מעשה בתריס, גלגלת, ואחריות של MACK

slarti

New member
מעשה בתריס, גלגלת, ואחריות של MACK

לא אחת עולה פה השאלה אם כדאי לקנות אחריות MACK (או דומות לה). התשובות של רבים בפורום הן "לא כדאי, דברים לא מתקלקלים מעבר לשנה הראשונה". אז הנה סיפור שאולי ישנה את דעתכם קצת (פלוס קצת ביקורת על נותני שירות בארץ).

אישית, אני קונה אחריות MACK ללא מעט מהציוד שלי. אני קונה את מרבית הציוד שלי בחו"ל, כך שאפילו שנה ראשונה לא תמיד יש לי, ובכל מקרה הלוגיקה שלי (שהוכיחה את עצמה עד היום) היא שאחריות MACK שקונים בחו"ל (באיביי הכי טוב), היא זולה יחסית, בעוד שהתיקונים בארץ יקרים מאוד (במיוחד לאולימפוס שאין לה ממש מעבדה בארץ וצריך לשלוח לחו"ל). בנוסף - מכיוון שאני נוטה להחליף ציוד - כמעט תמיד העובדה שלציוד יש עוד אחריות בתוקף, מקלה על המכירה, ומאפשרת לקבל מחיר קצת יותר טוב... שבד"כ מכסה את המחיר הראשוני ששילמתי.

מה שמביא אותי לסיפור שלנו... לפני קצת פחות מ-3 שנים רכשתי EM1+12-40 באיביי ביפן. החסכון אל מול הרכישה בארץ היה משמעותי, והוספתי כ-350 ש"ח עבור אחריות MACK DIAMOND (מצלמות מעל 1000$ זה כבר הכיוון, בד"כ אני קונה MACK רגיל שעולה הרבה פחות) ל-3 שנים. לפני כחצי שנה, כזכור, החלפתי את ה-EM1 שלי ב-EM1II. את ה-EM1 שלי מכרתי לצלם די ידוע, שמטעמי פרטיות לא אנקוב בשמו. בעבר כבר התקלקלו לו מצלמות, ואחד השיקולים שלו ברכישה ממני היה שלמצלמה יש אחריות בתוקף. טוב... מכיוון שהאחריות רשומה על שמי, אמרתי לו שבמידה ויצטרך משהו שידבר איתי. לא חשבתי שאשמע ממנו שוב.

לפני כחודשיים, הוא פונה אלי. התריס במצלמה מת ובנוסף הוא סובל כבר תקופה מ"החלקה" של הגלגלת העליונה (מחלה ידועה של ה-EM1). הייתי בדיוק בחו"ל, ושלחתי לו את כל החומרים שלי של ה-MACK ואמרתי לו ללכת לארליך. ארליך, למי שלא יודע, הם הנציגים של MACK בארץ. אני רוצה לנצל את המקום להגיד כמה מילים פחות טובות על ארליך בהתנהלות הפעם. ארליך עשו לבחור את המוות על technicalities. ממש הרגיש שהם ניסו להתנער. קודם אמרו שהחשבונית לא טובה (זה הוזמן מאיביי, היה חשבון עסקה מאיביי, אבל לא invoice במובן הקלאסי). טענו ש"MACK לא יכבדו את זה". הפכתי את העולם לנסות להשיג חשבונית ממש, אבל כבר עבר הרבה זמן... רק אחרי התעקשות הם הסכימו לשלוח את המצלמה ככה (MACK, אגב, לא עשו שום בעיות). אחרי זה ארליך בדקו את המצלמה ואמרו שיש סימנים של קורוזיה בחיבור של הפלאש. ש-MACK לא יכבדו את האחריות. ה-EM1, להזכיר, היא מצלמה אטומה. החיבור של הפלאש, בחוץ. אם המצלמה נרטבת יש מצב שתופיע שם קצת קורוזיה, אבל היא לא נכנסת לתוך המצלמה. התעקשנו שוב (MACK, אגב, לא עשו שום בעיות). בסוף אחרי הרבה דין ודברים, הם שלחו את המצלמה ל-MACK. עוד נקודה לא ברורה - למה לשלוח את המצלמה לארה"ב, במקום ישירות למעבדה של אולימפוס באירופה? לא ברור... אבל... הם התעקשו.

בכל מקרה - המצלמה נסעה ל-MACK. ב-MACK היא נבדקה ואושרה לתיקון ונשלחה למעבדת אולימפוס בארה"ב. שם היא תוקנה והוחזרה. התהליך כולו לקח קרוב לחודשיים - בין היתר כי החגים עכבו את המשלוח מהארץ, וכי במעבדה של אולימפוס היא נתקעה שבועיים (!!) כי היה חסר להם חלק. אבל בסופו של דבר, המצלמה חזרה מתוקנת ושמחה.

כמה מסקנות ומוסר השכל:
  • למרות החיבה של אנשי הפורום לטעון כי כל מה שיכול להתקלקל מתקלקל על ההתחלה, זה לא המצב. מצלמות יכולות להתקלקל. גם עדשות.
  • אחריות MACK, שבד"כ עולה פחות מ-100 שקל, נותנת שקט נפשי בנושא. האם אקטוארית זה משתלם? שאלה ששווה סטטיסטיקה, אבל בהנתן העובדה שאת האחריות MACK אפשר לקנות בחו"ל, אבל את התיקון צריך לעשות בארץ או מהארץ - זה משתלם. בנוסף - אם אתם מוכרים את הציוד שלכם לפני תום האחריות - זה כמעט תמיד יחזיר את עצמו.
  • בשביל לחסוך עוגמת נפש - אם אתם קונים ONLINE, תתעקשו לקבל INVOICE, ולא רק את המסך של ההזמנה. מסתבר שיש עוד מקומות שאכפת להם מזה...
  • MACK הוכיחו את עצמם כעומדים מאחורי האחריות שלהם. לא יודע אם זה תמיד נכון (כבר שמעתי גם דעות שליליות), אבל לפחות הפעם נראה שהם עמדו במשימה בכבוד.
  • ארליך, לעומת זאת, התגלו ככאלו שמנסים לחסוך לעצמם את ההתעסקות בזה. בפעם הבאה שתהיה לי בעיה - יש מצב שאפנה פשוט ישירות לMACK בלי לדבר עם ארליך. הרי ממילא ארליך לא עשו *כלום* בתהליך - למעט להקשות עלינו ולשים את המצלמה בקופסה ולשלוח לחו"ל...

זהו....
 

sagiKor

New member
הסתכלות קצת אחרת

אני לא רוכש מאק ותוספות אחריות שונות.
אם יש לי אחריות יצרן מה טוב, אם לא גם טוב.
כמוני כמוך, מחליף ציוד באופן תדיר יחסי, ככה שנכון שיש תקלות שמופיעות עם הזמן ולא על ההתחלה אבל סיכוי טוב שהציוד כבר לא אצלי כשזה קורה...
ואז אם יש אחריות יצרן, מי שקנה את הציוד שיפנה לנותן האחריות המקומי עם החשבונית ויטפל בזה בעצמו.
ואם אין אחריות, טוב זה הריסק בקניית משומש...

באופן אישי, מעולם לא שילמתי אגורה נוספת על מוצר באחריות. גם מעולם לא ביקשתי שקל יותר על מוצר בגלל שיש לו אחריות. משומש זה משומש ולמשומש יש שווי שוק, לא משלם על אחריות, ניירות או קרטונים.
אני יודע שיש כאלו שכן, בעיה שלהם...
מקסימום בשלב המיקוח מורידים עוד כמה שקלים שחסכתי גם ככה בזה שלא רכשתי מאק.
בטווח הארוך, אני חוסך כסף ובטח חוסך כאב ראש של לטפל בעניינים האלו עבור מישהו אחר...

אגב, יש אפשרות להעביר בעלות על אחריות מאק, רק שזה עולה כסף.
 

sagiKor

New member
ועוד משהו...

החוסר של שירות בארץ של מספר מותגים צריך להיות נורת אזהרה לפני קניה למי שלא יכול להתמודד עם עלות תיקון באופן פרטי או בירוקרטיה מטורפת של שליחה לתיקון בחו"ל בין אם על חשבון מאק או על החשבון של המשתמש.
יש מספיק מותגים מצויינים שנהנים בארץ משירות סביר עד מעולה.
 

יעקב ו

New member
מה שיותר מטריד

למה מצלמה בת פחות משלוש שנים מתקלקלת
לא סביר
&nbsp
 

slarti

New member
מסכים....

באופן כללי אני חושב שאולימפוס, לפחות מהדור הקודם, סובלת קצת מבעיות אמינות.
&nbsp
אני מקווה שה-EM1.2 החדשה שלי מציגה רמה אחרת של אמינות...
&nbsp
 

יעקב ו

New member
עד כה היו ברשותי 4 מצלמות

דיגיטליות (משאיר את הפילם בצד רגע)
&nbsp
שתיים של פנסוניק
אחת IXUS (נדמה לי שזה קנון)
אחת קוניקה מינולטה
&nbsp
כל זה החל משנת 2000
&nbsp
מעולם לא היתה תקלה
 

slarti

New member
לי עד היום....

לאורך הרבה מאוד שנים - היתה פעם אחת תקלה בעדשה של קנון - הצמצם היה נתקע. ועוד פעם אחת היתה לי תקלה ב-EPL7 של אולימפוס (תריס מת, נשמע מוכר?) - אבל אני חושד שהתעללתי בה - היא היתה איתי בטיול באפריקה עם הרבה אבק וזה לא בדיוק מצלמה לתנאי שטח.
&nbsp
ועכשיו התריס ב-EM1 שמכרתי.
&nbsp
&nbsp
 

אילן די

New member
גם לי היתה תקלה אחת, בעדשה של קנון

70-200 f/4 מיוצבת מסדרת L שמשום מה, חודשיים אחרי שקניתי אותה, חדרו אליה מים. למזלי, קנון היו במרחק 20 דקות נסיעה... תוך 3 ימים העדשה היתה יבשה ומתוקנת.
 

AviL30

New member
מה זה Invoice במובן הקלאסי?

רכשתי לא מזמן אחריות מאק.
גם מ ebay. קיבלתי חשבונית מפייפל שבה מופיע פרטי העסקה
Receipt for your PayPal payment to
במייל מופיע: חנות, סוג אחריות מאק, סכום ששילמתי וכ"ו
(כמו כל פריט שקניתי עד היום מ ebay)

מה זה invoice במובן הקלאסי?
 

steiff

New member
חשבונית

חשבונית היא מסמך שמפיק המוכר לקונה ומופיעים בו פרטי המוכר, הפריט הנמכר ומחירו, כולל פירוט נפרד של מס/מע׳מ ומחיר כולל לתשלום. הסדרי תשלומים אם רלוונטי.
קבלה היא מסמך בו מופיע אישור המוכר על כך שקיבל תשלום, כולל סכום התשלום שהתקבל.
לעיתים החשבונית והקבלה מגיעים במסמך אחד שכולל את כל מה שפורט למעלה.
שניהם ביחד מהווים הוכחת קניה.

צילום מסך של מחשב שמכיל את הפרטים הללו לא תמיד קביל כהוכחת קניה.
כך גם לגבי אישור העברה כספית של פי-פאל. זה בגדר קבלה, אבל לא בהכרח מפרט מה נרכש ולא תמיד יהיה קביל כהוכחת קניה.

קבלה וחשבונית יכולים להגיע גם באימייל כצרופה או כחלק מההודעה עצמה. לא מוכרחים דף נייר פיזי.
 

slarti

New member
RECEIPT זה קבלה

לא חשבונית.
מציע לפנות ל-SELLER ולבקש חשבונית ליתר בטחון.
&nbsp
 

AviL30

New member
לפי Mack קבלה ורישום אמור להספיק. ארליך עובדים בשיטת מצליח?

יש לי גם אחריות מאק שקניתי בארליך. ושמרתי רק את הקבלה.
לא ביקשתי חשבונית מס מהם. וכנ"ל גם ב- ebay. לרוב לא מבקש חשבונית. אלא עם נותנים לי בלי שאבקש.

אני קונה מהם הרבה. מה זה אומר על השירות שלהם?

מקווה שלא יעשו שטויות שאצטרך את האחריות שלהם או אחריות של Mack.
עוד ועוד תלונות וחיים קשים ללקוחות. הם פשוט סתם יהרסו לעצמם ויסיימו כמו פוטופילם.
 

slarti

New member
הם טענו שמאק מתכחשים....

בפועל - השגתי עוד מסמך (שהוא לא לגמרי חשבונית גם) והכל נשלח לMACK, שם לא עשו שום בעיות...
&nbsp
 

ravivme

New member
תודה על השיתוף

מסכים איתך שכל ציוד רגיש מהסוג הזה עלול להתקלקל. גם במפעלים הטובים בעולם יש שונויות בייצור ולעיתים תכן לא מוצלח.
מכיר מניסיוני שתיקון בארץ לחלק מהמותגים כלל אינו אפשרי או שאינו כדאי.
לכן השיקול לרכישת ביטוח MACK בהחלט צריך להתייחס גם למותג שרוכשים ואיפה נרכש הציוד.
העיקר שזה מאחוריך

בפעם הבאה אל תמכור למישהו ציוד עם אחריות MACK, זה משאיר אצלך את כאב הראש...
 

tito1337

New member
תודעת השירות בארץ ברצפה

וזה משליך על המון דברים.
מבטיחים ולוקחים כסף אבל כשזה מגיע ללקיים את ההבטחה שלך מתחילים התירוצים.

דובר פה על זה שהשירות של שמעני (FUJI) טוב, לא יצא לי להפעיל את האחריות שלהם \ להשתמש בשירותי המעבדה שלהם, אבל יצא לי לדבר עם המכירות שלהם בניסיון לקנות ישירות מהם.
אם ככה הם נשמעים כשאתה רוצה לתת להם כסף..אני לא רוצה לדעת איך הם נראים כשאתה רוצה שיתקנו לך משהו בחינם.
 

sagiKor

New member
השירות של שמעוני מצויין

דווקא אחת הדוגמאות הטובות בארץ לשירות. ואני מדבר מניסיון.

הם הפסיקו למכור ישירות ללקוחות וזה רק באשמת הלקוחות.... הם היו נותנים מחיר טוב ובמקום לשתוק, לקוחות התרברבו ברשת מה שגרם לחנויות שעובדות עם שמעוני להתמרמר ולשמעוני להפסיק למכור ללקוחות פרטיים.
 

tito1337

New member
במקרה שלי

ניסיתי לברר אם יש להם מלאי וכמה יעלה לי לקנות ישירות מהם.
בשום שלב לא אמרו לי שלא ימכרו לי אלא, רשמו מיליון פרטים שלי, הבטיחו לחזור אבל לא חזרו, פעם אחרת ענתה משהיא ש"לא יודעת לברר פרטים כאלה" (אז מה את כן יודעת לעשות?) התקשרתי שוב וחצי יום לא ענו שם..אחרי 4 - 5 שיחות טלפון על פני 3-4 ימים קיבלתי את התשובה המיוחלת.
אם על ההתחלה היו מוסרים לי שהם לא עובדים עם לקוחות פרטיים לא הייתה לי שום בעיה.

כנראה שבצילום\ציוד צילום הניסיון שלך רב משלי, אבל זה נושא של צרכנות כללית. מניסיוני, מקומות שהמכירות שלהם מתנהלים ככה..אז גם מי שנותן לך שירות לאחר הקניה ישים עליך #% עוד יותר גדול..והייתי בבית משפט לתביעות קטנות על סוגיות של שירות ואחריות.

כאמור אני לא באמת התנסתי, אבל הוייב של המכירות שלהם לא הרגיש לי כמו מקום רציני \ אמין.
 

sagiKor

New member
שאלה

אם אתה רוצה לקנות לדוגמה מצלמה של קנון, אתה מתקשר קודם לקרט לברר מלאי?
מה הקשר בין המלאי בקרט ולמלאי בחנות שתבחר לרכוש?
ואם אתה רוצה טלויזיה של סוני אז אתה בודק מלאי מול ישפאר קודם?
החברות האלו לא בנויות להתמודד עם לקוחות פרטיים, אין להם מחלקה כזאת וכח אדם מתאים עם הכשרה וידע.
 

tito1337

New member
בן דוד שלי הגיבור,

היה להם שלוחה במענה הקולי שלוחה ללקוחות פרטיים ("לחנויות הקש 0, ללקוחות פרטיים הקש 1" ) - נכון ללפני כמה חודשים.

ולא ביקשתי מהם הצעת מחיר ל300 פריטים. כולה תגידו אם יש לכם ואם אפשר לקנות מכם או שתגידו שאתם לא מוכרים ללקוחות פרטיים (והם כן! לפחות לי הציעו למכור דגמים אחרים).


אם יש לך ניסיון טוב עם המעבדה שלהם, אז אין לי מה להגיד. ממוצרי צריכה אחרים (נניח טלפונים סלולאריים) מקום מבולגן בד"כ לא עומד מאחורי המילים שלו..זה הכל.

למה דיברתי איתם? לא היה את הXT20 בחנויות (נראה לי שכתבו על זה גם פה) וחשבתי לקנות ישירות מהם, אבל זה לחלוטין לא רלוונטי למצב שתיארתי והניסיון שלך להוציא את הבקשה \ שאלה שלי כמשהוא מוגזם או לא סביר לא תורם לקו שאתה מנסה להגן עליו.

יכול להיות אגב שאתה צלם מקצועי \ קונה מהם הרבה ציוד ברמה שמכירים אותך וזכית ליחס מיוחד?
 

sagiKor

New member
אני לא צלם מקצועי

והניסיון הטוב שלי איתם היה מהיכרות ראשונה שהגעתי לתקן עדשה שאפילו לא נקנתה מהם אלא מחו"ל ואפילו לא ידעתי שהם מכסים אחריות בינלאומית, הם אמרו לי את זה וחסכו לי עלות תיקון.
מאז היו לי איתם רק יחסי שירות טובים בעיקר בקניית ציוד (כשהם עדיין מכרו לפרטיים).

יש שם לעיתים בלאגן פנימי, הם לא מושלמים. הם ניסו להיות נחמדים וזה חזר להם כמו בומרנג, אז היום הם פחות נחמדים כשפונים אליהם, זה לא ממש בסדר אבל כשתגיע למעבדה לתיקון באחריות או שלא, תקבל שירות מצוין.
 
למעלה