ניקון מבטלים את קו מצלמות DL !

ravivme

New member
ניקון מבטלים את קו מצלמות DL !

מה קורה ???
אחרי שנפלו עם סדרה 1, עכשיו ניקון מבטלת את קו המצלמות הקומפקטיות DL, שהיה אמור להתחרות ישירות בסוני RX10,100 ופנסוניק LX.
הם הבינו שהם הולכים להפסיד שם כסף.
זה אומר שניקון עומדים רק עם קו ה- DSLR שלהם וזה רע מאוד מבחינתם.
אם לא ימציאו את עצמם מחדש ומהר הם יוותרו מאחור.
אפילו קנון הוציאו מירורלס ראויה (אם כי קצת יקרה) וגם כמה עדשות.
אני חושש מהבאות...
 

steiff

New member
תמצית הדיווחים...

ניקון דיווחה על הפסדים יוצאי דופן שנובעים משני מקורות:

1. מחיקה של מלאים מתחום תעשיית המוליכים למחצה. זה היה אחד מקווי הפעילות העיקריים של החברה. לא יודע מה בדיוק גרם לצורך למחוק מלאים - כנראה ציוד שיוצר בעבר ולא נמכר, או שיוצר והושכר ללקוחות שהחזירו אותו לאחד שימוש.

2. הוצאה של 1000 עובדים לתכנית פרישה מוקדמת.

מעבר לכך הדיווחים מתארים ארגון מחדש במטרה להתמקד ברווחיות ולא במספרים. דהיינו לא למכור הרבה אלא למכור ברווח גדול.

אפשר לבצע ספקולציה אם סגירת הקווים של המצלמות הקומפקטיות והמל׳מ נובעת מרווחיות נמוכה של המוצרים הללו - או מעלויות פיתוח גבוהות.

אבל... השורה התחתונה היא שמה שנאמר ונכתב פה בפורום במהלך השנתיים האחרונות - שהדינוזאורים ימותו בגלל קושי בהסתגלות למציאות המשתנה - הנה זה באמת קורה. זה לא שהם ימותו כל כך מהר, יש להם עוד שוק ענק של מצלמות רפלקס, אבל נראה שהם מתקשים להעמיד תחרות הולמת (ורווחית) לשוק המל׳מ והקומפקטיות האיכותיות.
 
בהינתן ודבריך בסלע

שלום
מלאי הוא אויבו של כל עסק מבחינה חשבונאית. וכדבריך השורה התחתונה היא שורת
הרווח. מלאי בתחום הזה הופך מהר מאוד למלאי מת שהוא הפסד.
יצור למלאי, היה הסמן לתחילת הסוף לחברת אלסינט עם ד"ר סוחמי ושל אלביט TV
עם מר צביקה פלד.

2. צמצום והתיעלות - כן מעידים על הסתגלות. אולי לא בחזון או בהתקדמות טכנולוגית.

3. קומפקטיות, ככל שהמצלמות בסמארטפונים משתכללים, יש פחות הצדקה לקיומם. זו נישא לא יקרה שמתמודדת במקום שלכולנו כבר ממילא יש מצלמת כיס בטלפון.

4. להזכירנו, שניקון היא הקטנה והפחות חזקה כלכלית מבין הגדולות (ניקון וסוני).
לה יהי יותר קשה להשקיע ב-R&D ולפנות משאבים לפיתוח. היא גם צריכה לזהות בוודאות במה להשקיע. להם אין מרחב טעות בכלל. זה הלחם והחמאה שלהם.
 

חובב1

New member
כחובבי צילום, זו תמצית הדיווח עבורנו:

income as a whole is expected to fall below the previous forecast, impacted by the sluggish and shrinking markets of digital cameras in the Imaging Products Business
 

sagiKor

New member
יש טיימליין שלם של מה שקרה

http://www.photogearnews.com/nikon-...al&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

מזל שאפשר להאשים את רעידת האדמה בין השאר.
בתכלס אני חושב שמעבר לעיקובים שנוצרו, ניקון התבוננו על השוק וכנראה הבינו ששוב הם לא פוגעים. ה DL24-85 שהיא הקטנה בחבורה עדיין גדולה מול הסוני או לפחות עבה יותר וזה כבר לא נוח בכיס...
ה DL18-50 על הנייר מעניינת כי אין קומפקטית עם עדשה כזאת רחבה אבל מה קהל היעד שלה? מצומצם מאד...

גם בניסיון הקודם שלהם עם קומפקטית מתקדמת עם ה A בעלת חיישן ה APS-C הם התהדרו עם המצלמה הקטנה ביותר ועדיין הפסידה למתחרים בעיקר בגלל שיווק....

ללא ספק ניקון צריכה רה-אירגון כי מי שאמון היום על תכנון מוצרים חדשים לשוק לא ממש קורה את המפה נכון...

מצד שני, יכול להיות שאנחנו לא רואים את כל התמונה וניקון בסך הכל ראשונה במהלך שאולי אחרות גם ילכו בו. אין טעם היום להלחם בשוק קשה, קטן ושאתה לא ראשון בו. עדיף להצמד למה שאתה מוביל. אנחנו כאן מאד אוהבים מירורלס וקומפקטיות איכותיות אבל רוב העולם עדיין פונה ל DSLR שהוא צריך משהו רציני... ולא לשכוח ש DSLR ברמת כניסה לא רק נראית יותר רצינית ממירורלס או קומפקטית, אלא גם עולה פחות.

אם הייתי ניקון הייתי משקיע במירורלס בעלת חיישן מלא
ושתי מצלמות קומפקטיות עם חיישן APS-C, האחת עם עדשת פריים מהירה שתתחרה ב X100 והשניה עם עדשת זום X3 עם צמצם 4 שבעצם תפתח קטגוריה חדשה ומעניינת (אמנם יש משהו דומה ללייקה אבל המחיר שם אותם מחוץ לשוק), הן לא צריכות להיות קטנות במיוחד (בגודל של X100), רצוי שתהיה עינית, פוקוס מאד מהיר ווידאו טוב עם מייצב טוב.
 
אני מבין את הדברים קצת אחרת ממך

חברה לא מוציאה 1,000 עובדים לתכנית פרישה מוקדמת סתם ככה, אלא כי התוצר של המשרות שלהם לא רווחי מספיק כדי שישתלם לשלם להם משכורת. לדוגמא, אין רווח במצלמות קומפקטיות, אז כנראה צמצמו עובדים שעסקו בפיתוח של מצלמות קומפקטיות.

לגבי סגירת הקווים של מצלמות קומפקטיות, נראה ששורש הבעיה הוא במספר המצלמות שנמכרו. ככל שנמכרות פחות קומפקטיות, ככה מעמיסים יותר עלויות פיתוח על יחידה, עד לנקודה שאי אפשר למכור אותן ברווח.

מצלמות ה DL של ניקון היו אמורות להיות קומפקטיות איכותיות (בניסוח של ניקון premium compact cameras). נראה שהבעיה איננה להעמיד תחרות הולמת לשוק הזה, אלא שאין בו יותר כסף.

היחס של קנון לקוי ה PowerShot G וה IXUS יהיה אינדיקציה להערכה הזאת. כרגע יש שמועות על ארבע קומפקטיות חדשות, נראה אם כולן יוכרזו (ניקון פינו קצת מקום, זה עוזר לקנון בטווח המיידי), ואם יהיו עוד הכרזות בשנה הבאה.

[למיטב ידיעתי, חלק גדול מהשוק לקומפקטיות האילו הוא אנשים שמעלים וידיאו ליוטיוב, שם איכות התמונה והסאונד מספיק חשובים בשביל להשקיע בציוד טוב.]
 

חובב1

New member
אלו לא קומפקטיות של פעם

אלא מצלמות שעולות כמו DSLR מתקדמת. ואני מניח שאם זה היה כל כך גרוע, אז סוני לא היתה מוציאה כבר דור חמישי ל- RX100.
 
וזאת בדיוק הבעיה שלהן

העובדה שמייצרים כאילו עכשיו לא משנה, כי השוק לא הופך ממשגשג למת בסוף שבוע.

להערכתי, הבעיה הבסיסית היא שהשוק למצלמות קומפקטיות שעולות כמו מצלמות DSLR הולך ומתכווץ עד שהוא ימחק, ובינתיים מי שיש לו מודלים רווחיים ימשיך למכור עד שהרווחים יעלמו.

לדוגמא, אחד השווקים הגדולים של הקומפקטיות של קנון הוא ל vlogging. הצרכנים הללו לא באמת מתעניינים בגודל הפיזי של המצלמה - היא בין כה וכה עומדת על חצובה בתוך הבית. אז למה לא להחליף ב DSLR?
 

sagiKor

New member
Vlogging לא נעשה רק בבית

אלא גם בחוץ ובתנועה ומצלמה קטנה על מקל הרבה יותר נוחה מהבחינה הזאת.
מעבר לכך, איכות הוידאו טובה יותר מרוב מצלמת ה DSLR וגם האוטופוקוס טוב יותר לוידאו.
החיסרון נמצא בעיקר בחוסר יכולת לחבר מיקרופון, אם תצא מצלמה כזאת זה יהיה להיט (רעיון טוב יהיה לתת אפשרות לחיבור מיקרופון בצורה אלחוטית אם זה בבלותות או wifi)

אני לא חושב ששוק הקומפקטיות האיכותיות והיקרות ימות.
יותר הגיוני ש DSLR ברמת כניסה ימותו. מחיר הקומפקטיות האיכותיות ירד ככל שהמכירות יעלו.
זה עניין של הסברה ולימוד שבעצם לא צריך יותר מזה.
אני חושב שהפתרון של all in one מתאים להרבה אנשים על פני מערכת, רק שבעבר לא הייתה ברירה אם רצוי איכות גבוהה וביצועים.
זכור שרוב המשתמשים החובבים לא מתרחבים מעבר לעדשת הקיט
 
זה עניין של זמן עד שמצלמות ה DSLR יקבלו את הפיצ'רס הללו

קודם כל, כבר יצא לי להתקל באנשים שמצלמים סרטונים ל vlog עם מצלמות DSLR בעלות חיישן קרופ.

להערכתי-

א. יכולות ה AF הולכות להתפתח במצלמות DSLR. לדוגמא, אני מעריך ש DPAF של קנון ישתפר בעתיד, ויככב במצלמות חסרות המראה שקנון התחילה לייצר.

ב. קנון כבר נותנת רמזים לאן ה DSLR-ים שלה הולכים עם עדשות שאפשר לחבר להן מנוע, כרטיס זכרון שמספק שליטה ב wi-fi, שלט bluetooth שהוכרז לאחרונה, וכך הלאה.

ג. אין סיבה טכנולוגית שקומפקטיות עם חיישן "1 יתנו וידיאו באיכות טובה יותר מ DSLR עם חיישן קרופ. אני מנחש שזה עניין של פילוח שוק \ שיווק \ מיתוג, ולא של יכולת.

לכן הניחוש שלי הוא שתוך שנים בודדות כל היכולות הללו יתחברו למצלמה שתהיה יותר גדולה מקומפקטית, תציע את כל היכולות שלה, ותעלה לקנון פחות בזכות היכולת להשתמש באותם חיישנים לכל המצלמות שלה.

יכול מאוד להיות שאני טועה, אבל ימים יגידו - עוד מילים לא ישכנעו אף אחד מאיתנו.
 

sagiKor

New member
אנשים עושים הכל עם הכל

זה לא אומר שהם בחרו בפתרון האופטימלי.
שוב, החיסרון הגדול היום במצלמות ה 1 אינטש זה החוסר בכניסת מיקרופון, אבל מסתדרים... ואם חייבים אז עדיין יש פתרונות מירורלס יעילים יותר מ DSLR.
מצלמות ה DSLR אמנם יתקדמו אך כך גם המירורלס והקומפקטיות, הפער ישאר להערכתי כאשר בסופו של דבר נוחות התפעול והשימוש ינצחו.

המנוע החיצוני הזה ממש מטופש... מה ההגיון להשקיע במערכת מסורבלת שדורשת אביזרים חיצוניים שיש לך הכל כבר במערכת אחרת פשוטה יותר?
זה נחמד למי שכבר מושקע במערכת אבל זה אף פעם לא נושא הדיון.

כרטיס שמספק WIFI זה כזה לפני 5 שנים... זה פיצ'ר שנמצא ומובנה ועובד טוב אצל כל כך הרבה יצרניות (אפילו לייקה...) ככה שהגישה הזאת פשוט לא עניינית. הלקוחות לא מטומטמים ובסופו של דבר יש גבול כמה אפשר להיות נאמן למותג.

טכנולוגית, לוידאו 4K מספיק חיישן קטן ברזולוציית 8MP. ברזולוצינה גבוהה יותר מתבצע דילוג שורות מה שפוגע באיכות או קריאה מכל החיישן ואז מתבצע downscaling דבר שדורש מעבד חזק וגורם להתחממות של החיישנים ושל המעבד ומגביל את זמן ההקלטה. חיישן גדול יותר - מתחמם יותר. המציאות היא שבתאורה טובה אפילו האייפון 6 נותן וידאו איכותי יותר ממצלמה כמו ניקון D750 שנחשבה עד לא מזמן ל DSLR המובילה בוידאו.

כשאני מדבר על קומפקטית פרימיום, אני לא נצמד ל 1אינטש, זה גם יכול לבוא עם חיישנים גדולים יותר כמו הפנסוניק LX100 או מצלמות קומפקטיות בעלות חיישן APS-C או אפילו FF. רובן כרגע מוגבלות לעדשות פריים אבל יש טכנולוגיות בפיתוח שיאפשרו מיזעור של העדשות.
הטענה שלי היא שלא צריך מערכת, לרוב מספיק עדשה אחת בעלת זום סביר ואם יש יכולת מאקרו שאין בעדשות מערכת זה בונוס שלא הייתי מתעלם ממנו.
מצלמה בגודל נכון ובעיצוב נכון שמספקת חווית צילום מגניבה, הרבה יותר חשובה מרשימת פיצ'רים ארוכה. אני חושב שהפוג'י X100 היא הדוגמה הקלאסית, עד היום עוד לא מצאתי מצלמה (דיגיטלית) שמספקת חווית צילום שמשתווה לה. תוציא לה גרסה עם עדשת זום X3 עם צמצם 4 וזה פשוט מושלם.
 

prizman

New member
עד כמה שאני זוכר

גם אתה וגם אני ממליצים לאנשים על מצלמות אינסטנט כי זה מה שהם מחפשים
ואנחנו כאן לא כדי להאדיר את שמנו אלא כדי לעזור.
אז ברור שמה מה שאמליץ עליו למישהו הוא בהכרח מה שאני אקנה, גם אתה לא תמליץ
לכל אחד לקנות לייקה פילם, אני אגב ממש אוהב אותה אבל לא רוצה להסתבך,
סה"כ הדברים אמורים להיות מבוססים על ידע ואל רצון לעזר.
יש לך את זה.
 

sagiKor

New member
עוד משהו לגבי וידאו וחיישנים גדולים

כל המצלמות בעלות החיישנים הגדולים שתומכים ב 4K עושים קרופ ובעצם משתמשים בשטח חיישן קטן.
ככה שנכון להיום במגבלות החיישנים והמעבדים, מי שמחפש וידאו איכותי ממש לא צריך חיישן גדול שהיתרון היחידי שלו זה צילום בתנאי תאורה נמוכה.
 

חובב1

New member
לא נכון

לסוני A7R II יש מצב צילום וידאו 4K בפורמט חיישן מלא (וגם בפורמט קרופ) ולסוני A99 II החדשה יש פורמט חיישן מלא משופר.
גם סוני A6300 / A6500 לוקחות וידאו מכל רוחב החיישן (עושות downsample מווידאו 6K).
 

sagiKor

New member
ולכן הסוני A7rII סובלת מבעיית התחממות קשה...

גם הפוג'י XT2 דוגמת את כל החיישן ועושה downscalling אבל ההתייחסות שלי לחיישנים גדולים כאן הייתה ל FF. זה נכון לקנון וזה נכון לניקון.
 

LiorDrZ

New member
אני לא יודע מאיפה אתה מביא את זה

אבל ה a7RII שלי לא סובלת מהתחממות בצילום 4K לא במצב חיישן מלא ולא במצב Super 35. ה a7S II סבלה מהתחממות אבל לאחר עדכון FW אין שם יותר את הבעיה הזאת.
 

חובב1

New member
שגיא, אתה זורק דברים בלי בדיקה

כפי שכתב ליאור, ה- A7R II לא סובלת מהתחממות.
והפוג'י X-T2 דווקא לא דוגמת את כל החיישן אלא עושה קרופ נוסף של X1.17.
תבדוק לפני שאתה מפרסם.
 
למעלה