nikon d7100 לקנות בארץ או בארה"ב?

nikon d7100 לקנות בארץ או בארה"ב?

היי חברים אני טס עוד חודש ומתלבט אם לחכות עם הרכישה של המצלמה. משהו יודע אם ההבדל משמעותי? אם יש עיניין של אחריות שונה וכאלה?
 

steiff

New member
בארה׳ב לרוב יהיה זול יותר אבל...

נקודות שצריך לקחת בחשבון:

א. מס-מדינה בארה׳ב. נע בין 5-10% תלוי באיזו מדינה בארה׳ב אתה קונה. יש דרכים להימנע מתשלום המס הזה אם אתה רוכש דרך האינטרנט ומבצע משלוח למדינה אחרת בארה׳ב בה אין לחנות/רשת ממנה קנית נציגות. למשל - קניה בחנות ״אדורמה״ שנמצאת בניו-יורק ומשלוח (על מצלמות המשלוח לרוב בחינם) לוושינגטון או קליפורניה. אם אתה קונה את המצלמה בחנות פיזית אתה משלם תמיד מס.

ב. מע׳מ בארץ. לפי החוק אתה אמור להצהיר על המצלמה בהגיעך ארצה ולשלם 17% מע׳מ על המחיר בחשבונית. אם אין לך חשבונית אז המע׳מ מחושב לפי מחירוני המכס. יש כאלה שפשוט עוברים במסלול הירוק בלי להצהיר על המצלמה. לפעמים זה מצליח, אבל אם זה לא מצליח ואין לך הוכחה שהציוד נרכש בארץ - תצטרך לשלם מע׳מ וגם קנס (לרוב - פשוט מחייבים אותך פעמיים את המע׳מ).

ג. אחריות: האחריות למצלמה שרכשת בחו׳ל ניתנת במעבדות בחו׳ל. המשלוח ״עליך״, לשני הכיוונים, וגם הניירת הכרוכה ביצוא לחו׳ל ויבוא בחזרה לארץ (ע׳ע מע׳מ). יש חברות ביטוח שמאפשרות מתן שירות למצלמות בכל העולם. אפשר לרכוש את השרות הזה יחד עם המצלמה. זה נוסף על המחיר של המצלמה עצמה. חפש את הערך mack שזו אחת החברות שנותנת שרות שכזה ועומדת בקשר עם מעבדות בארץ בהן אפשר לבצע תיקון. מצלמה שקנית בארץ - האחריות כלולה במחיר. אז תעשה את החשבון אם אתה רוצה אחריות, ואם אתה רוצה - האם לאחר תוספת המחיר עבור רכישת האחריות הזו - העסקה עדיין זולה לעומת רכישה בארץ.

ממה שאני קורא פה על עיסקאות שנעשו - רכישה בחו׳ל כדאית בעיקר אם מתקיימים התנאים הבאים:
1. המצלמה נרכשת במחיר מבצע נמוך מהמחירון בלפחות 25% וללא מס-מדינה בארה׳ב.
2. בלי תוספת עבור האחריות. (דעתי האישית היא שאין הגיון כלכלי בתשלום עבור אחריות, אבל זה נושא לדיון אחר).
3. ״מצליח״ לך.

תעשה את החשבון ותראה בעצמך. בכל מקרה ההפרש, אם ישנו, יהיה על פי רוב פחות מ-10% מהמחיר לעומת רכישה בארץ.
 
חבר תודה רבה על העזרה!! בזכותך הבוקר קניתי בזאפ


 

dudi4321

Member
תתחדש

אילו עדשות יש לך או שאתה מתכוון לקנות?
10-24?
17-50?
18-140?
 
למעלה