עדשת 85 סיגמא ארט וקנון 6D

liligu8

New member
עדשת 85 סיגמא ארט וקנון 6D

רכשתי לפני כחודשיים את העדשה. מדהימה אין מה לומר.
אבל שמתי לב לפעמים שכשאני מתפקסת על אובייקט מסוים או על בנאדם אחרי שאני מצלמת הפוקוס בורח למקום אחר.

האם מישהו נתקל בסיטואציה כזאת?
 

sagiKor

New member
נשמע כמו טעות משתמש

ויכולות להיות לכך מספר סיבות.
האם את בפוקוס עוקב או בודד?
האם את מפקסת ומקמפזת מחדש?
האם אולי בטעות שחררת את נעילת הפוקוס לפני הצילום?
האם זה קורה בצמצמים מסוימים?
יכול להיות גם בעיה טכנית של הציוד אבל צריך לנטרל את כל הגורמים האנושיים לפני.
 

liligu8

New member
יכול להיות

לשאלותייך
אני לרוב על פוקס בודד ומפקסת ומקמפזת מחדש כאשר אני על פוקוס ננעל. שוב זה משתנה בהתאם למה שאני רוצה לצלם. ואני מצלמת עם צמצם דיי פתוח 2/1.8.
יכול להיות שזו הבעיה?
 

sagiKor

New member
לדעתי, את פשוט לעיתים משחררת את האצבע והפוקוס בזמן הקימפוז

(משחררת את חצי הלחיצה) ואז בלחיצה מתבצע פוקוס מחדש.
מעבר לכך שבשיטה הזאת של פוקוס וקימפוז מחדש יש פספוס פוקוס וזה בעיקר מורגש בצמצם פתוח אבל זה לא אמור להיות ברמה שהפוקוס עובר לאובייקט מרוחק יותר.
מערכת הפוקוס של ה 6D מאד מיושנת ככה שהעצה הכי טובה שאני יכול לתת לך זה פשוט לשים לב שאת נועלת את הפוקוס היטב לפני הקימפוז מחדש.
אולי שווה לך לעבור לעבוד עם כפתור ה af-on עבור פוקוס ושלחצן הצילום יהיה רק עבור הצילום עצמו (מבטל את חצי הלחיצה בשביל פוקוס)
 

ipv6

Member
שאלה על שיטת focus and re-compose

כמו שאני מבין בשיטה הזאת, מתפקסים (חצי קליק) על אובייקט ואז מזיזים את המצלמה (תוך כדי החזקת החצי לחיצה) כדי לקבל את הקומפוזציה שונה.

נניח שהתפקסתי על אובייקט במרחק 10 מטר מהעדשה, הרי ברגע שאני אזיז את המצלמה בשביל ה-recompose האובייקט שלי, גם אם ישאר בפריים, לא יהיה בפוקוס אלא מה שיהיה בפוקוס זה מה שנמצא במרחק 10 מטר מהעדשה אחרי ה-re compose?

(פוקוס רגיל לחלוטין לא עוקב ולא שום דבר).

אני מבין נכון?
 

sagiKor

New member
אתה מבין נכון

ועדיין השיטה הזאת שימשה במשך שנים רבות צלמים רבים בגלל שהייתה רק נקודת פוקוס אחת... ועדיין היום הרבה צלמים משתמשים בה, אם זה בגלל הרגל או נוחות מסויימת או חמורים כמוני שעדיין מצלמים במצלמות שזה מה יש...
צריך לזכור את נושא עומק השדה, מסתמכים על כך שהתזוזה לקימפוז מחדש עדיין תשאיר את הנושא בתחום עומק השדה והאובייקט עדיין יהיה בפוקוס.
את פספוס הפוקוס מרגישים בעיקר כשיש עומק שדה מאד רדוד.
 

steiff

New member
השיטה הזו טובה גם לפוקוס וגם למדידת אור

ולטעמי גם מהירה ונוחה יותר לשימוש מאשר ניווט של נקודת הפוקוס אל האובייקט באמצעות הג׳ויסטיק.
מדידה נקודתית באמצע. חצי לחיצה נועלת את הפוקוס והחשיפה. קימפוז מחדש תוךְ המשך חצי הלחיצה. השלמת הלחיצה לביצוע החשיפה. הפוקוס נשאר על האובייקט אפילו שהנקודה כבר לא עליו.
 

ipv6

Member
איך הפוקוס ישאר על האובייקט

אם אין פוקוס עוקב והזזת את המצלמה?
כמו שאני מבין פוקוס תלוי במרחק מהעדשה, אחרי שנעלת את הפוקוס על האובייקט, הזזת את המצלמה והמרחק של האוביקט מהעדשה השתנה.
 

steiff

New member
הזזת המצלמה על צירה לא משנה את מרחקה מהאובייקט

רק את מיקומו של האובייקט בתוך התמונה.
 

sagiKor

New member
זה לא נכון

כפי שכתבת בעצמך, מרחק הפוקוס על מישור מקביל לחיישן ולא על מעטפת מעגלית.
 

steiff

New member
כתבתי בעצמי?

אולי זה נכון ואולי לא. אני בספק אם הפוקוס נמצא על מישור או על מעטפת מעגלית. זה אכן צויין פה בשרשור (לא על ידי) ואני לגמרי לא בטוח שזה נכון מבחינה פיזיקלית.
 

sagiKor

New member
זכרתי כחול, התבלבלתי בין הכחולים.

פיסקלית זה נכון ועוד איך.
הפוקוס מגדיר קו ישר מנקודת הפוקוס שנמצאת על המישור החיישן שמיקומו מצויין בכל מצלמה עם הסימול Φ ומאונך למישור זה אל האובייקט. גם אם מערכת הפוקוס לא על החיישן, המדידה לוקחת את המרחק הפנימי במצלמה בחשבון.

רק שברוב המקרים זה לא מורגש בגלל עומק שדה מספיק גדול.
בעידן הפילם זה היה עוד פחות מורגש בגלל הדפסות קטנות יחסית ולא היה מסכי 4K ורזולוציות מטורפות שנכנסים לפרטי פרטים.
בצילום דיגיטלי עם עומק שדה רדוד זה כבר הרבה יותר מורגש, בעיקר בפורטרטים.

בהרבה מקרים, שיטת הפוקוס הזאת מאד נוחה ומהירה אבל אם מחפשים דיוק אז רצוי מאד להמנע. בהרבה מצלמות, למרות שיש מספר רב של נקודות פוקוס, עדיין לא תמיד אפשר לקמפז ושנקודת פוקוס תיפול על האובייקט, אז צריך לפקז ולקמפז אבל רצוי עם הנקודה הקרובה ביותר לאובייקט, כך שהתזוזה תהיה קטנה ככל האפשר.
 

Jack D Ripper

New member
אתה יכול לבדוק בקלות

תצלם מישור (למשל תמונה על קיר) פעם כשאתה לא ניצב לתמונה כדי לראות את עומק השדה, ואז בניצב כדי לראות שכל התמונה בפוקוס.
 

Jack D Ripper

New member
הבעיה היא בצורת חישוב הפוקוס

הפוקוס מחושב למישור מקביל לחיישן שנימצא במרחק מסוים. אובייקט על המישור הזה שמרוחק מהציר האופטי (מרכז התמונה) נימצא במרחק שונה מאשר אובייקט במרכז (ע"ע פיטגורס).
&nbsp
כאשר אתה נועל את הפוקוס על אובייקט בעזרת הנקודה המרכזית ואז מסיט את המצלמה, הפוקוס יתקבל מאחורי האובייקט הרצוי כאשר הסטייה גדלה ככל שאתה מתרחק ממרכז העדשה.
 
שאלה

שלום
רציתי לשאול (בלי קשר לפוסט שלך), האם העדשה כוילה עם פוד USB ל-6D?
ואצל מי נרכשה העדשה?
 
למעלה