אנחנו לא מדברים על אותו לוח זמנים
אני לא מדבר על ה- A9 וגם לא על מה קורה מחר בבוקר.
אני מדבר על מגמה.
כמה הערות:
- לא כל הצלמים המקצועיים מושקעים בעשרות אלפי שקלים במערכות קנון וניקון. יש כאלה שהחלו לא מזמן, יש את אלה שכבר מושקעים בסוני כציוד וידיאו, ויש גם את אלה שמוכנים לקפוץ למים ולנסות משהו אחר כי הם מבינים לאן זה הולך.
וגם לא דיברנו על אלה שעוד מצלמים עם D300 ובלאו הכי חייבים למכור הכל.
- שוק הצלמים המקצועיים לא מייצג את שוק החובבים. רוב אלה שקנו D800 הם חובבים. אני משוכנע בכך למרות שאין לי נתונים מוכחים ביד. זה ימשיך גם הלאה כי כולם רוצים FF, לא רק אנשי מקצוע.
אגב, יש גם חובבים עם ציוד ששווה המון כסף ובכל זאת הם עוברים. נקודה למחשבה.
- סוני יסגרו תוך 2-4 שנים את הפערים מול הגופים המקצועיים של קנון וניקון. זה לא עד כדי כך מסובך.
ה- A9 היא סנונית ראשונה ואני לא יודע אם היא תספק את הסחורה. אבל אנחנו רואים שסוני לומדים כל הזמן ומשקיעים בהתאם.
הוקטור ברור לגמרי.
אם נחזור להתחלה, הנקודה שלי פשוטה:
לניקון היו שני נסיונות לעשות משהו שונה מהנוסחה הרגילה והמוצלחת שלהם.
אחד מהם היה חדשני - סדרה 1, ובגלל טעות אסטרטגית בבחירת גודל החיישן הסדרה נפלה. זה היה צפוי מראש, וכתבתי שזה מה שיקרה כפר לפני יותר משנתיים.
השני לא היה חדשני - סדרה DL, ומשום מה הם הסתבכו שם.
התוצאה: הם נשארו עם הנוסחה הקבועה שלהם, עם פחות משאבים, פחות עובדים, פחות אומץ לעשות משהו שונה, ועם מפרטים שב- 2014 התלהבנו מהם בטירוף. עכשיו הרבה פחות.
אז בקצב הזה יהיה להם קשה לתת פייט למה שכל יצרניות המירורלס עושות, לא רק סוני.