סקירה של GH5S

slarti

New member
סקירה של GH5S

סקירה זוהרת (Glowing Review :) ) של DPR...

"The GH5S produces the best quality video of any camera we've ever tested, with its high bitrate, high bit-depth footage proving impressively flexible. "

הם מעדיפים את איכות הוידאו אפילו על פני ה-A7SII - מצלמה עם חיישן פי 4 בגודל (ועדשות בהתאם). עוד הוכחה שההתקדמות הטכנולוגית מצמצת את הצורך בחיישנים גדולים יותר...

https://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dc-gh5s-review
 

sagiKor

New member
בחייאת עופר...

חיישן גדול מעולם לא היה דרישה לוידאו.
ועדיין בצילום וידאו לילי נראה לי שידה של סוני תהיה על העליונה.

ובמיוחד בשבילך - סקירה אוהדת של ה G9
https://www.youtube.com/watch?v=6W1Tzr43L4c
תתחדש
 

slarti

New member
תודה... כבר ראיתי :)

ובכלל - רוב הסקירות על ה-G9 אוהדות.
ראיתי אותה לזמן קצר בחנות בסן פרנסיסקו. קשה להתרשם ככה. נראית אחלה מצלמה, אבל כמובן שזה לא מפתיע כי לא היה ספק בזה :) מבחינת גודל ומשקל - היא קצת יותר גדולה מה-EM1.2 כידוע, אבל באופן מעניין, ביד ההפרש הזה הרגיש פחות משמעותי מאשר הוא נראה באינטרנט... אני חושב שבאיזשהוא מקום כבר ה-EM1.2 עשתה קפיצה אל מעבר לקטגוריה של "מצלמה קטנה"... היא עדיין כמובן מרגישה הרבה יותר קטנה וקלה ממצלמה כמו 7D...
&nbsp
בכל מקרה אני כרגע מתנסה עם ה-12-60/2.8-4 (קניתי בדיל טוב בנסיעה האחרונה). אם היא תשכנע אותי, אני אמכור את ה-12-40, ואז באמת שכבר יהיה לי קשה להצדיק להשאר עם גוף של אולימפוס... אגב - SIDE BENEFIT נחמד ללעבור לזומים שכולן של אותו יצרן - הכיוון של הזום אחיד. למה אולימפוס ופנסוניק הלכו על זומים בכיוון הפוך - רק הם יודעים....
&nbsp
&nbsp
 

sagiKor

New member
יש גם שמועה על GX9

כי 3 מצלמות דגל זה לא מספיק.
ה 8-18 היא עדשה מעניינת...
 

slarti

New member
כן שמעתי על ה-GX9....

כרגע עדיין לא יצאה. היא בהחלט עשויה להיות מעניינת. אם כי סביר להניח שהפיצ'ר סט שלה פחות ידבר אלי מזה של ה-G9. אם יצא עליה משהו מעניין לפני אמצע מרץ (הנסיעה הבאה שלי לארה"ב) אולי אני אחשוב עליה... אחרת אני כנראה ארכוש את ה-GX9.
&nbsp
לגבי ה-8-18 - אני לא זוכר אם כבר כתבתי עליה בפורום. עברתי אליה מה-7-14 והיא עדשה *משמעותית* יותר שימושית לטעמי. האיכות האופטית דומה עד זהה. היא קצת פחות רחבה (וההבדל לא זניח כמו שאפשר לחשוב), אבל היכולת להשתמש בה בתור עדשת WALKAROUND היא יתרון עצום, מה גם שאלמנט קדמי נורמאלי עם פילטר תרד זה יתרון ענק. היה לי מן מתאם מודפס תלת מימד ל-7-14 אבל מדי פעם הוא היה זז והייתי רואה את הפינה של הפילטרים המרובעים בפריים... הפילטרים המרובעים על ה-8-18 הרבה יותר נוחים, והחיבור חזק ככה שאפשר להסתובב עם זה ככה גם, וחוצמזה יש לי גם מקטב עגול...
&nbsp
בנוסף - היא משמעותית יותר קטנה וקלה מה-7-14, והיעדר האלמנט המעוגל, מעבר ליתרון של הפילטרים, הופך אותה ל*הרבה* פחות רגישה ל-FLARE בלילה... האולימפוס 7-14 אמנם היתה עדשה נהדרת, אבל בצילום לילה, מספיק שיש פנס רחוב איפשהוא בסביבה הרחוקה, ואתה מקבל פלייר. מצאתי את עצמי בנורבגיה עושה צל על העדשה עם הכובע שלי...
&nbsp
גם ה-12-60 נחמדה מאוד. שוקלת 60 גרם פחות מה-12-40 ויותר צרה ממנה (אם כי באורך דומה ככה שזה לא *באמת* מרגיש שונה בגודל. באיזשהוא מקום הייתי מרגיש שאני מקבל יותר תמורה בעד ה"2.8-4" אם היא היתה נגיד 12-75, אבל עדיין זה לא רע. הייתי אומר שבסופו של יום כנראה הבלאנס שלה אל מול ה-12-40 הוא דומה. היתרון של ה-20ממ לעומת הסטופ בצד של ה-40 הוא שווה ערך פחות או יותר.... וההחלטה שלי בקשר אליה קשורה לכן גם להחלטה שלי לעבור או לא לעבור ל-G9
&nbsp
 

slarti

New member
אגב... תסתכל על הביקורת...

הם טוענים שלמעט מקרי קצה, גם בצילום לילי הפנסוניק עדיפה.
הם מראים שהמידע שהיא מוציאה ב-10 ביט אינטרנל מאפשר בפרופילים של VLOG להוציא מידע שמשווה ביצועים ואף עוקף את אלו של ה-A7S. וזה כמובן בהנחה שלא אכפת לך מעומק שדה. בפועל, לפחות לפי מה שהם אומרים (אני לא מבין כלום בוידאו), בהרבה מקרים בוידאו אתה מעדיף דווקא עומק שדה קצת יותר רדוד, ואז ב-FF אתה נאלץ לסגור צמצם מה שדורש ממך להעלות את ה-ISO ואז ה-A7S כבר נמצא בפיגור של ממש.
&nbsp
אני בטוח שגם סוני יכולה להוציא יותר מחיישן FF ממה שהיא מוציאה היום (מה גם שחשוב להדגיש ש-GH5S חדשה יותר.... וזה תמיד טוב בטכנולוגיה). אבל בסופו של יום, אין ספק שה-GH5S, ובינינו, גם ה-GH5 הרגילה, הם די מתכון מנצח למי שמחפש לעשות וידאו עם מצלמות בסגנון DSLR (זה עדיין, אני מניח, לא נותן פייט למצלמות וידאו פרודקשן רציני)
&nbsp
בכל מקרה נראה שהשוק של פנסוניק בתחום הזה רק הולך לגדול.....
 

prizman

New member
אני לא מבין ממש את מה שאתה כותב.

כפי שאולי יש מי שזוכר, אני מחזיק
גם את עדשת אולימפוס 7-14 וגם את ה 12-40.
את טווח ה 40 אני צריך, זה בטוח.
ב 7-14 אני משתמש רק לעיתים רחוקות.
אתה אומר שיש מקום לשקול החלפת עדשה?
כאמור, הצורך שלי בטווח הרחב לא ממש חשוב בשימוש היומיומי,
הבינוני יותר.
להתרשמותי מדבריך היא לא תצליח להחליף את ה 12-40.
מה דעתך?
 

slarti

New member
אני לא בטוח שאני מבין למה אתה מתייחס....

ה12-40 היא עדשת "זום כללית" לצורך העניין. אני שוקל להחליף אותה כרגע ב-12-60. טווח משופר, קצת יותר גדול, על חשבון צמצם בצד הצר (היא 2.8-4, במקום 2.8 קבוע).
&nbsp
ה-7-14 היא עדשת "זום רחבה". מטרה שונה לגמרי מזום כללי. אני החלפתי את שלי ב-8-18 של פנסוניק. היא גם 2.8-4 במקום 2.8 קבועה. לטעמי האישית היא שימושית יותר. מפני ש-18 זה מספיק צר בשבילי בטיולים בטבע (למעט אם אני צריך ממש טלפוטו וזה סיפור אחר), ואז אני פשוט מסתובב עם ה-8-18 עלי. ה-14 לא מספיק צר.
&nbsp
אגב - אם אתה משתמש ב-7-14 מעט, ומרבה להשתמש בה בעיקר ב-7, אתה יכול לשקול להחליף אותה בלאואה 7.5ממ. פריים, קטנטנה, עולה חצי, והיא F2. החסרון - פוקוס ידני, אבל זה חסרון לא ככ גדול ב-UWA.
&nbsp
&nbsp
 

prizman

New member
תודה על התשובה.

ה 12 -40 CEUP 2 TFI KT ,BHH















ה 7-14 היא שאלה בפני עצמה.
לי ברור מדוע קניתי אותה וזה מספיק לי.
תודה על התשובה.





ה 12-40
 

prizman

New member
כל מה שכתבתי נמחק,

מנפלאות מפוז .
בכל מקרה תודה על התשובה
אותה אני כן יכול לקרוא.
צריך לחשוב על זה
לא ממש שש להחליף את ה 12-40.
אתה מוצא סיבה שאעשה זאת?
אני לא יודע איך אנשים אחרים חושבים ולא מתיימר לדעת.
 

slarti

New member
למה שתחליף את ה-12-40 אם היא טובה לך?!

אני לא מוצא סיבה *לך* לעשות את זה.
הסיבה *שלי* לעשות את זה זה שאני רוצה עדשה קצת יותר ארוכה (60 לעומת 20 זה לא רע. הייתי שמח ל-75 אבל זה החיים), וגם שכל יתר העדשות שלי פנסוניק וקצת מציק לי שהזום הפוך בעדשה הזאת, וגם שאם אני עובר ל-G9 (מה שאני כרגע מאוד נוטה לעשות) היא נותנת לי כמה יתרונות שכוללים DUAL IS, פיצוי בגין הגידול במשקל של ה-G9, ו-DFD.
&nbsp
&nbsp
 

prizman

New member
אוקיי, אני מבין.

עכשיו הסברת די טוב.
אחשוב על כך.
למען האמת, לא נראה לי שאחליף עדשות כרגע.
תודה על העדכון.
 
למעלה