As good as it gets
שלום
1. לא השתנה דבר בין אמירתי שה-70-300 הפתיע לטובה עם ה-5DmkIV ע"פ ה-20D. אולי בעוד עשור כאשר יהיה 5DmkX היא תפיק תמונות אף טובות יותר.
ברם, L100-400 בוודאי תפיק מה-5DmkIV מאשר ה-70-300. גם אתר DxO יודע לכמת איכות לעדשות שונות על גופי מלמה שונים.
2. תמיד אפשר לחפש מטרות צילום נוחות להיטיב עם מגבלות הציוד, רק שזו לא המציאות. במציאות המצבים ניחתים עלינו והמיטב שנוציא יהיה תלוי גם במגבלות הציוד. לפעמים זה רק התפעול מפני שאין זמן לחפש את ה-Sweet Spot של העדשה או של התאורה. ספר את זה לנכד שלי במצב Turbo.
3. הקבלה לשמע:
אם תבחר רמקול איכותי אך בעל עכבת ונצילות נמוכים (נניח כמו המגנאפן עם 86dB/w/m SLP ועכבת של 4 אוהם), רסיבר לא ידחוף את זה בכלל. (ישמעו רע)
אתה חייב מגבר אימתני ובעל יכולות דחיפה. כך גם עם רמקול של B&W מסידרה 80x. בדיוק נמצא בתהליך מתכנס להחליף אצל חבר מגבר ADCOM של 2X250W RMS שהתקלקל. ה-B&W802 שלו חוברו "בינתיים" לרסיבר דנון 43xx. זה ממש לא שם. אפילו שמדובר ברסיבר די גבוהה בליין של דנון.
שבוע שעבר הוא בחן (בביתו) PASS LAB וזה נשמע אחרת. הפתרון הכי זול של PASS LAB הוא כ-60K ש"ח. בערך המחיר ששילם על הרמקולים...
לטעמו ולטעמי, שווה כל שקל.
4. לנושא השמע - המרכיב העיקרי (יותר מהרמקול!) זה בהקלטה. קח הקלטה טובה וקח הקלטה ירודה. בטובה, תפיק את המיטב ככל שהציוד יותר איכותי.
בירודה, לא יעזור כלום, ויתכן שדווקא הציוד האיכותי יגרום לך לא להנות ממנה בכלל .
לשים את הכסף ברמקול איכותי:
רמקול הוא רכיב אלקטרו אקוסטי וחייב אינטרקציה עם החדר. יש מצבים רבים שרמקולים טובים ויקרים לא יתאימו לחדר. כך שלא תמיד להשקיע עוד ברמקול יניב עוד תמורה. לגבי הבעיות שהוא יוצר להגברה וכבר הזכרתי. דווקא הרמקולים היותר יקרים ונחשבים בשוק, זקוקים להגברה איכותית ויקרה.
אף אחד לא יקנה Willson Alexandria XLF ויחבר אותו לרסיבר בינוני.
גם לא יכנסו לסלון של דירת 4 חדרים (יתכן שהרצפה לא תעמוד במשקל!
(Weight: 655 lbs 297kg) כ"א...
פעם, ברכיבי מידרינג' חשבו שיש כללים לחלוקת עוגת התקציב. אבל מסתבר שלא תמיד זה נכון. במיוחד כשעולים לרמות היותר גבוהות.
באותה מידה ציוד צילום. האם נשקיע הכל בגוף FF יקר (יחסית) ונקנה עבורו עדשות זולות מפני שהתקציב אזל? או שנקנה גוף יד 2 דור קודם ונשקיע את המיטב בעדשות PRIME? אני מניח שיש שילוב נכון יותר ונכון פחות בין איכות הגוף ורמתו, לאיכות העדשות ורמתן.
העובדה שיש צלמים שידעו להוציא מעדשה כזו איכות במצב מסויים, לא אומרת שגם אחרים יוכלו. אם בשל המצב שיהיו בו, הכישורים או הניסיון. מצד שני גם בעדשה נעולה ויקרה, אפשר לעשות טעויות ולהוציא תמונות בינוניות ומטה.
לא זה ולא זה מעיד על טיב העדשה, אלה על טיב הצלם והמצב שבו צולמה התמונה.