קרב הפנקייקים - פוג'י 27 או פנסוניק 20?

slarti

New member
קרב הפנקייקים - פוג'י 27 או פנסוניק 20?

חבר מתלבט לאיזו מערכת להכנס. אחד השיקולים המרכזיים שלו זה עדשת פנקייק "נורמל" של 40ממ FOV (יש כמובן עוד שיקולים אבל זאת תהיה עדשה שתבלה הרבה זמן על המצלמה).

לכאורה בסאטפ הספציפי הזה היתרון של העיקרי של הפוג'י (גודל חיישן) נעלם מפני שה-27 היא 2.8 וה-20 היא 1.7... כך שיש הבדל של סטופ ושליש, גדול יותר מההבדל בביצועי ה-ISO.

אבל - אין לי מושג איך הביצועים של ה-27 באופן כללי? האם זו עדשה איכותית מאוד? איך הפוקוס שלה? האם היעדר טבעת צמצם בעולם של פוג'י לא הופך אותה ללא נוחה?
 

sagiKor

New member
היו לי את שתי העדשות

שתיהן טובות.
מבחינת עומק שדה הן יתנו תוצאות דיי דומות, אין מה לצפות לעומק שדה רדוד מדי אלא אם מצלמים אובייקט מאד מקרוב.
הפוקוס של שתי העדשות לא המהיר ביותר של המערכות. אם אני צריך לבחור על פי זכרון, אני חושב שהפוג'י מפקסת מהיר יותר.
אין לפוג'י עדשות גרועות וה 27 לא גרועה אבל היא לא ברמה של ה 56 או ה 90... למחירה היא נותנת תמורה מצויינת. העדר טבעת הצמצם דורש תפעול דומה למערכות אחרות - באצעות חוגה על גוף המצלמה.
לא הייתי בוחר מערכת על סמך שתי העדשות הנ"ל, שתיהן נחמדות שתיהן לא נחשבות להכי טובות.
אילו עוד עדשות הוא חושב או מתכנן לקנות?
מה הצרכים שלו מהמערכת?
מה הציפיות שלו מהמערכת?
התשובות לשאלות האלו יעזרו לבחור מערכת בצורה נבונה יותר.

התמונה המצורפת צולמה עם ה 27מ"מ על ה XT1 בצמצם 5.6 באיזו 800, זהו JPG ישר מהמצלמה שרק עבר הקטנה

 

slarti

New member
תודה...

זה בהחלט עוזר (לפחות במידה מסוימת) - חשדתי שזה המצב, אבל תהיתי אם בכל זאת הפוג'י יותר מוצלחת מה-20/1.7. ממה שאתה מתאר כנראה דומות. הפוג'י אגב כנראה מנצחת במהירות הפוקוס ממה שקראתי - אבל זה בנקודות, לא בנוקאאוט.
&nbsp
מבחינת עוד עדשות - הוא ירצה עדשת זום כללית - משהו כמו ה-12-40/2.8 באולימפוס, ועדשת פורטרטים כלשהיא - זה בטווח המיידי יותר. בטווח הארוך - מי יודע. הוא מצלם המון המון שנים בניקון אבל הוא הגיע להכרה שהגיע הזמן להחליף מערכת כי הוא רוצה משהו קטן יותר עם אופציה לעדשת פנקייק שיהיה לו יותר קל לקחת לכל מקום.
&nbsp
מהבחינה הזאת גם פוג'י וגם אולימפוס עונות לצרכים שלו.
&nbsp
אמרתי לו גם שלדעתי אחד השיקולים הכי מרכזיים זה ממשק ותפעול. הוא צריך לנסות לתפעל את הפוג'י ואת האולימפוס. הן שונות מאוד ולדעתי זה בערך הפקטור הכי חשוב בבחירה בין שתי מערכות כאלו שהן בסה"כ לא ככ רחוקות אחת מהשניה. הוא אוהב את הלוק אנד פיל של הממשק הידני של הפוג'י - אבל צריך לנסות. הוא יחפש מקום שבו הוא יכול לראות SIDE BY SIDE פוג'י ואולימפוס - גם XT2 לעומת EM1.2 וגם את המצלמות ברמה אחת מתחת....
&nbsp
אבל שאלת הפנקייק מבחינתו חשובה - הוא מעריך שזו עדשה שהוא יצלם איתה חלק ניכר מהזמן.
&nbsp
 

prizman

New member
האולימפוס 12-40 ממש לא קטנה כפי שאתה יודע

ועל מצלמות מסויימות היא לא תהיה נוחה.
כפי שכתבתי לפני כמה ימים, קיבלתי השבוע את הפנסוניק 14, היא קטנטונת וקלילה,
אורך המוקד שלה על האולימפוס הוא 28 שזה מצויין, עשיתי איתה כמה צילומי נסיון
שעשו רושם לא רע אבל בינתיים רק בתנאים טובים כך שזה לא קריטריון.
מקווה בימים הקרובים להעביד אותה קצת יותר קשה כדי לעמוד על טיבה האמיתי.
חוות הדעת אומרות שהיא טובה אבל אני לא יכול להתחייב לזה בינתיים.
 

slarti

New member
כשאתה אומר "ממש לא קטנה"

אתה אומר את זה בהשוואה ל.... 14 פנקייק שלך?
או לעדשה שוות ערך כמו הקנון או הניקון 17-55/2.8?
או הפוג'י 16-55/2.8?
כי בהשוואה לאלו - האולימפוס 12-40/2.8 היא קטנה מאוד.
&nbsp
 

prizman

New member
ודאי שבהשוואה ל 14.

אבל זו עדשת פריים.
אתה מנסה להשוות אותה לעדשות זום ואי אפשר.
האולימפוס 12-40 מאוד נוחה לי, אני די מאוהב בה,
אבל להגדיר אותה כממש קלה זה קשה.
 

slarti

New member
הבנת הנקרא...

לא אמרתי שהיא ממש קלה.
אמרתי שבהשוואה לפוג'י 16-55 ולניקון 17-55 היא ממש קטנה.
כשמישהו בא אלי להתייעץ על מעבר מ-DSLR למירורלס וגודל הוא שיקול, אני חייב לשים את זה על השולחן. במערכת מ43 יש עדשות, מאוד איכותיות, שהן יחסית לעדשות זום איכותיות במערכות אחרות קטנות יותר.
&nbsp
 

prizman

New member
אני מקווה שלא שכחת

שאני עם שתי מצלמות אולימפוס ומתכוון להישאר איתן כך שאני הראשון שיפרגן.
אבל ה 12-40 תהיה נוחה רק על M1 ואז זו כבר לא מערכת קטנה כל כך.
זה לא אומר שאני לא בעדה כי אני ממש כן, אבל צריך לשים לב לנקודה הזו.
ב OMD5 אני יודע שהורדתי משקל לעומת הניקון והיא נכנסת לי בקלילות לפאוץ'
עם שתי עדשות, עם ה M1 והעדשות שלה אני צריך תיק נפרד.
 
שאלה למען ההגינות

שלום
האם אתה מבקש רשות מהאנשים שאתה מצלם ברחוב?
האם הם יודעים שתמונתם תועלה לרשת כמו בפורום הזה או במקומות אחרים?
לגבי התמונה עצמה, לא אומר לך את דעתי כדי להגרר שוב למריבות.
 

sagiKor

New member
תשובה

אני לא מבקש את רשותם
אני לא מספר לאף אחד שצילמתי אותו בדיעבד ולא מספר שאני הולך לפרסם את התמונה.
אני לא חייב, החוק לצידי.
אם מישהו מזהה שאני מצלם אותי וניגש אלי אז אנחנו מדברים, לרוב זה סתם התעניינות לפשר הצילום, אם הוא מבקש למחוק אז אני מוחק. זה כמעט ולא קורה.
 

EyesToSee

New member
עדשה טובה ולא שימושית (פוגי)

יש לי את עדשת 27 מ"מ של פוגי.
צילמתי אתה מעט מאד כי אורך מוקד כזה "נופל בין הכסאות", לא רחב,לא צר ואפילו לא 50 מ"מ (שווה ערך).
אפשר למצוא אותם במחירים זולים יחסית.
אני לא מוכר אותה מהסיבה הפשוטה שהכסף שאקבל עבורה לא שווה את הטרחה.
 

sagiKor

New member
לא הייתי אומר שהיא לא שימושית

אם יש לך גם את ה 23 וגם את ה 35 אז היא אכן נופלת בין הכיסאות, בעיקר בגלל ששתי האופציות הנ״ל גם מספקות איכות גבוהה יותר וצמצם פתוח יותר (זאת הסיבה שאני מכרתי אותה)
אבל אם אין לך אף אחת מהן ואתה מחפש עדשת פריים קטנה לצד עדשת זום כללית אז היא הופכת לשימושית מאד.
הבחירה ב 27 לדעתי צריכה להיות תלויה בגוף הנרכש. אם קונים מצלמה ברמת כניסה וקטנה כמו ה XA3 או אפילו ה XT10/20 או XE2 אז העדשה מאפשרת סט קומפקטי יחסית.
אחרת עדשה כמו ה 23mm f/2 החדשה עדיפה שהיא לא גדולה במיוחד, היא מהירה יותר לפקס, יש לה צמצם פתוח יותר, היא אטומה והיא איכותית יותר אבל היא יקרה יותר.
את ה 27 הייתי רוכש משומשת, אפשר למצוא כאלו במחיר של פחות מ ₪1000
 

slarti

New member
הוא ככל הנראה ירכוש דווקא גוף מסדרה גבוהה

כמו XT2 או EM1.2. אולי XT20 או EM5.2
עדיין - הפנקייקיות משמעותית. כשאני שם למשל את ה-20/1.7 על ה-EM1 שלי, העדשה לא בולטת מעבר לגריפ. כשאני שם אפילו את ה-15/1.7 היא כבר כן. לי זה לא מאוד מפריע אבל כל אחד ומה שהוא מחפש.
&nbsp
מעבר לזה - הבחור ממש רוצה טווח של 40ממ FOV. לטענתו זה הטווח שנכון לו. הוא אומר שכשהוא מצלם ב-50ממ זה טיפה צר לו, אבל 30ממ כבר רחב לו מדי. אין ספק שההבדל בין זה לבין 35ממ הוא לא ענק, אז כנראה שגם ה-23 תעבוד לו, אבל הוא מאוד רוצה פנקייק אחת בארסנל... מבחינתו זה סיבה מהותית לעזוב את ניקון. (יחד עם העובדה שהוא החליף את ה-D7000 שלו ב-D5500 בשביל שיהיה לו גוף יותר קטן והוא שונא את היעדר הקונטרולים המתקדמים וכו').
&nbsp
 

sagiKor

New member
שיערוק לקנון יש להם 40 ממ פנקייק....

ביננו אני לא רואה יתרון גדול לפנקייק אם זה לא מקטין את המערכת לרמה שאפשר להכניס אותה לתא מאד קטן בתיק או לכיס ז׳קט. בטח לא כשיש אופציות טבות שלא מכבידות או מגדילות יותר מדי את המערכת.
פנקייק לרוב דורש פשרה באיכות האופטית ואו במנוע הפוקוס. כמובן שיש יוצאים מהכלל אז אין צורך לזרוק דוגמאות שמראות אחרת...

אם זאת הולכת להיות העדשה העיקרית אז אולי שווה להשאיר את הניקון בשביל צרכים נקודתיים וללכת על משהו כמו פוג׳י X100t/f, העדשה מאד קטנה ושטוחה, הצמצם יחסית מהיר ויש שלל יתרונות נוספים.
 

slarti

New member
אבל הפנקייק בדיוק מאפשר להכניס לתא קטן יותר...

וגם לכיס ג'קט. כל דבר שבולט מעבר לעדשה משנה את גודל התא שזה נכנס אליו.
בכל מקרה - הוא יצטרך להחליט לבד. מחר אני פוגש איתו - שיוכל להתרשם בעצמו מה-EM1 (הישנה) שלי...
&nbsp
&nbsp
 

sagiKor

New member
אבל זה גם תלוי בגוף המצלמה

מצלמות בעלות גריפ עמוק או עינית מרכזית שבולטת עלולות לא לאפשר זאת.
דווקא מצלמות בתצורת ריינג׳פיינדר יותר קומפקטיות מהבחינה הזאת.
 

slarti

New member
החבר בחר EM1.2...

ישב איתי היום עם ה-EM1. אחרי זה הלך לראות פוג'י.
מאוד לא התלהב מהממשק של הפוג'י.
הזמין גם EM1+12-40 קיט.
&nbsp
אגב - אם מישהו רוצה לקנות EM1 חדשה - יש לי חבר שיש לו מחירים טובים על יבוא רשמי של גטר (יותר זול מהכי זול בזאפ) - אז אני יכול לחבר ביניכם (אני לא גובה עמלה :)))
&nbsp
 
למעלה