הגיגים בעניין ה- A9

ravivme

New member
הגיגים בעניין ה- A9

ככל שאני חושב על זה יותר אני מבין שסוני טעו שיווקית ביצירת ה- A9.
המצלמה הזו מכוונת לספורט וטבע. כך הציגו אותה בהשקה אותה, ואלה התכונות שמאפיינות אותה (מערכת פוקוס, קצב צילום, באפר גדול, וכו').
אבל המערכת של סוני עוד לא בשלה לנישה הזו. מבחינת עדשות הם לא שם ולא מסוגלים להיות באמת תחרותיים.
ה- 100-400 נותנת התחלה בסיסית. זה לא ליין שמסוגל להתחרות בקנון וניקון.
אם בשנה הקרובה יסגרו את הפער אבין את ההגיון במצלמה הזו.
אבל זה לא ממש ריאלי. ובכל מקרה נראה שהיעד שלהם הוא אולימפיאדת 2020, ועד אז כבר תהיה A9II.
אז מה ההגיון במצלמת ספורט דווקא עכשיו ?

במקום זה היו צריכים להשיק A7RIII.
מצלמה שמיועדת לצלמי ארועים, עיתונות, ואולי גם סטודיו.
מצלמה עם תכונות של מצלמה מקצועית - מהירות תגובה טובה, סוללות חזקות, עמידות גבוהה, אטימות, שני כרטיסי זכרון, יכולות וידיאו גבוהות.
יחד עם עדשות GM שכבר קיימות היו יכולים להסתער על השוק הזה.
שוק שקל יותר להכנס אליו כי יש שם צלמי וידיאו שכבר היום מצויידים בסוני A7S או A7RII, וגם יש להם עדשות.

ה- A9 הקדימה את זמנה בשנתיים.
המקצוענים מתחומי ספורט וטבע לא יקנו אותה.
גם צלמי וידיאו לא יקנו אותה כי חסרים בה פיצ'רים שחשובים להם.
אולי צלמי עיתונות יקנו. אבל כמה כאלה עוד נשארו ?

נחכה ל- A7RIII...
 

sagiKor

New member
המצלמה הזאת היא עוד אבן דרך

בדרכה של סוני להפוך או לפחות ברצון להפוך שחקנית מרכזית ומובילה.
המצלמה הזאת היא הוכחת יכולת עם שלל פיצ'רים מעניינים בעיקר סביב החיישן והתריס האלקטרוני.
מן הסתם היכולות האלו יחלחלו למצלמות בקטגוריות נמוכות יותר ומשם אולי ימכרו ליצרנים אחרים.
אף צלם פעיל בתחומים הרלווונטיים למצלמה הזאת לא ימכור הכל ויעבור לסוני, בעיקר משיקולי עלויות, כבר עשיתי כאן את החשבון...
מצד שני ככל שאתה מתעסק במצלמה הזאת יותר, היא מתקרבת לתיק שלך...
אולי על זה סוני בונים
 
ה-A9 היא הוכחת ייתכנות

יש לה שלושה תפקידים בשוק:
1. מוצר דגל שנוסך ביטחון בלקוחות הקיימים של סוני.
2. benchmark עבור שוק המצלמות כולו שנועד להוציא את הרוח ממפרשיהן של קנון וניקון.
3. הדגמה לעדיפות (לא רק להלכה; הפעם גם למעשה) של טכנולוגיית המירורלס במגרש הביתי של הרפלקס. כנראה שלסוני יש עניין בירידת קרנה של המראה באופן כללי.
&nbsp
כלומר, גם אם ה-A9 עצמה תהיה כישלון מסחרי מהדהד, זה לא העניין.
 

slarti

New member
אתה מפספס דבר אחד....

אם היעד שלהם הוא אולימפיאדת 2020, עם A9II, הדרך היחידה להגיע לשם, זה לתת למספיק אנשים להתגלח על ה-A9, משתי סיבות:
&nbsp
1. פידבק מלקוחות ובעיות בשטח - זה הדרך היחידה באמת להביא את המוצר שלך לרמה הבאה. לשבת במעבדה ולתכנן את המצלמה, לא יספיק.
&nbsp
2. יצירת מודעות. אם סוני היתה משיקה את זה חצי שנה או שנה לפני האולימפיאדה, אף אחד לא היה לוקח סיכון, ובפרט שהרבה פעמים מוצר בגרסתו הראשונה הוא לא בשל (ראה ערך סעיף 1). ככה סוני מתחילים לטפטף. זה עבד לטראמפ. בפעמים הראשונות שהוא דיבר על לרוץ לנשיאות כולם צחקו. אבל אחרי מספיק פעמים זה חלחל לתודעה.
&nbsp
 

sagiKor

New member
אני מוכן להתערב איתך ש...

באולימפיאדת 2020, מספר הצלמים שיחזיקו מערכת של סוני יהיה זניח וזה לא משנה הדגם.
בעוד שלוש שנים צלמי הספורט המובילים יהיו אותם צלמי הספורט המובילים היום, יש להם כבר מערכת עובדת, אמינה ושלא דורשת הוצאה כספית נוספת.
עד 2020, קנון וניקון עלולים להוציא גם גופים חדשים עם יכולות משופרות, שדרוג כזה הוא הגיוני יותר כלכלית לצלם ואם חלקם כבר שגרירי יצרן כלשהו אז את המצלמות מקבלים בחינם...
כשתראה את תכולת התיק(ים) של צלם ספורט באולימפיאדה תבין שמעבר מערכת זה לא עניין כל כך פשוט...
מעבר לסוני לא יצמצמם את גודל התיקים, יחסוך משקל זניח, יעלה הרבה כסף ולא בטוח שיש את כל האביזרים הנוספים ושהכל מתקתק בצורה טובה ואמינה.
 

slarti

New member
אני מסכים איתך שמספר הצלמים שיחזיקו סוני יהיה קטן

ובכל זאת - יהיו קצת.
חלק - כי הם יהיו שגרירים של סוני ויקבלו מהם ציוד
חלק (קטן) שהחליט לקפוץ למים - תמיד יש בכל ענף את אלו שמתעניינים בחדשנות וכו'.
חלק (גם קטן אבל לדעתי מפתיע לטובה )יהיה לו גם וגם... למה לא להנות מהמבחר והיכולות שלך עם קנון, ובמקביל להנות גם מהפיצ'רים החדשים של סוני? מי שמחזיק ציוד בעשרות אלפי דולרים, יוכל להשקיע עוד קצת בעוד גוף גיבוי
&nbsp
 

sagiKor

New member
אבל יש גוף גיבוי

כאילו, הצלמים האלו לא חיכו עד היום לסוני בשביל גיבוי נכון?
וזה לא רק גוף כי אז צריך גם עדשות.
עבור הצלם המקצועי, השיקול הכלכלי גבוה יותר מכל חדשנות כזאת או אחרת. השדרוג מגיע רק כשאין ברירה. והיום ששכר הצלמים רק הולך ונשחק אז בטח ובטח שלא רצים לשדרג מצלמה.

** צלמים מקצועיים פחות צריכים גופי גיבוי, בשביל זה יש להם את מרכזי השירות המקצועי שיש ליצרן שלהם בכל ארוע ספורטיבי גדול.
 

e zi

New member
הכי משעשע, שאנשים מפקפקים בהנאה של מישהו אחר..

ובטוחים שהמתכון שלהן של איך "להנות בטיול" תופס לגבי כווולם. למשל: מי שנוסע לסאפארי באפריקה עם 15ק"ג ציוד צילום, לא נהנה, וצריך את חובב1, שיראה לו את האור.

אני כבר חשבתי, שעברנו את השלב של: "למירורלס יש יתרון של גודל-משקל"; עבור מי שעדיין שם, תוכל לסייע קריאה חטופה כאן:
https://photographylife.com/the-mirrorless-hype/

---
בשורה התחתונה, הרבה יותר זול ופשוט להפחית משקל ע"י הליכה לשרותים. אפשר בקלות להפחית 2 קילו (הערכה! מעולם לא שקלתי. ששגיא לא יתפוס אותי במילה ויגיד שזה "לא מדעי") בעלות של מטר נייר טואלט ו-20 ליטר מים.
 

חובב1

New member
לא דיברתי על הנאה

אתה לוקח את זה ממחוזות דמיונך. אתה יכול לסחוב עליך טנק שרמן ולהנות מזה, זכותך.
אבל לא תוכל לערער על העובדה כי המאמץ של לסחוב עליך בטיול שתי מצלמות כבדות גדול יותר לעומת אחת קלה יותר (מירורלס או לא).
 

e zi

New member
וכן, צודק, טעות שלי. לא דיברת על "הנאה"; דיברת על "תענוג"..

והשרשור נפתח על מירורלס, בדוגמה לסירבול הציגו DSLR. הלינק שנתתי מראה, שההבדל במשקל המערכות (שבדוגמה: מירורלס מול DSLR) מסתכם במשקל 2 בננות.

וכן. מצד אחד, יותר נוח לשאת מצלמה אחת מאשר שתיים (..ושתיים מאשר שלוש). מצד שני, נוח לשאת D810 ללנדסקייפ + עוד D500 עם עדשת 600מ"מ לבעלי-חיים ואם ברגע קביעת הראשונה (חיישן מלא) עם עדשה-רחבה על חצובה לקומפוזיציה מיטבית לצילום תמונת לנדסקייפ, נעמד על עץ-ליד עיט, לכמה שניות עד שהוא מתחפף, יש את השנייה כבר מוכנה עם עדשת ה-600 (כפול 1.5 קרופ-פקטור). אז מצד-אחד, כאמור, לא תענוג לשאת 2 מצלמות ..ועוד עדשת 600; ומצד שני, לא תענוג לפספס את כל ההזדמנויות בשטח.
 

חובב1

New member
לקחת אותנו לאפריקה

אבל האיש הזה צולם בפריז, לא לנדסקייפ ולא בעלי חיים... אותי זה מצחיק. אתה מוזמן לעשות מכל חופש מסע כומתה, לבריאות.
 
2 הסנט שלי לדיון

שלום
טיול מענג יכול להיות ללא ציוד צילום בכלל. למה טיול מענג חייב להשתקף ברובו דרך עינית המצלמה (וציוד על הגב)?
חלק מהטיולים ברכב, כך שאין בעיה לסחוב ציוד מהרכב למצפה או לרַכֶּבֶל.
אם המסקנות מביאת את ההבדל בין משקל DSLR ועדשות מול ML ועדשות לזניח
(2 בננות!) הרי שזה לא הורס תענוג או משנה חוויה.
במידה והצילום חשוב לחוויה (תענוג) הרי שאני רוצה שיהיה לי את הציוד הכי טוב
במגבלות. וזה לטעמי FF עם עדשות איכות. הרעיון שאפשר גם לצלם במצלפון,
כמו שכמה אנשים טובי לב הציעו פה בעבר, יכולה להניב תוצאות סבירות גם. וזה תמיד איתנו מן הסתם.
בחלק הכבד של הסקאלה, לא רואה סיבה להיסחב עם "כל" הציוד כל הזמן.
לטעמי, הגוף עם עדשת KIT + עדשה אחת (בהתאם לטיול, רחבה או מקרבת)
יספיקו.
טיולים של ביקור במקומות אקזוטיים של פעם בחיים, עם הצורך בציוד יחודי כבד ויקר (ספארי למשל), אז אין ברירה. לא הייתי מטפס עם זה לקילימנגארו...
במקום להתלונן על "משקל" עדיף לעבוד על כושר
 

Jack D Ripper

New member
דווקא לקילימנג'רו אני סחבתי

עד שאתה עולה על ההר פעם בחיים, לא תיקח ציוד צילום מתאים?
לטיול עירוני לא הייתי סוחב ציוד כבד.
 

steiff

New member
זה מעגל אכזרי...

ציוד איכותי גם עולה הרבה כסף וגם כבד מאד. אז קונים תיק שיכול להחזיק את כל הציוד, ולוקחים הכל על הגב ומגיעים מהטיול הביתה עם פריצת דיסק, ואז משאירים בטיול הבא את הציוד הכבד בבית ומגלים שדווקא העדשה הכבדה שהשארת בבית היא מה שיית צריך לקחת...

יצאתי למסע ספארי בדרא׳פ לפני כמה שנים עם שתי מצלמות (D3 ו- D700) וארבע עדשות: 14-24, 24-70, 70-200 ו-200-400 שברגע האחרון גם חיברתי לה מכפל 1.4 שקניתי בקייפטאון. כל העדשות היו בשימוש. לקחתי מזוודת טרולי (של קאטה) והכל כולל הכל (חוץ מהחצובה) נכנס למזוודה. החלק המפחיד היה להשאיר את עדשות ה״טלה״ במזוודה באוטו כשעליתי להר השולחן עם העדשות הרחבות. פחות מפחיד היה להשאיר את העדשות הרחבות בלודג׳ בספארי כשלקחתי את עדשות ה״טלה״ לג׳יפ בסיורים הרכובים. בסופו של דבר - הפריט היחיד שנגנב באחד המלונות בקייפטאון היה מעיל גשם. דווקא אותו חמדה החדרנית.

כנשסעתי לנורווגיה לקחתי את ״השילוש הקדוש״ 14-24, 24-70 ו-70-200 (שכמעט לא היתה בשימוש) וגם RX100 להסתובב בערב בעיר. השתמשתי בתיק ״סלינג״ שיכול היה להכיל מצלמה אחת עם עדשה, ועוד עדשה אחת. את המצלמה השניה והעדשה הנוספת - השתמשתי בתיק אף פשוט. אמנם המשמעות היא להסתובב עם שני תיקים, שזה מסורבל ולא נוח, אבל רוב הזמן ממילא נוסעים באוטו ולא עורכים מסעות רגליים. במטוס הכל נכנס לטרולי אחד רגיל ועוד נשאר מקום לקצת מטען אישי.

לטיול הראשון בסין לקחתי שתי מצלמות (D200 ו D300) וכמה וכמה עדשות, שכללו אאל׳ט 10-20, 17-55, 70-300, 180/2.8 ועוד כמה עדשות פריים. הכל נכנס לתיק גב ענק של קאטה, כולל רצועת מותן. ממש תיק מוצ׳ילרים, אבל למצלמות. יש לי אותו עד היום... הטיפוס על החומה הסינית היה חוויה מאלפת ומעלפת. היה תחילת ינואר. קור כלבים, ואני הזעתי בתוך הפליס כמו חמור. כמו שעולים אלף ומשהו מדרגות - צריך גם לרדת אותן. שבוע לקח עד שכיווצי השרירים ברגליים עברו, ודווקא הייתי ספורטאי די פעיל באותה עת (בעיקר אופניים - שרירים קצת אחרים). כמה תמונות צילמתי בטיפוס הזה? כמה. האם יכולתי להשאיר חצי מהציוד באוטו? בטח. ככה לומדים. דרך הרגליים.
 
בחירה מוסכלת או פשרה?

שלום
כ"א קובע מה המשקל שהוא מוכן לשאת עימו בטיול.
זאת בהינתן, שמשקל הציוד אינו עולה על משקל חשיבות האיכות לתמונות שיצולמו.
לא תמיד הטיול זה הצילום...
לפעמים זה העניין כולו!
ויש עוד 50 גוונים של אפור בין הקצוות.
בטיול, המצלמה היא לא הדבר היחיד שיש לשאת:
מים, ניירת (ספר טיולים, מסמכי נסיעה, נייר טואלט
), טאבלט, משקפי שמש, קובע ועוד. כך שהמצלמה היא בנוסף.
אם לוקחים פעוט לטיול, הרשימה ארוכה בהרבה.
 
למעלה