איך מומלץ לצלם אירוע כזה?

איך מומלץ לצלם אירוע כזה?

שלום
מירוץ אוירונים של Red Bull:
1. ציוד: איזו עדשה מומלץ?
2. באיזו מהירות מומלץ לצלם?
תודה למשיבים


 
לא מכיר את הארוע הספציפי

ולא מתיימר להיות מומחה בנושא צילום מופעי אוויר, רושם את דעתי האישית לגבי מה שאני הייתי עושה ומניח שמי שמומחה בנושא יוכל להוסיף/לתקן...

עדשה - אם אתה רוצה לתפוס כמה מטוסים ביחד כדאי לא ללכת על עדשת טלפוטו, ומצד שני עדשה רחבה מדי יכולה להוסיף עיוותים/לייצר תחושת ריחוק. הייתי בוחר אולי עדשה שתכסה לפחות 16-50 על סנסור קרופ. אם אתה רוצה להתמקד במטוסים בודדים או באלמנטים של המטוסים כדאי יותר ללכת לכיוון של 55-210. הכי טוב אם יש לך עדשה שתכסה את כל הטווח למשל 18-200 ....

מה שאני הייתי עושה זה לקחת או עדשה 18-200 או 16-50 + 55-210 ולראות מה עובד הכי טוב בשטח.

בכל מקרה זה מאוד תלוי בעד כמה אתה מרוחק מהמטוסים, אם הם טסים מעליך או במרחק, אם אתה מצלם רק באוויר או רוצה גם לתפוס התרחשות על הקרקע, וכו׳.

- מהירות - מניח שאתה מדבר על shutter speed ולא aperture. בכל מקרה, כדאי שהצמצם יהיה יחסית סגור/איטי כדי להשיג עומק שדה רב (אתה לא רוצה לגלות שחצי מטוס לא בפוקוס) ומן הסתם הצילומים יהיו באור יום אז ממילא תעבוד עם צמצם 8-16. לגבי מהירות התריס, אם מדובר במטוסים מהירים או אם יש פרופלורים שיכולים לנוע מאוד מהר, תרצה בודאי ללכת על מהירות של 1/500 או מהירה ממנה. אולי כדאי אפילו 1/1000 או 1/2000.

גם כאן כדאי לעשות כמה צילומים לניסיון ובמידת הצורך לשנות את המהירות.

עוד שני טיפים:

1. רצוי לבחור מיקום טוב עם רקע (כמו בתמונה), אחרי כמה תמונות שרואים רק מטוסים בזוויות שונות בלי רקע זה כבר מתחיל לשעמם. אם אפשר לבחור מיקום עם רקע מסביב (למשל בניינים גבוהים) זה יכול אולי להוסיף לעניין. אם הרקע משלים את הנושא עוד יותר טוב. (אגב זה נכון לכל סוג צילום דומה, למשל צילומי ירח או עננים).

2. לשים לב למיקום השמש, לבוא עם סך שמש, לשקול פילטר ND שיסדר את צבע השמיים או polirizer שיפיק צבעים יותר עשירים/רוויים.
 

אילן די

New member
אם אתה רוצה לצלם את המטוסים עצמם

עם ה- 5D, תצטרך עדשה שמגיעה ל- 400 לפחות. כדי להקפיא תנועה, הייתי ממליץ לעבוד עם מהירות תריס של 1/1000 ו- ISO אוטומטי שיעזור לך להישאר במהירות תריס כזו. אם העדשה איכותית, היא תהיה כבדה אז אמליץ גם על מונופוד.

 
תודה

שלום
יש לי 70-300. לא ארכוש עדשה לאירוע חד פעמי...גם זו כמעט ולא בשימוש...
איך נועלים מהירות ועוברים ל-ISO אוטומטי ב-5D?
האם 1/1000 מספיק? (בגלל ההסט הזויתי שעלות להיות כרוך בעקירבה)
 

אילן די

New member
לא יודע איך זה ב- 5D

כשהיה לי 5D מארק 2, לא היתה בכלל אופציה ל- Auto ISO אבל אני מניח שקנון התקדמו עם הזמן. בהרבה מצלמות יש אפשרות להגדיר מהירות תריס מינימלית בהגדרות auto-iso.
אם אין, שים את המצלמה ב- auto iso וצלם במוד עדיפות תריס של 1000.
 

steiff

New member
בדקתי עם קנוניסט mk3

אין איזו אוטומטי גם ב-5DmkIII
 

אילן די

New member
גיגול מעלה שב- IV יש

מזל טוב לקנון שהוסיפו את הפיצ'ר העתיק הזה סוף סוף.
אני לא יודע אם אפשר לקבוע מהירות תריס מינימלית ב- auto iso.
 
לא יודע, לא אומר שאין.

שלום
ראה את הסרטון בצינור שצרפתי.
אפשר להגביל את ה-ISO במינימום ומקסימום טווחים, ב-ISO AUTO
התריס והצמצם נקבעים ידנית (קבועה) לכן לא מבין את האמירה שלך:
"אם אפשר לקבוע מהירות תריס מינימלית"
 

אילן די

New member
הדרך שבה auto iso עובד

היא בהתאם למד האור במצלמה. מד האור עובד לפי גודל הצמצם ומהירות התריס.
במצב עדיפות צמצם, המצלמה תקבע מהירות תריס כדי לקבל חשיפה נכונה. אבל אם אתה עובד ב- Auto ISO, אז יש עוד פרמטר (ISO) שהמצלמה צריכה לקבוע. באופן דיפולטי, המצלמה תקבע את מהירות התריס ב- 1/60 ותשנה את ה- ISO כדי לקבל חשיפה אופטימלית אבל לפעמים 1/60 זה לא מספיק (כמו במקרה שלך עם המטוסים) אז פיצ'ר מהירות תריס מינימלית מאפשרת לצלם להגדיר את מהירות התריס המינימלית ל- 1/1000 למשל. במצב כזה, המצלמה תשנה ISO ותשמור על גודל צמצם שאותו קבעת במוד Av אבל גם תשמור על מהירות תריס של 1/1000 לפחות.
זה מוד מאד נוח לצילום אובייקטים מהירים כשרוצים להקפיא אותם. אם יש אור, המצלמה תוריד ISO ואם אין, היא תעלה, ואם היא תהיה ב- ISO המינימלי שקבעת בטווח, היא תתחיל להעלות מהירות תריס מעל ל- 1/1000. בכל מצב היא תשמור על מהירות תריס מינימלית שאותה קובע הצלם.
 
לא כך ב-5DmkIV

שלום
את אצמד לסרטון הסבר שבצינור, הרי שמצב AUTO ISO עובד ב-5DmkIV כאשר המצלמה במצב ידני: M.
במצב זה, הצמצם והמהירות נקבעים ידנית לערכים הרצויים.
ה-ISO משתנה בהתאם לקבלת החשיפה הנכונה עם כמות האור באותו מצב.
לאמירתך: "לקבוע מהירות תריס מינימלית" אני מניח שהמצלמה תתן לכל זמן במגבלות המצלמה: 30s - 1/8000s לקבל כל זמן שאבחר.
כך גם בצמצם: במגבלות העדשה: 4f - 22f במקרה של ה-24-105mm.

המקבילות:
AV: ה-ISO קבוע, הצמצם קבוע, הזמן חשיפה משתנה (עדיפות צמצם).
TV: ה-ה-ISO קבוע, זמן החשיפה קבוע, הצמצם משתנה (עדיפות זמן חשיפה).
בשלושת המצבים הנ"ל יש עדיפות (Priority) לפאמטר "אחד" שנבחר, וה-2 האחרים קבועים. במצב P (או Program) המצלמה מקבלת ISO קבוע (שנבחר) ובוחרת את הצמצם והמהירות האופטימאלית.
במצב A (אוטומטי) המצלמה בוחרת את שלושת הפרמטרים: ISO, צמצם וזמן חשיפה.
 

אילן די

New member
זה ממש לא נכון ש- AUTO ISO עובד רק במצב M.

Auto ISO עובד בכל מצבי הצילום, כולל במצב M אבל זו בהחלט לא האפשרות היחידה.
חיפוש קצר מגלה שכנראה יש אפשרות לקבוע מהירות תריס מינימלית ל- ISO אוטומטי. הבעיה שהלינקים באתר של קנון אירופה לא ממש עובדים וכנראה תיאלץ לקרוא את המדריך למשתמש. בהצלחה.
 

Jack D Ripper

New member
לפחות בסדרות הקרופ

יש ISO אוטומטי שנים, אני מאמין שגם בFF. הוא עובד בכל מצבי הצילום, כולל M.
מה שחסר זה פיצוי חשיפה עם ISO אוטומטי במצב ידני מלא.
 

steiff

New member
לא מכיר את המצלמה בפירוט אבל המהירות אמורה להספיק

אם אתה עוקב נכון - תוכל אפילו לצלם במהירות תריס איטית יותר.

לעקוב ״נכון״ זאת אומרת לנוע עם האובייקט משך שניה (או יותר אם אפשר) כשהוא נשאר במקום קבוע בפריים, ורק אז להקליק. הרקע יהיה מטושטש אבל האובייקט יהיה ברור. אם הרקע הוא שמיים אז לא ממש איכפת לך. אם הרקע הוא נוף - אולי תרצה אפילו לצלם בחשיפה איטית יותר על מנת להדגיש את ״מריחת״ הרקע.
 
למעלה