התייעצות לגבי טוקינה 11-16 לניקון

ortaliy22

New member
התייעצות לגבי טוקינה 11-16 לניקון

היי לכולם.
שוקלת להוסיף עדשה חדשה לאוסף, טוקינה 11-16.
כרגע יש לי מצלמת ניקון D3300 עם עדשות ניקון 18-105 וניקון 70-300.
מצלמת בעיקר נופים וטבע.
השדרוג רלוונטי לי במיוחד לעכשיו, כיוון שאני טסה עוד שבועיים בתקווה ל"תפוס" את השלכת.
יש לי חלום לצלם עצים בשלכת כשהעלים הקרובים על הרצפה נמצאים בטשטוש. האם הטוקינה שהיא עדשה רחבה ומפתח הצמצם המרבי שלה הוא 2.8, יכולה לספק את התוצאה?
יכולה לציין שבעבר ה18-105 נכשלה בטשטוש וה70-300 עם יותר מדי זום.
אשמח להמלצות/הערות.
תודה.
 

steiff

New member
עדשה רחבה היא בעלת עומק שדה גבוה מטבעה

אבל עם צמצם פתוח (גם 4 בסדר. לא חייבים 2.8) ועבודה נכונה של קומפוזיציה וחישובי מרחק היפרפוקאלי אפשר להגיע לאפקט המתואר.
 

steiff

New member
ממליץ לבחון גם ניקון 10-24 וסיגמא 10-20

לא בטוח שאתה באמת צריך צמצם 2.8.
 

steiff

New member
יותר רחבות

הבדל של 10% בין 10 מ׳מ ל-11 מ׳מ.
אם אתה מחפש עדשה סופר רחבה אז כל מ׳מ קובע...
 

dudi4321

Member
אוהב את ה-10-24 ניקון

אין לה עומק שדה רדוד מטבעה כי היא רחבה!
 

ravivme

New member
היתה לי כזו ומכרתי אחרי חודשיים

לא סובל אותה.
מדגישה גוונים של כחול וורוד בצורה מוגזמת.
מנוע הפוקוס מיושן ורועש.
כותבים עליה שהיא בנויה כמו טנק, אבל עוד לא פגשתי טנק מפלסטיק.
בקיצור - עודף התלהבות מסיבה לא מובנת. אולי בגלל הצמצם 2.8 שלא ממש רלבנטי ל- 99% מהצילומים שעושים עם עדשה מהסוג הזה.

לצילום של עלים עם עומק שדה רדוד אפשר להשתמש בכל עדשת נורמל או עדשה רחבה.
אני לא חושב שצריך דווקא אוטרה-רחבה.
צריך לקחת בחשבון שככל שהפריים רחב יותר כך העלה הבודד "הולך לאיבוד".

אז ההמלצה שלי היא להשתמש בעדשת פריים רחבה כלשהי כמו 28/1.8 או 20/1.8 של ניקון.
אלה עדשות טובות מאוד, לא זולות אבל מאוד איכותיות.
וכמובן יש להן צמצם יותר פתוח מאשר לטוקינה כדי לקבל את האפקט הרצוי לך.
 

ortaliy22

New member
בהמשך לתשובתך

האמת שחשבתי על העדשה הזאת כי אלו גם אורכי מוקד שאין לי וגם מפתח צמצם שאין לי.
בדקתי את העדשות שהצעת ולצערי זה לא בתקציב כרגע.
מה שכן, ראיתי את העדשה 35/1.8 והיא זולה ממש משמעותית מאלו שהצעת. יש פה קאץ'?
 

ravivme

New member
אין קאץ', אבל יש הסבר

העדשות שהצעתי לך מיועדות למצלמות FF, והן גם רחבות יותר, ומשתי הסיבות הללו הן יקרות יותר (במיוחד הסיבה הראשונה).
אופטית הן כנראה קצת יותר טובות מה- 35/1.8, לא בדקתי ראש בראש.

ה- 35/1.8 זו עדשה שמיועדת למצלמות DX (קרופ) כמו שלך, לכן תעבוד ללא שום בעיות.
מחירה צנוע אבל מדובר בעדשה טובה למדי, אם כי לא עילוי.
זו לא עדשה רחבה אלא עדשת נורמל, ועשויה להתאים לשימוש שרצית ולעוד המון דברים אחרים.
הטיול הוא הזדמנות טובה לצרף אחת כזו לארסנל, ויש סיכוי טוב מאוד שתשתמשי בה בעתיד כשהתאורה תהיה חלשה, כשתרצי עומק שדה רדוד יותר, או סתם בשביל הכיף.
 

ravivme

New member
עוד טיפ חשוב

את יכולה להשתמש בזום שלך (בטח יש לך אחת כזו) כדי לבדוק איזה פריים מתקבל ב- 35 ממ, ולוודא שזה אורך מוקד שמתאים לך.
 

ravivme

New member
היא לא תפקס אוטומטית על המצלמה שלך

את צריכה עדשת AF-S וזו עדשת AF-D ותיקה.
בכל מקרה בבחירת עדשת פריים הדבר הכי קריטי זה אורך המוקד.
אם טועים בו העדשה לא תהיה בשימוש.
אז כדאי לבחור נכון

אישית אני מעדיף 28 על פני 35, אבל זה לא אומר שאת תעדיפי אותו הדבר.
 

eliyaho155

New member
בהחלט עדשות רחבות פוגעות בתמונה בשוליים ,ויש שנמנעים מהם

 

dudi4321

Member
במובן הצר של המילה

אין פגיעה. אחרת לא היו מיצרים עדשות כאילו שדי קשות לתכנון.
יכול להיות שאתה משתמש בעדשות זבל.
 

dudi4321

Member
נסי לצורך עומק שדה רדוד

50 ממ' 1.8 דגם D. יש ביד שניה המון במחירים כמו 300 ש"ח פחות או יותר.
זולה מאד ובפוזיציה נכונה עם חצובה או להניח המצלמה על משהו יציב, תיתן לך צילום עלי שלכת עם "טשטוש" הרקע ו/או הקרוב יותר מהאיזור שעליו הפוקוס.
יש דגם G טיפונת יקר יותר ומותאם למצלמה שלך כי גם AUTOFOCUS.
 
למעלה