עידן ה-DSLR עומד להגמר

slarti

New member
עידן ה-DSLR עומד להגמר

כתבה של DPR מהיום בעקבות CP+. מתוך הכתבה:

This year, almost all the executives we spoke to seemed to agree on one thing: full-frame mirrorless will become the norm, and it will happen pretty soon. Kenji Tanaka of Sony even put a date on it, saying that in his opinion, Canon and Nikon would join Sony in the full-frame mirrorless space within a year. Executives from Sigma and Tamron were similarly confident, and even Go Tokura of Canon dropped a couple of fairly heavy hints that the move to mirrorless is imminent.

אז לכל מי שחושב שכדאי להשקיע היום במערכת מבוססת מראה... יש לי רק מילה אחת להגיד - נוקיה. הכתבה המלאה:

https://www.dpreview.com/interviews...terviews-the-reign-of-the-dslr-is-almost-over
 
זה תהליך שהחל לפני עשור. לא הייתי מצפה למהפכות

גם אם קנון וניקון יכנסו לתחום המירורלס במלוא המרץ בשנה הקרובה, הם ימשיכו לתמוך בביונטים הישנים שלהם כך שמחזיקי האופטיקה מתוצרתם לא יפגעו (או כמעט שלא יפגעו). מלבד התמיכה המלאה של גופי המירורלס החדשים בעדשות רפלקס (זה הכרח), יש להניח ששני היצרנים ימשיכו לפתח גופי DSLR עבור שומרי המסורת שבין לקוחותיהם הנאמנים. לפחות במשך דור או שניים של מצלמות.
 

slarti

New member
ההערכה שלי...

שהם ימשיכו לפתח גופי DSLR ב-HIGH END עבור הלקוחות ה"כבדים"
ב-ENTRY LEVEL אין שום הגיון - ממילא שם אין יתרון כבר בפוקוס.
הניחוש שלי הוא שיהיה ביונט חדש (קרוב יותר) אבל עם תאימות לעדשות הישנות... אולי עם מתאם או משהו כזה. בוודאי שהם צריכים לתמוך בלקוחות הקיימים שלהם.
&nbsp
השאלה המרכזית היא - בהנתן הפיגור שהם נמצאים בו - האם הם יצליחו להיות תחרותיים. גם מבחינת יכולות המצלמה (למשל נושא הפוקוס במירורלס לקח לא מעט זמן ליצרניות), וגם מבחינת העדשות החדשות.
&nbsp
 
תחרותיות

הפתרון המתבקש לפיגור הטכנולוגי הוא ביונט סטנדרטי.
נניח שקנון, ניקון, פנסוניק, אולימפוס וריקו מסכימים על ביונט FF סטנדרטי חדש. כל יצרן יוכל לתרום את המומחיות שלו: קנון ופאנסוניק יפתחו את האלגוריתמים של המיקוד, ניקון תפתח את האלקטרוניקה, אולימפוס תהיה אחראית על עיבוד התמונה וריקו על עיצוב הגופים וממשק המשתמש. כל היצרנים האלה (ואחרים) ייצרו עדשות כך שהמערכת תתמלא תוך שנתיים. כמובן שקנון, ניקון וריקו יעבדו על מתאמים לעדשות הקיימות שלהם.
הכל עלול להשתבש אם, נניח, ריקו תקבל על עצמה לתכנן את המיקוד, אולימפוס תפתח את מערכת התפריטים וכו'.

אין לי אשליות. זה לא יקרה.
 

sagiKor

New member
דיי נו... לא יהיה ביונט סטנדרטי, אין בזה שום הגיון כלכלי.

גם אין באמת פיגור טכנולוגי.
קנון יישמו במירורלס האחרונה שלהם את מערכת הפוקוס עם הדואל פיקסל שעובדת מצויין. בכלל המירורלס האחרונה שלהם לא רעה בכלל היא פשוט לא זוהרת כמו המתחרות כי לא חידשה כלום אלא עשתה מה שכולם כבר עשו לפניה והיא קצת מכוערת... הבעיה האמיתית שלה זה היצע עדשות דל, אבל בנושאי אופטיקה קנון וניקון יכלים לשלשל עדשות בקצב גבוהה משאר היצרנים...

לניקון הייתה מערכת פוקוס מצויינת בסדרת ה 1, לא תהיה בעיה לשדרג אותה לחיישנים גדולים יותר.

ועוד בנושא עדשות - אולי לא שמתם לב אבל בשנים האחרונות קנון וניקון רשמו לא מעט פטנטים בתחום עדשות למירורלס כך שכשיגיע היום אני מעריך שהיצע העדשות יהיה מכובד ויגדל בצורה מהירה.

ההנחה שלי שמיום הכרזת מצלמת מירורלס רצינית, תעבור בערך שנה עד שתוכרז לה יורשת עם תיקוני באגים והשלמת פיצ'רים ועד אז יהיה גם היצע עדשות שלפחות סוגר כל "שילוש קדוש" של זומים או פריימים.
 
אני מניח שהמפתח להצלחה יהיה...

בניה של מערכת לצלמים, לא לגיקים. זה מתחיל מביונט עמוק יחסית שיאפשר עדשות בגודל סביר ונמשך בייצוב בגוף ובעדשות f/2 קלות וזריזות. הזומים המהירים יכולים לקבל עדיפות נמוכה יותר.
אני חושש שאף יצרן בודד לא ירהיב עוז להתרחק מהפילוסופיה של סוני.
 

sagiKor

New member
המפתח להצלחה יהיה מבוסס על כמה דברים

החשוב יהיה כנראה התאמה טובה למשתמשים קיימים מבחינת שימוש באופטיקה קיימת.
ללכת בפילוסופיה של סוני עלול להיות לא נכון כי אז אפשר פשוט לקנות סוני...
לדעתי הכיוון צריך להיות כמו של ה Leica SL להבדיל מכל שאר מצלמות המירורלס, זאת מערכת שמכוונת לצלמים מקצועיים שעובדים קשה עם המצלמה.
 

sagiKor

New member
אין שום בעיה להגיע מאוחר טכנולוגית

להפך, זה מאפשר לקצור את הפירות של אחרים.
בדרל כלל הבעיה למאחרים היא שיווקים אבל קנון וניקון עדיין נחשבות הכי גדולות והכי חזקות ויש להם ציבור מאמינים גדול.
כשהן יעמידו מערכות מירורלס רציניות (כנראה FF), הנפגעת הראשונה תהיה סוני.
אולימפוס גם תיפגע בגלל החיישן הקטן, פנסוניק יחזיקו מעמד בזכות הוידאו ופוג'י יחזיקו מעמד בזכות גישת הרטרו מצד אחד והיצע של MF מצד שני ששם את ה FF בפינה מבוייש.
 

sagiKor

New member
קודאק לא ניסתה

נוקיה בחרה בדרך לא נכונה
אנחנו עדיין לא יודעים מה ניקון וקנון הולכים לעשות ואיך דברים ימומשו.
 

חובב1

New member
הדוגמה של נוקיה ממחישה שלא די בטכנולוגיה

כי נוקיה הגיעה מאוחר, אבל עם כל הטכנולוגיה העדכנית (בחלק מהדברים היא גם חידשה, למשל היתה הראשונה להציג מצלמת סמארטפון עם 40 מגה פיקסל וכו'). אז היא בחרה בממשק לא פופולרי של "חלונות מובייל", אבל הוא הגיע עם טכנולוגיה עדכנית בהחלט ומראה שלא די בה בלבד.
&nbsp
הבעיה של נוקיה היתה שחיכתה יותר מדי זמן עד שהרוב המוחלט של לקוחותיה כבר נטש אותה ועבר למתחרות. אם ניקון וקנון יחכו גם לשלב הזה, יהיה להן קשה מאוד לחזור לדרך המלך. אבל סביר להניח שאם בשנה - שנתיים הקרובות הן יציעו פיתרון הולם, יהיה להן עדיין גרעין ענק של לקוחות נאמנים.
&nbsp
 

sagiKor

New member
הבעיה של נוקיה זה שהיא בחרה בחלונות מובייל

אנחנו לא יודעים מה יקרה עם קנון וניקון ומה הם יעשו.
אבל עם למשל הם יבחרו בחיישן M43 אז עם כל הטכנולוגיה המתקדמת זאת עדיין תהיה נפילה.
 

חובב1

New member
אבל אם זה יהיה חיישן אורגני אז הם ינצחו...

בקיצור, הכל ספקולציות עכשיו.
 

sagiKor

New member
חחחח

לך תסביר לאנשים מה זה חיישן אורגני...
אנשים רוצים FF לא מעניין אותם אם החיישן עבר הדברה או לא
חחח
ברור שהכל ספוקלציות
לדעתי DSLR עוד חי ובועט וימשיך לעשות כן לפחות בעשור הקרוב.
נכון שימכרו פחות ואולי מירורלס ימכור יותר אבל יש יותר צלמים שרוצים עינית אופטית מאשר צלמים שמשנה להם אם יש מראה או לא.

אגב, אני לא ראיתי שחיישן הפובן של סיגמה המריא למרות שנתן תוצאות זהות אם לא טובות יותר מרוב חיישני ה FF
 
אנשים רוצים תצלומים שמתארים היטב את העולם

עדיף ללא השקעת מאמץ וכסף מיותרים ועם חיבור לרשת.
פיינשמקרים רוצים FF.
גיקים רוצים פירוט.
לקוחות קנון רוצים שיהיה כתוב קנון.
 

חובב1

New member
חחח יותר נכון רוצים "תצלומים שמתארים איך אני מרגיש עם העולם"

עיין ערך פילטרים באינסטגרם (יום כתום, סגול וכו').
 

sagiKor

New member
"אנשים" מצלמים בטלפון

צלמים רוצים פול פריים בערך מהיום הראשון של מצלמה דיגיטלית....
זה לא משנה אם קרופ מספיק טוב, זה מה שאנשים רוצים ואם קנון וניקון לא יתנו את זה אז זה יהיה פלופ נוסף.
 

barakbl

New member
אנשים בד"כ רוצים מה שחברות הענק משכנעים אותם שהם צריכים

לקנון וניקון היה אינטרס לדחוף את הפול פריים.
לכן זה הפך לאיזו אמת מידה שהכל נבחן על פיה. כלומר ברפרור אליה.

מה הופך אותה לכזאת? שום דבר פרט למחלקות שיווק שעשו עבודה טובה מאוד.

למה FF ולא פורמט בינוני?
למה לא APS-C בתור המדד?
פשוט, כוחו של שיווק.

תכלס זה פשוט שרירותי על סף הדבילי בעיניי להתייחס ל FF בכזו ייראה.
בסה"כ זה עוד גודל של חיישן.
 

חובב1

New member
יפה שהמצאת תאוריה

על שיווק כסיבה ל-FF, אבל האמת שלה חלקית ביותר.
FF לא הפך להיות הסטנדרט בדיגיטל אלא המשיך להיות סטנדרט כפי שהיה בפילם מימים ימימה עם אותו שטח כיסוי של עדשות, זה הכל.
 

barakbl

New member
זה ברור

אבל ההתייחסות אל ה FF כאל התגשמות החזון היא תוצאה של מחלקות שיווק.
אין ב FF שום דבר מיוחד. זה בסה"כ עוד גודל של חיישן. במקרה דומה לגודל של הפילם.
 
למעלה