בהמשך להתיעצות לקניית מירורלס

AviL30

New member
בהמשך להתיעצות לקניית מירורלס

[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/809/181915950/%D7%AA%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA_%D7%95%D7%90%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA/%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D_%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%9C%D7%A1-%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%93_%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A2[/URL]


אחרי מחקר לא קטן הגעתי למסקנה, שזאת הערכה שאני צריך:

1. fuji x-t20 =2800 (צבע שחור)
2. fujinon 23 f2 : 1550
3: Fujifilm XF 50mm f/2 R WR : 1561
4 Fujifilm XF14mmF1.4R: 2200

אלו הפריטים+המחירים כאן בחנויות (לא בארץ)

מה דעתכם?

האפשרות הנוספת. היא כמובן להשאר עם M43 ורק לקנות מצלמה EM5 II שעולה כאן בש"ח - 2000 ש"ח. היתרון. כל העדשות הטובות כבר יש לי. והמצלמה מוגנת מזג אויר.



כרגע נוטה לגבי האופציה הראשונה. היתרונות רבים. מה שמפריע לי זה מה אני עושה כשיש גשם עם המצלמה......אך מצד שני, לא נראה לי שה- XT20 לא תעמוד בקצת טיפות (אצלם בתוך המטריה לא ממש בגשם). לא נראה לי שתהיה בעיה.
 

sagiKor

New member
ידוע לי על XT10 ו X100T שלא שרדו "קצת גשם"

בפוג'י זה כנראה או שזה מאד רגיש או שזה אטום אבל אטום כמו שצריך....

בכל מקרה, גם אם תקנה את ה EM5II שהיא אטומה, העדשות שיש לך לא אטומות כך שהמערכת לא מוגנת.
היתרון של פוג'י מבחינת אטימות היא שיש אופציה לעדשת פריים אטומה קטנה יחסית להבדיל ממערכות אחרות שמחייבות אותך בעדשת זום שלרוב נחשבת למעט גדולה כי שייכת לסדרה המקצועית.

אני יכול רק לשבח את פוג'י, יש לי את ה 23 ואת ה 14, עדשות מצויינות ואיכות התמונה של פוג'י טובה מאד לטעמי רק שוב אני מציע שתנסה לפני שאתה קונה.
 

AviL30

New member
הרבה עדשות של פוג'י אטומות

לעומת המתחרות.
חבל שה- X-T20 לא אטומה. זה דופק את כל הסט. בהחלט חסרון. הבעיה ששאר הגופים של פוג'י מגושמים לי מדי. בגדלים כאלה כבר אלך עם ה D500. אולי בגרסאות הבאות יסדרו קצת אטימות. אופציה נוספת זה x-pro2, הבעיה שלא יהיה לי נוח כי אני מצלם רק בעין השמאלית. (העין הימנית שלי פחות חדה). ו- X-T2 מגושמת.

ארכוש את זה עם Mack dimond .........
 

sagiKor

New member
גם לחנות ותראה ותחזיק את המצלמות ביד

ה XT2 הרבה יותר קטנה ממה שהיא נראית בתמונות.
 

faloou

New member
היתרון של ה-EM5 הוא שאתה חוסך כסף...

והמצלמה/עדשות קצת יותר קטנות וקלות
המייצב יותר יעיל.
מהירות התריס יותר גדולה משמעותית (משנה אם אתה רוצה לפתוח צמצם בקיץ הישראלי, הרבה יותר מימי גשם...)
&nbsp
&nbsp
הגנה ממזג אוויר... נו, כמה אתה כבר מצלם כשיש סיכוי שהמצלמה תירטב או תאכל אבק?
&nbsp
__________
&nbsp
אבל הכי חשוב, ואתה לא מתייחס לזה...
בהנחה שאתה לא מצלם על אוטומט, התפעול של המצלמות מ-אוד שונה. ב-EM5 אתה מגדיר חלק ניכר מאיך שהמצלמה תתופעל. זה מורכב, דורש לימוד, אבל יש סיכוי שתקבל משהו שממש תפור עליך.
בפוג'י, אתה עם חוגות קבועות, במיקום קבוע.
לא שזה רע או טוב, השאלה היא איך אתה מעדיף.
&nbsp
אם אתה שואל איתי, היכולת לתפעל מהר ונוח את המצלמה יותר עוזרת להשיג את התמונות שאתה רוצה, וחשובה יותר מפרמטרים של החיישן.
צריך לזכור שאתה לא צלם מקצועי, שמצלם אלף תמונות ביום, ומתרגל לתפעל מהר כל כלי...
אתה צריך כלי שיהיה לך קל לעבוד איתו.
 

sagiKor

New member
בפוג'י יש תריס אלקטרוני יעיל מאד

אפשר לפתוח צמצם בקיץ הישראלי חופשי חופשי.
בכל מקרה להבנתי, אבי לא גר בארץ אז הוא לא צריך לדאוג לשמש הישראלית...

באולימפוס יש לך שתי גלגלות שליטה, אחת עבור התריס ואחת עבור הצמצם, זה משהו דיי קבוע, כך גם בפוג'י. שאר הכפתורים בפוג'י ניתנים לתכנות איזו פעולה הם יעשו, יש גם תפריט מהיר ויעיל להגדרות זריזות.
בהתחשב ש 99% מהצלמים מצלמים בעדיפות צמצם (עם או בלי איזו אוטומטי) איזה פרמטרים אתה משנה כל שניה שאתה חושש ממהירות התפעול של פוג'י?
מה שגם התפעול של פוג'י יחסית מאד פשוט ומהיר.

היתרון היחידי שהאולימפוס מציעה לאבי בשלב זה הוא מחיר ולא הייתי מזלזל בכך בכלל!
וכן גם מייצב אם זה ממש חשוב.

קצת השוואת גדלים:
EM5II + 17mm f/1.8 VS XT20 + 23mm f/2
http://camerasize.com/compact/#703.596,594.383,ha,t

EM5II + 45mm f/1.8 VS XT20 + 50mm f/2
http://camerasize.com/compact/#703.633,594.93,ha,t

EM5II + 12mm f/2 VS XT20 + 14mm f/2.8
http://camerasize.com/compact/#703.570,594.91,ha,t

אני חושב שמבחינת קומפקטיות בהשוואה עם העדשות הקיימות מול המתוכננות, מערכת האולימפוס לא מציעה שום יתרון כלשהו.
 

faloou

New member
ראיתי מדריך שאמר אחרת, לגמרי תריס אלקטרוני

כנראה נפלה שם טעות.
 

faloou

New member
דוגמא לפרטים קטנים אך חשובים (לי)

שעובדים שונה במצלמות שונות:
&nbsp
1. אפשרות להגדיר מאיזה מהירות תריס עולה ה-ISO
2. אפשרות בלחיצה אחת למרכז את נקודת הפוקוס.
3. אפשרות בלחיצה אחת לבדוק עומק שדה
4. אפשרות בלחיצה אחת לעבור ל-spot metering
5. אופן ההפעלה של פוקוס (עם או בלי צילום) מהמסך
6. רגישות המסך.
&nbsp
בכל מקרה, החוגות בפוג'י קבועות. באולימפוס אתה יכול להגדיר איזו חוגה עושה מה, מתי, ובאיזה כיוון סיבוב...
&nbsp
יש עוד המון (כביכול) שטויות שיכולות להטריף אותך. ב-GX8, למשל, הייתי צריך ללמוד איך לכוונן אותה, ככה שאני עדיין יכול להשתמש במסך לכוון את הפוקוס, אבל שזה לא ייקרה אם במקרה נגעתי במסך (עם האף, למשל).
ב-OMD המייצב כל כך יעיל, שאתה מוצא את עצמך אוחז את המצלמה בכל מיני אלתורים, וזה עובד. ביד אחת אתה מצמיד את העינית לעין, ומשחק עם שתי הגלגלות, למשל.
דברים קטנים שלומדים רק משימוש...
&nbsp
 

sagiKor

New member
אם כך אז...

1. קיים בפוג'י
2. קיים בפוג'י
3. לא ממש הבנתי, בתצוגה דיגיטלית שנותנת לך את התוצאה מראש זה גם מראה את עומק השדה, הבקשה הזאת שייכת לעולם ה SLR והעיניות האופטיות, בקיצר קיים בפוג'י...
4. ב XPRO2 יש כפתור לבחירת שיטת מדידת האור, לחיצה עליו ותוכל בזריזות לבחור את השיטה. במצלמות שהכפתור לא קיים, אפשר להגדיר כפתור FN שיעשה זאת. ביננו בעולם המירורלס זה ממש מיותר הרי אתה רואה את החשיפה על המסך ואתה יכול לשנות בהתאם ללא קשר לשיטת המדידה.
5. זאת כבר דרישה ל touch screen, ב XT20 יש והאפשרות של פוקוס או פוקוס+צילום בנגיעה במסך אפשרית.
6. לא נתקלתי ביכולת עדיפה של אף מצלמה אחרת על פני מצלמות פוג'י מבחינת רמת המסך, הן מבחינת רזולוציה להתבונן בתמונות, הן מבחינת עבודה בשמש ישירה.
** אגב פוקוס, בפוג'י יש פיצ'ר אדיר לטעמי שבו כשאתה נמצא במוד של פוקוס ידני, אתה עדיין יכול לבצע AF בלחיצת כפתור, ככה שאם קופץ משהו זריז ואתה צריך תגובה מהירה אז זה אפשרי בקלילות ובמהירות.
בכלל יכולות הקיסטום דיי גבוהות.
מעבר לחוגת המהירות וטבעת הצמצם, ישנן גם שתי חוגות - קדמית ואחורית, במצב של צילום לאחת יש שליטה על התריס ברמת ה 1/3 סטופ ואיתה אתה גם מטפס מעבר למהירות התריס המכני המקס' למהירויות גבוהות של התריס האלקטרוני, לשניה יש שליטה על הצמצם כשמשתמשים בעדשות ללא טבעת צמצם. אתה גם יכול לבחור איזו חוגה תעשה מה...
אתה גם יכול להחליט לאיזה כיוון אתה יכול לסובב את טבעת הפוקוס על העדשות על מנת לשנות את מרחק הפוקוס כך שאם אתה בא ממערכת אחרת אתה יכול לייצר סביבת עבודה מוכרת.

אני חושב שאתה ורבים אחרים, לא מכירים כלל את המערכת של פוג'י, לא יצא לכם להשתמש בה לאורך פרק זמן ממשי שמאפשר לימוד והסתגלות למערכת ובעיקר נשענים על סיפורי פלמ"ח מתקופת ה XPRO הראשונה בגרסתה המקורית. כאחד שמכיר את פוג'י מהיום הראשון והחזיק לאורך תקופה ארוכה גם מערכת M43 מכובדת, תמיד טענתי ש M43 הרגישה מערכת יותר מחוברת ובשלה מפוג'י. הטענה הזאת נמוגה ביום שה XT1 יצאה לאויר העולם ובחייאת, כבר עברו 3 שנים מאז....
 

faloou

New member
לא יודע מה קיים בפוג'י... הבאתי דוגמאות עקרוניות

אם הייתי שוקל להחליף מערכת, הייתי נכנס לרזולוציה הזו. אבל...
&nbsp
3. לא נכון. התצוגה לעיתים סוגרת/פותחת צמצם בהתאם לצורך להציג בהירות מתאימה, וסוגרת/פותחת את הצמצם למה שהצלם הגדיר, רק ברגע הצילום, אלא אם אומרים לה אחרת.
&nbsp
4. בוודאי שאפשר להגדיר. השאלה היא כמה כפתורים יש לך בסה"כ ומה עוד אתה רוצה זמין. ב-EM5 חסרים לי.
&nbsp
5. כמו שלמדתי מה-GX8 יש טאצ' ויש טאצ'. הוא הרבה יותר רגיש ויעיל מזה שב-EM5 דור ראשון.
&nbsp
6. אני לא משתמש בפוקוס ידני כמעט בכלל (רק כשיש אין-אור או ניגודיות והמצלמה מתקשה), אבל יש מצבים משולבים גם במצלמות שיש לי.
&nbsp
אם כבר פיצ'ר מעולה, בפנטקס שהיו לי היה כפתור ליד המחשף, שלחיצה עליו מחזירה אותך לבחירת המצלמה במצב P (בהתאם להגדרת ההעדפות שלו, שיכולה להיות עם עדיפות לצמצם פתוח או בעדיפות למהירות סגר גבוהה), גם אם אתה במצב ידני.
&nbsp
זה שימושי, שאין דברים כאלה... אבל אולי לפנטקס יש פטנט על זה, כי אף אחד אחר לא מיישם.
 

AviL30

New member
מה זה בכלל תריס אלקטרוני?

זה מתאים לצילום רחוב, נופים ?מה החסרון של זה לעומת תריס מכני רגיל?

למרות ש 1/4000 התרגלתי כבר להשתמש מעידן ה D750. בהחלט הרבה תמונות נשרפו לי בזמנו גם בחו"ל בגלל המגבלה הזאת. קצת שמש, מצלם בלי לשים לב בצמצם 1.4 ומגלה אחרי זה שהתמונה נשרפה..... אני לא מאלה שכל שניה מסתכלים על המסך.
 

dudi4321

Member
זה LCD ("גביש נוזלי") מושפע ממתח.

עם מצב שלא מעביר אור ועם מתח לזמן קצוב עובר למצב מעביר אור.
כנראה שזמן התגובה שלו לא מספיק קצר לעומת תריס או וילון מכני שמתוכנן היטב.
יתכן שהLCD לא אוטם לגמרי אור ומצד שני עם חוסר העברת אור מושלמת כמו אויר.
 

Jack D Ripper

New member
ממש לא

אני לא מכיר אף מצלמה ששמה מנגנון כמו שאתה מתאר, וגם אין בזה שום הגיון.
תריס אלקטרוני מדובר על צילום כמו במצלמות חסרות תריס מכני, כלומר שהשליטה בזמן החשיפה מתבצעת על ידי החיישן.

צורת העבודה הזו מאפשרת זמן חשיפה קצר מאוד מכיוון שאין אלמנטים מכנים בתהליך. החסרון העיקרי הוא שטכנולוגיית החיישנים הנפוצה דורשת קריאה של שורה אחת בכל פעם, ואז נוצר האפקט של rolling shutter.
 

dudi4321

Member
המחשבה נובעת מ

אולי זה יכול להיות סטארטאפ, היא ממסכת ריתוך אלקטרונית שפוטו טרנזיסטור מגלה את האור בעוצמה ומחשיך את הזכוכית.
 

sagiKor

New member
זה מתאים לכל צילום למעט...

מצב שבו יש תנועה מהירה שחוצה את הפריים כי אז סובלים מתופעה שנקראית rolling shutter.
בהרבה מצלמות קומפקטיות וגם בטלפונים התריס הוא אלקטרוני.
אני משתמש בזה הרבה לצילום רחוב כי יתרון גדול של התריס האלקטרוני זה שקט מוחלט בצילום.
עוד יתרון זה שניתן לקבל סנכרון גבוה יותר עם הפלאש.

הקטע של תמונות שנשרפות פחות קורה כשהתצוגה מראה לך מה אתה הולך לקבל. אבל גם איו לך כרגע מצלמה שכזאת, זה רק מצביע על כך שאתה לא מסתכל על מד האור כשאתה מצלם (וזה נמצא בעינית) וכדאי להתחיל להציץ בו....
 

LiorDrZ

New member
תריס אלקטרוני לא עובד עם פלאש

עדיין לא הגענו לחיישנים עם Global Shutter. תריס עלים בעדשה מאפשר לצלם עם פלאש במהירות סנכרון גבוהה.
 

sagiKor

New member
צודק חלקית

אולי היום במירורלס זה לא עובד, לא בטוח מה המגבלה.
אבל למשל הניקון D70 המיתולוגית היה תריס משולב מכני ואלקטרוני ואיפשר מהירות סנכרון של 1/500 שזה גבוה יותר מכל DSLR אחרת
 

LiorDrZ

New member
מאז ה D70 וה D70S לא היה עוד תריס כזה...

ואנחנו מדברים על מצלמה שהושקה ב 2004. והיתה סיבה טובה למה לא המשיכו עם הטכנולוגיה הזאת כי זה יצר בעיות של באנדינג בצילום של פלאש יחד עם תאורה מלאכותית.
נכון ל 2017 תריס אלקטרוני מלא לא עובד עם פלאש ובכל מצלמה שיש שילוב של אלקטרוני מלא + תריס מכאני אתה מוגבל למהירות סנכרון של התריס המכאני. ביום שיהיה Global Shutter על החיישן וניפתר סופית מהתריס המכאני נוכל סוף סוף לצלם עם פלאש באיזה מהירות סנכרון שנחפוץ. לצערנו אנחנו עדיין לא שם.
ליאור
 
למעלה