רבעון חזק לאולימפוס...

sagiKor

New member
אני מבסס על פי ביקורות והשוואות שראיתי

באיזו גבוה ההבדל דיי זניח
בוידאו, לרוב הצרכים ה A7RII לא פחות טובה
זה ברור שה S יותר טובה לוידאו אבל ההבדלים קטנים יותר לעומת הדור הראשון של המצלמות.
כצלם, אם הייתי זקוק היום למצלמה בעלת חיישן מלא כולל וידאו טוב אך עם דגש על סטיחס כמו ה A7 הייתי בוחר ב R, אם הייתי vlogger, הייתי בוחר ב GH5
 

חובב1

New member
מה שנקרא "מומחה מקלדת"

אתה מבסס את זה על רשמים מהמקלדת, אני בדקתי והשוותי את שתיהן בפועל. היות ואין לך שמץ של מושג בווידאו, ההחלטות שלך בבחירת מצלמה לווידאו אינן רלוונטיות כל כך, בטח שלא בניתוח שוק וצרכי משתמשים. עובדתית, ה- A7SII עובדת אצל לא מעט אנשים שאני מכיר מהתחום בעולם, אבל אתה כמובן מתיימר להבין יותר מאחורי המקלדת.
 

ravivme

New member
מדובר על תרומה לרווחיות

לא על כמות המצלמות שנמכרה.
גם כשאומרים increase in sales זה בדרך כלל אומר היקף כספי של מכירות ולא כמות מצלמות.

אגב, סוני הבינו את זה כבר מזמן לכן הם די מזניחים את עולם הקרופ ומשקיעים ב- FF למרות שהם מוכרים הרבה יותר מצלמות קרופ מאשר מצלמות FF.
רואים את זה בנתוני אמאזון וגם ברחוב, וגם בכל דרך שתרצה להסתכל על זה.
אבל התרומה לרווח של כל מצלמת FF שנמכרת היא כנראה פי 10 מזו של מצלמת קרופ. אז כדאי לעודד את מכירות ה- FF ולהשקיע במערכת הזו כי היא מגדילה את היקף המכירות במונחים כספיים, ותורמת הרבה יותר לשורת הרווח.

אני מניח שבאולימפוס המצב דומה, אולי קצת פחות קיצוני.
תאר לך שעל כל מצלמת M10 אולימפוס מרוויח 100$ אבל על מצלמת M1 היא מרוויחה 500 או 600 ?
אלה מספרים דמיוניים ולא מחושבים, אבל זה העיקרון, ואנחנו מכירים אותו מכל מוצרי הפרימיום.
מוכרים פחות ומרוויחים יותר.
ע"ע מרצדס, לואי ויטון ושאר מותגי היוקרה.
 

חובב1

New member
תרומה לרווחיות לא עוזרת הרבה

אם אתה לא מוכר מספיק מצלמות "רווחיות". כך שחייבת לבוא גם קפיצה משמעותית בכמות המצלמות מהדגמים היקרים. סוני, למשל, הגיעה למקום שני בנתח שוק של FF בארה"ב, אירופה וגם יפן, הישג מדהים למדי. כלומר, היא עקפה בסיבוב את ניקון שמציעה מגוון נאה של מצלמות FX.
 

sagiKor

New member
אבל זה לא קרה....

כן הם מוכרים הרבה FF אבל נתוני מכירות של אמזון מראים עדיין יותר מכירות לקרופ (וגם הרחוב).

זאת גם לא דוגמה טובה כי FF זה מה שהציבור רוצה ולכן סוני מצליחה לגייס יותר לקוחות חדשים ולנגוס בקנוןניקון בעוד שאולימפוס בעיקר נשענת על לקוחות קיימים שמשדרגים, לפנסוניק יש לפחות ערוץ גידול שנשען על וידאו. ועדיין אני צופה קניבליזם של ה GH5 על ידי ה G9.
 

חובב1

New member
אבל זה כן קרה

אפילו שאתה מדמיין שזה לא קרה, זה כן קרה ברמה כזו שהשפיעה מהותית על רווחיות החטיבה. סוני כיום מספר 2 ב-FF בשלושה שווקים עיקריים בעולם. אז זה שאתה נסמך כביכול על אמזון האמריקאית לא אומר כלום.
רגע, במשפט השני שלך אתה אומר שבעצם "FF זה מה שהציבור רוצה"? אז תחליט, הוא רוצה זול או FF? אם כבר מדברים עם דיסוננס קוגנטיבי...
ואם לפנסוניק יש ערוץ גידול שנשען על וידאו אז איך G9 שמכוונת לצלמי סטילס תנגוס מה-GH5 שנרכשת בידי צלמי וידאו?
אני פורש מהדיון אתך, זה כבר גולש לענייני הבנת הנקרא, לא צילום.
 

sagiKor

New member
כי הדברים יותר מורכבים משחור ולבן

ויש כאן הרבה נושאים שצריך להפריד אבל אתה עושה סלט.
ועוד מדבר על הבנת הנקרא....
בוא ננסה להסביר לאט:
1. סוני רוצים למכור יותר FF כי זה רווחי יותר
2. סוני מצליחים למכור FF היטב ביחס לשוק של FF, את הנתונים אתה הבאת...
3. סוני מצליחים גם למכור היטב FF ביחס לשוק המירורלס כי ל FF יש שוק גדול יותר מ M43 והרבה מאד מאלו שעוברים מ DSLR למירורלס שהם קהל היעד של מצלמות הדגל של כל החברות מעדיפים FF. אפילו קהילת פוג'י עדיין מדמיינת וחולמת על מצלמת FF....
4. ועדיין למרות הרצונות של סוני, רוב קוני המצלמות הם לא צלמים רציניים ולכן סוני קרופ מוכרת יותר, רואים את זה ברשימה של אמזון שהיא סתם החנות הכי גדולה בעולם.... אני בטוח שנתון דומה תקבל מכל חנות צילום, פיסית או וירטואלית בדיוק כמו שניקון מוכרות יותר D5XXX מ D5.
5. GH5 לא נרכשת רק על ידי צלמי וידאו, גם צלמים שמשלבים וידאו וסטילס
6. ה G9 מספקת יכולות ידאו מתקדמות שלקוחות מעולם ה GH5, מצלמה עם יכולות כאלו ויעוד לסטילס, פונה לקהל רחב יותר ותפגע במכירות של ה GH5 שעד היום הייתה הברירה היחידה. בהתחשב שה G9 זולה יותר ובהרבה היבטים מתקדמת יותר הפגיעה צפויה. ה GH5 תשאר רלוונטית רק לצלמים שעוסקים אך ורק בוידאו שזה קהל מצומצם יותר.
7. אולימפוס רואה עליה ברווחיות, זה יופי, היא גם מוכרת יותר מצלמות דגל, גם יופי. אם היא מוכרת בעיקר מצלמות דגל אז זאת עליה זמנית והירידה תגיע עד להכרזה הבאה. ועדיין, אולימפוס לא מכניסה נציגה ל 20 הראשונות במכירות המירורלס באמזון, כלומר הרוב, מעדיפים משהו אחר...
 

ravivme

New member
זו מתמטיקה פשוטה

אם מוכרים בארה"ב סוני 5100 ב- 350$ אתה מבין לבד שהרווחיות עליה היא לכל היותר כמה עשרות דולרים.
לעומת זאת מכירה של A7RII בודדת מניבה מאות דולרים של רווחים, אם לא יותר.
אז עדיף למכור מצלמה אחת כזו מאשר 10 מצלמות קרופ זולות בהיבט של רווחיות.
לא חייבים כמויות, ואנחנו לא יודעים את הכמויות כי אף אחד לא מפרסם אותן.
אתה עושה ספקולציות כמו כולנו פה.
ובכל מקרה לא צריך להיות גאון עם קשר ישיר לדלפי כדי להבין שאולימפוס לא מוכרים כמויות היסטריות של M1, מכיוון שזה מוצר דגל יקר שבהגדרה נמכר בכמויות קטנות.
בדיוק כמו שניקון לא מוכרת טונות של D5.

אגב, עד כמה שאני מבין ממה שאחרים רשמו פה בעבר הרווחיות של חטיבות הצילום של החברות האלה כל כך על הפנים, שכל הצלחה להגדיל את היקף המכירות וגם את הרווחים מייד מתבטא כ- "קפיצה משמעותית".
צריך להזהר בכל המונחים האלה.
 

חובב1

New member
לא צריך לעשות ספקולציות

אלא לקרוא ולעקוב אחרי מה שחברות מצהירות ומדווחות. המגמה לעבור למוצרי "היי אנד" שרירה וקיימת ובפועל אנחנו רואים צמצום משמעותי של תכנון וייצור דגמים חדשים זולים, צריך להיות עיוור שלא לראות את זה. גם ניקון מדברת על זה בפירוש וכזכור ביטלה השקה של מצלמות DL (גם אני חיכיתי לזה וזממתי על ה-18-50). ה"ספקולציה שלי" נתמכת ברוב ההצהרות ודיווחי רווח מהשנים האחרונות. לעומת זאת, מתי ראית הצהרה רשמית על הרחבת ליין הדגמים הזולים? מה שאתה חושב שקורה, נוגד כל מציאות עסקית הגיונית, חברה לא מציינת באופן מפורש הצטמצמות ומיקוד בקטגורית מוצרים יקרים אם היא לא רואה בפועל את בסיס הסחר שלה בזה. מה שאני אומר בסוף זה שמשאלת הלב שלך ושל הקרובים אליך למצלמה זולה ומתקדמת נוגדת באופן מובהק את הכיוון של התעשייה, דגמים כאלו כבר לא נמכרים כלחמניות חמות ולכן מעדיפים להתמקד בדגמים רווחיים יותר, זה המצב כרגע לצערנו.
 

sagiKor

New member
אתה צודק אבל

זאת ראיה חד צדדית ורק מהצד של היצרניות.
בפועל, כוחות השוק מראים שיש מקום למצלמות זולות ושהרוב לא שש להוציא מעל $1000 על קיט.
אפילו רואים מכירות טובות של דגמים ישנים בזכות מחיר טוב.

הבעיה היא שאם מצלמות זולות זה לא רווחי ושם את היצרניות בסכנת סגירה אז לא עשינו בזה כלום.

אני חושב שנושא הרווחיות היום הוא בעיה של גופים שהשמינו. היצרנים גדלו לעמוד בדרישת שוק שהגיעה לפיק איי שם באזור 2012/3, נפתחו עוד מפעלים, עוד מחלקות, עוד כח אדם ועוד.
הרווחיות מחושבת כך שאפשר יהיה לשמור על הקיים. במקום זאת צריך לעשות דיאטה לגודל שבו נמצאו בתחילת שנות ה 2000 או לפני. זה בדיוק מה שניקון עושה רק שבמקום להבין את זה אז מספידים אותה כשבתכלס כשהשוק ימשיך לצנוח היא תהיה מוכנה וחזקה וכנראה תשרוד בעוד אחרים יקרסו ואולי אף יעלמו.
אם יעשו דיאטה אז יוכלו לשמור על רווחיות גם עם השקעה במצלמות זולות.
צריך לזכור שמהפכת ה DSLR התרחשה בזכות ובגלל מצלמה זולה (של קנון, לא זוכר את הדגם).
עם כל הכבוד ליצרניות ולכלכלנים, בסופו של יום השוק קובע את הטון, העם לא השתנה, העם רוצה בזול.
זה שאחוז קטן חולי ציוד מקבלים בהכנעה את המחירים ומכניסים את היד לכיס, זה לא מייצג את הרוב.
 

חובב1

New member
ושוב, המציאות הפוכה למה שאתה חושב

קנון, החברה הכי "שמנה" בתחום, מציעה שלל דגמים זולים. סוני, לעומתה, עברה ריסוק אדיר לפני כמה שנים עם הפסדים חסרי תקדים, ירדה על הברכיים והמנכ"ל החדש נפטר מחטיבות שלמות (כמו מחשבים) ועכשיו, החברה נמצאת אחרי תהליך הרזיה משמעותי, חזרה לא מזמן לרווחיות אחרי הפסדים של שנים והנה היא מתמקדת בדגמי מצלמות יקרים וצומחת בזכות זה...
 

sagiKor

New member
"צומחת בזכות זה"

זאת הנחה לא מבוססת שלך על סמך הצהרות שיווקיות. סביר להניח ששינוים ארגונים והתייעלות גרמו לצמיחה יותר ממכירות של מצלמות מירורלס.
סוני גם עשו מהלכים של הפרדת ישויות ככה שפתאום חטיבה מופסדת הופכת לשתיים, אחת רווחית ושניה מופסדת ואז זה נראה טוב ב sony rumors...

קנון עדיין שולטת בשוק. כשהיא תתחיל לרדת היא גם תתחיל לעשות דיאטה. ככה עסקים עובדים.

אם כל היצרנים הגדולים יחליטו שממחר אין מצלמות זולות ומייצרים רק מצלמות של $2000 וצפונה זה מפנה שוק ענק לאחרים להשתלט עליו (הסינים באים, הסינים באים), דבר שיכול להפיל את הענקיות או להפוך אותן לחברות נישה סטייל לייקה רק שלאף אחת אין המותג החזק שיכול להחזיק אותן בחיים וברווחיות בתוך נישה קטנה שמו שלייקה יכולה.
שוק המצלמות של 600 עד 1000 דולר נמצא מעל היכולות של המצלפונים ולא רחוק מיכולות של מצלמות של $2000. זה פשוט טעות לוותר עליו בשלב זה.
 

sagiKor

New member
ועוד משהו

פוג׳י היא היום חברה רווחית.
אמנם הם טוענים שמערת ה X רווחית (מאז ה XT1) אבל המצלמה הכי נמכרת בעולם היום היא הפוג׳י אינסטקס שמכירה סביב ה $100-200
הם מעיפים מיליוני מצלמות מדי שנה והם מרוויחים.
כלומר למכור הרבה בזול, עדיין עובד בתחום הצילום.
אולי סוני ואולימפוס מחפשים קיצורי דרך על חשבון לקוחות שמוכנים לממן את ה high margin של מצלמות הדגל.
 

sagiKor

New member
משהו מעניין

אם נסתכל על הנתונים של CIPA שצירפתי לאחת ההודעות אז מכירות מצלמות המירורלס דיי עומדות במקום סביב 3 מיליון מצלמות מ 2013 במשך 4 שנים.
זה אומר שאותן יצרניות התחלקו על אותו גודל שוק ואם יצרן אחד גודל (כמו סוני) אז זה חייב לבוא על חשבון יצרניות אחרות - סמסונג שנעלמה, פנטקס שלא סופרים אותה, ניקון שנעלמה וגם על חשבון M43. מבין החברות הפעילות אני חושב שאולימפוס ספגו הכי חזק.
סוני אולי הצהירו שהם מתמקדים ב FF אבל זה לא עצר אותם להמשיך להוציא מצלמות קרופ. אולימפוס לעומתן זנחו לגמרי את סדרות ה E, EP ו EPL, גם ה PEN המעפנה שהם הוציאו כאילו לסדרה ההיא עלתה הרבה כסף והיא כישלון.
 

slarti

New member
טוב... אני חושב שאפשר לסכם את הדיון הזה...

וגם אחרים...
&nbsp
אולימפוס, פנסוניק, סוני ואפילו פוג'י - ימשיכו להוציא מגוון רחב של מצלמות יקרות בפילוחי שוק שונים, ואפילו היצרניות עם החיישנים הקטנים יוציאו מצלמות (ועדשות) פרימיום, כי הן לא מבינות כלום מהחיים שלהן... ולעומת זאת שגיא ימשיך לבקר את ההחלטה של היצרניות להוציא מצלמות יקרות בזמן שהוא קונה לייקה.
&nbsp
:)
&nbsp
(לא להיעלב, הכל ברוח טובה)
&nbsp
 

e zi

New member
אפשר לסכם את הדיון הזה ב-2 מילים:

אלוהים ישמור
 

steiff

New member
אם כבר לשלם 6000 דולר על כרטיס במחלקה הראשונה

אז לפחות לקבל בתמורה מיטה נוחה עם מזרון וסדין, ולא כיסא עם משענת שבקושי הולכת אחורה ובלי מקום לרגליים.
 
למעלה