פנורמה מתמונה אחת

steiff

New member
פשוט חותכים את החלקים שאינך רוצה בתמונה

כמעט כל תכנת עריכת תמונות בסיסית כוללת את האפשרות לבצע ״קרופ״.

פנורמה לפי רוב היא חיבור של מספר תמונות זו לזו כך שהן הופכות לתמונה אחת.
 
כאילו מה, למתוח?

זה יעוות לחלוטין את כל הפרופורציות.

בד״כ מה שאני עושה כשצריך פנורמה מתמונה אחת זה לצלם בעדשה אולטרה רחבה (שלכשעצמה יש לה נטייה לעוות קווים/דמויות בשוליים) ואז לקצץ מלמעלה ולמטה את העודפים המיותרים.
 
זו התמונה

זו תמונה שמזמינה פנורמה לא?

 

dudi4321

Member
במקום "פנורמה"

רק תחתוך חלק תחתון עד המים, בערך 1/5 (20%) מהגובה מהצד התחתון. השמים נעוננים מוסיפים יופי כנ"ל המים כולל החוף.
 

e zi

New member
או שמצלמים 3 תמונות ומחברים עם Hugin:

http://hugin.sourceforge.net/

---
צריכה להיות שטח כלשהו של חפיפה בין תמונה לתמונה. עדיף לצלם עם חצובה ולעשות Panning. לדוגמה, פנורמה (רזולוציה גבוהה-יותר) מורכבת מ-3 פריימים של Nikon D800E:

 

e zi

New member
כן. מעולם לא שילמתי שקל על תוכנה..

יש תוכנות Open Source (או גרסאות חינם לתוכנות בתשלום של חברות מובילות), ברמה הכי גבוהה, בכל התחומים שהתעניינתי בהם. אפילו יש את המתחרה החינמית לפוטושופ: GIMP.
 

sagiKor

New member
אם יש לך פוטושופ אז יש כלי מובנה ולא צריך תוכנה נוספת

 

sagiKor

New member
קראת או סתם שלחת לינק?

אף אחד לא יודע, כולם מדברים על סמך רב סרן שמועתי....
פוטושופ מחברת פנורמות בצורה מצויינת ולא צריך לצלם עם חצובה.
מעבר לכך יש לך את כל היתרונות של פוטושופ....

בעזרת פוטושופ חיברתי מספיק פנורמות לדעת שזה עובד מצויין, אני לא צריך דעה של אחרים. אחת הפנורמות שהכנתי גם הודפסה וכיסתה קיר של 17 מטר...

אין לי בעיה עם Hugin, אבל אם יש פוטושופ וזה כבר עובד טוב, למה צריך להתעסק עם עוד תוכנה? כמה שפחות תוכנות שיותקנו על המחשב יהיה טוב יותר.
 

e zi

New member
קראתי (אתה לעומת זאת, ברור שלא) "רב סרן שמועתי"?...

"I've used both for many years, and found several advantages of Hugin over Photoshop (CC 2014):
  1. The ability to edit control points. With Photoshop you click the button and the software does the rest; if it mis-assigns control points you can't do anything about it. With Hugin you can find and delete erroneous control points and manually add new ones. (See, for example, my skyscapes here: http://kwhillig.zenfolio.com/p1032900952 - all of which required manually matching stars in overlapping images to generate control points. The results from Photoshop were highly amusing...)
  2. Control over the projection. Photoshop has a very limited set of projections available, Hugin has many more - for example Panini and Thoby, both of which I've used. If you want to see whether a fisheye or cylindrical or equisolid or Mercator projection gives you the look you want, use Hugin.
  3. Incremental refinement. Since I shoot most panoramas hand-held there are often parallax errors in the near foreground (generally in unimportant areas). So I start by optimizing only positions, then recenter and level the result, then delete bad control points and manually add new ones as needed, then go on to add the view and barrel distortion followed by one more round of control point editing, and then finish with "Everything Except Position". This almost always succeeds in cases where full optimization in one step fails - and when iterative refinement fails it's usually because I've included a bad image."
התמונה שהכותב צילם ומדבר עליה (מה שכמובן לגמרי מסתדר עם איך שאתה מעיד על עצמך: "לא צריך דעה של אחרים", ועם מה שאתה טוען על סמך נסיונך הרב, ש"אי-אפשר לעשות פנורמה בחשיפה ארוכה ... ומי שמציע זאת כנראה שחוסר הנסיון מדבר"):



 

Bגוד1

New member
יש לי פוטושופ CS6

האם אפשר לקבל הסבר קצר איך עושים פנורמה ממספר תמונות...?...
 

sagiKor

New member
הסבר קצר יהיה מסובך

יותר פשוט לחפש סרטון ביוטיוב
 

sagiKor

New member
אגב

לכל החוכמולוגים שהציעו לך לחזור לצלם 3 תמונות ואז לחבר אותן
כנראה שחוסר הניסיון מדבר....
אי אפשר לעשות פנורמות מתמונות שנעשות בחשיפה ארוכה (כמו התמונה שהובאה כאן), יהיו הבדלים גדולים מדי שלא יהיה ניתן לעשות חיבור טוב.
הפתרון היחידי הנכון כאן הוא פשוט לעשות קרופ, אמנם צריך לחשוב על זה מראש אבל יש לך כאן כאמור מספיק שטחים מתים שאפשר לחתוך אותם.
 
למעלה