שוקל להיכנס לעולם הצילום רוצה לדעת במה זה כרוך

selnero

New member
שוקל להיכנס לעולם הצילום רוצה לדעת במה זה כרוך

קודם כל תודה לכל מי שיקרא ויקדיש מזמנו לענות על השאלות שלי.
עשיתי קצת מחקר וההתלבטות שלי כמובן תהיה בין חסרת מראה ל dslr. קצת למדתי את המושגים iso גודל חיישן וכדומה.

התחומים שאני חושב שאני אוהב לצלם זה נופים ואתרים היסטורים\מבנים.

עכשיו לפני שאני נכנס להרפתקאה הזאת שנקראת עולם הצילום אני רוצה לדעת כמה זה יעלה לי וכמובן כמה זה אני אצטרך להקדיש לזה, כי ייתכן שכרגע להיכנס לזה לא תהיה ההחלטה החכמה.

תקציב שאני מקציב למצלמה 2000-2500 עדשות עד 1000 שקל.
אפשר כמובן לשחק עם התקציב יש באנדל של עדשות וכדומה.
קורס צילום אני מעריך יעלה לי עוד 1000.

האם התקצוב שלי נכון?
כמה זמן התחביב הזה ידרוש ממני?
ראיתי שבאתרי קורסים רשום שישנם מטלות שוב מה זה דורש ממני?
האם כדאי להזמין ציוד מצלמה\עדשות מחו"ל או מהארץ?
האם יש דברים אחרים שלא לקחתי בחשבון? אשמח לשמוע עליהם.

תודה חברים לכל מי שיטרח ויענה.
 

ravivme

New member
אנסה לענות

ראשית, כמו בכל תחביב, כל אחד לוקח את זה למקום שמתאים לו, לעיתים יותר משמעותי בחייו ולעיתים שולי.
מידת ההשקעה בזמן תלויה רק בך, ובעיקר במידת החשק שיש לך ובאילוצים שמגבילים אותך. לכן אין לזה תשובת בית ספר.

התקציב שנקבת מספיק להתחלה.
אני חושב שבסכומים האלה מצלמות DSLR נותנות תמורה טובה מאוד למחיר.
לכן אמליץ לך לרכוש מצלמה כמו קנון 700D (או יותר מתקדמת מאותה סדרה) ועדשת 18-135 STM.
ביחד יעלו לך כ- 2700 ש"ח.
העדשה ורסטילית ומאפשרת צילום נופים, טיולים ופורטרטים. לא מתאימה לצילום ציפורים או מאקרו.
תוסיף כרטיס זכרון של 32GB ותיק קטן וסגרת בזה את התקציב.
אם תרצה בהמשך לרכוש עדשה רחבה יותר שנותנת יכולות נוספות לצילום מבנים ונופים תוכל לרכוש קנון 10-18 בעלות של 1200 ש"ח. זה הכי זול שיש לטווח הזה. אבל די לצרה בשעתה.

במקרה של קנון אני ממליץ לך לרכוש בארץ. המחירים זהים לחו"ל, ובארץ תקבל אחריות ושירות. כנ"ל לגבי ניקון.
בחברות אחרות לעיתים קרובות ניתן לקבל מחירים טובים יותר בחו"ל, תלוי בדגם הספציפי שאתה מעוניין בו.

לגבי לימודי צילום -
אני מבין שיש אנשים שאוהבים קורסים. זה נוח שמישהו לועס עבורך את החומר וממקד אותך.
אבל צילום זה תחום ויזואלי וניתן ללמוד אותו באופן עצמאי מהאינטרנט.
יש לא מעט אתרים עם מאמרים, ויש גם את יוטיוב עם סרטוני הדגמה רבים.
 

sagiKor

New member
מנסה לענות וגם מעלה תהיות...

מה זאת אומרת להכנס לעולם הצילום?
האם הכוונה כמקצוע, מקור פרנסה או כתחביב, או כמדיום ליצירה אמנותית?
בהתאם לתשובה אפשר להתייחס לשאלה - במה זה כרוך?

מתנצל מראש אך מקריאת הפוסט שלך עולה לי התחושה שזה ממש הולך להיות עונש... "במה זה כרוך? \\ כמה זה יעלה לי? \\ כמה זמן זה יגזול ממני?"
בכלל לא ברורה לי הגישה הזאת... ואיך בכלל אפשר לענות לך על השאלות האלו? כל אחד משקיע זמן וכסף בהתאם למה שמתאים לו.

אולי תתחיל לצלם עם מה שיש? אולי אפילו עם הטלפון? תתפלא אבל בצילום נוף ומבנים בתאורה טובה יש לטלפון יכולות לא רעות בכלל אם לא מתכוונים להדפיס את התמונות לגודל ענק...

אם בכל זאת לקנות מצלמה ובגלל שאתה לא יודע אם זה באמת ימשוך אותך או לא (איך הגעת לצילום בכלל?) אני ממליץ להשקיע כמה שפחות.
אמליץ לך לרכוש ציוד משומש כך שאם לא תתחבר לתחום הזה תוכל למכור את הציוד בלי הפסד כספי גדול. אני קצת משוחד וזה הזמן לגילוי נאות אבל אני מוכר קיט כמעט מושלם לצרכים שלך (ראה שרשור קניה/מכירה לגבי Fuji XE2 ועדשת קיט), אבל גם אם תחליט ללכת לכיוון של מצלמה אחרת אז עדיין ההמלצה על יד-2 נשארה בעינה.

קורס צילום בסיסי עולה סביב ה 2000 ש"ח, בקורס כזה תלמד לתפעל את המצלמה, את עקרונות החשיפה וקומפוזיציה בסיסית.
נכון שאפשר ללמוד הכל לבד אבל לעיתים לקורס יש יתרון בכך שהקבוצה דוחפת את היחיד ויש את ה"עדר" שגורר אותך לתוך עולם הצילום.
ממה שצריך להזהר בעיקר בקורסים כאלו זה שיש להם נטיה לגרום לתלמידים להבין (בצורה שלא תמיד נכונה) שמה שיש להם לא מספיק טוב וצריך להתחיל לקנות מצלמה מקצועית וליין עדשות מקצועיות וחצובה מקצועית ולפחות פלאש אחד מקצועי וביננו זה הכל הבל הבלים....
 

selnero

New member
קודם כל תודה לשנכים על התגובה.

לא התכוונתי שזה ישמע כמו עונש חס וחלילה, אני רוצה את זה כתחביב נוסף וכמו כל דבר בחיים זה דורש זמן והשקעה אני מנסה להבין את סדר גודל ההשקעה והזמן הנדש על מנת להבין האם בנקודה הזאת כדאי לי להשקיע בזה או שמוטב יהיה לדחות את זה למועד מאוחר יותר, כמו שציינתי בתחילה קצת פישפשתי באינטנרט והבנתי שההוצאות יגיעות בהתחלה יגיעו ל אזור ה 4000 שקל משהו שנשמע סביר בעיניי ואני יכול להרשות לעצמי.
אבל לפני שאני רץ לקנות אני רציתי להבין האם ההערכה שלי נכונה ולפי זה להחליט.

בנוגע איך הגעתי לצילום, כבר לפני שנים תמיד נהנתי לצלם עם מצלמות פשוטות יותר ונהנתי לראות לאחר מכן את התוצאות,גם היום אני אוהב לצלם עם הטלפון אבל התוצאות לא מניחות את הדעת בגלל זה אני שוקל להתפתח קצת התחום ולקנות ציוד . אני לא מחפש את הקטע האומנתי או להתפרנס הרעיון זה נטו כתחביב תמיד אהבתי לצלם נופים בעיקר טבע, ופה ושם מבנים היסטורים.

ברשותכם שאלה
האם לא עדיף לקנות חסרת מראה? ממה שקראתי באינטרנט הרבה טוענים שלשם נוטה השוק או שזה לא בשל עדיין?
 

sagiKor

New member
----->

אי אפשר לענות לך במה זה כרוך.
יש כאלו שקולטים את הבסיס מיד ויש כאלו שגם אחרי שנים לא מבינים את הבסיס...
אם זה יתפס אצלך אז כמו תחביב אחר שהוא סוג של חיידק, אתה תנסה להקדיש לזה את כל הזמן הפנוי... או שזה יהפוך למצלמה בארון שיוצאת רק כשיש ארוע משפחתי או טיול/חופשה.

ההחלטה אם להכנס לזה או לדחות את זה על פי הוצאות כספיות זה דיי מטופש לדעתי, אם מתעניינים במשהו אז למה לדחות?
וכל השקעה ראשונית תהיה בדיוק זה - השקעה ראשונית, יכול להיות שפתאום תרצה עוד עדשה או פלאש ושאר ירקות ואביזרים.

מירורלס זה אמנם הקטגוריה שמסמנת את הלך הרוח העתידי אך (כשמדברים על קניית ציוד חדש) מדובר בהוצאה גדולה יחסית ל DSLR ברמת כניסה אם רוצים עינית, עדשת כלבו ורסטילית טובה וכו'.
כאן בדיוק נכנס שוק היד-2 שהוא דיי חלש בתחום המירורלס וניתן להשיג ציוד טוב במחיר טוב (כבר סיפרתי לך על הפוג'י שיש לי למכירה? היא מירורלס
)
 

אהה רון

New member
גם אני בעד ציוד צילום יד שניה

כיוון שאתה לא צריך את 'הכי טוב שיש' , אלא יכול להסתפק במה שהיה טוב ונפלא וציוד איכותי לפני שנה או שלוש שנים, וכיוון שיש הרבה אנשים שרוצים לרכוש את 'הכי טוב שאפשר לי כרגע' - אז יש הרבה דברים נפלאים בשוק היד-שניה.
לו הייתי אתה, הייתי הולך על מצלמת קרופ של ניקון או קנון + עדשה, יד שניה.
ההשקעה הראשונית הזו שאתה משקיע בה כעת במצלמה, כך בחשבון שאם 'תכנס לתחום' אז בעוד שנה / שנתיים היא כבר תהיה 'מצלמת הגיבוי שלך' או שתיתן אותה ב'כמעט מתנה' למשהו אחר.
לדעתי שווה גם להשקיע בקורס צילום, כי זה 'פותח עיניים' ו'מסדר את הידע' הרב שנמצא במרשתת.
בהצלחה ובהנאה.
 
סלח לי אם אני מסיק מסקנות נמהרות...

על פי מוזיקת הרקע של דבריך אתה איש אנליטי בעל נטיה לדקדוק בפרטים. אם נחבר לזה את נושאי הצילום המועדפים עליך לא יהיה מנוס מהמסקנה שאתה זקוק לציוד משובח כדי שדעתך תנוח.
לדעתי חבל לבזבז משאבים על ציוד שתחליף תוך שנה. חפש בשוק היד השניה מצלמת קנון 6D או ניקון D610 במחיר סביר והוסף לה עדשה רחבה (סביב 20 מ"מ). בנוסף, הירשם לקורס שעוסק ספציפית בצילום נוף. העניין יעלה לך יותר מ-4000 שקלים, אבל ייחסך לך הרבה כסף בשדרוג עתידי שלהערכתי יהיה בלתי נמנע.
 

slarti

New member
גם אני אדם אנליטי עם נטיה לדקדוק בפרטים

ואני מסתפק בחיישן מ43 :)
 

steiff

New member
קיבלת לא מעט תשובות מחכימות, אנסה להוסיף אחת משלי

א. מסכים אם העצה לרכוש ציוד יד שניה. תקבל תמורה הרבה יותר גבוהה לכסף.

ב. תחומי העניין שלך (נוף, ארכיטקטורה) מכוונים לעדשה בעלת זווית רחבה (אקוויוולנטית ל-24 מ׳מ, או 15-16-17 במצלמות ״קרופ״ או אפילו 12 במצלמות בעלות חיישן m43). יש מבחר לא קטן של עדשות ״זום״ שמגיעות לרוחב הזה. הבחירה. הספציפית תלויה כמובן בגוף שתרכוש.

ג. אם תחומי העניין שלך כוללים גם צילום בתוך מבנים - כדאי לשקול אפילו עדשה ״סופר-רחבה״ שתהיה אקוויוולנטיות לאורכי מוקד של 15 מ׳מ (בכיוון של 10 מ׳מ על ״קרופ״ ואפילו 7 מ׳מ על m43).

ד. מלבד צילום בתנאי תאורה בעייתיים בתוך מבנים - אופי הצילום שאתה מתאר נעשה לרוב בתנאים בהם לא חסר אור. מכך נובע שלא תזדקק למצלמה בעלת ביצועים מיוחדים בתנאי תאורה גרועים (מצלמה שמתפקדת בלי רעש ברמות ISO מעל 1600). זה מרחיב את המבחר למצלמות קרופ או אפילו m43 מבלי חשש לפשרה בעניין הרעש הדיגיטלי.

ה. רמת פירוט בחיישן - המרוץ אחר הפיקסלים לעולם לא יגמר, כנראה, אבל נראה לי שעבור אופי הצילום שאתה מתאר תזדקק לחיישן ברזולוציה של לפחות 16 מ׳פ ולעדשות באיכות אופטית גבוהה. נוף וארכיטקטורה הם סגנונות שתרצה בהם רמת פירוט גבוהה וחדות בכל המסגרת ולא רק במרכז, בפרט אם תרצה להגדיל תמונות מסויימות לפוסטר ולתלות על הקיר או בתערוכה.

ו. קורס - אני אמביוולנטי בענייני קורסים... מעולם לא למדתי או השתלמתי בקורס. את לימודי למדתי בבית הספר של החיים. בצעירותי גמעתי בצמא את הסבריו הטכניים של אריק, שהסביר לי דרך ה״פנטקס K1000״ שלו איך למצוא את הפונקציות המקבילות במינולטה שלי. אחר כך היגרתי לניקון ולמדתי את התפעול לבד מתוך ספר ההוראות של המצלמה. באנגלית. כן, באנגלית!. את לימודי הקומפוזיציה עשיתי דרך שיחות עם הדוד הצלם המפורסם מיכה ברעם, דרך אין ספור תמונות שראיתי וניסיתי לחקות כדי ללמוד. את השילוב בין הטכנולוגיה, התפעול והקומפוזיציה לומדים לבד, וגם דרך גלישה כאן בפורום.
אבל אם ארצה לסכם את עניין הקורס - לטעמי עדיף להשקיע את הכסף בספר טוב, בעדשה משופרת, וביציאה לשטח לצלם. אם זמן שווה כסף, אז קח את הזמן ואת המצלמה וצא מחוץ לסביבת מגוריך היומיומית למקומות אחרים. זה נותן על פי רוב פרץ יצירתיות.

ז. ציוד - התחל לחפש בשוק ובדוק עימנו לגבי אופציות ספציפיות. כמה כיוונים לבדיקה:
ניקון D3200 - D3300 או אפילו D5300 עם עדשה 16-85.
קנון 700D - 750D עם עדשה 15-85.
פוג׳י X-E1 - X-E2 עם עדשת פנקייק 18 מ׳מ או 14 מ׳מ או 16-50.
יש כמובן דגמים נוספים של יצרנים נוספים - זה רק על קצה המזלג לכוון אותך גם לגוף ברמה הרלוונטית, לטעמי, לשימושים שהגדרת ולתקציב, וגם לעדשה באורכי המוקד השימושיים לתחומי הצילום שציינת.

ח. הזמנה מחו׳ל - אם תכלול במחיר עלויות משלוח ומע׳מ שתצטרך לשלם על יבוא אישי מחו׳ל - לא תמיד העיסקה משתלמת. ההפרש, לרוב, מצטמצם לאחוזים בודדים שממילא מתקזזים בהיעדר אחריות ושרות בארץ לציוד שנרכש בחו׳ל. יש פריטים שכדאי לרכוש בחו׳ל כמו כרטיסי זיכרון, סוללות. אבל נראה לי שאתה רותם את העגלה לפני הסוסים... חכה עם ההרפתקה הזו עד שתתנסה קצת בצילום, תלמד את יכולותיך ותחומי העניין ותמצא גם מה באמת חסר לך. על מנת ללמוד צילום אתה צריך מצלמה ועדשה, ואם תשמע לעצתנו ותרכוש מצלמה יד שניה ממילא יבוא מחו׳ל אינו רלוונטי כרגע.
 

selnero

New member
שוב תiדה לכולם שתרמו ועזרו לי להחכים

אני אקרא את מה שכולם כתבו לפחות עוד פעם אחת על מנת להבין טוב יותר, אני אעזר בגוגל כמובן וכאשר יהיו לי עוד שאלות אני אבוא להתייעץ.
מה שהמשתמש שאול נשיץ כתב בהחלט נכון ואני צריך לשקול את הרעיון.

אני רואה שיש פה נטייה גורפת לקניית ציוד יד שנייה, האם יש לוחות מומלצים או פשוט לחפש ביד 2 פרט כמובן לפוסט שמפורסם בפורום?

בגדול הרעיון שלי זה השקעה ראשונית ומשם להתחיל להתפתח לפי הצורך לאחר שאני צובר קצת ניסיון והבנה בתחום, ולומד מה ההעדפות שלי.
 
יד 2

מי שאתה קונה ממנו חשוב לא פחות ממה אתה קונה.

זה אולי היתרון בקניה *לא* מלוח, כי כאן אתה יודע ממי אתה קונה ויכול להיות שקט שאם היו מציעים לך משהו שלא כדאי היו כבר תגובות שהיו מציינות את זה.
 

natyh

New member
שאול פגע בול .

מצטרף להמלצה מנסיון .
לך לקורס אל תקנה כלום למד את הנושא לעומק .
 
לא לקנות כלום?

יהיה לו דווקא קשה בקורס בלי מצלמה... אם כבר ללמוד קצת לפני, המקור הטוב לדעתי הוא יוטיוב - יש המון סקירות על מצלמות/הרצאות על צילום שיאפשרו לקבל קצת רקע.

הבעיה היא, שעד שלא מתנסים לא יודעים, ואולי דווקא הכי נכון זה להתחיל מלקנות את המצלמה ואז להתחיל ללמוד. לגבי קורס - יש אנשים שיעדיפו ללמוד בכיתה, ויש כאלו שיעדיפו ללמוד דווקא מהאינטרנט/ספר/התנסות אישית. זה כבר משהו כל כך אינדיווידואלי שרק פותח הדיון יכול להחליט מה נכון עבורו.

לגבי המצלמה - קנייה של מצלמה משומשת כשלא יודעים מה לבדוק, לא יודעים מה בדיוק צריך, והכי חשוב - לא יודעים ממי קונים - יכולה להתגלות כהרפתקאה לא נעימה בכלל. מצד שני, קנייה של ציוד חדש יכולה לעלות הרבה יותר כסף מציוד משומש, ועלולה לכלול ציוד שיתגלה כלא מתאים (ואז ההפסד על מכירה כיד 2 יותר גדול ממכירה חוזרת של ציוד משומש).

בדיוק בגלל זה נראה לי שדוקא ההצעה לקנות את המירורלס של פוג׳י היא ההצעה הכי טובה עד עכשיו - שילוב של ערכה שלמה במחיר משתלם, מגיעה מבית טוב, והוא גם לא ישבור את הגב בגלל המשקל העודף של DSLR שלא בטוח שהוא חייב (לדעתי). אם על זה הוא יוסיף קורס, עדיין ייצא לו במסגרת התקציב שהגדיר (וזה לא פחות חשוב, כידוע קל מאוד ליפול במלכודת של הוצאה בלתי מוגבלת עם ציוד צילום). לפחות זה מה שאני הייתי עושה בדיעבד אם הייתי יודע לפני שנתיים את מה שאני יודע היום
 
למעלה