סוני A6300 - התרשמות אחרי מספר שבועות

ravivme

New member
סוני A6300 - התרשמות אחרי מספר שבועות

ה- A6300 אצלי כבר כמה שבועות ולאחרונה לקחתי אותה לסיבוב עם המשפחה באילת.
מדובר במצלמה עם הרבה יכולות ואיכות תמונה מצויינת.
היא מגיבה מהר, מפקסת מהר, העינית מצויינת, ובאופן כללי הכל זורם.
הארגונומיה רחוקה מלהיות מושלמת מבחינת שימוש בגלגלות וגם פקדים אחרים.
ל- A7II יש יתרון מובהק בהיבט הזה.
אבל אני רגיל לעולם של סוני, וגם קבעתי לי Pre-Sets שחוסכים לי את הצורך בשינויים, אז אין הרבה במה לגעת.
לתפריטים אני לא נכנס בכלל מכיוון שיש לי מספיק פונקציות בתפריט המהיר (כפתור Fn) שאני יכול להגדיר לעצמי, וגם כפתורי קאסטום אחרים.
ברוך שפטרנו מהתפריטים.

בתור מי שמשתמש במצלמת FF כבר קרוב ל- 3 שנים ציפיתי ליכולות ISO קצת פחות טובות במצלמת APS-C.
בפועל מדובר בחיישנים מדור שונה, וזה מורגש.
ה- A6300 קרובה לביצועי ה- A7II מבחינת ISO גבוה.
היא אולי חצי סטופ מתחתיה, אם כי לא עשיתי השוואה ראש בראש. בעיני זה גם לא ממש חשוב.
מה שכן חשוב זה שביצועי ה- ISO של ה- A6300 אמורים להספיק כמעט לכל חובב צילום.
אני מצרף שתי דוגמאות שצולמו ב- RAW ועברו המרה ל- JPEG עם Capture1.
לא נגעתי בסליידר של ניקוי רעש, אז מה שאתם רואים יצא כך מהתוכנה.
מין הסתם אפשר לשפר.

מה שאני רואה בקרופ זה גירעון אופייני ל- ISO גבוה, אבל אני לא רואה ארטיפקטים צבעוניים.
אני רואה פירוט מצויין יחסית ל- ISO כזה.
במיוחד בתמונה בגודל מלא התמונה נראית נקיה ושמישה לחלוטין.
אז למי שתהה אם אפשר להסתדר בלי מצלמת FF גם בתנאים די קשים, התשובה לטעמי חיובית עבור הרוב המכריע של המשתמשים.
סוגיית ה- ISO הגיעה לאיכויות כאלה שבאמת שלא חייבים FF כמו פעם.
נותרה סוגיית עומק השדה שמספקת לוק מסוים, ובזה קשה להתחרות.
גם מבחינת פירוט יש יתרון ל- FF.
אבל לדברים האלה יש מחיר כספי כבד, וגם משקל כמובן.

בשורה התחתונה:
אני מסתובב כרגע עם ה- A6300 הקלילה והזריזה, וה- A7II נותרת בבית.
הסיבה העיקרית מבחינתי להסחב עם ה- A7II כרגע היא ה- 16-35 המופלאה שאין לה מענה בקרופ. עם השאר אני מסתדר ללא קושי ומבסוט מאוד מהתוצאות.
 

ravivme

New member
תמונה אחת בשביל הכיף

צולמה עם הצייס פלנר 50/1.7.
עדשה נפלאה.

 

sagiKor

New member
התובנות סך הכל דיי היו ידועות מראש

הייתה לי הרגשה שה A7 תתחיל לשבת בבית יותר.
הלכת שם קצת לאיבוד לדעתי ומהלך הזה של ה A6300 מזכיר לי את המהלך של ה NEX3 בזמנו במקביל ל D90.
 

ravivme

New member
איך הלכתי לאיבוד אם זה מזכיר לך מהלך מלפני 7 שנים ?

זה רק מוכיח שהשאיפה שלי כלל לא השתנתה בכל הזמן הזה.
אני תמיד מחפש את אותה מצלמה שתיתן לי את כל מה שאני צריך בגוף קטן וקל שכיף לקחת אותו לכל מקום.
כשזה קורה אני נפרד מהמערכת הגדולה. כך נפרדתי לשלום מניקון ולא חזרתי אליה.

המעבר שלי לפני 3 שנים כמעט ל- FF נבע בעיקר משיקולים תפעוליים ומהאכזבה מה- A6000 שהיתה במובנים מסויימים ירידה לעומת ה- NEX7 המופלאה.
כיום המצב שונה.
ה- A6300 טובה יותר מה- 6000 בהרבה מובנים - שליטה, עינית, חיישן, מערכת פוקוס.
מבחינת מערכת פוקוס היא גם טובה יותר מה- A7II.
וכל זה בגוף קטן ולא כבד שמעורר תחושת אמון שהוא יביא לך את התוצאות כשאתה זקוק להן.

שים לב שנשארתי באותה מערכת ומשתמש באותן עדשות, וזה יתרון ענק.
העדשה היחידה שקניתי בינתיים היא הקנון 24/2.8 STM שעלתה לי 500 ש"ח.
אולי אוסיף משהו באזור ה- 20 ממ, וזה אמור לתת לי מערכת שיודעת לעשות כמעט כל מה שאני צריך.
אם ארגיש בבוא היום שה- A7II מיותרת אמכור אותה. אבל עוד חזון למועד.
ביום חמישי הקרוב היא תבוא איתי למאה שערים. היא לא תישאר בבית
 

sagiKor

New member
אני אסביר

הלכת לאיבוד כי המערכת גדלה ופיסית וגם התיק האחרון שקנית דיי גדול ולא שונה מתיק גב מבחינת קיבולת...
עברת וניסיתי עדשות גדולות יחסית כמו הקנון 70-200 ועוד.
ה A7 אמנם קטנה יחסית אבל דורשת עדשות גדולות יחסית.
זה מזכיר את תקופת ה D90, זאת הליכה לאיבוד כי כבר היית במקום אחר.
גם עם ה A7 כבחירה מחוסר אלטרנטיבה אפשר היה להישאר בקו של ה NEX7, מצלמה קטנה, עדשות פריים קטנות - מערכת קטנה וקלה.

הקניה של A6300 מזכירה לי את קניית ה NEX7, זאת המצלמה שבהירה לך שמספיק לך משהו קטן וקל, אז אמרתי לך שתמכור את ה D90 אבל היית ספקן, בסופו של דבר מכרת...
אז אני אומר לך שוב, מכור את ה A7 ומהר, כל יום אתה מפסיד כסף כי הדגם ה שלישי בדרך... אולי שתצא ה A7 החדשה תחליט לחזור ל FF תקנה אותה, אולי תבין ש APS-C מספיק לך ותוסיף גוף שני דומה כמו ה A6500 או משהו אחר שיצא עד אז.

אגב, לגבי המעבר ל A7.
בזמנו כשהייתי מושקע במערכת M43 עם צי העדשות הכי טוב שהיה לפורמט להציע בזמנו וכשהרגשתי שאין מצלמה שנותנת לי את מה שאני רוצה אז עברתי ליצרן אחר בלי לחשוב פעמיים. טוב בעצם כן חשבתי על זה קצת אבל החזקת שתי מערכות במקביל עוזרת לקבל החלטה על בחירה.

הבחירה לקחת את ה A7 למאה שערים דומה לבחירה לקחת את ה D90 יחד עם ה NEX7 או ה NEX3 כי אולי הן לא מספיק טובות לצרכים (הייתה תקופה גם כזאת). אם תוציא מהתיק את ה A6300 קודם אז ה A7 כבר תישאר בתיק ללא שימוש (זה יהיה נכון גם הפוך) הכל קורה שם מהר, רצוי לא להתעסק בציוד, לבחור גוף אחד ועדשה אחת ולהתמקד בסיטואציות שמתגלות לפניך.

אני קצת מכיר אותך, לכן אני כותב שהתובנות היו ברורות מראש והתהליך מזכיר תהליך שכבר עברת ואולי אתה עובר אותו שוב בלי לשים לב...
 

ravivme

New member
אני ער לגמרי לתהליך שאתה מתאר

רק אחרי שאתנסה מספיק עם ה 6300 ואבחן את האפשרויות מבחינת עדשות אדע לקבל החלטה מושכלת.
הצד האולטרה רחב מאוד אהוב עלי וחשוב לי ולכן קשה לי כרגע להפרד מה a7 וה 16-35.
למאה שערים אקח את הצמד הזה וגם את ה 6300 עם עדשה יותר ארוכה 35 או 50 או שתיהן.
זה יוריד למינימום את הצורך בהחלפת עדשות וייתן המון גמישות, וכל זה במשקל מאוד סביר.
חוץ מזה תמיד טוב שיש שני גופים בבית, גם אם משתמשים רוב הזמן רק באחד מהם.
לך יש הרבה גופים, מי כמוך יודע.
 
ISO גבוהה

שלום ושנה טובה
לא נפלתי מהביצועים ב-ISO גבוהה. צרפתי אחת משלי, ב-ISO: 12800.
לא יכול להעלות את המקור ב-JPG בשל גודלו: 14MB.
התמונה שהעלתי, הוקטנה ועובדה. אבל עדיין התוצאות יחסית ל-ISO טובות.
צולמה עם העדשה החביבה עליך: 16-35, בתחום הרחב שלה.
יחי היתרון של FF. למרות שבדיונים קודמים היה פה רושם אחר...



 

ravivme

New member
עכשיו נשאלת השאלה

מדוע עלית ל- ISO12800 ?
למה זה היה חיוני ?
יש לי הרגשה שיכולת לצלם את אותה תמונה גם ב- 3200 ולקבל תוצאה טובה יותר.

חוץ מזה אין עוררין על יתרון ה- FF ב- ISO גבוה. יש לי FF בבית שאני משתמש בה קרוב ל- 3 שנים.
אני כן מערער על העובדה שזה באמת נחוץ. ב- 99% מהמקרים כלל לא צריך ISO מעל 3200. במיוחד אם יש לך עדשות מהירות (או אחת לפחות).
 
יש לך את הקובץ EXIF, ותחליט לבד

שלום
נכון, במקום FF ו-ISO גבוהה אפשר משהו צנוע יותר עם חצובה טובה וכבדה.
מה שנכון, שבמקרי צילום רבים, אין צורך ב-ISO גבוהה או בתכונות אחרות שהן מנת ה-FF. כך גם עם עדשות...?
ברם, לשם אותם מצבים שצריך - טוב שיש.
האנשים הרגילים מסתפקים ב-99% (לא בטוח שהמספר מייצג) ואילו החובבים רוצים 100%. המקצוענים צריכים 100%.
וכמו שנאמר: אויבו של הטוב, הוא הטוב יותר
 

ravivme

New member
אין לי את ה- EXIF

ובכל מקרה בחיים שלי לא נסחבתי עם חצובה. לא כבדה ולא קלה.
גם כשהמצלמה שלי הגיעה בקושי ל- ISO800.
היום יש לי שתי מצלמות, אחת מהן FF, אז אני יודע מה היא יכולה ומה לא.
 
בפוסט שלי יש 2 תמונות

שלום
אחת עם התמונה והשניה החלק הרלוונטי מהEXIF...מצורף שוב.

 

ravivme

New member
כפי שחשבתי - ה- ISO המטורף הזה מיותר

יכולת לצלם ב- F5.6 ולמהירות 1/30 למשל ולרדת ל- ISO3200 לערך.
בעדשה כה רחבה ועוד עם מייצב אין שום בעיה.
היית מקבל תמונה חדה באותה מידה אבל עם ISO יותר נמוך, וזה אומר יותר פרטים וטווח דינאמי יותר טוב.
 
הנבואה נתנה לטפשים

שלום
לא ברור לי מה מביא אותך לכתוב את הדברים האילו...
בחרתי לבדוק כמה התמונה מושפעת מ-ISO גבוהה, צילמתי תמונה ב-ISO של 12,800. בניתם על זה מגדל.
אז נתנצל שצילמתי ב-ISO 12,800 כאשר היה אפשר לצלם גם ב-3200?

את התוצאה הבאתי בתור REF לתמונה שלך ב-ISO גבוהה עם ה-A6300.
אבל על זה אולי לא נוח לך לדבר. אז בו נדבר על: אתה לא יודע לצלם, התמונה לא טובה, וכל מה שרק ניתן.
כמו בויכוח על למה FF ועוד כמה גבעות שעליתם עליהם כדי להניף דגל שחור.
99% עלק!
 

ravivme

New member
זו לא נבואה, זה חשבון פשוט

כשפותחים צמצם ומורידים מהירות תריס החיישן מקבל יותר אור, ואז אפשר להוריד את ה- ISO.
אני מתאר לעצמי שאתה מכיר את הדברים האלה, וכל מה שרשמתי היה פרמטרים מציאותיים לחלוטין על בסיס התמונה שהעלית.

בכל מקרה אין לי כל רצון וכוונה להתווכח איתך על עדיפות חיישן FF בהיבטי ISO גבוה, הדבר מוכח במספרים.
כל טענתי שחיישני קרופ המודרניים מסוגלים להגיע ל- ISO3200 ולספק תמונות שמישות לגמרי, וזה אמור להספיק. למעשה הם מסוגלים להגיע גם ליותר, וזה מה שהדגמתי בתמונות שהעליתי.

מי שזקוק ליותר, או שסתם רוצה יותר, תמיד יכול לקנות FF.
אני לא אומר לאנשים מה לקנות, אני רק משתף אתכם במה שרואות עיני.
אז העצבים מיותרים, והפוסט לא הופנה אישית אליך אלא לכלל הציבור כאן.
 

tito1337

New member
אני מצלם על עדיפות צמצם

ושמתי לב שכשאני פותח אותו יותר, המצלמה (XT20 במקרה שלי) לא תמיד מוריד ISO אלא מעלה את מהירות התריס במקום, כשאישית הייתי מעדיף לרדת בISO.

תמונות עם תאורה קשה מומלץ לצלם בMANUAL לגמרי? יש דרך להגיד למצלמה איזה פרמטר לשנות על חשבון האור ש"הוספתי" עם פתיחת הצמצם?
 

ravivme

New member
אם אתה רוצה לשלוט ב- ISO

פשוט תקבע אותו בעצמך במקום שהמצלמה תקבע עבורך באוטומט.
אפשרות נוספת היא להגדיר ל- ISO האוטומטי ערך מקסימלי.
בדי הרבה מצלמות אפשר גם להגדיר מהירות תריס שהמצלמה לא תרד ממנה.
היא קודם תטפס ב- ISO עד לרף שהגדרת, ורק אם הגיעה לתקרה היא תרד ממהירות התריס המינימלית שקבעת לה.
זה עובד יפה מאוד, ואני מאמין שזה קיים במצלמה שלך.
 
למעלה