אין נוסחת קסם
יש יתרון תפעולי משמעותי בנשיאה של שתי מצלמות כ׳א עם עדשה אחרת (לרוב - אחת עדשת ש׳כ כמו 16-55/18-70 או 24-70/24-120 בעולם ה-FF, והשניה או סופר רחבה או טלה בהתאם לנסיבות וההעדפה האישית). הסיבה? מונע את הצורך להחליף עדשות בתכיפות גבוהה, וממילא צריך לשאת את העדשה הנוספת איפה שהוא: איפה? בתיק הגב? ככה שהחלפת עדשה זה לא רק החלפת עדשה, זה גם הורדה של תיק הגב מהגב...
החיסרון, כמובן, הוא שצריך להחזיק שתי מצלמות. וזה באמת לא משנה אם זו רפלקס FF כבדה או מירורלס פחות כבדה - זה עדיין שתי קוביות שתלויות על הצוואר ומתנגשות זו בזו ומסתבכות זו בזו.
הפיתרון? אין פתרון אחד לכל מצב.
עדשת סופר זום? פשרה באיכות. נסבלת? תלוי למי ותלוי באילו נתונים.
רזולוציה גבוהה וקרופ דיגיטלי? תלוי באופטיקה גם זו עלולה להיות פשרה באיכות. תלוי ברזולוציה - לא תמיד יש מספיק כדי לקרופ ״כמה שרוצים״.
מתלים מיוחדים? יש פתרונות מעניינים של רתמות ״ווסט״ או חגורות עם ״שחרור מהיר״ (ספיידר למשל) שמקלים להסתובב עם שתי מצלמות בלי לקרוע את הצוואר. זה שימושי מאד באירועים. קצת פחות מלהיב להסתובב בטיול לבוש כמו ״השולף המהיר במערב״ או כמו לוחם גרילה.
יש יתרון תפעולי משמעותי בנשיאה של שתי מצלמות כ׳א עם עדשה אחרת (לרוב - אחת עדשת ש׳כ כמו 16-55/18-70 או 24-70/24-120 בעולם ה-FF, והשניה או סופר רחבה או טלה בהתאם לנסיבות וההעדפה האישית). הסיבה? מונע את הצורך להחליף עדשות בתכיפות גבוהה, וממילא צריך לשאת את העדשה הנוספת איפה שהוא: איפה? בתיק הגב? ככה שהחלפת עדשה זה לא רק החלפת עדשה, זה גם הורדה של תיק הגב מהגב...
החיסרון, כמובן, הוא שצריך להחזיק שתי מצלמות. וזה באמת לא משנה אם זו רפלקס FF כבדה או מירורלס פחות כבדה - זה עדיין שתי קוביות שתלויות על הצוואר ומתנגשות זו בזו ומסתבכות זו בזו.
הפיתרון? אין פתרון אחד לכל מצב.
עדשת סופר זום? פשרה באיכות. נסבלת? תלוי למי ותלוי באילו נתונים.
רזולוציה גבוהה וקרופ דיגיטלי? תלוי באופטיקה גם זו עלולה להיות פשרה באיכות. תלוי ברזולוציה - לא תמיד יש מספיק כדי לקרופ ״כמה שרוצים״.
מתלים מיוחדים? יש פתרונות מעניינים של רתמות ״ווסט״ או חגורות עם ״שחרור מהיר״ (ספיידר למשל) שמקלים להסתובב עם שתי מצלמות בלי לקרוע את הצוואר. זה שימושי מאד באירועים. קצת פחות מלהיב להסתובב בטיול לבוש כמו ״השולף המהיר במערב״ או כמו לוחם גרילה.