צילום רחוב עם RX100

ravivme

New member
צילום רחוב עם RX100

אתמול הייתי בשוק הפשפשים ביפו, הזדמנות מושלמת לבחון את ה- RX100III לצילומי רחוב.
המקום שוקק חיים ופשוט תענוג להסתובב שם, במיוחד במזג אוויר כה מושלם.

הסטאפ -
מצב S, מהירות תריס 1/400
ה- ISO אוטומטי
פוקוס על WIDE, מצב זיהוי פנים מופעל
המצלמה במצב מושתק (Audio Signals=OFF)
פיצוי חשיפה על 0
רוב הזמן הייתי על אורך מוקד סביב ה- 30 ממ. לעיתים רחוקות עשיתי שינוי עבור סצינה מסוימת.
חוץ מזה לא צריך לגעת בשום דבר !

אנשים מבחינים במצלמה, אבל הם לא יודעים שהם מצולמים בגלל השקט שלה. מהירות הפוקוס מצויינת ולא מהווה מגבלה.
האחיזה ביד אחת לא נוחה לטעמי, ולכן רוב הזמן החזקתי אותה בשתי ידיים. זה מושך קצת יותר תשומת לב, אבל כאמור לא קיבלתי אף תגובה מאנשים, אז אני מניח שזה בסדר.

בכל מקרה לטעמי המצלמה סיפקה את הסחורה בגדול.
שקטה, זריזה, ויש גם תוצאות. הזום בהחלט עוזר.
הקבצים מספיק גמישים כדי להוציא מהם תוצאה טובה למרות התאורה הקונטרסטית.
אני מצרף כמה תמונות להתרשמותכם. כדאי לפתוח כמובן כדי לראות אותן יותר בגדול.



















 
יפה

בתנאים באלה מתבקש להשתמש ב-zone focusing. המיקוד המהיר וזיהוי הפנים הופכים מיותרים במקרה כזה. העיבוד שלך קצת צעקני, אבל מעבר לזה התוצאות מרשימות.
 

ravivme

New member
תודה שאול

עוד מישהו העיר לי על העיבוד, אז כנראה שאני צריך לחזור לשולחן השרטוט...
אני חייב לציין שהפוקוס האוטומטי במצב Wide בשילוב עם זיהוי פנים נותן תוצאות ברמת אמינות גבוהה מאוד.
הפספוסים ממש נדירים, ומהירות הפוקוס לגמרי מספיקה לסיטואציות הדינמיות האלה.
שכחתי לציין שכל התמונות צולמו בתנועה, כך שזה די ברור שהקומבינציה הזו עובדת.
 

sagiKor

New member
מסכים לגבי העיבוד

במצלמה הזאת קשה לעבוד עם Zone focusing, אין ממש את האפשרות הזאת לקבוע את מרחק הפוקוס לפי ערכי מרחק, על סקאלת הפוקוס בתצוגה, המרחק בין 0.3 מטר לאינסוף הוא קטן מאד ולא מפורט. אפשר לעבוד עם הפיקינג, לראות שהוא מכסה אזור רחב בצד הרחב ובצמצם סגור יחסית אבל זה דיי מפריע לטעמי.
אני מסכים עם רביב, הפוקוס האוטומטי יחד עם זיהוי פנים עובד בצורה טובה מאד ועם מעט פספוסים יחסית. לא רואה הבדל כלשהו מבחינת הפוקוס או בתוצאות בהשוואה לפנסוניק GM5 אם כי הפנסוניק נוחה יותר לתפעול באופן כללי ובעיקר ביד אחת ואם מרכיבים עדשת פריים קטנה (כמו ה 14מ"מ) אז היא פחות בולטת.

אם לרביב לא אכפת אוכל להוסיף גם כמה תמונות רחוב עם ה RX100 שצילמתי שבוע שעבר בהתנסות ראשונית עם המצלמה ברחוב.
 

יעקב ו

New member
תוכל בבקשה להסביר

איך צילמת - מהמותן? ללא קימפוז על המסך? איך אחזת את המצלמה?
 

ravivme

New member
צילום "על עיוור"

זה אומר שאתה מקמפז בראש שלך, על סמך היכרות וניסיון עם אורך המוקד.
באורכי מוקד ארוכים (מעל 40 ממ) זה מאוד קשה.
באורכי מוקד מאוד רחבים (מתחת ל- 24 ממ) זו בעיה כי המון אובייקטים נכנסים לך לפריים ונורא קשה אפשר לשלוט בזה.
ברור שבשיטה הזו יש הרבה פספוסים, אבל ככל שתופסים מיומנות המצב משתפר.

במקרה הספציפי הזה החזקתי את המצלמה בשתי ידיים, פשוט כי לא היה לי נוח ביד אחת.
האצבעות תמכו את המצלמה מלמטה, ואגודל יד ימין היה מונח קבוע על לחצן הצילום.
מדי פעם "קליק" וזהו.
 

ravivme

New member
זה תלוי

בגודל המצלמה, שפת הגוף שלך, אור וצליל שהמצלמה מפיקה.
בסשן שעשיתי אתמול אף אחד לא היה יכול להיות בטוח שהוא מצולם, למרות שאפשר להניח שחלק מהמצולמים חשדו.
 

JacB

New member
המסקנה שלי

דוקא לכאן נכנסתי בשירשור
כי לדעתי הגורם החשוב ביותר בבחירת מצלמה לצילומי רחוב הוא התפעול "נוכח פני האויב"
. כל מי שצילם ברחוב נתקל בחשדנים, חייכנים וגם כמה עוינים ר"ל.
לכן חשוב שהמצלמה:
א. תתאים לאופן הכינון שבו אתה מורגל: עינית, מסך מתכוונן, אינסטינקטיבית מהמותן.
ב. לגודל יש חשיבות. קשה לשמור על פרופיל נמוך עם SLR ועדשה 2.8 .
ג. מאד חשובה ההתחברות בינך לבין המצלמה מבחינת תפעול. לפיספוסים ברחוב אין מועד ב'.
ד. מיקוד מהיר - זה ברור. ד"א: חיישן קטן יותר הוא יותר סלחני לעניין המיקוד, חומר למחשבה.

ולגבי איזו מצלמה מהנדגמות כאן - כולן בסדר. לכן אפשר לחזור להמלצות א-ד.
 

sagiKor

New member
האויב הוא הצלם....

אפשר לצלם עם כל מצלמה
לרוב הצלם החובב יותר חושש מהאנשים מאשר באמת צריך...
צריך צבחור במצלמה שנוחה לך לצלם בה, שכיף לך לצלם בה, החשיבה שניתן להחביא את המצלמה מאנשים היא מיושנת, אנשים הרבה יותר מודעים היום למצלמה. מה שכן ניתן להסוות את פעולת הצילום עצמה.
בצילום בפילם, אני לא מזבז קליקים, כמעט ולא מצלם מהמותן אלא רק דרך העינית, גם לרוב צלם ב 35מ״מ שזה צר יותר ודורש דיוק גבוה יותר הקומפוזיציה וגם כיוון ישר יותר לאובייקט. אני לא נתקל בהתנגדות גדולה יותר מאשר בצילום דיגיטלי מהמותן.
 

JacB

New member
O.K , נושא שיש ללמוד איך להתמודד איתו

לחלק גדול מהצלמים (ואני ביניהם) יש עדיין מחסומים בנושא האינטראקציה בינם לבין הנפשות הפועלות ברחוב. עובדה שהשאלות עולות כל פעם מחדש.
מסכים שהשיטה של צילום בשיטות הגנב הפחדן הן לא הרצויות, ועדיף אחרת.
ברור לי גם, שאם אצפה פרונטלית במישהו ממרחק 2 מ' דרך העינית, יהיה לי קשה להסוות את פעולת הצילום, אפילו אם הקליק יהיה שקט מאד.
בכל הנושא ההתנהגותי הזה יש לי עוד הרבה מה ללמוד ולתרגל. הייתי שמח להתלוות כצל לצלם רחוב שיש מה ללמוד ממנו. זאת משימה שאני חייב לעצמי.
 

מחשבות

New member
ממש כך. אני מוצא עצמי לרוב מוותר מאשר להרים את המצלמה

מול פני האובייקט. לפדיחה פשוט אין קץ. מצד שני, עם מסך נפתח ומסתובב בכל כיוון כמו בפנסוניק שלי, אני יכול לצלם בלי "לכוון" פנים אל מול פנים.
 

sagiKor

New member
זה לא שאנטי צילום מהמותן

זה כלי כמו כל כלי אחר.
צילום מהמותן בשבילי זה שם כולל לצילום שלא דרך עינית או מסך - צילום על עיוור.
הסיבות לצילום כזה יכולות להיות מגוונות, לפעמים זה בכדי שלא ישימו לב שאתה מצלם ולפעמים כי צריך להגיב מהר ואין זמן להרים את המצלמה עד העין...

כאמצעי להתמודדות עם הפחד של הצלם אני מוצא את זה פחות יעיל, זה מבטיח תוצאות גרועות והרגלים מגונים....
 

sagiKor

New member
כמה צילומים שלי עם ה RX100IV ברחוב

חלקם דיי סתמיים שנועדו בעיקר לבחון את יכולות הפוקוס לצילום מהיר תוך כדי הליכה.
התמונות עבורו המרה מ RAW
כולן צולמו באיזו 800

















 

sagiKor

New member
סתם לשם השוואה כמה שצולמו עם ה GM5

גם המרות מ RAW
צולמו הערכי איזו שנעים בין 400 ל 1600













 

sagiKor

New member
וכמה עם פוג'י

רק להראות למה אני מתכוון שאני אומר ש1אינטש' ו M43 דיי דומים מבחינת פירוט ושהפוג'י נמצאת בליגה אחרת...
אפילו בגודל כזה מרגישים הבדל.







 

slarti

New member
נשבע לך שלא רואה את הההבדל....

אני רואה יותר הבדלים בין תמונות באותו פורמט (תלוי עיבוד/וכו') מאשר בין הפורמטים השונים.
אני מאוד בספק שבמבחן צפיה עיוור ללא 1:1 אתה בעצמך תוכל לזהות מה צולם עם מה...
&nbsp
 

sagiKor

New member
לצערי תפוז דיי משחיט את התמונות

תאמין לי שאני רואה הבדל בפירוט וחדות בגודל של 1200 פיקסלים שלא דרך תפוז.
 

ravivme

New member
גם אני לא רואה הבדלים

מה שחשוב יותר זה שכל הסטים הללו נותנים מענה לצילומי רחוב.
 
למעלה