הבא של ה-REBEL יהיה מירורלס הוא יתרומם באבו אבוה
&nbsp
 

Papito

New member
הגיוני, כי



 

steiff

New member
נכון ולא נכון. מה שהרג את נוקיה היתה מערכת ההפעלה

המכשירים היו טובים. מערכת ההפעלה epoch היתה טובה לשעתה אבל נטולת אפליקציות.
הבחירה במיקרוסופט היתה השגיאה הקולוסלית אבל למעשה היתה שגיאה בלתי נמנעת. Ios ואנדרואיד כבר היו תפושות. כך נוקיה נותרה שוב נטולת אפליקציות בעולם שבנוי על אפליקציות שרצות גם על אנדרואיד וגם על אפל.

בתחום הצילום זה קצת שונה. אם נניח שהאפליקציות הן העדשות - אז לקנוניקון דווקא יש יתרון אדיר ודווקא סוני, למרות המכשיר החדש, נמצאת בבעיה גדולה. אם קנוניקון יפתחו תאימות של האפליקציות (מתאמים לעדשות) לביונטים FF מירורלס (האקוויוולנטי של מערכת ההפעלה בדוגמת נוקיה) שכ׳א מהן תפתח, הן תהיינה על הסוס.

כך שבעוד אני מסכים שהעולם צועד למירורלס, לא הייתי ממהר להספיד את קנוניקון. יש להן בוננזה. בוננזה שלסוני ולקונסורציום מ43 יקח שנים להגיע אליו.
 
השאלה היחידה שנשאלת...

מדוע הן לא עשו זאת קודם?
הזהירות עלתה להן במשהו כמו 15-20% מנתח השוק המשותף. בענף שנמצא בנסיגה רגרסיה כזאת עלולה לנגוס בהכנסות עד כדי סכנה קיומית (במקרה של ניקון). לא חוכמה לומר את זה בדיעבד, אבל הכתובת על הקיר כבר הרבה זמן.
 

sagiKor

New member
סוחטים את הלימון עד כמה שאפשר

לדעתי הירידה ברווחיות לא נבעה בגלל תחום המירורלס כמו מות הקומפקטיות
גם היום DSLR אטרקטיבית, אם זה בגלל מחיר, אם זה מבחינת ביצועים, אם זה מבחינת התחושה של מצלמה מקצוענית.
 

steiff

New member
תרבות אירגונית

קשה להזיז דברים בחברות ענק.
מנכ׳לים של חברות כאלה עסוקים בעיקר בפוליטיקה פנימית לתאם בין הדעות והרצונות של כולם. אין להם פנאי ואפשרות להניע מהלכים שמגיבים לשוק. בודדים אלה שמסוגלים לכך.
הפתרון המקובל הוא רכישה של טכנולוגיה שפותחה בחוץ. יש גם מי שמשקיע בחברות הזנק בדיוק למטרה הזו.
עכשיו יש למנכ׳ל בעיה להסיר את ההתנגדות הפנימית ל״פולש״.

יש ארגונים שכמו הדינוזאורים - קורסים ונעלמים.
יש ארגונים שמצליחים לשרוד ולבנות את עצמם מחדש.
זה תלוי במידה רבה ביכולת לשמור את קהל הלקוחות הקיים ולגייס קהל חדש.

לקנוניקון לא תהיה בעיה לשמר את הקהל ה״שבוי״ עם האופטיקה הקיימת. האתגר יהיה להביא לקוחות חדשים, ואלה, כפי שראית, לא קונים סוני או אולימפוס או פוג׳י (או קנוניקון). הם קונים אייפונים, ג’ו-פרו, ורחפנים. הם מחפשים יישומים של ״כאן ועכשיו״. מהחיישן לענן. מהקליקר-לפליקר. האיכות של המכשירים הללו מספקת אותם. יותר חשובה המיידיות מאשר הרזולוציה. את זה לא פותר המירורלס. את זה פותרת הקומפקטיות והקישוריות הסלולרית הזמינה תמיד. את האניגמה הזו בינתיים רק הטלפונים הניידים הצליחו לפתור.

מצד שני - מי שמחפש איכות למשימות ״מבצעיות״ לא בהכרח איכפת לו אם יש או אין מראה. העיקר האופטיקה, הפוקוס והתפעול.
 
למעלה