ביטוח Mack? כדאי? למישהו יש ניסיון?

AviL30

New member
ביטוח Mack? כדאי? למישהו יש ניסיון?

האם למישהי יש ניסיון ? איך חווית השירות במידה ויש מקרה ביטוחי?
שוקל לעשות ביטוח mack (רגיל או דיימנוד)
מה שנקרא "אחריות מורחבת", ומתלבט אם זה בכלל כדאי
 

Jack D Ripper

New member
הנסיון שלי

תקלה בעדשה (מכלול צמצם) שהיתה מבוטחת.
ביצעתי את הטיפול דרך המעבדה של ארליך שבאותה תקופה עבדה עם MACK. למיטב זכרוני לקח כשבועיים לקבל מהם אישור תיקון. אחרי שהתקבל האישור ארליך ביצעו את ההתחשבנות מולם.

לגבי שווה זו שאלה קשה, בגדול זה כדאי לחברה המבטחת אחרת הם לא היו מציעים את המוצר.
אם אתה קונה ציוד בגבול העליון של החוזה ומבצע שימוש מסיבי בציוד, יש סיכוי שזה כדאי לך. אם אתה קונה ציוד באמצע התחום של החוזה ומבצע שימוש ממוצע, כפי הנראה שזה כדאי לחברה המבטחת.
 

e zi

New member
עשיתי Diamond ל- Nikon 14-24mm AFS f/2.8 G ED

לפני שקניתי אותה קראתי שהאלמנט הקידמי שלה מועד מאוד לחטוף - כי הוא כדורי ובולט. אז כדי שארדם טוב בלילות. בפועל, מסתבר, שהקפדתי ונזהרתי ולא התקרבתי אפילו למקרה סכנה. אבל במחשבה לאחור אני לא מצטער - הביטוח הוא לשקט הנפשי.
 

steiff

New member
ביטוח

חברות הביטוח הן עסקים רווחיים.
המשמעות היא שהן גובות יותר פרמיה מאשר הן משלמות פיצויים (וזה מבלי להתייחס לעלויות כ׳א ותפעול...).
המשמעות היא שהסיכוי שתשלם פרמיה לאורך זמן ולא תזדקק לתיקון כלל + הסיכוי שתשלם פרמיה לאורך זמן ותזדקק לתיקון ותקבל תמורתו פיצוי שנמוך מסכום הפרמיה המצטברת ששילמת עד אותו מועד, שניהם ביחד, עדיין קטנים מהסיכוי שתשלם לאורך זמן פרמיה ותזדקק לתיקון ותקבל תמורתו פיצוי שיכסה את עלות התיקון ויהיה גדול מסכום הפרמיה המצטברת ששילמת עד אותו מועד.

יש בהחלט הסתברות שלאורך זמן תשלם פרמיה בסכום צנוע ושיום אחד תזדקק לתיקון יקר מאוד ושתקבל פיצוי נדיב, גבוה בהרבה מסכום הפרמיה ששילמת במצטבר עד מועד התיקון. יש הסתברות - אבל היא בהכרח נמוכה מההסתברות שסכומי הפרמיה שתשלם במצטבר לאורך השנים יהיו גבוהים מהעלות של תיקון במעבדה ללא כיסוי ביטוחי.
למה זה ככה? כי זה הבסיס לקיומן של חברות ביטוח. אחרת לא יהיה להן כדאי לבטח אותך.

שקט נפשי זה סעיף שאין להתעלם ממנו. יש מי שמוכן לשלם תמורתו. בגלל זה חברות הביטוח קיימות ופורחות.
פרמיה, גם אם לאורך השנים מצטברת לסכום גבוה מאד, יורדת מחשבון הבנק בנגיסות קטנות ולא מורגשות, ומונעות ממך את עוגמת הנפש והצורך לגייס סכום כסף גדול וחד פעמי לכיסוי עלות תיקון. אם יש לך בעיית תזרים מזומנים - זו אופציה נוחה.

הנסיון שלי מראה שהחשבון הפיננסי של חברות הביטוח מבוסס על הגיון נכון. לא ביטחתי mack את מצלמותי, אבל ביטחתי ביטוחים שונים מכשירים שונים בבית וכשהם התקלקלו הסתבר שהביטוח לא תופש לגבי התקלה שהתרחשה. הסוכנים מבטיחים לך הרים וגבעות, וכשמגיע הרגע בו אתה נזקק להם - אתה מופנה למוקדנית שמפנה אותך לאותיות הקטנות בהן כתוב בשפה יפה משפט שאני מעדיף לא לכתוב פה (כי אולי יש ילדים שגולשים פה).

במילים אחרות: ההגיון הכלכלי הוא לשים את הכסף שחברת הביטוח מבקשת בתכנית חיסכון או מתחת לבלטה, ואם תתרחש תקלה - להוציא את הכסף ולשלם עבור התיקון. אתה לוקח סיכון, אבל מאידך יש לך גם סיכוי טוב להיות במצב בו תוכל להוציא את הכסף הזה ממתחת לבלטה בעוד כמה שנים וללכת לחגוג במסעדה או לצאת לחופשת סקי או... לקחת את המצלמה ולנסוע ליעד פוטוגני.
הבט על זה גם מכיוון אחר: אם אתה מבטח - אתה צריך לבטח כל פריט בנפרד ולשלם עבור כל פריט בנפרד. הסיכוי שכל הפריטים יתקלקלו בבת אחת - קלוש (למעט ענייני אבדן/גניבה). בשיטת הבלטה - הכסף ששמת שם יכול לשמש לתיקון כל פריט שהתקלקל. אפילו פריט שרכשת הרבה אחרי שהכנסת את הכסף למתחת לבלטה.
 
למעלה