אין שיפור בסינון UV באולימפוס....

slarti

New member
אין שיפור בסינון UV באולימפוס....

זה אמנם לא ביג דיל בשבילי (אין לי את ה-7-14, ובעדשות שיש לי זה במצבים די נדירים מופיע), אבל בשביל הספורט החלטתי לבדוק. לקחתי את ה-25/1.4 וצילמתי עלים על רקע שמיים בהירים ב-F/1.4 (זה תמיד מוציא את הרע ב-PF של עדשות פנסוניק על מצלמת אולימפוס).

תהיו אתם השופטים. לטעמי אין פה שיפור... ואולי זה אפילו טיפטיפה יותר גרוע (כנראה בגלל הרזולוציה)

 

slarti

New member
שנובע מבעיית סינון UV

אותן העדשות על חיישן של פנסוניק לא גורמות לבעיה הזאת
 

חכםפסח

New member
זאת בעיה אופטית שאינה מוגבלת ל brand זה או אחר בתחום הצילום

בגדול, זאת בעיה בצמצמים פתוחים, כמו בתמונות ש slarti העלה שצולמו ב f/1.4, ובגדול עדשות זולות סובלות מזה יותר מעדשות יקרות. הסיבה - אפשר לתכנן את העדשה בצורה שתפחית את הבעיה, והפתרונות התכנוניים הללו מייקרים את העדשה.

ידוע שעדשת EF 85mm f/1.8 סובלת מהבעיה, כמו גם ה EF 15mm f/2.8, בעיקר בשולי התמונה.

לא צריך להתרגש מהבעיה הזאת יותר מדי. קודם כל, יש טכניקות, כולל תיקונים אוטומטיים בתוכנות עיבוד תמונה כמו פוטושופ ו DXO, בשביל להתמודד עם הבעיה. דבר שני, ידוע באיזה תנאים הבעיה צצה (צמצמים פתוחים, קונטרס גבוה), ולכן אפשר להפחית אותה, לפחות בחלק מהמקרים. בנוסף, אתרים כמו lenstip מודדים את האברציות הכרומטיות, אז אפשר להבין עד כמה עדשה ספציפית סובלת מהן לפני הרכישה.
 

Jack D Ripper

New member
יש כמה סוגי אברציות

את חלקן קל יחסית לתקן בעיבוד וחלקן מאוד קשה.
למיטב זכרוני purple fringing הוא מהסוג השני.
 

slarti

New member
תקרא את ההסבר שלי

בגדול - אתה צודק.
בקטן - יש פה משהו מאוד ספציפי לאולימפוס/פנסוניק.
 

חכםפסח

New member
אני מתנצל שלא התייחסתי לנקודה הספציפית שהתייחסת אליה

באמת, חצוף ממני לא להפנות באופן מפורט להודעה אחרת באותו שרשור לא ארוך במיוחד.
 

slarti

New member
למה כזאת תגובה אגרסיבית?

לא תקפתי אותך.... רק הפניתי אותך... כי לא רציתי לחזור על זה שוב.
לגבי ה"נקודה הספציפית שהתייחסתי אליה" - הנקודה הזאת היא הפאונטה של השרשור :)
&nbsp
 

steiff

New member
לא סינון UV אלא התמודדות עם אורך הגל הסגול

עדשות לא מצליחות תמיד למקד את כל אורכי הגל לאותו מישור, וככל שאורך הגל רחוק יותר מאמצע הספקטרום הנראה כך קיים סיכוי גדול יותר שלא ימוקד לאותו מישור. הסגול נמצא בקצה הסקאלה לכן ההילה הנראית תהיה סגולה. אולטרא-סגול אינו נראה, אבל נקלט על ידי החיישן. קיים הסבר (שאני בספק לגבי תקפותו) שאומר שהאור האולטרא-סגול מוסט לסגול בעקבות אברציה, כך שבשימוש בפילטר אולטרא סגול ניתן להפחית את התופעה. ממה שאני ראיתי - התיאוריה הזו לא ממש ״מחזיקה מים״, ושני סטופים בצמצם עושים עבודה הרבה יותר טובה - מה שמחזק דווקא את התיאורה המקובלת שמדובר באי דיוק במיקוד של הצבע הסגול. זה גם מסביר מדוע עדשות מסויימות פחות רגישות לתופעה (מטפלות טוב יותר במיקוד של כל אורכי הגל למישור אחד).
 

slarti

New member
קצת סדר לטובת מי שלא מכיר את הנושא.....

לכל מי שמסביר שזה לא פילטר, או שאני אנסה לשים, או וואטאבר...
הנושא הנדון כבר נחפר ונחקר על ידי המון אנשים - אז כל העצות ה"סטנדרטיות" אולי נכונות במקרים אחרים אבל לא רלוונטיות במקרה הנ"ל.
&nbsp
לפנסוניק ולאולימפוס יש גישה שונה לסינון UV. פנסוניק עושים חלק נכבד מהסינון בחיישן. אולימפוס בציפויים של העדשות. כששמים עדשה של פנסוניק על חיישן של אולימפוס, חסר חלק מסינון ה-UV. החסרון הזה מגביר את תופעת ה-PF בקונטרסטים חזקים כששמים עדשות פנסוניק על גופי אולימפוס. אותם גופים של אולימפוס, עם עדשות אולימפוס מקבילות, לא סובלים מהתופעה הזאת. אותן עדשות, על גופים של פנסוניק, לא סובלים מהתופעה הזאת.
&nbsp
אפשר לפתור את התופעה הזאת בשימוש בפילטר UV חזק במיוחד (לא זוכר את הקוד שלו, אבל זה לא פילטר סטנדרטי) - שמייצר TINT קל של צבע (שכמובן אפשר לתקן ב-RAW). יש אנשים שמשתמשים בפילטר הזה כדי לתמוך ב-7-14/4 של פנסוניק על אולימפוס, שם התופעה הזאת מתורגמת לכתמים סגולים גדולים. בעדשות אחרות (כמו ה-25/1.4 שברשותי) זה מתורגם יותר ל-PF "רגיל", ועדיין - אפשר לבדוק אותה יופי ככה.
&nbsp
אז כל ההצעות וההסברים - אפשר לחסוך אותם כי פשוט הנושא הזה כבר נלמד.
&nbsp
לעניין הבדיקה הספציפית - נשמעו טענות שב-EM1.2 הבעיה הזאת נפתרה. היא לא.
 
למעלה