רס"ן שמועתי 820 (לא 8200 : - ) )

steiff

New member
אם השמועות נכונות - זו תהיה מצלמה מעניינת מאד

הפיזיקה של סדרת D8xx מצויינת. מצלמה ברמה גבוהה לעבודה מאומצת. מה שהתחיל ב-D100 והמשיך ב-D200, D300, D800, D500. מבחינתי, למרות שאני כבר כמעט לא משתמש במפלצות הכבדות הללו, זו היתה הסיבה בגללה וויתרתי על סדרות D7xxx ועל דגמי D6xx, D7 50 - לא היה לדגמים הללו את המבנה הקשיח והכיפתור המתקדם של D8xx.
מבחינת היכולות - כצפוי - חיישן עתיר פיקסלים ויכולות ווידאו (השערה). מעניין איך תיראה מערכת הפוקוס, אבל כצפוי במצלמת רפלקס היא כנראה תהיה מרוכזת בשליש המרכזי של המסגרת. זה מה שיש כשנתקעים בטכנולוגיה מפגרת מימי הפילם.

בסך הכל נראה לי שמספידי ניקון יצטרכו להחזיר את ההספדים למגירה לעוד כמה שנים. לא שיש לי כוונה לרכוש את המצלמה הזו - הרזולוציה הרבה מעבר לנדרש מבחינתי והמימדים והתפעול מיועדים לסגנון צילום שאיני עוסק בו. אבל השוק המקצועני עם האופטיקה של ניקון - צלמי נוף וסטודיו - מקבל כלי עבודה מעודכן.

הפרט היחיד שהייתי מוותר עליו הוא המסך המפרקי. לא מתאים לציפיות שלי מבחינת העמידות והשרידות של מצלמה בליגה הזו. אלא אם כן ניקון הצליחו לפתח מסך מפרקי עמיד (או שמדובר בהדלפה שגויה).
 

sagiKor

New member
ראית את. מסך המפרקי בפנטקס?

אין בעיה לייצר מסך מפרקי שיעמוד בסטנדרט של קשיחות המצלמה.
וחוצמזה באמת הגיע הזמן שמשתמשים יפסיקו לזרוק את המצלמות שלהם במורד 1000 המדרגות על מנת לבדוק קשיחות....
 

e zi

New member
כל סדרת ה-D8XX היא עם חיישן 36מ"פ...

אם המצלמה לא תיקרא D900, למרות שהחיישן גדל מ-36מ"פ, נראה שנשאר מקום ל-D900 שתהיה קפיצה משמעותית-מאוד קדימה.
 

ravivme

New member
מרגיש כמו 2014

מצטער, לא מבין את המסיבה פה.
חוץ מניסיון נואש לעמוד בתחרות בפיגור של 3 שנים אין כאן שום בשורה של חדשנות או מחשבה אחרת.
אותה נוסחה, אותה גישה, רכיבים של 2014.
בהצלחה לניקון !
 

e zi

New member
ב-ניקון, שספרת-מאות (8) נשארת, מדובר רק בעדכון. ה-D900 אמורה

להיות קפיצה משמעותית-מאוד; מצלמה אחרת. יש דיבור ברשת, שה-D900 הולכת להיות ללא מראה ועם ביונט F, כך שניתן יהיה להשתמש בליין העדשות הקיימות של ניקון. משהו בסגנון ה-A9 של סוני רק עם חיישן של 70מ"פ.
 

steiff

New member
איזו חדשנות אתה מחפש בסוס עבודה?

המצלמה הזו לא מיועדת לחובבי פיצ׳רים אלא למי שמחפש סוס עבודה שיפעל בכל תנאי, עם סוללה שמצלמת מאות תמונות לפני שהיא מתרוקנת. עם תריס שמצלם יותר מ-200000 תמונות לפני שהוא קורס. אטומה למים. עמידה בחבטות. ניתנת לשליטה ולקיסטום בקלות. מסיבית. ארגונומיה נוחה. נוסחה מנצחת. גישה מנצחת. רכיבים מנצחים. חיישן של 2017 עם תאימות פיזית ותפעולית לעדשות מ-2014, 2004, 1994, 1984, 1974, 1964.
בלי מתאמים לעדשות צד שלישי (הן מותאמות למצלמה, לא להיפך). בלי טריגרים לפלאש צד שלישי (זה מובנה במצלמה).

בזמן שסוני ממשיכה לבזבז את הכסף של לקוחותיה על אקספרימנטים ובשורות, ומבלבלת את הלקוחות עם קווי מוצרים שנסגרים אחרי שני דגמים - ניקון ממשיכה לשמור על הערך אצל לקוחותיה הנאמנים ומספקת להם מוצרים בשלים ואמינים שמשרתים אותם בכל תנאי.
 

ravivme

New member
אנחנו ממשיכים לחזור בזמן...

הדובר של ניקון לא היה יכול לנסח את האסטרטגיה שלהם טוב יותר ממך.
מה שמפתיע אותי זה שאתה מאמין בה !
את כל מה שכתבת אפשר היה לכתוב ב- 2007 !!!
תרשום D700 בכותרת שלך ועדיין כל הטקסט נכון.
תרשום D200, כנ"ל.
הבעיה היא שמי שתקוע ב- 2007 או קודם, בעצם לא מתקדם. שאר העולם כן מתקדם. יש לך פוג'י, אתה יודע את זה ממקור ראשון.
בגישה שלך יכולנו עדיין לנהוג בפולקסוואגן חיפושית עם מנוע קצת יותר מתקדם.
מתאים לך ?
לא נראה לי. אתה לא נוהג בחיפושית.

העובדה שסוני ירו לכל הכיוונים היא לא משהו שאני מתכוון להתווכח עליו.
הם חיפשו נוסחה אחרת, למעשה יותר מאחת.
בשתיים לפחות הם פגעו מצוין - סדרת RX100 וסדרת A7.
ניקון לעומת זאת ירו גם הם לכמה כיוונים (את זה כנראה שכחת...) וסגרו את הקווים - סדרה 1 היא פלופ ענק, וסדרת ה- DL אפילו לא הגיעה למדפים.
אז מי הגאון פה ? ניקון ?

ואם מדברים על אמינות, אז אני חושש שאתה לא ממש עוקב אחרי מה שקורה בניקון בשנים האחרונות.
הם מוציאים שוב ושוב מוצרים עם פגמים ואחר כך מכבסים את זה או מוציאים דגם מחליף.
מקרה D600 שהפכה ל- D610 אינו היחיד.
יש תקלות בעדשות, כולל כאלה שעולות הרבה כסף. כדאי שתתעדכן.
האיכות שאפיינה בעבר את ניקון איננה עוד. הם כמו כולם. לעיתים נדמה לי שפחות מאחרים.

מה שהכי מפתיע אותי זה שכבר ראית את האור בפוג'י, ואתה עדיין שבוי בניקון.
זמן להתעורר.
 

steiff

New member
ידעתי

שתעלה על עניין סדרת 1 של ניקון ו-DL. למרות שבסתר ליבי קיוויתי שלא...

שמע, תכל׳ס אני עדיין נוסע בחיפושית. אפילו שכתוב מאחור מאזדה CX5. זה עדיין מנוע בנזין. עדיין ארבעה גלגלים והגה. עדיין חמישה נוסעים וזה שיושב מאחור באמצע ממש לא בנוח. קצת יותר מהיר. תצרוכת דלק עדיפה (למרות שהמנוע כפול בגודל). מזגן שקט. מצלמת רוורס. אבל הטכנולוגיה הבסיסית נשארה.

המכונית של סוני ( או טסלה) פועלת על חשמל, הגלגלים ממולאים הליום. ההגה על התקרה והנהג שוכב באלכסון. צריך להחליף סוללה כל מאה ק׳מ. והיא כל כך קטנה שבמקום לחנות מקפלים אותה ומכניסים לכיס. תכלס - מגיעים איתה מהמפרץ לנתב׳ג בדיוק באותו זמן כמו בחיפושית, חוץ מהזמן שלוקח להחליף סוללה. אבל זה סוני.

העובדה היא שהרוב המכריע של הצלמים המקצועיים, דהיינו המתפרנסים מצילום, ובמיוחד אלה המתפרנסים מצילום בתנאים בהם נדרשת עמידות ואמינות, מצלמים קנוניקון. זה אנחנו, הגיקים שיכולים לשחק במצלמה חדשה ועדשות מיוחדות כי אנחנו לא תלויים במצלמה לפרנסתנו, שמשתמשים בפוג׳י, סוני ומ43.

מנהל מחלקת השיווק של ניקון דיבר מגרוני משום שניסיתי להראות את העולם מנקודת ראותו. מבחינתו שסוני ימשיכו לפתח צעצועים טכנולוגיים לגיקים וחובבי ציוד. שיתגלחו על הלחי של עצמם. העיקר שימשיכו למכור לניקון חיישנים.
 

ravivme

New member
אז זהו, שבמשפט האחרון סיכמת את זה


תאר לך שהמאזדה שלך היתה עם מנוע של טויוטה.
רק שלטויוטה אין שום אינטרס לתת למאזדה (ולאחרים) את המנוע הכי מתקדם שלה.
היא תמכור למאזדה מנועים, אבל תמיד דור אחד אחורה.
מתישהו תבין שאתה טמבל ועדיף כבר לקנות טויוטה ולהנות מהמנוע הכי מתקדם שיש.

זה רק עניין של זמן.
את הפער שיש לסוני מול קנוניקון הם יסגרו, כי מדובר בדברים לא כאלה מסובכים.
גם ניקון וקנון לא הבינו כלום בעיבוד תמונה בשנת 2000.

הפער ביכולת לפתח ולייצר חיישנים הרבה יותר מסובך כי הוא מצריך תשתיות מטורפות, ושתי המובילות לא יסגרו אותו ב- 10 שנים הבאות אם בכלל.

הבעיה הכי גדולה של סוני זו הפסיכולוגיה של המשתמשים. כמוך.
בסוף גם זה יסתדר. עובדה שגם אתה נטשת את ניקון (הלכה למעשה) ועברת לפוג'י.
 

steiff

New member
כמעט...

מאזדה וטויוטה שולטות בשוק. טויוטה מייצרת לעצמה את המנועים, אבל הם, לא נעים להגיד... לא ממש הברקה.
מאזדה קונה מנועים ממיבאך. נכון, מיבאך מוכרת לה את המנוע מדגם של שנה שעברה, אבל הוא עדיין יותר מתקדם מהמנוע של טויוטה.
בטח שאפשר לקנות ישר מייבאך, רק שאין לה מבחר גלגלים בגלל שהן משתמשים בג׳אנטים שרק הם עצמם מייצרים עבורם צמיגים, ועוד חברה אחת - צ'ייס. חוץ מזה, נכנסים מים כשיורד גשם, ונגמר הדלק באמצע הנסיעה. אבל המנוע? אין עליו! באמת סוף הדרך. אז מה? שמייבאך יתחילו לייצר מאזדה?
 

ravivme

New member
העניין הוא שלא מדובר במייבאך...

חוץ מזה נראה לי ששכחת משהו חשוב.
עד לשנות ה- 2000 קנון וניקון ייצרו מצלמות אנלוגיות.
הם לא הבינו דבר וחצי דבר בחיישנים, קושחה, מעבדים, באפרים, עיבוד תמונה ושאר ירקות.
ובכל זאת הם עשו את המעבר הזה היטב. כלומר חברות מסוגלות ללמוד ולהתאים את עצמן. לפחות חלקן.
דווקא לחברות האלקטרוניקה הכניסה לעולם הצילום הדיגיטלי הרבה יותר טבעית. לכן חברות כמו פנסוניק וסוני שהחלו דווקא בוידיאו, אבל היו להן יכולות חזקות מאוד באלקטרוניקה ובאינטגרציה של מוצר אלקטרוני הצליחו לתפוס נישה של שוק ולהביא מוצרים טובים.
בראיה לטווח בינוני וארוך יש להן כלים מצויינים להשתלט על השוק.
זה כבר קרה בוידיאו, וזה יכול לקרות גם בסטילס.
מזכיר לך שגם בוידיאו צריך עדשות...

אנחנו בתקופת מעבר כרגע, אבל מתישהו ההגמוניה של שתי הגדולות תתפורר, כי הן איבדו חלק ניכר מהיתרון היחסי שלהן.
עכשיו הן בטופ בעיקר בזכות מותגים חזקים וקהל צלמים ותיקים שמאמינים בהן.
יש להן גם מוצרים טובים ואפילו מצויינים.
אבל לא לעולם חוסן.
לא צריך את מייבאך כדי לנצח את טויוטה ומאזדה. מספיקה טסלה.
 

e zi

New member
הבאת דוגמה סותרת: בייחוד טסלה לא "תנצח" את טויוטה ומזדה..

טסלה מייצרת רכבי פרימיום, לנתח שוק מצומצם-מאוד. וגם אם היא תוציא מכונית "עממית" היא תהיה יקרה מהמכונית העממית שטויוטה תוציא (קורולה, לדוגמה). טויוטה מייצרת מכוניות במגוון רב: פרטיות, רכבי שטח, טנדרים, משאיות. עם נפח ייצור עצום. להניע רכב חשמלית כל יצרן רכב ידע ליישם מודל תוך פחות משנה מרגע קבלת ההחלטה. לא כל מי שמראה את הדרך "מנצח". הייתי מציין דוגמאות, אבל אז היינו גולשים אליהן. טסלה זה הייפ שאין לדעת את עתידו.
 

אילן די

New member
טסלה כבר הכריזו על מכונית עממית

מודל 3. עולה כ- 30 אלף דולר. יש תור של 5 שנים לקבלת רכב.
החישוב של מכונית יקרה משתנה כשמחשבים עלויות דלק.
 

e zi

New member
לא רק טסלה יודעת לייצר מכונית חשמלית,

ועממית של טויוטה לא תהיה יקרה משל טסלה. מערך הייצור/שרות של טסלה יעברו 20 שנה (אם בכלל זה יכול לקרות) עד שיתקרב לזה של טויוטה. אבל, כרגיל עם דוגמאות, אנחנו סוטים מהנושא ומתרכזים בדוגמה.
 

enigo

New member
יש מרחק גדול בין "הכריזו" ל"הציגו", ומשם עוד צריך להמשיך

ל"מסרו" - ולראות איך הם עומדים בעומס של סדר גודל שונה של היקפי יצור ושירות.
בינתיים, יש לא מעט אנשים בתחום שטוענים שמדובר בסך הכל בדרך מתוחכמת לגייס הון (כל מזמין היה צריך לשלם 1000$ מראש, שיוחזרו לו במקרה של ביטול).
 

enigo

New member
אבות טיפוס. והעובדה שהן ללא הסוואה היא מוזרה מאוד

גורמת לתהות אם זה לא תרגיל PR...
ומי שהשמיע את הדעה שזה תרגיל גיוס הון הוא לא איזה טוקבקיסט, אם כי לצערי לא זוכר מי בדיוק זה היה.
בכל מקרה - לפי מה שאתה עצמך אמרת, זמן ההמתנה כרגע הוא חמש שנים. ברור גם לך שאף אחד לא יחכה חמש שנים לרכב כזה. גם לא שנתיים. כך שעם כושר היצור הנוכחי, כנראה ש-60% מהאנשים יבקש את הכסף בחזרה. אם אני זוכר נכון את המספרים, מדובר בלא מעט מליונים שטסלה גייסה בלי כל הבלגאן שכרוך בהנפקת אג"ח. ועל הדרך גם זכו ביחסי ציבור מעולים. להוריד את הכובע!
 

sagiKor

New member
אתה מפספס את הנקודה

החיישנים של סוני גם אלו המיושנים שיושבים בניקון עדיין טובים יותר מקנון וראה איזה פלא, רוב הצלמים המקצועיים מצלמים בקנון, רואים את העדשות הלבנות בארועי ספורט, רואים גם את הסטטיסטיקה ש world press מפרסמת מדי שנה.
ואיך שיצאה ה 5Dmark4 כל הצלמים שאני מכיר שיש להם מארק 3 רצו לשדרג ולא חשבו לרגע לנצל את המעמד לעבור למערכת בעלת חיישן עדיף כי ביננו הגוף זה החלק הזול במערכת...

מה זה מלמד?
שני דברים:
1. שהניואנסים הקטנים של איכות תמונה ועוד קצת פיצ'רים פחות חשוב לצלם המקצועי, יותר חשובה לו מערכת אמינה ועמידה שהוכיחה את עצמה שתהיה שם ולא תתפגר ברגע האמת.

2. שלמרות שניקון התקדמו והציגו חיישן טוב יותר משל קנון, ביצועים קצת יותר טובים לא גורמים לצלם המקצועי להכניס את היד לכיס ולהחליף מערכת כי המערכת הקיימת עדיין מספקת את התמורה מבלי להשקיע סנט.

כאחד שזנח את ה DSLR המקצועית ועבר למצלמות מירורלס וטוב לו, לעיתים כשאני נמצא במצבים שאני צריך "לתת עבודה" אני מוכרח להודות שיוצא לא אחת שאני מצטער שאין לי את ה D700 הותיקה ביד או מצלמה ברמתה רק מודרנית יותר. זה לא יעזור אם יש לך את החיישן הכי טוב בעולם אם שאר המערכת לא מצליחה להתמודד עם המשימה באותה יעילות.
ה A9 היא אולי המירורלס הראשונה שתצליח לעמוד במשימה, אולי!! כי אנחנו לא באמת יודעים עדיין, היא יכולה באותה מידה להיות פלופ רציני... אבל שוב מדובר בהשקעה עצומה של החלפת מערכת שהיתרונות בסוני מתגמדים לנוכח העלות ונכון לכתיבת שורות אלו מפסידים את נושא השירות המקצועי הבינלאומי ואת נושא האטימות.
וזה לא שאי אפשר לצלם הכל עם מירורלס, ברור שאפשר זה רק דורש יותר פשרות ועבודה יותר מאומצת בהתעסקות בציוד על מנת להגיע לתוצאות. צלם שנשלח למשימה עבור לקוח, יעדיף מערכת שדורשת פחות פשרות ופחות התעסקויות ויעדיף לוותר על פיצ'רים ויכולות שממילא הוא לא ישתמש בהם (כי לא ניתן ללמד כלב זקן טריקים חדשים) ושבעיקר מדליקים גיקים של ציוד.
 

ravivme

New member
אנחנו לא מדברים על אותו לוח זמנים

אני לא מדבר על ה- A9 וגם לא על מה קורה מחר בבוקר.
אני מדבר על מגמה.

כמה הערות:
  1. לא כל הצלמים המקצועיים מושקעים בעשרות אלפי שקלים במערכות קנון וניקון. יש כאלה שהחלו לא מזמן, יש את אלה שכבר מושקעים בסוני כציוד וידיאו, ויש גם את אלה שמוכנים לקפוץ למים ולנסות משהו אחר כי הם מבינים לאן זה הולך.
    וגם לא דיברנו על אלה שעוד מצלמים עם D300 ובלאו הכי חייבים למכור הכל.
  2. שוק הצלמים המקצועיים לא מייצג את שוק החובבים. רוב אלה שקנו D800 הם חובבים. אני משוכנע בכך למרות שאין לי נתונים מוכחים ביד. זה ימשיך גם הלאה כי כולם רוצים FF, לא רק אנשי מקצוע.
    אגב, יש גם חובבים עם ציוד ששווה המון כסף ובכל זאת הם עוברים. נקודה למחשבה.
  3. סוני יסגרו תוך 2-4 שנים את הפערים מול הגופים המקצועיים של קנון וניקון. זה לא עד כדי כך מסובך.
    ה- A9 היא סנונית ראשונה ואני לא יודע אם היא תספק את הסחורה. אבל אנחנו רואים שסוני לומדים כל הזמן ומשקיעים בהתאם.
    הוקטור ברור לגמרי.

אם נחזור להתחלה, הנקודה שלי פשוטה:
לניקון היו שני נסיונות לעשות משהו שונה מהנוסחה הרגילה והמוצלחת שלהם.
אחד מהם היה חדשני - סדרה 1, ובגלל טעות אסטרטגית בבחירת גודל החיישן הסדרה נפלה. זה היה צפוי מראש, וכתבתי שזה מה שיקרה כפר לפני יותר משנתיים.
השני לא היה חדשני - סדרה DL, ומשום מה הם הסתבכו שם.
התוצאה: הם נשארו עם הנוסחה הקבועה שלהם, עם פחות משאבים, פחות עובדים, פחות אומץ לעשות משהו שונה, ועם מפרטים שב- 2014 התלהבנו מהם בטירוף. עכשיו הרבה פחות.
אז בקצב הזה יהיה להם קשה לתת פייט למה שכל יצרניות המירורלס עושות, לא רק סוני.
 
למעלה