סוני מכריזה על ה-A9

אילן די

New member
מחיר מצויין

בהשוואה למתחרות. זו לא מחליפת ה- a7rII. זו מתחרה ישירה בקנון 1DX וניקון D5 והיא מציעה דברים מעניינים מאד. למשל - סוף סוף פתרו את הבעיה של החשכת העינית בין חשיפה לחשיפה בשימוש בתריס אלקטרוני במירורלס, דבר שמפריע לצלמי ספורט. אם ההכרזות של סוני לגבי הביצועים של התריס האלקטרוני עומדות בקנה המציאות - זו מצלמה שיכולה לשים סוף לתריס המכאני, דבר, שבין היתר, יכול לקדם אמינות יוצאת דופן של המצלמה הזו. כשהתריס האלקטרוני בשימוש מלא, מקבלים את כל הביצועים ללא חלקים נעים. למעשה החלק היחידי שנע במצלמה הוא כפתור המחשף (שגם מזה אפשר להימנע ע"י שימוש בשלט
)
 

חובב1

New member
חיישן FF עם BSI ו"שכבות"

וואוו, זה נראה מבטיח מבחינת ביצועי ISO וטווח דינמי.
 

חובב1

New member
עם צינור העברת מידע סופר מהיר

כפי שה- E M1 II הוכיחה, גם בחיישני CMOS אפשר לצמצם מאוד את התופעה ונראה שגם כאן בעזרת מעבדים חזקים ותכנון יעיל של העברת מידע זה יקרה.
 

אילן די

New member
לפי סוני - 30 מילישניות

מרגע החשיפה עד שהתמונה נקלטת. אני מניח שיש להם טכנולוגיה חדשה ש-"מוחקת" את הפיקסלים במהירות.
 

sagiKor

New member
בדיוק דיברנו על זה לא?

חיישן 24mp בטכנולוגיה עדכנית, זה הולך להיות החיישן הכי טוב בשוק.
מצלמת עבורה אמיתית לצילום בכל תנאי ובכל מצב אם רק הייתה אטומה... לפעמים אני ממש לא מבין את סוני ואת ההחלטות ההזויות שלהם.
 

e zi

New member
חיישן 24מ"פ מסרס את כל עדשות הקצה,

שממזמן חצו את רזולוציית ה-30מ"פ. נראה שכאן סוני מכוונים ל-1DX ולד-D5 ומכייון ששתיהן לא מרובות פיקסלים, סוני כנראה העדיפו ליירט את סעיפי המפרט שבגללם קונים את המתחרות.

סובייקטיבית, אני חושב, שמצלמת FF עם 24מ"פ ב-2017, זה בזיון, והמשפט "זה מספיק" לא שייך לעניין כאן. אבל ברור, עובדתית, שיש כאלה, שהמשפט הזה תופס עבורם.
 

חובב1

New member
ואני אהיה קצת בוטה

אבל אתה חי בלה לה לנד, צועק בפורום תפוז על היצרניות ומפנטז על דברים בלתי מציאותיים טכנולוגית בשלב זה.
מצלמה עם ביצועים כמו של הסוני החדשה לא ניתן כיום לעשות עם חיישן כפול פיקסלים ממה שיש לה. טכנולוגית זה אתגר ענק להזרים כמויות כאלו גדולות של פיקסלים בקצב מהיר מבלי שהמצלמה תהפוך לגוף חימום שימיס את הקוטב הצפוני.
רוצה יותר פיקסלים? זה יגיע עם ה- A7 R III או איך שלא יקראו לה, אבל יהיו שם פשרות בנושא של קצב צילום וכו'.
&nbsp
 

e zi

New member
אולי כדאי להפרד ממיתוסים וססמאות:

שלטי ענק דורשים פחות מ"פ התמונה בגודל 1-2 מטר על הקיר. שלט ענק על קיר של בניין, רואים ממעל 100מטר לא פעם תוך כדי נסיעה. תמונה על הקיר, *צופים* בה *בעיון* ממרחק 2-3 מטר *ויכולים* להתקרב אליה עד מרחק צפייה מינימלי: 20-40ס"מ.

כשתבחן פירוט בתמונות שצילמו עם סנסור 36מ"פ עם עדשה שמאפשרת +30מ"פ וניצלו את מלוא היכולות, תראה שכמה שלא ישתדל, חיישן 20-24מ"פ נשאר מאחור.
 

חובב1

New member
בחנתי גם בחנתי, אז מה?

עשיתי אינספור השוואות בין קבצי D810, A7 R II ואחרים, נו? בסוף צופים בזה על מסך מחשב וגם על מסך 4K תמונה מחיישן 24 מגה נראית מצוין מבלי לפוצץ את הדיסק הקשיח בדאטה. ומה תגיד על סוני A7S II עם FF ו- 12 מגה פיקסל בלבד? אקסטרה ביזיון? מי שרכש אותה יודע למה עשה זאת והוא מרוצה עד הגג מהיתרונות שלה.

אבל זה בסדר, זכותך לפנטז ולרצות חיישן מרובה פיקסלים - גם אם מדובר בתחביב בלבד. וחיישן כזה יגיע, עם מאפיינים שונים מן הסתם מה- A9 המדוברת. שלושת היצרניות - קנון, ניקון וסוני (ועכשיו גם פוג'יפילם עם פורמט בינוני) מציעות פתרון קיים לסופרי פיקסלים ופתרונות חדשים כבר נמצאים בדרך.
 

steiff

New member
מה התועלת שחיישן 50 מ׳פ יביא למצלמת ספורט?

יש סיבה של-1D4 ול-D5 ול-A9 יש סנסורים של 20-25 מ׳פ כאשר שלושת היצרנים כבר הוכיחו היתכנות של חיישנים ברזולוציות הרבה יותר גבוהות.
הסיבה היא: השימוש המיועד.
אלו לא מצלמות שנועדו לצילומים עתירי פרטים. אלו מצלמות שנועדו לשים את נקודת הפוקוס במקום ולצלם תמונה שאפשר יהיה להעלות אותה לאתר האינטרנט של רשת החדשות תוך דקות ספורות.

למצלמות הללו יש ביצועי על בתחום הפוקוס, מספר התמונות ברצף. עומק הבאפר. הקישוריות החיצונית. הן מכוונות מטרה מאד ספציפית.

זה שבמכונית מרוץ אין מזגן זה בזיון או מכוון?
זה שבאופני כביש תחרותיים האוכף לא מרופד וממש לא נוח זה ביזיון או מכוון?
זה שבמטוס קרב אין שירותים ואי אפשר להסיט את משענת הגב לאחור זה ביזיון או מכוון?
 

e zi

New member
לצרכים אלה, ספורט, כנראה שאתה צודק, אלא ש..

ב-1DX וב-D5 משתמשים גם צלמי טבע, ושם 24מ"פ זה מעט מידי בימינו. לדעתי. ונראה, שלא רק לדעתי: http://m.ynet.co.il/Articles/4239673
 

חובב1

New member
והנה ציטוט מהכתבה שנתת כרפרנס

"אכן, המצלמה הזו אינה מגיעה לרמות הרגישות של הניקון D4 המבטיחה ולא לרמה של הקנון 1Dx מעוררת הקנאה.".
אז יש מסתבר שחיישן צפוף פיקסלים אינו דבר מושלם... כל אחד צריך לרכוש מה שמתאים לו.
 

e zi

New member
בשורה התחתונה, כצלם טבע, מה יש לו בתיק?

D810. שתיים מהן. למה? כי הוא מדפיס שלטי חוצות? כי הוא חשבונאי פיקסלים?
 

חובב1

New member
כי הוא עשה את השיקולים שלו

ולכל אחד יש שיקולים משל עצמו. והוא מוכן להתפשר על קצב צילום ורגישות ISO לטובת מאפיינים אחרים. נו? אז זה עדיין אומר שמצלמות FF עם 24 מגה פיקסל זה ביזיון עבור צלמי ספורט למשל או צרכים אחרים נוספים?
 

steiff

New member
אבל רוב צלמי הטבע משתמשים במצלמות שמותאמות יותר לצילומי טבע.

כמו D800... בשבילן באמת יש צורך בשפע פיקסלים.
אבל מצד שני אין בהן צורך במערכת פוקוס עוקבת סופר מהירה, בקצב צילום אסטרונומי ובבאפר עמוק כעומק השאול.

יכול להיות שיהיו צלמי טבע שיתפתו לקנות את ה-A9 כמו שיש (לטענתך לפחות) כאלה שהתפתו לקנות את ה-D5 ומקבילתה הקנונית. אני די בטוח שהם יפיקו מהן תמונות מצויינות, ואני גם די בטוח שיהיה לך די קשה להצליח להבחין בהבדלים בין הגדלה על קיר של תמונה מ-D800 ל-D5. גם אם תתקרב מאד.
 
למעלה