צילום מהיר(ספורט) ביום מעונן

שמעון70

New member
צילום מהיר(ספורט) ביום מעונן

שלום לכולם

לפעמים קורה לי שאני רוצה לצלם ילדים משחקים כדורגל
ואני מעלה את מהירות התריס

אך ביום מעונן (בערך)
הצילום יוצא חשוך כזה

מהירות תריס 500
איזו 400-800
צמצם 5.6 - 7.1 בערך

וזה לא עוזר אם אני מוריד מהירות ל320
וב320 תנועות הידיים של המצולמים נמרחות קצת
ואני רוצה להקפיא את התמונה

אשמח לקבל עזרה

תודה
שמעון
 
תשובות

שלום
גם אם יצא חשוך, אתה יכול לתקן בתוכנה כמו פוטו שופ, או תוכנת צילום אחרת.
לדעתי הסיבה שיוצא לך חשוך, זה מפני שהמד אור במצלמה מרומה. אתה יכול לבצע קיזוז של 2f stops ע"מ לםצות על כך.
בסופו של יום, אין תחליף לתאורה טובה.
 

Bגוד1

New member
צילום ספורט.

עם איזו מצלמה/עדשה אתה מצלם ? תנסה להעלות רגישות, להגדיל צמצם.

עדשה מהירה 2.8 תעשה את העבודה.
אני מצלם עם ניקון 70-200 2.8 והתוצאות
מעולות גם בתנאי תאורה בעייתיים .
 

JacB

New member
הגיוני שהידיים נמרחות

המהירות שאתה מקבל עדיין עלולה לא להספיק. כי תנועת הידיים מהירה מתנועת הגוף.
תלוי כמובן בכוון התנועה, במרחק מהאובייקט, באורך המוקד.

אבל:
מה מפריע לך לפתוח צמצם? האם 5.6 זה המקסימום שהעדשה מאפשרת?
אם כן, היא לא מתאימה לצילומי ספורט, בעיקר בתאורה חלשה.
ואם לא - תפתח למקסימום ותבדוק.
כשאומרים על עדשה שהיא "מהירה", מתכוונים שיש לה מיפתח צמצם גדול שמאפשר חשיפה קצרה. המקרה שלך דורש את זה. לפחות כשהשמיים קודרים.
 

שמעון70

New member
כן! אבל....

כשאתה רוצה תמונה חדה,
בגלל שיש מספר ילדים מסביב,
אתה רוצה חדות על כול התמונה
ואתה משתדל לא לפתוח צמצם יותר מדי
לא?

תטעה אותי אם אני צודק
 

JacB

New member
אי אפשר לקבל הכל. יש פשרות.

אתה רוצה:
א. גם עומק שדה לא מוגבל, שכל האובייקטים בכל המרחקים יהיו ממוקדים. זה הולך יחד עם צמצם סגור.
ב. זמן חשיפה קצר. זה הולך יחד עם צמצם פתוח.

ושני התנאים אמורים להתקיים ברמת תאורה חלשה. לא הולך. גם וגם יש רק בפירסומת של שירביט.

כי כשהצמצם סגור, דרוש יותר זמן כדי שכמות האור הרצויה תגיע לחיישן. תחשוב על מילוי מים לדלי ע"י ברז פתוח רק קצת.

צלמים "רציניים" מנצלים את תכונת עומק השדה המוגבל לקבלת מיקוד סלקטיבי - כדי להדגיש את הנושא מסביבתו.
שאר החבר'ה מרוצים מהסמארטפונים. כי החיישן הפיצפון ואורך המוקד הקצר מבטיחים שהכל - הכל יהיה חד, וזה סבבה בשבילם.

אבל: היות והמרחק שלך מהמשחקים אינו קצר במיוחד, ייתכן ועומק השדה יכול לספק אותך גם עם צמצם פתוח יותר. האובייקטים העיקריים יצאו ממוקדים, הגדר הרחוקה - פחות. ואולי גם עוד כמה שחקנים רחוקים ינותקו ממוקד העניינים.

עומק השדה הוא התחום בין המרחק הקצר ביותר לארוך ביותר מהעדשה שבו הדמויות תהיינה ממוקדות.
אז לפני שתתיאש, בדוק משמעות. פתח צמצם, מקד לנושא הכי חשוב מבחינתך, בדוק את התוצאות.

אם אתה רוצה להעריך יותר טוב - העזר במחשבון עומק שדה. למשל - זה: http://www.dofmaster.com/dofjs.html
 

sagiKor

New member
יש להתאים את הכלי למשימה

~ לבחור מצלמה בעלת יכולו איזו גבוהים
~ לבחור בעדשה בעלת מפתח צמצם גדול

כשמוגבלים בציוד צריך להתחיל לבחור פשרות.
או לחיות עם רמת רעש גבוהה או לחיות עם מעט טשטוש תנועה.
 

steiff

New member
לא יודע באיזו מצלמה אתה מצלם אבל...

א. מרבית המצלמות, כולל אפילו מצלמות קטנות חיישן מסוג m43, מפיקות תוצאות שמישות באיזו 3200 ואפילו יותר. זה נותן לך 2-4 ״סטופים״ נוספים למשולש החשיפה שתוכל לנצל אותם למהירות תריס גבוהה יותר.

ב. צמצם סגור אמנם משפר את עומק השדה, אבל גם בצמצם פתוח אפשר לקבל עומק שדה שימושי. יש משמעות לקומפוזיציה, למיקום יחסית לאובייקטים. אם העדשה מאפשרת - פתח צמצם למקסימום.

ג.נסה לנצל את ה״מריחה״ של תנועות האובייקט כדי לבנות באמצעותה את הקומפוזיציה. לפעמים הקפאה של תנועה משרתת את המטרה. לפעמים להיפך... מריחה של תנועת יד או רגל יכולה לתת דינמיות לתמונה.

ד. צילום ספורט הוא ״פרת המזומנים״ של יצרני הציוד. זה התחום בו צלמים לא מהססים להשקיע במצלמות הכי משוכללות עם ביצועי איזו של אר׳ל ובעדשות מהשורה הראשונה.
 

Jack D Ripper

New member
חייבים להתפשר

השילוב של מהירות+רגישות+צמצם (משולש החשיפה) צריך להתאים לרמת התאורה.

אם אין תאורה צריך להתפשר. אני הייתי מתחיל בהעלאת רגישות, אח"כ פותח צמצם לאיזור ה4. מעבר לזה תמשיך להתפשר על עומק שדה והקפאת התנועה.

יכול להיות שבסוף לא תהיה לך ברירה ותצטרך להביא אור מהבית (פלאש).
 
למעלה