כמו ששגיא אמר, בעינית אופטית, שאין שום חווי של החשיפה
אתה חייב לעבוד עם מד האור.
זה א'-ב' של צילום.
בסצינות עם ניגודיות גבוהה, זה גם נורא חשוב להבין באיזה מצב מדידה אתה נמצא, ומהיכן בסצינה המצלמה משקללת את החשיפה.
שוב, זה הבסיס של הבסיס של צילום.
 
אבי, בנימה אישית, בחייאת.
כאילו... אתה מחזיק ציוד באלפי ש"ח, אתה מדבר על איכויות חיישן וחשיבותו, הולך להשקיע עוד ועוד כסף... ואתה לא יודע טכניקה נכונה ברמה הכי טריוויאלית. אלו דברים ששום טכנולוגיה עוד לא יודעת לתקן בשבילך (לפחות לא באופן מלא).
 
התמונות לא נשרפו לך בגלל מגבלת מהירות התריס, הן נשרפו בגלל שלא שמת לב למצלמה.
 
אלו דברים שצריכים להיות אצלך בראש, לפני שאתה בכלל מרים אותה לעין. עדיף, עוד לפני שאתה רואה משהו שכדאי לצלם, רק כשאתה מגיע למקום עם תאורה מסויימת:
מה עומק השדה שלי (רוצה בוקה או לא)?
מה מהירות התריס (מצלם עצמים זזים? כמה מהר זזים? לאיזה כיוון? האם היא איטית עד כדי כך שהמייצב לא יעזור)?
מה בסצינה אני רוצה מואר/חשוך ומאיפה ואיך למדוד.
מה ה-ISO (בשאיפה לשמור אותו כמה שיותר נמוך).
 
אחרת... רק מצב P. לפחות תפגע בממוצע, ואם אתה מצלם RAW, אפשר יהיה לשחק עם הקובץ.