רס"ן שמועתי 820 (לא 8200 : - ) )

sagiKor

New member
ללא ספק השוק העיקרי הוא החובבני

וכן החובבנים קונים ציוד יקר.
אבל שני דברים שצריך להבין לגבי חובבים:
1. הם לא מתפרנסים מצילום ולכן אין להם בעיה להוציא יותר כסף על ציוד וגם לנסות דברים חדשים. צלמים חובבים גם קונים ציוד יקר כי הם חושבים שזה ישפר את רמת הצילום שלהם.
2. חובבים קונים מה שיש למקצוענים ולכן היצרניות משקיעות במקצוענים.... למרצדס יש מכונית בפורמולה-1 לא בשביל למכור מכוניות מירוץ אלא בגלל שזה עוזר למכור מכוניות רגילות...

שוק המירורלס הצליח לפרוץ את המחסום הזה כי הוא הגיח ממקום אחר, מירורלס באה בהתחלה להיות תחליף איכותי לקומפקטית או מצלמה לחובבים מאד וזה עבר מתחת לראדר של היצרניות הגדולות. ההצלחה של הסגמנט וההתקדמות שנבעה מהקשבה ללקוחות פתאום הציבו מערכות שהפכו להיות תחליף DSLR, זה גם לא הוזיז יותר מדי לגדולות כי הן עדיין מכרו יותר ו DSLR זולה יותר, ולצרכים המקצועיים גם לא היה מענה ראוי.

אז עכשיו מתחילים ניצנים של מענה ראוי, זה יהיה תהליך ארוך על מנת להצליח לקחת נתח שוק משמעותי בתחום הציוד המקצועני עבור צלמים מקצוענים. אני חושב שזה מאוחר מדי כי עד שזה יקרה גם הגדולות יאמצו פתרון חסר מראה שיתן את כל הפיצ׳רים ללא צורך בבניית מערכת חדשה מאפס.

צלמים מקצועיים לא אוהבים שינויים גדולים מדי.
צלמי קנון מאד כעסו שהחליפו ביונט מ fd ל ef והיו לא מעט שערקו לניקון ששמרו על אותו ביונט במעבר לאוטופוקוס ונתנו תחושת יציבות למערכת לאורך זמן ארוך יותר.
אני מעריך שביום שמערכת מירורלס כלשהי תהווה תחרות רצינית על השוק המקצועני (וזה כאמור מעבר להיצע) ניקון וקנון כבר יעמידו מצלמות מקצעיות ללא מראה עם הביונט הקיים ועם יישור קו מבחינת פיצ׳רים.
במקרה כזה אף אחד לא יחליף יצרן כי לסוני יהיה באותו רגע חיישן קצת יותר טוב.
 
למעלה