חצובה של Manfrotto MK190GOA4TB-3W

slarti

New member
חוסר הפשטות מתחיל כשאתה מנסה לקמפז...

ומגלה שאתה רוצה לזוז "קצת ימינה וקצת למעלה" וזה דורש לשחרר ידית אחת קודם. ואז ידית שניה. ואז שוב ידית אחת ושוב ידית שניה. אישית אני מאוד סבלתי מלנסות לצלם ככה.
&nbsp
 

steiff

New member
אבל מצד שני אם אתה רוצה לזוז רק על ציר אחד...

אז זה הרבה יותר פשוט. אתה מפלס את המצלמה פעם אחת ואז אתה מסובב אותה על אותו מישור מקביל לקרקע.
בראש כדורי אתה צריך לאזן הכל מחדש.
 

slarti

New member
לא באמת...

לא צריך "לאזן מחדש". פשוט מקמפזים ישר. הרי יש פלס במצלמה.
 
מי זה "לקמפז"?

שלום
הייתי בחנות Camera ובחנתי כמה חצובות.
1. נתנו לי Befree Alu Grey Tripod
http://camera.co.il/p28104/befree alu grey tripod + befree messenger bag
היא קלה. 1.4 ק"ג מתאים לי.
החצובה (החלק של 3 הרגליים) יציבה. אבל המוט המרכזי, עם המצלמה + גריפ + עדשת ה-KIT מתנדנדת.
2. הבנתי שעדיף נועלי חוליות ברגליים ע"פ גלילי נעילה (יותר זריז, מצד שני יותר בולט באריזה).
3. לא התחברתי לראש כדורי. מה גם שבדגם שבדקתי, הראש בא ללא פלס.
כנראה שנאלץ לנסוע לת"א...
 

slarti

New member
ה-BEFREE קלה יותר קצת מה-190GO

אם כי אני חושב שהן באותו סדר גודל - לא סתם אמרתי לך....
לגבי המוט המרכזי - תחפש חצובה שבה אתה לא צריך להוציא אותו או להוציא ממש מעט. ברגע שמרימים את המוט המרכזי למעלה, היציבות יורדת פלאים. לכן חשוב הגובה ללא מוט מרכזי.
ה-190 החדשה היא 135 ללא הוצאת המוט מרכזי. תוסיף בערך 10 ס"מ של הראש ו-10 ס"מ של גוף המצלמה - העינית שלה היא בערך 155. זה מספיק להסתכל בלי להתכופף אם אתה לא גבוה. אני 1.77 וחסר לי שם ממש מעט - או שאני מתכופף ממש מעט (2-3 ס"מ) או שאני מוציא את הראש המרכזי ממש ממש מעט. ה-055 גבוהה ב-5 ס"מ מה שמכסה את זה לאנשים קצת יותר גבוהים ממני.
&nbsp
אבל למשל ה-190 הישנה (וה-190GO שדומה לו) - זה רק 1.22. זה אומר שכבר צריך להוציא את המוט המרכזי משהו כמו חצי הגבוה שלו, וזה לא להיט.
&nbsp
 

eliyaho155

New member
בענין חצובה יש גם וגם וגם שתעשה את העבודה בזול וטוב .


הכוונה שאני רוצה חצובה טובה שתישא כול מצלמה וכול ציוד והיא תהיה לא הכי קלה , ונשתמש בה נגיד פעמים שלוש בשנה . היא אמורה להיות ,טובה ,חזקה לא הכי קלה ,אבל תעשה את העבודה כשצריך . ואני יודע שיש לי חצובה טובה ויציבה ,ולא הכי קלה אבל מאוד יציבה . אז יש דרך לקנות משומש מימישהו ששילם 1000שקל עם ראש מנפוטו כדורי משוכלל . ואת כול זה קניתי מימנו ב 317 שקלים ואני מאוד מרוצה .
הוא לא רצה לוותר על ה17 שקלים המוכר , מאור יהודה שהתחרט ,וחיפש חצובה יותר קלה. אני קניתי בזול לא מתחרט . משקל זה גם יציבות . אז שלי לא הכי קלה אבל מאוד מקצועית . ואני מרוצה ,היא עושה את העבודה כשצריך ,ובזול , חג פסח שמח וכשר לכול, החברים והחברות .
 

steiff

New member
התלבטתי בשעתו בין 190 ל-055 ובחרתי ב-055

בגלל שהיא גבוהה יותר (ואני לא גוץ).
נראה לי שמנפרוטו קצת חסכו בדגם הזה.
מצד שני יש בו את כל הפיצ׳רים... אז במה חסכו?
 

slarti

New member
זה לא ה-190.... זה ה-190GO

זה דגם פשוט יותר מה-190 הרגילה (הנוכחית) והוא גם אלומיניום (פחות חזק)

*תיקון פוסט*

לה-190GO דומה (פחות או יותר), לדגם ה190X4 מלפני כמה שנים. היתה לי את החצובה הזאת (ה-190X4), אבל בגרסת קרבון (קצת יותר יציב). היא היתה יציבה בצורה משביעת רצון בתנאי מזג אוויר נוחים, עם מצלמה לא גדולה מדי. להערכתי היא היתה סוחבת גם 5DIV אבל לא בהנאה גדולה מדי, בטח לא עם 70-200/2.8 ב-200ממ (שם הזווית כבר חזקה). בשעתו, כמו ששטייף אמר, ההבדל בין ה-190 ל-055 בגובה היה די משמעותי (כשה-055 היתה גבוהה מספיק לשימוש במצב זקוף לחלוטין, בלי להוציא את המוט האמצעי, וה-190 ממש לא).

לפני כ-3-4 שנים מנפרוטו יצאו עם דגמים חדשים של ה-190 וה-055, כשהדגמים החדשים גבוהים יותר. הקפיצה ב-190 גדולה, ולמעשה ה-190 החדשה היא כמעט בגובה (ובגודל ובמשקל) של ה-055 הקודמת. ה-190 החדשה מגיעה ל-135 ס"מ ללא הוצאת המוט המרכזי (ו-160 עם), לעומת 135 ב-055 הקודמת ו-140 ב-055 החדשה (אני מדבר על דגם ה-4 חלקים).

ה-190GO, כמו ה-190 הישנה, מגיע רק לגובה 122 ס"מ, ומניסיון, זה לא מספיק.

בנוסף - ה-190GO, כמו ה-190 הישנה, היא קצת קלה מדי, ונוטה לסבול ברוח. אני משער שהאלומיניום עוד יותר מהקרבון (אלומיניום יותר גמיש). בין הגובה, לרוח, זה הסיבה שהחלפתי את ה-190 הישנה שלי בחדשה.

למצלמה גדולה וכבדה כמו ה-5DIV, לא הייתי מסתכל על פחות מה-190 החדשה. ואולי ה-055 החדשה.
 
מה אתה מציע?

שלום
בתקציב דומה (כ-1,000ש"ח פלוס מינוס)...יכול להיות גם של SLIK
 

slarti

New member
אני מציע להעלות את התקציב

שמת 20,000 שקל על מצלמה, עכשיו תסכן אותה על חצובה לא מספיק יציבה?
אני "ננזפתי" לאחרונה פה בדיון אחר בפורום שה*ראש* שלי לא מספיק "רציני" ביחס לציוד הצילום שלי. כי יש לי ראש של 150$ ולא של 500$ של פירמות רציניות.
&nbsp
אגב - מנפרוטו די יקר בארץ - הייתי ממליץ לחפש בחו"ל.
&nbsp
זה הסט שלי:
https://www.bhphotovideo.com/c/product/1013390-REG/manfrotto_190cxpro4_carbon_fiber_section.html
&nbsp
הוא עולה 450$ ב-BHPHOTO. זה בערך 1600 שקל.
&nbsp
לטעמי עדיף לך ה-055 אבל ולא ה-190. ה-055 מיועד עד 9 קילו שזה כבר נשמע לי יותר סביר ביחס לסט שלך בשביל יציבות טובה. כנראה שגם ה-190 יסחוב (ה-190 החדשה די מרשימה ביציבות שלה, שדרוג משמעותי מה-190 הקודמת (שדומה ל-GO). אבל אם אתה יכול להרשות לעצמך (מחיר וגודל) את ה-055 אז היא עדיפה לך.
&nbsp
עוד נקודה לשים לב אליה זה שיש דגמים של 3 חלקים ו-4 חלקים. ל-3 חלקים יתרון יציבות. ל-4 חלקים יתרון שאפשר להכניס אותם לטרולי שאפשר להעלות למטוס (להבדיל מלהפקיד לבטן המטוס), וזה גם פחות מגושם קשור על תיק. אבל זה פחות יציב. אם האורך המקופל לא מפריע לך, ממליץ להעדיף את דגמי ה-3 חלקים על פני ה-4.
&nbsp
בנוסף - אם משקל זה לא שיקול משמעותי וכסף כן - הייתי מסתכל על דגמי האלומיניום. למשל - ה-055 האלומיניום, כולל הראש (הראש הזה ממש מצוין), עולה רק 335$, שזה בערך 1200 שקל, לא הרבה מעל התקציב שלך.
&nbsp
https://www.bhphotovideo.com/c/prod...o_mt055xpro3_aluminum_tripod_054_magnsq2.html
 
לדעתי...

חצובות הן ברזלים. אין בהן טכנולוגיה גבוהה ולכן אין צורך לרכוש ביוקר, בוודאי אם השימוש איננו תדיר.
יש לי SLIK pro 400. זו חצובה חזקה עשויה סגסוגת אלומיניום מיוחדת. היא מגיעה עם ראש תלת-צירי ומיועדת לשאת כ-6 ק"ג (הגבול העליון הוא 10 ק"ג). אינני יכול להשוות אותה לחצובות אחרות (אין לי ניסיון), אבל אני יכול לומר שהיא מעל ומעבר לצרכי.
 

slarti

New member
זה לא מדויק

חצובות טובות עמידות יותר בנגיעה/רוח/רעידות/וכו'.
איכות המפרקים מאוד משפיעה על איכות החצובה
וזה עוד לפני שהגענו לראש.
&nbsp
ראש תלת צירי זה דבר הרבה פחות נח מראש כדורי טוב, אבל ראש כדורי לא מספיק טוב זה ג'יפה.
&nbsp
 
הגדלת התקציב היא פתרון עצל

החצובה שברשותי היא טנק. לא זזה ברוח או בנגיעה והמפרקים נראים לי יציבים. הראש טוב לצרכי (אינני מרבה ב-panning בתחרויות ספורט מוטורי). אם השואל יתעקש על ראש כדורי מהמעלה הראשונה, תמיד אפשר להחליף.
במקרה של חצובות אין צורך במותג היוקרתי ביותר כדי להשיג את המטרה.
 

slarti

New member
לא הייתי אומר שמנפרוטו הוא מותג יוקרתי

וכאמור - בתקציב של 1200 ש"ח (בחול) הוא קונה חצובה מהמעלה הראשונה של מנפרוטו עם ראש כדורי משובח. ראש צירי או כדורי לא קשור לפאנינג אלא לנוחות של כיוונון המצלמה. זה פשוט לוקח הרבה יותר זמן.
&nbsp
לסליק יש גם חצובות טובות, אבל כללית הרשום שלי מסליק שאפשר להשיג טוב מזה. לי היתה סליק שהיתה בסדר, אבל אין מה להשוות את האיכות עם המנפרוטו, למרות שהסליק היתה כבדה יותר.
&nbsp
לגבי לא זזה בנגיעה - זה שקר. כל חצובה זזה בנגיעה. השאלה כמה היא זזה :) שים עדשת טלפוטו, ותעשה זום של פוקוס במצלמה שלך ותן נקישה קלה. אתה תראה יופי איך היא זזה. חצובה איכותית פשוט זזה מעט ומשככת את זה ממש מהר.
&nbsp
&nbsp
 
זה דיון טפל מבחינתי

אני לא יודע מדוע בכלל קניתי חצובה. אני משתמש בה אולי אחת לשנה כמעמד לפלאש.
תיאורטית יש לחצובה שלוש מטרות אפשריות:
* מניעת תזוזה בחשיפות ארוכות
* השגת פירוט מקסימלי בצילומי נוף, ארכיטקטורה, רפרודוקציה וסטודיו
* הקלה על הצלם בעבודת טלפוטו
בשני המקרים הראשונים יש לצלם הרבה זמן להציב ולכוון. במקרה השלישי הדיוק בכיוונון ההתחלתי לא ממש קריטי. בעניין הנגיעה, ממילא חושפים באופן אלחוטי או מתוזמן.
תמיד אפשר למצוא סיבה לרכוש ביוקר, אבל אני מבטיח לך שחצובה מתוצרת סינית עלומה תשיג את מטרתה בדיוק כמו המיטב של מנפרוטו.
 

slarti

New member
אם אתה רוצה מעמד לפלאש...

יש "חצובות" פלאש ב-20$ באיביי :)
&nbsp
לגבי יתר הטיעונים שלך - בתור מישהו ש*החליף* חצובה אחרי שדברים הפריעו לו בחצובה זולה יותר, אני מתקשה להסכים עם הטיעונים שלך. בצילומי סטודיו - אתה סוג של צודק - בהנחה שאתה עדין עם הציוד, באמת אין סיבה לתזוזה של החצובה. מצד שני אם אתה מצלם מוצרים ורוצה להטות את העמוד המרכזי, אני יכול להבטיח לך שחצובה זולה תקשה עליך לעבוד.
&nbsp
אבל כשמצלמים נוף בשטח, היציבות של החצובה באה לידי ביטוי בצורה מטורפת, במיוחד בחשיפות ארוכות. אני יכול להראות לך שפע של חשיפות ארוכות שהן לא חדות מספיק מטעמי רוח, או דברים שהרוח העיפה על החצובה, או מים ששוטפים את רגלי החצובה. חצובה יציבה ואיכותית יותר מפחיתה בצורה דרמטית את הקשיים האלה. האם אפשר להסתדר עם חצובה סינית? יכול להיות. אפשר גם להסתדר עם מצלמת פילם ומדידת אור ידנית. אבל עדיין יותר נח לצלם עם אוטופוקוס ומדידת אור מטריציונית איכותית.
&nbsp
למי שכמוך לא משתמש בחצובה, אתה צודק - אין משמעות לאיכות החצובה.
&nbsp
למי שכן משתמש בחצובה - יש משמעות.
&nbsp
ואגב - עוד משהו שתגלה על חצובות זולות - הן פחות עמידות בהתעללות. חצובות נופלות, נרטבות, ומתמלאות במי מלח וחול אם אתה מצלם קרוב לים. חצובות טובות בנויות מחלקים איכותיים שלא מחלידים ולא נדפקים ואם שוטפים ומתחזקים אותן יכולות לחיות הרבה מאוד שנים.
&nbsp
 
כפי שאמרתי...

תמיד אפשר למצוא סיבות.
כל חצובה נורמלית תעמוד בתנאי שדה. לכן בונים אותן מחומרים חזקים ועמידים לקורוזיה. כל חצובה נורמלית תהיה יציבה בתנאי רוח מצויים כל עוד לא מעמיסים אותה יתר על המידה. אדרבא, ככל שהיא כבדה יותר ונמוכה יותר כך היא תהיה יציבה יותר. קרבון לא יעזור כאן. בחשיפה ממושכת מאד בתנאי רוח חזקה ממילא לא תפתח את החצובה למלוא אורכה. אם אתה נוהג לעשות זאת אז אין פלא שהתוצאות מרוחות.
צר לי שאני נאלץ לעמוד על דעתי בעניין איזוטרי כל כך. פשוט, המשוואה לפיה מחיר=תוצאות לא עובדת במקרה זה.
 

slarti

New member
טוב... נסכים שלא להסכים

אני חושב שאם תשתמש רבות בחצובה, דעתך תשתנה.
&nbsp
 
למעלה