העדשה החדשה של סוני 24-105 F4

AviL30

New member
העדשה החדשה של סוני 24-105 F4

סוני צריכה להמשיך לשפר את ליין עדשות זום F4. סוני צריכה לכוון לזה. אין סיבה להחזיק מערכת FF מירורלס של סוני עם עדשות זום F2.8 כאשר האבסורד שהעדשות האלה כבדות וגדולות יותר מעדשות מקבילות DSLR. מה שהופך את המערכת למצחיקה. תמיד שאני טס להונג קונג/יפן מהעבודה, ואני רואה צלם סוני עם עדשה 24-70 F2.8, פשוט לא יכול שלא לצחוק. וכשהוא בא לצלם מקרוב נראה כמו הליצנים המפחידים.

סוני צריכה להתמקד בעדשות F4. להפוך אותם למושלמת. state of the art. צבעים חיים. ולשכנע שלמעט צלמי סטודיו, עדשות זום F2.8 עם החיישנים המטורפים של היום מיותרים. אולי את אפקט של הפרדה מהרקע, ינסו לתת בעיבוד.
 

sagiKor

New member
למה צריך 2.8 בסטודיו?

דווקא בחוץ צריך עדשות מהירות.
סוני עושה את מה שהלקוחות שלה רוצים. את אף אחד זה לא מעניין אם זה נראה מגוכח (ואני מסכים) כל עוד הלקוחות מרוצים וסוני מרוצים.
למי שזה מפריע, יש אופציות אחרות.
באופן אישי אני חושב שעדשות F/4 זה על הפנים לעדשות כלליות, אולי לטלהפוטו זה סבבה אבל אין הבדל גדול בין עדשה כזאת לעדשה עם צמצם משתנה בין 3.5 ל 5.6 ואף אחד לא רוצה עדשות כאלו למרות שהן יכולות להיות קלות יותר, קטנות יותר, מהירות יותר בצד הפתוח ולא נופלות אופטית. משהו בקטע של צמצם קבוע נחשב לאיכותי יותר ולפעמים זה סתם הייפ... היתרון האמיתי של צמצם קבוע לאורך כל הזום זה עבור וידאו.
 

AviL30

New member
על חיישן FF. אפשר להסתדר עם F4.

עם יותר מו"פ, מניח שיכלו לפתח עדשת 2.8-4 . ועל חיישן FF. זה כבר היה באמת קרוב למושלם.

כמובן שבחיישני הקרופ למינהם. בטח ב M43. אין מה לדבר. F4, כבר באמת לצלם כבר בסלולר
 

sagiKor

New member
נראה לי שאתה קושר את מפתח הצמצם לכל מיני פרמטרים אחרים

שאולי לא הכי קשורים, או שאני ממש לא מבין מה אתה רוצה.

בעידן שמצלמים וידאו במצלמת סטילס, אז צמצם קבוע זה מאד חיוני וזה לא משנה אם זה 2.8 או 4 או 16...

עדשת f/4 מגבילה והיא כמו עדשת קיט, זה לא רק עניין של עומק שדה, אלא התאמה לתנאי תאורה שונים ועדיף עדשה אחת שתתאים לשלל מצבים מאשר להחזיק שתי עדשות. רוב האנשים רוצים עדשה אחת.
מצד שני, הרבה יותר קל לייצר עדשה עם אופטיקה טובה, חדות בכל הפריים ומעט עיוותים כשהצמצם סגור יחסית.
בשביל להביא איכות דומה בצמצם פתוח מקבלים מפלצות. תוסיף ביונטים לא אופטימלים מבחינת מרחק פלאנג׳ ותקבל עדשות עוד יותר גדולות.

הטענה שאפשר להסתדר על FF עם צמצם 4 היא פשוט מופרחת, אפשר גם להסתדר עם f/11 זה פשוט מגביל למצבים מסויימים ולא מאפשר לצלם במצבים אחרים.
גבול השימושיות של איזו גבוה בכל זאת מוגבל וההבדל בין חיישן מלא לקרופ לא כזה גדול ויותר תלוי ברגישות הסובייקטיבית לרעש ואיבוד מידע באיזו גבוה.
 

steiff

New member
נפריד בין ״אפשר להסתדר עם...״ ל״היתרון היחסי של...״

היתרון היחסי של קווי סדרות /4 אצל קנוניקון מול סדרות /2.8, הוא באופטיקה טובה יותר ומימדים צנועים יותר.
זה יתרון יחסי משום שכפי שציינת צמצם 4 הוא מגבלה בתנאים מסויימים.
מאחר ואחת הסיבות לבחור מירורלס היא מימדי המערכת, גם אם יש בכך פשרות בתחומים מסויימים, עדשות שישרתו את הקונספט הזה עשויות להיות פופולאריות אצל מי שמחפש מימדים צנועים ואופטיקה מיטבית.

מבין הפשרות הסותרות זו את זו יש סבירות שצלמי מירורלס יעדיפו את המימדים על המהירות.
 

sagiKor

New member
שב על קבוצות ואתרים יעודיים למערכות השונות

ותבין שאתה טועה.
נושא המימדים כבר מזמן לא מעניין את הרוב.
ברגע שמירורלס חצתה את הקו של מוצר נישה לנחלת הכלל ולתחליף DSLR אז רוב המשתמשים רוצים עדשות זום מהירות ואיכותיות.
אני רואה אנשים עוברים למערכת מירורלס בגלל הגודל אבל מתייחסים רק למצלמה, עדיין מעוניינים בארסנל עדשות מקביל למה שהיה להם בקנוניקון.

מי שמחפש מימידים צנועים גם לא מתעניין בעדשות זום
 

steiff

New member
מתי פעם אחרונה ביקרת בפורום צילום ציוד וסיוע בתפוז?

אחת הנושאים שעולים פה תדיר הוא מערכת קטנה וקלה עם אופטיקה טובה ועדשות מתחלפות.

הגידול במימדי ומשקל העדשות של מערכות מירורלס נובע מהרבה סיבות, ואני בכלל לא בטוח מה הסיבה ומה המסובב: דרישת השוק או הנסיון לעצב אותו. היתרון המהותי של מערכת מירורלס הוא האפשרות לייצר מערכות במימדים קטנים בשל מרחק הפלאנג׳ הקצר יחסית לרפלקס. היתרון הזה בא לביטוי בעיקר בעדשות פריים אבל גם בעדשות זום ״איטיות״.
מה שאנו רואים זה גידול במימדים שנועד אולי לאותת למשתמשים המתלבטים: ״אנחנו לא מערכת חובבנית. אנחנו מערכת רצינית כמו הרפלקס שיש לך״.
 

ravivme

New member
אתם מתייחסים לשני קהלים שונים

יש את הציבור הרחב שמחפש משהו יותר טוב מהסמארטפון שלו אבל לא רוצה DSLR בגלל הגודל.
אלה קונים (אחרי המלצות של אנשים כמונו) מצלמת מירורלס קטנה כלשהי והרבה פעמים נשארים עם הקיט או מקסימום מוסיפים עדשת טלה זולה כדי לצלם את הילד בארוע של בית הספר.
להערכתי זה הציבור הגדול. כאלה שקונים סוני A6000 או אולימפוס M10 למשל.

לעומת זאת יש את הקהל של הצלמים החובבים שרוצים להפיק את המקסימום מהמערכת שלהם.
אלה כבר פחות רגישים לגודל הציוד ובדרך כלל חולמים על FF.
כשלא בא להם לסחוב D810 הם קונים סוני A7RII.
אבל אז הם גם קונים 24-70 F2.8 כי זה חסר להם מעידן הקנון-ניקון שלהם.
ברגע הזה הם חוזרים בערך לאותם המשקלים שסחבו קודם, אבל נהנים מתכונות אחרות שיש למצלמה להציע.

בקיצור, אין מחלוקת ביניכם, אתם פשוט מתייחסים לציבורים אחרים.
 

slarti

New member
אני מוכן לעשות איתך shoot out

EM1II+12-100/4 לעומת סלולר.
מבטיח לך שההבדלים WILL BLOW YOUR MIND OUT.
&nbsp
 

AviL30

New member
זה באמת מעניין. 12-100F4 על קרופ, לא נותן הרבה יתרון.

מה אתה מצליח לייצר עם 12-100 F4 . ועוד על חיישן קרופ X 2. שזה מבחינת עומק שדה כמו 24-200F8.
תמונה בכל מקרה תצא שטוחה. לפחות לפי ראות עיני

WILL BLOW YOUR MIND OUT - זה אולי בגלל שאתה צלם מעולה. לא נראה לי שזה בהכרח קשור לציוד.

מצורפת תמונה מסלולר. לא נראה לי שהייתי מצליח לייצר משהו יותר עם ה 12-100F4 על מצלמת קרופ כלשהי.

 

ravivme

New member
בכותרת שלך ציינת עדשת F4 חדשה ושימושית

ובמשפט הבא שלך אתה בא בטענה לסוני לגבי ליין עדשות F4.
קצת קשה להבין.
הם הוציאו עדשות F2.8 כי הציבור רצה, התעקש וצעק. ממש כך.
מצד שני הם לא זנחו את ה- F4 וגם דאגו שתהיה הקלה ביותר מבין המתחרות.
אז יש גם וגם בהתאם לטעמו וצרכיו של כל משתמש.
החוסר הוא בעדשות ארוכות שיאפשרו תחרות מול קנון וניקון בעולם של המקצוענים וחובבי טבע, וגם בכמה עדשות פריים.
אני מניח שבעוד שלוש שנים המשפט "חסרות עדשות" יעלם מהעולם לגבי המערכת הזו.
אבל עד אז גם לניקון ולקנון יהיו מצלמות מירורלס FF, אז רק יהיה פה יותר מעניין.
 

AviL30

New member
עדשות F2.8 כבדות וגדולות. זה לא פתרון.

ראית פעם איך העדשות האלה נראות? מעבר לזה שעם העדשות האלה מאבדים את יתרון המשקל והגודל על DSLR, זה נראה פשוט מגוחך. וגם קצת עם כל הסירבול מאבדים את הכיף בחווית הצילום. זה לצחוק על הלקוחות בעניים.

אפשר לייצר עדשות כאלה קטנות וקלות יותר כמו העדשות 24-70 של Sigma או Tamron.
 

sagiKor

New member
איך אתה מסיק שזה לצחוק על לקוחות בעיניים

כשזה מה שהלקוחות רוצים.
מירורלס זאת מערכת גמישה ומציעה שלל יכולת ואופצית למשתמש.
יש מי שמוצאים במערת קומפקטיות, יש מי שמוצאים במערכת דברים אחרים.
אפילו סביב אותה מצלמה אפשר להגיע למענה לצרכים שונים וגודל מערכת שונה.
 

אילן די

New member
יש לסוני ליין עדשות F4. חלקן מעולות

ה- 16-35 למשל היא עדשה מעולה. טובה מה- 16-35 של קנון (גם ה- 2.8 וגם ה- F4). היא גם קומפקטית למדי. יש לסוני עדשות קומפקטיות (35, 28, 55, 85) וגם עדשות גדולות יותר באותם טווחים. למשתמשי סוני יש את האפשרות לבחור בין סטאפ קל ונייד לסטאפ גדול ומקצועי שמתמודד ואף עולה על היצרנים הגדולים. יש לנו מצלמות עם חיישנים מעולים שעובדים מעולה בתנאי אור קשים ומפיקים תוצאות מצויינות ב- ISO גבוה וטווח דינמי שלא מוצאים במערכות אחרות. יש לנו עדשות מדהימות ומבחר שגודל כל הזמן. צייס מתכננת עבורנו עדשות מעולות ו- DXO ממקם את עדשות המערכת של סוני במיקום גבוה, גם כשלוקחים בחשבון את מחירן. לך להעיף מבט ברשימת העדשות המובילות שם ותראה כמה מהן הן עבור המערכת שלנו. יש לנו ייצרן שמחדש כל הזמן, כל הזמן. יצרן שמקשיב למשתמשים, מייצר מה שאנחנו מבקשים ומשפר את מה שאנחנו מתלוננים לגביו. רובנו הגענו ממערכות FF אחרות וזנחנו אותן כי היצרן הפסיק לחדש. כך שלא ממש מפריע לנו אם איזה אבי מתפוז שהחזיק את המצלמה לחמש דקות יוצא בקריזות על גודל העדשות. הוא כנראה יקנה מערכת אחרת. אני רק לא מבין למה הוא מתלונן ופותח שרשורים על מערכת שאין לו
 
למעלה