הגיגים בעניין ה- A9

steiff

New member
אין נוסחת קסם

יש יתרון תפעולי משמעותי בנשיאה של שתי מצלמות כ׳א עם עדשה אחרת (לרוב - אחת עדשת ש׳כ כמו 16-55/18-70 או 24-70/24-120 בעולם ה-FF, והשניה או סופר רחבה או טלה בהתאם לנסיבות וההעדפה האישית). הסיבה? מונע את הצורך להחליף עדשות בתכיפות גבוהה, וממילא צריך לשאת את העדשה הנוספת איפה שהוא: איפה? בתיק הגב? ככה שהחלפת עדשה זה לא רק החלפת עדשה, זה גם הורדה של תיק הגב מהגב...

החיסרון, כמובן, הוא שצריך להחזיק שתי מצלמות. וזה באמת לא משנה אם זו רפלקס FF כבדה או מירורלס פחות כבדה - זה עדיין שתי קוביות שתלויות על הצוואר ומתנגשות זו בזו ומסתבכות זו בזו.

הפיתרון? אין פתרון אחד לכל מצב.
עדשת סופר זום? פשרה באיכות. נסבלת? תלוי למי ותלוי באילו נתונים.
רזולוציה גבוהה וקרופ דיגיטלי? תלוי באופטיקה גם זו עלולה להיות פשרה באיכות. תלוי ברזולוציה - לא תמיד יש מספיק כדי לקרופ ״כמה שרוצים״.
מתלים מיוחדים? יש פתרונות מעניינים של רתמות ״ווסט״ או חגורות עם ״שחרור מהיר״ (ספיידר למשל) שמקלים להסתובב עם שתי מצלמות בלי לקרוע את הצוואר. זה שימושי מאד באירועים. קצת פחות מלהיב להסתובב בטיול לבוש כמו ״השולף המהיר במערב״ או כמו לוחם גרילה.
 

steiff

New member
תכולת התיק של צלם באולימפיאדה

צלם יכול להגיע למרכז השרות של ניקון או קנון באולימפיאדה ולקבל בהשאלה (ובחינם לגמרי) איזו עדשה או מצלמה שהוא רוצה, בלי קשר לתכולת התיק שלו. מבחינת היצרנים האלה - חשוב שיראו את המצלמות והעדשות שלהם.
 

sagiKor

New member
זה כמו לטעון ש...

טכנאי יכול להגיע לבית לקוח ללא ארגז כלים כי בטוח יש ללקוח בבית כלים...
אתה לא טס לצד השני של העולם עבור לקוח וסומך שלמרכז השירות יהיה את מה שאתה צריך ובזמינות מלאה.
חפש בגוגל sport photographer bag ותקבל מלא דוגמאות של צלמי ספורט שפורסים את תוכן התיק/ים שלהם ותראה שיש גם סטים של 4 מצלמות שעל כל מצלמה עדשה שונה, פלאשים, טריגרים, חצובות ועוד.

עכשיו תבוא לצלם כזה ותגיד לו בוא תעבור לסוני וזה יעלה לך כ 50,000 דולר (להעמיד מערכת מקבילה מרובת גופים, עדשות ואביזרים) בשביל כמה פיצ׳רים ושיפורים והוא יתפקע לך מצחוק בפנים.... יש לו כבר מערכת מוכחת שעובדת והוא לא צריך לשים סנט בשביל להמשיך לעבוד.

צלמים מקצועיים עברו מפילם לדיגיטלי לא בגלל יעילות טכנית בזמן הצילום, זה קרה רק ברגע שהלקוח והתעשיה דרשו קובץ דיגיטלי.
שני הפרמטרים הטכניים היחידים שהתעשיה דורשת מצלמים היום והדרישות רק מחמירות הם רזולוציה וביצועי איזו (גם אם אין הצדקה אמיתית למה שכבר קיבלנו לפני חמש שנים), אלו שני הפרמטרים שהיצרנים עובדים עליהם ווידאו כמובן ואלו הפרמטרים שגם דוחפים את כולם לחיישנים גדולים.
כל עוד הצלם מצליח לתפוס את הפריים, מבחינת כולם המצלמה יכלה לצלם גם רק פריים אחד בשניה...
 

steiff

New member
אתה צודק לגבי צלמי ספורט באופן כללי, לא לגבי האולימפיאדה

וזה נכון שצלם לא יסע לאולימפיאדה עם תיק ריק ויתעלק על מרכז השרות של ניקון/קנון - אבל בשונה ממגרשי ספורט ״רגילים״, אלה שבאולימפיאדה (ואולי אירועי ספורט עתירי תקשורת אחרים) מתנהלים קצת אחרת, ויהיה קשה מאד לא למצוא שם כל עדשה וכל גוף שתרצה.
 

ravivme

New member
אפרופו צלמי ספורט

בדיוק נתקלתי בתמונה הזו שהופיעה ב- SAR.
משוגעים האנשים האלה

 

steiff

New member
תמונה שמדגישה את היתרון בנשיאת מספר מצלמות

בתנאים בהם החלפת עדשות אינה פרקטית מבחינה תפעולית.
 

Papito

New member
אתה באמת יושב וחושב על מצלמות?

או גרוע מכך- יושב וחושב על מצלמות ומה הסיבות האסטרטגיות לכך שהחברה ייצרה אותן?
 
למעלה