הכרזות חדשות של סיגמא

steiff

New member
הכרזות חדשות של סיגמא

14/1.8
24-70/2.8

זמינות לקנון וניקון.

השניה - גרסת סיגמה לעדשות מקוריות קיימות אצל היצרנים הללו. קצת פחות מעניינת אותי בגלל היעדר יחוד.

הראשונה - העדשה עם הצמצם הכי רחב בשוק באורך המוקד הזה. הכרזה מעניינת וייחודית. ״סטופ וחצי״ מהירה יותר מעדשות ה-2.8 הקיימות.
 

ravivme

New member
אליה וקוץ בה

ה- 14/1.8 שוקלת 1,170 גרם. זו מפלצת !
ל- 24-70 החדשה לא מפרסמים משקל כבר המון זמן. זה אומר שגם היא מפלצת. אבל גם של המתחרים לא קלות.

בכל מקרה מדובר בעדשות לא עממיות במיוחד עם מחירים עמוק מעל ה- 1000$.
זה אולי סביר ביחס למתחרים, אבל לא לעמכא.
 

steiff

New member
שתי העדשות מסדרת ART

זו סדרה שמכוונת לשוק ה-high-end ולא לשוק העממי. אם מישהו יבחר בה במקום עדשה אקוויוולנטית מקורית זה יהיה בגלל פיצ׳ר שמייחד אותה.

את ה-24-70 מה שעשוי לייחד יהיו ביצועים אופטיים מעולים, והיא תהיה בתחרות לא פשוטה מפני שהעדשות המקוריות של קנוניקון באורך המוקד/צמצם הזה הן עדשות טובות מאד. נראה מה יהיו חוות הדעת של משתמשים ובוחנים כדי לדעת אם באמת יש בה בשורה.

14/1.8 זו עדשה שפשוט אין לאף יצרן אחר. גם בתסריט בו אין בה יחוד אופטי הרי שהיא מהירה בסטופ-וחצי מהעדשות באורך המוקד האקוויוולנטי של קנוניקון. כבר ככזו היא מעניינת לשימושים ספציפיים (אסטרונומיה למשל). מאחר והיא מסדרת ART יש יסוד סביר להניח שגם האופטיקה שלה מצויינת. ניקח את שני המרכיבים ביחד ונבין מאין נובעים המשקל הגבוה והמחיר המפולפל.
 

חכםפסח

New member
ה 14mm f/1.8 שוקלת בערך 400 גרם פחות מעדשת 70-200mm f/2.8

אם כי רוב הצלמים ישתמשו בה על חצובה
 

ravivme

New member
השוואה לא רלבנטית בעיני

עדשות 70-200 הן עדשות עבודה, מאוד שימושיות למגוון מצבים.
מסכן מי שצריך לסחוב אותן, אבל לפחות הוא מקבל תמורה (במקרים מסויימים זו גם תמורה כספית).
ה- 14 לעומת זאת היא עדשת נישה מאוד ספציפית. היא פריים כל כך רחבה שרק צלמי נוף וצלמי כוכבים יעשו בה שימוש, ככל הנראה על חצובה.
אז למזלם לא יצטרכו לסחוב את העדשה על הצוואר.
בכל מקרה זו עדיין מפלצת.
 

חכםפסח

New member
זאת השוואה נהדרת - היא גרמה לך להבין את הפואנטה

זה לא באמת משנה כמה העדשה שוקלת, אם היא נמצאת רוב הזמן על חצובה.
 

steiff

New member
כדי להשתמש בעדשה הזו על חצובה

תצטרך לסחוב על הגב גם את העדשה וגם את החצובה.

זה בסדר אם אתה נמצא במקום שאפשר להגיע אליו בקלות עם סבל (ממונע, כמו הרכב הפרטי, או הולך על 2/4). זה קצת פחות נוח כשאתה הסבל של עצמך וצריך לסחוב את החבילה למרחקים.
 

חכםפסח

New member
כן, אם מצלמים במקום מרוחק עם חצובה צריך לסחוב את החצובה

יחד עם המצלמה והעדשה.

כן, ככל שהצמצם המקסימלי רחב יותר, ככה העדשה שוקלת יותר, במקרה דנן ההפרש במשקל בין 14mm f/2.8 ל 14mm f/1.8 הוא כחצי קילו.

מכיוון שאני כבר בשוונג, כן, מים רטובים.
 

steiff

New member
ואם אין לך תכניות לצלם מתחת למים...

יכול להיות שציוד אטום למים, יקר וכבד, זה לא בשבילך.

במילים אחרות: יש מצב שהיכולות של העדשה הזו באור נמוך פנטסטיות, אבל מי שקונה אותה צריך לקחת בחשבון את המשקל ולבדוק אם השימוש הספציפי שלו מצדיק את ההוצאה הכספית והמאמץ/סירבול-פיזי. זו עדשה high end לשימוש די ספציפי, ולמרות שהיה נחמד לי לנסות לצלם בה - בפועל לא נגעתי בגוף של ה-D800e כבר יותר משנה. גיליתי שהמירורלס עונה על הצרכים שלי - אפילו במקומות בהם בעבר רק הניקון FF היתה רלוונטית.
 

חכםפסח

New member
מסכים עם הסיפא של דבריך

מי שקונה עדשה (או כל ציוד צילום אחר, כולל מצלמות), ודאי במחיר הזה, צריך לוודא שהעדשה תואמת לצרכים שלו, כולל אורכי מוקד, צמצם מקסימלי, משקל, מחיר, וגו', ולהשוות לחלופות.
 

sagiKor

New member
כן בעולם אוטופי

במציאות אם לשפוט על פי לוחות יד-2 ועדשות הסיגמה ארט שמככבות בו, העדשות האלו נועדו לחובבי צילום עשירים שחושבים שציוד מהיר יותר, חזק יותר, גדול יותר יעשה אותם צלמים טובים יותר... וכשהם מגלים את מגבלות הציוד (בעיקר גודל ומשקל) ואת העובדה המצערת שהם לא הפכו לצלמים טובים יותר, העדשות מגיעות ללוחות היד-2...

שלא תבין אותי לא נכון, יש לעדשה כזאת שימוש, היא תהיה נהדרת לצילום כוכבים. אבל אותם חובבים יגלו שעדיף להתפשר מאשר לסחוב כאלו עדשות והמקצוענים שלא מתפשרים הם מעט שבטח לא שווה עבורם לפתח ציוד.... ובסופו של דבר, אם לא כתוב על העדשה ניקון או קנון אז גם המקצוענים יפסחו עליה.

עדשות הארט של סיגמה מאד מצליחות באתרי סקירות ומבחנים וכנראה שהן מכוונות לקהל שקורא את אותם סקירות כאילו מדובר בתנ"ך עצמו...
 
למעלה