לקסר או סנדיסק?

prizman

New member
כדאי לדייק במילים.

לא כל מה שהוכרע עבורך הוכרע עבורי ובטח שלא עבורנו.
אין לי כוונה לפתוח בוויכוח רק לתת לפרטים את תשומת הלב הנכונה.
 

sagiKor

New member
מה?

לקסר מפסיקים יצור של כרטיסי זיכרון, איך זה לא הוכרע גם בשבילך?
אם אתה מחפש כרטיס זכרון אז לקסר זאת עדיין אופציה?
גם לגבי מלאי קיים, מה זה אומר על אחריות? אם מפסיקים לייצר מה יעשו במקרה של כרטיס שראוי להחליפו? מה ישלחו לך סנדיסק?
 

prizman

New member
אני מודה שקודם לא קראתי את הידיעה

בגלל הנטייה שלי לא לקרוא קבצים מצורפים ולכן התגובה שלך נכונה.
כצרכן די כבד של כרטיסי זיכרון אכן אתקל בבעיה. לקסר הם די מובילי שוק כאן.
ימים יגידו. מישהו ודאי יתפוס את מקומם, אולי סאנדיסק. אבל אין ספק שמדובר בחלל שהתפנה.
אז באיחור, תודה על הידיעה שהבאת.
 

slarti

New member
"מישהו יתפוס את מקומם" ?!

מה הבעיה? אין שום כרטיס של לקסר שאין לו מקבילה בסאנדיסק.
סאנדיסק תתפוס חלק מהשוק. היצרנים הקטנים יותר, כמו טרנסד יתפסו חלק אחר.
&nbsp
 

prizman

New member
הביטוי "מישהו יתפוס את מקומם"

אין פירושו שנמצא את עצמנו ללא כרטיסי זיכרון
אלא שהשוק יתמלא כך או כך ולא ממש נרגיש
בחסרונם של לקסר שדווקא הייתי לקוח מתמיד שלהם, אבל לא רק שלהם.
 

e zi

New member
נטייה או סיבה אחרת: לא קוראים, לא מגיבים. אלמנטרי.

 

steiff

New member
אם אני קונה בחנות באחריות החנות למצוא לי תחליף

וממש לא משנה לי אם ישלחו לי סאנדיסק או טרנסנד או שימצאו לקסר באחד המחסנים.
אם החנות לא נותנת אחריות ומוכרת לי כרטיס ממותג שיצורו הופסק ואי אפשר יהיה לקבל כרטיס חלופי במקרה של כרטיס שיוצא תקול מהאריזה - אני מצפה שיהיה לזה ביטוי במחיר שהחנות תגבה.
ידיד שלי שמוכר יין הציע לי לרכוש בקבוקים של יין מצויין בן 12 שנים. היין מעולה אבל הפקקים זקנים ונוטים להתפרק בעת החליצה. בגלל בעיית הפקקים הוא מוכר את היין בהנחה של 30%. יש מי שלא רוצה לקחת את הסיכוי שישבר לו הפקק ומעדיף יין צעיר יותר עם פקק טרי יותר, ויש מי שמוכן לקחת את הסיכון של פקק דפוק. אחרי ההנחה - אפילו אם אחד מארבעה פקקים נשבר - העיסקה כדאית. תוסיף לזה שלמדתי איך לחלוץ את הפקקים הללו בשיטה ששומרת עליהם משבר, וגם במקרה של שבר - אני מסנן את השברים דרך מסננת פלסטיק שלא פוגעת בטעם - והנה - כרטיסי לקסר, שאולי יימכרו עכשיו ברבע מחיר, יהיו עיסקה מצויינת. רוצה שני כרטיסים? קנה ארבעה, כי בטח תיכף נראה עיסקאות 1+1 על הכרטיסים האלה, ואם אחד מקולקל - עדיין נשארו לך יותר ממה שתיכננת לקנות.

אם אני מחפש כרטיס זיכרון לקסר הוא אופציה כל עוד יש במלאי. זה לא רכיב שצריך עבורו חלפים לכן העובדה שהמפעל נסגר לא גורמת לכרטיסים שכבר קניתי להפסיק לעבוד.
ממילא כאשר כרטיס מפסיק לעבוד אני לא שולח אותו לתיקון אלא משליך אותו לפח וקונה חדש. מה אני אקנה כשיפסיקו לייצר לקסר ולא יהיה בחנויות? אני אקנה את הכרטיס שיציע יחס עלות/תועלת הכי טוב באותה עת מבחינת מהירות/מחיר/נפח/אמינות. אף פעם לא התלבטתי בעניין הזה יותר מדי. מצלמה עם שני חריצים פותרת את הבעיה כי הסיכוי ששני הכרטיסים ימותו ביחד שואף לאפס, אפילו אם מדובר בכרטיס סיני עלום שם.

לכבוד ה-XT2 קניתי בינואר ארבעה כרטיסים של לקסר x1000 והם הגיעו תקינים, מהירים גם בקריאה וגם בכתיבה. אותו נפח זיכרון באותה מהירות מתוצרת סאנדיסק היה עולה לי פי שתיים. לא חשבתי פעמיים. ממילא כשהם ימותו הם כבר יחשבו לכרטיסים ״איטיים״ ו״נפח נמוך״ יחסית להיצע שיהיה אז בשוק, כך שאמינות לטווח ארוך היא נושא שצריך להתייחס אליו עם קורט מלח.
 

sagiKor

New member
לא החנות היא זאת שנותנת אחריות אלא היצרן

אם היצרן לא קיים אז אתה יכול רק לחפש את האחריות.
אין לי בעיה עם לקחת ריסק של אובדן אחריות תמורת מחיר נמוך. יש לי בעיה לקחת ריסק עם כרטיס זול שהביצועים שלו לא משהו ושידוע שיש בעיות אמינות...
סך הכל הכרטיס מחזיק רק את התמונות האלו שאי אפשר לשחזר....
הניסיון והמחקר שלי עם לקסר מצביע ש:
א. יש בעיות אמינות, יותר ממה שיש אצל מותגים נחשבים אחרים
ב. המחיר הזול של לקסר הוא פיקציה כי כרטיס שיתן ביצועים זהים בכתיבה לכרטיס מול כרטיס מסוים של סנדיסק, צריך להיות מקטגוריה גבוהה יותר ויעלה כבר אותו דבר.
יש לי מצלמה אחת עם שני חריצים כרטיסי זיכרון, אני לא משתמש בשני חריצים, מרגיש לי מטופש להשקיע בשני כרטיסי זכרון בשביל גיבוי, עדיף לקנות אחד ושיהיה אמין ולא אצטרך להתעסק בשטויות בשטח...
בכל מקרה, אני לא רואה את עצמי קונה כרטיסי זכרון בקרוב, בנסיעה האחרונה שלי לקחתי את כל הכרטיסים שהיו לי בבית (ויש איזה 6 כרטיסים משלל מצלמות), השתמשתי בשניים (השני היה עם מספר מועט מאד של תמונות), וגם מספר המצלמות הדיגיטליות שלי לא הולך להשתנות בקרוב. יותר מדאיג אותי שפוג'י מפסיקה לייצר סרט צילום שאני מאד אוהב.
 

steiff

New member
אחריות היצרן - מהי מכסה?

בעצמך אמרת - הריסק הוא אובדן תמונות, לא הכרטיס עצמו. כרטיס שמגמגם גמגום אחד הולך אצלי ישר לזבל. לא מתכוון בכלל להתעסק עם היצרן או החנות. זה לא שאפשר לשלוח למעבדה שיפתחו את הכרטיס ויחליפו את הביטים הדפוקים... נשלח להם בדואר והם ישלחו לי כרטיס חדש במקומו? לא שווה מבחינתי את ההתעסקות.

לגבי האמינות של לקסר - לא נתקלתי בבעיות אמינות רבות יותר מאשר מותגים אחרים. לא מתכוון להתווכח עם הנסיונות והמחקרים שלך - אבל אני לא הצלחתי לשחזר אותם.

המחיר הזול של לקסר אינו פיקציה. שני כרטיסים זהים אחד לאחד מבחינת מהירויות כתיבה וקריאה (עד כמה שניתן למצוא כרטיסים זהים) לקסר יהיה לרוב יותר זול בסדר גודל של 30% לעומת סנדיסק. למדתי לקרוא את המפרט של הכרטיסים ואני לא מסתכל עוד על ה״קטגוריה״ שלהם אלא על מהירויות הקריאה/כתיבה.

אם יש לך מצלמה עם שני חריצים ואתה משתמש רק באחד - מה אני אגיד - שתהיה לי בריא... אתה מוכן להשקיע כפליים מחיר על כרטיס של מותג מסויים אבל לא מוכן להשקיע כפליים בכרטיס נוסף לגיבוי? הרי גם הכרטיס הכי טוב של המותג הכי טוב - עלול, סטטיסטית, להיכשל. אם יש לך את האופציה של גיבוי אוטומטי במצלמה על ידי שמירת התוכן בשני כרטיסים שונים - אתה מוותר על זה בכזו קלות וסומך על רכיב זיכרון בודד?

א-פרופו - יש יצרני פילם סיניים?
 

sagiKor

New member
אשמח לקבל קישורים

לכרטיס של לקסר עם מהירות כתיבה דומה לכרטיס של סנדיסק עם 30% הבדל במחיר בינהם.
מהירות הקריאה פחות מעניינת, היא רלוונטית לקצב העברת התמונות למחשב.

כרטיס שנדפק, נדפק, כבר אין הרבה מה לעשות אבל אפשר לזרוק לפח ואפשר לקבל חדש במקומו, אני מעדיף לקבל חדש ויש לי ניסיון עם כרטיס CF של סנדיסק שנדפק (דיי באשמתי ובאשמת קורא כרטיסים זול). כרטיסי SD אמנם אמינים יותר אבל עדיין תקלות קוראות ושוב, לפחות נקבל כרטיס חדש.

לגבי גיבוי, זה לא עניין של כסף, זה עניין של workflow, אני שומר על שיטת עבודה זהה עם כל המצלמות, רק לאחת יש שני חריצים. לטעמי לשימוש של גיבוי זאת התעסקות מיותרת, יש סיכוי גדול יותר שאשכח למחוק. שם תמונות שכבר גובו והועברו למחשב, זה נראה לי סתם סלט.... אם הייתי מצלם הרבה וידאו אז הייתי מגדיר חריץ אחד לוידאו. גם נושא הקיבולת לא מעניין אותי, כרטיס של 64 גיגה אמור להספיק לכ 1000 תמונות ב raw+jpg, מעולם לא צילמתי כזאת כמות בסשן אחד.

לגבי סרטי צילום, יש עדיין שלל סרטים וכל הזמן יוצאים סרטים חדשים מיצרנים חדשים.
פוג׳י מתים לסגור את הבסטה אבל נשבעו שימשיכו יצור כל עוד קודאק ממשיכים.... אבל הם כל הזמן מצמצמים יצור ומבטלים סרטים, הגזירה האחרונה היא ביטול הסופריה 200 שהוא סרט צבעוני שאני מאד אוהב והוא זול ונותן תמורה מצויינת. בליין הסופרייה כבר ביטלו את ה 100, 800 ואת ה 1600 והם נשארים רק עם ה 400.
יש להם סרט 200 זול יותר אבל הוא לא משהו לטעמי...
יש להם עדיין גם סרטים יקרים מהליין המקצועי אבל לצילום שלי זה סוג של בזבוז כסף...
 

חובב1

New member
עכשיו זה כבר לא רלוונטי

כי לאחר הודעת סגירת החברה המחירים בטח ישתנו, אבל למשל כרטיס ה- 128GB UHS II U3 של לקסר היה זול משמעותית מסדרת Sandisk Extreme U3 UHS I, עם מהירות כתיבה דומה וקריאה מהירה פי אחד וחצי של הלקסר.
 

sagiKor

New member
אתה צודק, זה באמת לא רלוונטי כי כמו שפתחתי את הדיון

הויכוח הוכרע בשבילנו...
אני לא חושב שהמחירים ישתנו, אני מעריך שהם ישארו ללא שינוי עד שיגמר המלאי.
אני גם לא חושב שנראה עליית מחירים מצד סנדיסק, סך הכל המחירים כל הזמן במגמת ירידה והתחרות האמיתית היא לא בין החברות המובילות על כרטיסי יוקרה שמעטים (יחסית רוכשים) אלא מול כרטיסי OEM זולים תחת מותגים שונים, פשוט חפש באיביי memory card וראה כמה מותגים יש...
 

prizman

New member
אני לא יודע בין מי למי התחרות.

אכן יש די הרבה חברות בשוק אבל אני לא רואה את עצמי מסכן את תמונותי על כרטיס של איזושהי חברה אלמונית.
מניח שגם אתה ורוב המשתתפים כאן כמוני.
לקסר דווקא הייתה חברה טובה ואמינה בעיני.
חבל.
 

חובב1

New member
תחרות

סאנדיסק לא ראתה מבחינתה כמתחרים את שלל המותגים הבלתי מוכרים. מי שמחפש דרעק סיני בלתי מוכר גם כך לא מתכוון לקנות סאנדיסק במחיר יקר יותר. מתחרה זה גוף שעומד מולך "בגובה העיניים" וכך היתה לקסר מול סאנדיסק. האם סאנדיסק תהפך בעקבות כך לסוג של גוף בודד בנישה הזו? מקווה שלא. זה ישפיע למשל לרעה על מחירי כרטיסים מהירים שגם כך היו מאוד יקרים אצל סאנדיסק ושפויים יותר אצל לקסר.
 

sagiKor

New member
סנדיסק גם מייצרת כרטיסים זולים

ומתחרה בכל השוק.
תחרות נמדדת איפה שהכסף הגדול.
קומץ צלמים רציניים שקונים כרטיסים יקרים מהווים נתח קטן מול מאסה שקונים כרטיסים זולים.
אני לא אתפלא בכלל אם הנתח העיקרי הוא בכלל כרטיסי מיקרו זולים עבור טלפונים....

סנדיסק זה מותג מוכר ואמין ולכן מרשה לעצמו להיות יקר מהמתחרים, העובדה היא שלקסר שניסה להיות מתחרה ראוי והיה זול יותר ועל הנייר נראה כקניה עדיפה יותר הם עדיין אלו שסוגרים את העסק.

בכל מקרה, גם בקרב הכרטיסים האיכותיים, עדיין יש את סוני, קינגסטון, פנסוניק וטושיבה.
השלוש האחרונות אולי לא מככבות במירוץ הביצועים ופחות מוכרים בארץ בתחום אבל נחשבים ליצרנים מאד אמינים.
 

חובב1

New member
הדיון הזה ספקולטיבי לגמרי

אי אפשר לקיים דיון על סמך תחושות אישיות או הנחות שלא קשורות לשום נתון מאומת. גם בקטגוריית המיקרו SD יש דרישה גדולה לכרטיסים מהירים היות וכל סמארטפון שמכבד את עצמו מהשנתיים האחרונות מצלם 4K וגם בענף הרחפנים שמתרומם לשמיים (תרתי משמע) ישנה כזו דרישה. לקסר היתה גורם משמעותי בתחום הזה, מה יקרה הלאה? נחכה ונראה.
 

steiff

New member
בדקתי לפני כמה דקות אצל אדורמה

כרטיס 64 ג'יגה מהירות קריאה וכתיבה 300 מ׳ב לשניה.

סנדיסק 120 דולר.
לקסר 95 דולר ואתה מקבל גם קורא כרטיסים במתנה.

בשאר דגמי הכרטיסים אין מהירויות זהות שאפשר להשוות אחד לאחד.

כרטיס של סוני במפרט זהה עולה כמו סאנדיסק.
 

slarti

New member
נו באמת...

שכחת את הויכוח החשוב מכולם - אולימפוס או פוג'י :)
&nbsp
 

sagiKor

New member
אולימפוס זאת לא אופציה בכלל


זה פוג׳י או סוני
אולימפוס או פנסוניק
 
למעלה