בהמשך לדיון על
+

בהמשך לדיון על
+


שני סיפורים מהשבועות האחרונים

http://www.diyphotography.net/tunisair-stole-cameras

http://www.diyphotography.net/delta-air-lines-caused-8000-worth-damage-camera-gear-dont-care/

מה שאפשר ללמוד משני הסיפורים האלו לדעתי הוא ש (1) הרשויות מוסיפות כל הזמן הגבלות חדשות, וזה מבלבל גם את הנוסעים וגם את חברות התעופה (2) יש סיכוי שהציוד שחשבתם שיהיה צמוד אליכם יגיע לבטן המטוס (3) אם כך יקרה עלול להגרם נזק משמעותי.

לדעתי הלקח למי שרוצה להפחית סיכונים לציוד צילום יקר הוא קודם כל לעשות שיעורי בית יסודיים לפני הטיסה - גם לגבי מדינת המוצא, מדינות המעבר, ומדינות היעד. צריך גם לבדוק ספציפית את הנוהלים של כל החברות שבהן טסים (ואם מדובר בקוד שרינג לבדוק גם לגבי החברות המתפעלות את הטיסה בפועל). מעבר לזה לדאוג לאריזה טובה שאם וכאשר תיאלצו להיפרד מהציוד הוא יהיה מוגן כראוי, וכמובן לדאוג לביטוח (בטיסה האחרונה שלי אפשר היה להוסיף ביטוח למצלמה כחלק מביטוח הטיסה).

אגב, גם אם כרגע חלק מההגבלות נוגעות למדינות מסויימות, אין שום ביטחון שזה לא יורחב אם וכאשר תגבר הפניקה בקרב הרשויות.
 

ravivme

New member
לא קראתי את הסיפורים שבקישורים

יש גבול לזמן שאפשר להשקיע.
אבל אם שים את הציוד בתיק גב (מרופד) שמותר לך להעלות למטוס, אני לא רואה איפה יש פה בכלל בעיה.
אם פספסתי משהו אשמח ללמוד.
 
פספסת

בשני המקרים הצלמים רצו לעלות עם הציוד לטיסה.

ההוא שטס מתוניס ללונדון התבקש להעביר את הציוד לבטן המטוס, בגלל חוסר הבנה של חברת התעופה שחשבה שציוד צילום כלול ברשימת הציוד האלקטרוני שבבריטניה אסרו להעלות לטיסה.

ההוא שטס בדלתא (בתוך ארה״ב) לא הצליח לאפסן את הציוד בתא שמעליו, חיכה שנוסעים יעברו ובינתיים זה תפס את תשומת הלב של הדייל שדרש לקחת את הציוד לאפסון במקום אחר ולא מעל המושבים.

למרות ששני המקרים שונים, הלקח הוא שפתאום אתה נתקל בשרירות לב/טמטום/בורות של חברות התעופה וגם אם תכננת שהציוד יישאר איתך, אתה נאלץ להיפרד ממנו, ולוקח סיכון שיקרה לו נזק משמעותי או שייגנב.

מה שאני מסיק מהסיפורים האלו זה שגם בגלל סידורי האבטחה שמומצאים כל שני וחמישי, גם בגלל חברות התעופה שמנסות למקסם רווחים ולהקטין את משקל המטען שאפשר לעלות איתו לטיסה, גם בגלל שבלי קשר אפשר להתקל בקיר בירוקרטי אטום, צריך להערך למצבים ששונים ממה שהורגלנו אליהם בעבר, וצריך להיערך לכך עד כמה שאפשר.
 

steiff

New member
דווקא קראתי.

שני מקרים אנקדוטליים שלא בהכרח מלמדים על הכלל. את שניהם ניתן היה לפתור באמצעות ביטוח הציוד מראש לפני הנסיעה.
במקרה השני הנוסע יכול היה לשים את המטען בתאים מעל המושבים אם רק היה משתדל קצת יותר. הוא לא רצה לשים את המטען שתי שורות אחורה כי לא רצה ללכת אחר כך נגד זרם הנוסעים בחזרה לכיסא שלו.

לקח נוסף, חשוב, הוא שכדאי להפריד את העדשה מהמצלמה. זה מפחית את פוינציאל הנזק. וזה נכון לא רק כששולחים מצלמה לבטן המטוס אלא גם כששמים אותה בתאי המטען בתא הנוסעים.
 

אילן די

New member
מה הבעיה עם התאים שמעל הנוסעים?

אני לא כל כך מבין את הדיון הזה. שמתי ציוד באלפי דולרים, בטיסות קצרות וארוכות בתאים האלה, בתיק מרופד. אני בטוח שרוב הפורום הזה עשה בדיוק את אותו הדבר.
 

sagiKor

New member
שני מקרי קצה

אחד של טיסות שלאחרונה נאסר מהן להעלות ציוד אלקטרוני למטוס והשני של הרבה ציוד וחוסר מקום, מדובר בטיסה פנימית בארה"ב על מטוס קטן יחסית.

במקרה הראשון אין הרבה מה לעשות אבל מדובר במדינות שלנו כישראלים אין ממש מה לחפש שם ואנחנו לא נטוס משם ללונדון...

במקרה של הרבה ציוד, צריך לקחת את זה בחשבון, לשלם אם צריך על מטען נוסף או לרכוש ארגזי ציוד מותאמים כמו של פאליקן.
 
גם תורכיה ברשימה

ויש הרבה טיסות המשך שעוברות שם. מי מבטיח שמחר זה לא יקרה עם טורקיש איירליינס, או שבגלל פיגוע כזה או אחר ירחיבו את רשימת המדינות?

לגבי המקרה השני, למרות שמדובר (כנראה) במטוס קטן, הכותב אומר שתמיד הוא מצא מקום אחרי שכל הנוסעים התיישבו, הדייל פשוט קיבל החלטה שרירותית בלי לבדוק קודם את האופציה של אחסון בתא מעל מושב אחר.
 
למעלה